Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
tchazzar pisze:PS Raczej znam odpowiedz, ale zapytam naiwnie moze zmienili/ulepszyli system walki?
Przypuszczam, że nie będzie to prosty KPN, tylko podobny do DungeonQuestowego...
Wbrew pozorom jest całkiem przyjemny...
Zobaczymy jak go zastosują w tej grze. I ciężko mówić o ulepszaniu jak jeszcze nie znamy jak działa
tchazzar pisze:Gdyby nie ta walka na zasadzie kamien-papier-nozyce, to chyba bym sie skusil, bo ~150 zł za grę od FFG to nie dużo.
PS Raczej znam odpowiedz, ale zapytam naiwnie :lol: moze zmienili/ulepszyli system walki?
Costi wrzucił link do forum FFG. Jest tam informacja, że kamień-papier-nożyce będą używane tylko jako określenie dodatkowego First Strike (forma wyższej inicjatywy? tak to mniej więcej działało w komputerowej wersji). Jednak już sama walka będzie używała talii kart, więc raczej unikniemy sytuacji, że czołg zostanie zniszczony przez wojownika z maczugą :-)
Czyli wychodzi, ze gdy jeden z graczy zdecyduje sie na technologie, przydaloby sie tez w nia zaopatrzyc, bo nie bedziemy przeciez szli na czolg holota z maczugami. Musze jeszcze znalezc info nt. military victory.
Zamowil ktos w preorderze? Wciaz sie zastanawiam, a czas ucieka. Jutro zdecyduje, najwyzej sprzedam jak bedzie lipa.
Ano zamówił. W końcu to Cywilizacja, Cywilizacji się nie odmawia (rzekł, niecierpliwie wyglądając przesyłki z Civ V).
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Czyli wychodzi, ze gdy jeden z graczy zdecyduje sie na technologie, przydaloby sie tez w nia zaopatrzyc, bo nie bedziemy przeciez szli na czolg holota z maczugami. Musze jeszcze znalezc info nt. military victory.
I bardzo slusznie, oddaje to ducha wersji komputerowej.
Co do znaczenia technologii w kartach walki. Na zdjeciach wygladalo to tak ze karta miala wartosci na kazdym boku. Czy zalezenie od poziomu technologi bralo sie odpowiednie wartosci.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934 Kolekcja
Faktycznie zabierze to sporo miejsca. Jeśli karty będą wielkości tych małych z Runewars (mniejsze już prawie na pewno nie mogą być) to każdy gracz potrzebuje drugie tyle miejsca jak na planszę startową - trzeba zakupić nowy stół :-D
Ta piramida technologii to bardzo ciekawy wynalazek. Wydaje się, że jest to znakomity kompromis między długością rozgrywki a odpowiednim jej bogactwem (technologii jest dużo, każdy gracz sobie z nich wybiera i kopmonuje własną piramidkę).
Lekko niepokoi mnie poprzedni wpis projektanta gry dotyczący warunków zwycięstwa. Fajnie, że są ich 4 rodzaje: wynalezienie lotu w kosmos, zwycięstwo militarne, ekonomiczne i kulturalne. ALE: zwycięstwo militarne polega na podbiciu stolicy *dowolnemu* z graczy. I tu widzę miejsce w pewnym sensie na na king-making i na zubożenie gry (gracz najeżdżany - nie ma wyboru, musi się dostosować i odpowiedzieć budową kontr-armii, nie realizując jednego z innych warunków zwycięstwa). Wydaje się, że znacznie sensowniej byłoby gdyby zwycięstwo militarne polegało na zajęcu określonego procentu terenu a nie zniszczeniu dowolnej stolicy.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
jax pisze: Wydaje się, że znacznie sensowniej byłoby gdyby zwycięstwo militarne polegało na zajęcu określonego procentu terenu a nie zniszczeniu dowolnej stolicy.
Znasz jakieś źródło z informacją, że będzie dodatek?
Ta hehe FFG ma to zapisane w statusie, Dodatek must sein ;p
A tak serio, to wiadomo że będzie, ta gra aż się o to prosi, by wpompować w nią tonę nowych technologi itp.
jax pisze: ...ALE: zwycięstwo militarne polega na podbiciu stolicy *dowolnemu* z graczy. I tu widzę miejsce w pewnym sensie na na king-making i na zubożenie gry (gracz najeżdżany - nie ma wyboru, musi się dostosować i odpowiedzieć budową kontr-armii, nie realizując jednego z innych warunków zwycięstwa)....
Dlatego wydaje mi się jest zastosowany towar, który w dowolnym momencie mogą sobie gracze przekazywać. Jeśli ktoś się "wybierze" na czyjąś stolicę to myślę że inni gracze wspomogą tego "pojechanego" aby się dozbroił...
Element negocjacji w grach bardzo mi się podoba.
Kolejny atut za tą grą!
O, polska wersja tej gry moze nie bedzie tak razic. Nie znajdziemy komina spór, rębacza, czy wielkiego brudasa/nieczysciocha ( nie wiem jak przetlumaczyli great unclean one ;p ), z drugiej strony pewnie nie ujrzymy polskich dodatkow, wiec chyba zostane przy angielskiej.
A co do victory, juz kiedys wspominalem, ze to troche dziwne, bo gdy tylko widzimy, ze inny gracz bierze sie za rozbudowywanie armii powinnismy postapic podobnie, bo w innym przypadku bedziemy łatwym targetem i bez problemu osiagnie in military vic.