TI3 - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
ghost1985
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2011, 09:09

TI3 - zasady

Post autor: ghost1985 »

Witam
Sytuacja wygląda tak:
Przeciwnik atakuje mnie swoimi transportowcami z XRD czyli ma wartość ruchu 2. Mój układ jest jednak w odległości 3 hexów od jego floty, wiec rzuca kartę akcji dająca mu +1 ruchu(flank speed chyba) żeby dolecieć. Używam karty akcji Sabotage negując działanie jego karty akcji. W tej sytuacji brakuje mu ruchu by dolecieć. Wiec co się dzieje z jego flotą?

- nic traci tylko żeton na aktywacje systemu, jednostki które są w zasięgu muszą lecieć, te co straciły nie ruszają się ( tak obstawiam).

- Co z moimi PDS mogą strzelać do niego nawet jak nic nie przyleciało?
Awatar użytkownika
Gôrry
Posty: 40
Rejestracja: 23 paź 2009, 14:14

Re: TI3 - zasady

Post autor: Gôrry »

Jeśli sabotowałeś flank speed to oczywiście wspomniane transportowce nie dolecą i nie dołączą do ewentualnego ataku - pozostają tam gdzie stały. Nie ma natomiast przymusu lecenia czymkolwiek do aktywowanego systemu więc jeśli przeciwnik po sabotowaniu flank speed oceni, że atak się jednak nie opłaca to może z niego zrezygnować. Chodzi o to, że flank speed rzucasz po aktywowaniu systemu ale przed przesunięciem figurek, tak więc po anulowaniu flank speed nadal nie masz jeszcze figurek przesuniętych i dopiero w tym momencie decydujesz co przesuwasz.

Co do pds`ów to mogą strzelać do właśnie aktywowanego systemu, tak więc jeśli coś w tym systemie jest to mogą, jeśli jest pusty, albo znajdują się tam okręty innego gracza niż ten który aktywował to w zasadzie też mogą, tylko nie ma celów ;P
How about a game of GoT?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: TI3 - zasady

Post autor: mig »

Podczas ruchu siły lądowe mogą "wsiadać" do transportowców kiedy te przemieszczają się przez ich systemy. czy siły naziemne (i PDS) mogą podczas ruchu "przesiadać się" między transportowcami (mam 2 transportowce w sąsiednich systemach, na każdym załadowane 3 jednostki, ruszam się jednym z nich o 2 pola w ten sposób, że przechodzę przez system w którym jest drugi - czy mogę "zostawić" na mijanym transportowcu przewożone jednostki)?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Gôrry
Posty: 40
Rejestracja: 23 paź 2009, 14:14

Re: TI3 - zasady

Post autor: Gôrry »

hm, teraz z pamięci piszę więc mogę się mylić ale wydaje mi się, że możesz tylko zabierać przelatując, nie możesz zostawiać. Na pewno tak jest z jednostkami na planetach ale wydaje mi się, że podobnie możesz zabierać jednostki z transportowców (i chyba pod warunkiem, że system uprzednio nie był aktywowany).
How about a game of GoT?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: TI3 - zasady

Post autor: mig »

co do planet zostawianie i zabieranie-to jasne. a co do transportowców? zabieranie-raczej tak, a pozostawianie?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Quiciuq
Posty: 1
Rejestracja: 29 kwie 2011, 13:42
Lokalizacja: Kraków/Tarnów

Re: TI3 - zasady

Post autor: Quiciuq »

Instrukcja pisze:A Carrier/War Sun may pick up Ground Force and PDS units at any stage during the movement step before, during, and even in the activated system itself). Ground Force and PDS units aboard a Carrier, however, cannot be "dropped off" by the Carrier until the Planetary Landing step of the Activation Sequence. (str.11)
jednostki można po prostu zabrać, instrukcja nie stanowi skąd. rozsądek podpowiada, że z transportowca/słońca również dobrze jak i z planet. ponadto jest jasno powiedziane: jednostki te można przenieść na inny transportowiec tylko w trakcie lądowania (lądowanie na transportowcu, zamiast na planecie);
Instrukcja pisze:Every ship (except for Fighter units, which move with Carriers or War Suns) has a movement value found on the unit table located on every player's Race Sheet. (...)
Remember, any ship moving must always end its movement in the system that was just activated. (str.11)
Instrukcja pisze:Fighters are always considered to be in space, even while being transported (...)
Fighters require at all times that their present system has sufficient capacity to sustain them (str.29)
wynika stąd, że:
- myśliwce są okrętami, zatem muszą zakończyć ew. ruch w aktywowanym systemie;
- przemieszczają się "razem z" transportowcem, tzn. poruszają się oddzielnie niż on (nie "na pokładzie"), ale przez cały czas ruchu transportowiec musi być obecny;
- system w którym się znajdują musi mieć odpowiednią pojemność.

zbierając razem do kupy: nie możesz zostawiać myśliwców w systemach po drodze transportowca, ponieważ nie "przepakowujesz" ich z jednego tranportera na drugi ale normalnie przemieszczasz, jak każdy inny okręt.
jednak z tego samego powodu możesz przemieścić się myśliwcami do aktywowanego systemu z dowolnego innego, pod warunkiem, że będzie im towarzyszył transportowiec z odpowiednią ilością miejsca - niezależnie od tego, czy transportowiec zaczynał ruch z ich systemu, czy też przelatywał przez niego.
ODPOWIEDZ