letters from whitechapel

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

letters from whitechapel

Post autor: daaz »

nie jest dla mnie jasne jak wyglada faza 3 części 2 tzw : clues and suspicion. Czy najpierw WSZYSCY detektywi deklarują akcje i dopiero PÓŹNIEJ są one wykonywane? czy też po deklaracji dowodzącego śledztwem i WYKONANIU tej akcji kolejny detektyw ogłasza swoja akcje i ja wykonuje? W pierwszym przypadku nikt nie zna wyników akcji, w drugim każdy kolejny detektyw zna wyniki swoich poprzedników
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whietechapel

Post autor: melee »

po kolei, zna się wyniki
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: letters from whietechapel

Post autor: koksik111 »

Kolego daaz tytuł do poprawy.

A moje pytanie dotyczy ruchu Kubusiem.
1. Czy może się poruszać po swoich śladach? Jak wtedy wygląda szukanie śladów? Czy wykładam drugi znacznik śladu?
2. Czy zarówno Kuba jak i policja moze sie powstrzymać od ruchu, pozostać na tej samej pozycji?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

1. To wyjaśniono gdzieś na BGG. Kuba może być w tych samych miejscach. Kuba zawsze mówi, czy był danej nocy w tym miejscu, detektywi nie wiedzą ile razy.
2. To chyba dość wyraźnie napisano w instrukcji. Kuba musi się ruszyć. Ale jeśli ma dwa ruchy, może skończyć w tym samym miejscu. Detektywi mogą się nie ruszać, co robią chyba dość często.
Awatar użytkownika
koksik111
Posty: 192
Rejestracja: 03 gru 2007, 20:51
Lokalizacja: Jaworzno

Re: letters from whitechapel

Post autor: koksik111 »

Dzięki. A co do instrukcji to zapewne wszystko jest tam wyjaśnione jednak moja znajomość angielskiego jest znikoma.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6456
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 587 times
Been thanked: 943 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: Odi »

melee -> Kuba, uzywając karocy (bo tylko wtedy ma dwa ruchy w jednej turze), nie może zakończyć ruchu na startowym polu. Musi jechać do przodu (na podobnej zasadzie jak Dracula podczas podróżowania statkiem).

Jesteś pewien, że detektywi moga się nie poruszać?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

Rzeczywiście znalazłem takie info autora, ale nie jest to w zasadach. Czyli dorożką nie można wrócić na pole, z którego się wyjechało i każde z obu pól musi być inne. W dwóch grach sporo by to zmieniło. Jack ma jeszcze trudniej :)

Co do ruchu policjantów w zasadach jest o "up to 2", więc 0 też wchodzi w grę, ew. ruch i powrót. Zresztą z wszystkich opisów na BGG wynika, że ludzie tak grają.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: letters from whitechapel

Post autor: Lucf »

A czy nie ma gdzieś na jakichś blogach polskiej instrukcji do Letters from Whitechapel ?
Bo nie orientuję się w tych blogach, ostatnio trochę powstało i może ktoś przetlumaczył?

na BGG są fotki gdzie gracze oznaczają kosteczkami lokacje - rozumiem, że tych kosteczek nie ma w pudełku z grą ?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

nie ma, my też oznaczaliśmy kostkami z innych gier
Awatar użytkownika
kmiernik
Posty: 172
Rejestracja: 01 lip 2006, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: letters from whitechapel

Post autor: kmiernik »

Dorożką nie można w ciągu jednej tury być dwa razy na tym samym polu (czyli efektywnie polu z którego rozpoczynało się ruch). Jest to wyraźnie napisane na stronie 12 instrukcji, zaraz pod obrazkiem żetonu dorożki: "The two numbered circles involved in a Coach move must be different from each other".

Inna rzecz o dorożce, którą warto pamiętać, a która początkowo nam umknęła to fakt, że można nią przejechać przez pole na którym stoi policjant.

Policjant nie musi się ruszać, Jack musi (jeżeli nie ma ruchu - przegrywa) autorzy potwierdzili to na bgg.

Co do podwójnej obecności Jacka na jednym polu, to my umówiliśmy się tak, że jeżeli policjanci przeszukali już wcześniej dane miejsce i Jack był tam jeszcze raz (po przeszukaniu), to w przypadku kolejnego przeszukiwania zaznaczamy to kolejnym żetonem. Natomiast jeżeli miejsce nie było przeszukane wcześniej to policjanci dostaną tylko jeden żeton. Nie jest to zgodne z wyjaśnieniami autorów na bgg, ale po pierwsze wydawało się nam bardziej logiczne (policjanci zauważają dodatkowe wskazówki po drugiej obecności Jacka), po drugie do tej pory Jack wygrywa 5:2 i chcieliśmy ten stosunek nieco poprawić.

Dlaczego chcecie zaznaczać wskazówki kosteczkami? Żetony do tego przeznaczone są złe?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

mało żetonów :)
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: letters from whitechapel

Post autor: ja_n »

kmiernik pisze:Dorożką nie można w ciągu jednej tury być dwa razy na tym samym polu (czyli efektywnie polu z którego rozpoczynało się ruch). Jest to wyraźnie napisane na stronie 12 instrukcji, zaraz pod obrazkiem żetonu dorożki: "The two numbered circles involved in a Coach move must be different from each other".
To nie oznacza wcale, że nie można wrócić na to samo miejsce. To oznacza, że trzeba zrobić dwa ruchy, a nie jeden. Napisane jest, że dwa numerowane pola muszą być różne, a nie wszystkie trzy, włącznie ze startowym.
melee pisze:mało żetonów :)
Nie sprzątacie żetonów po każdej nocy? To chyba utrudnia policji robotę. W trakcie jednej nocy powinno wystarczyć żetonów.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

używaliśmy kostek głównie do zaznaczania możliwego obszaru kryjówek, nie miejsc, w których był, do tych ostatnich wystarczają żetony
Awatar użytkownika
kmiernik
Posty: 172
Rejestracja: 01 lip 2006, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: letters from whitechapel

Post autor: kmiernik »

ja_n pisze:
kmiernik pisze:Dorożką nie można w ciągu jednej tury być dwa razy na tym samym polu (czyli efektywnie polu z którego rozpoczynało się ruch). Jest to wyraźnie napisane na stronie 12 instrukcji, zaraz pod obrazkiem żetonu dorożki: "The two numbered circles involved in a Coach move must be different from each other".
To nie oznacza wcale, że nie można wrócić na to samo miejsce. To oznacza, że trzeba zrobić dwa ruchy, a nie jeden. Napisane jest, że dwa numerowane pola muszą być różne, a nie wszystkie trzy, włącznie ze startowym.
Rzeczywiście, to jest dopiero dopowiedziane na BGG. Jak twierdzi autor tak to było to oryginalnie zaplanowane (zmienia nieco balans Jack/Policjanci), być może zostało zagubione w tłumaczeniu.
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: letters from whitechapel

Post autor: adamatom »

A ja mam takie pytanie:

Czy najpierw ruszamy wszystkich policjantów, a dopiero później każdym szukamy śladów/aresztujemy? Czy ruszamy jednego policjanta i szukamy śladów/aresztujemy, a potem kolejnego itd.?
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

od razu
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: letters from whitechapel

Post autor: Borek224 »

melee pisze:od razu
nie prawda. Z ostatniej strony instrukcji:

Part: Hunting

2. Police: Hunting the monster
- każdy policjant się porusza
3. Clues and Suspitions
- każdy policjant zaczynając od szefa szuka śladów lub aresztuje.

Gdyby pozwolić policjantom decydować o ruchu po tym już znają wynik przeszukania innych gra stałaby się o wiele trudniejsza dla Jacka.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

rzeczywiście, graliśmy źle
ale można uznać to za wariant gry, utrudniający dla jacka
mnie podobał się balans między stronami w mojej wersji
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: letters from whitechapel

Post autor: Aba »

Czy Jack może przejść przez swoją "kryjówkę" i nie zakończyć nocy?? Tzn wrócić tam za dwa- trzy ruchy i wtedy powiedzieć "koniec" a wcześniej pochodzić dla zmyłki??
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

o tym była mowa na BGG i na 90% nie może
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: letters from whitechapel

Post autor: adamatom »

Też wydaje mi się, że nie może przejść nie wchodząc, ale nie jestem pewny na 100%.

Wracając do ruchu policjantów: faktycznie najpierw wszyscy powinni się poruszyć, ale patrząc na to z punktu widzenia rzeczywistości. Trwa obława i jakiś policjant znajduje wskazówkę, to informuje resztę o tym i na tej podstawie mogą planować swoje działania.

Błąd polegał na utrudnieniu gry Jackowi. Pogram dłużej i zobaczę jaki jest balans.
bambotza
Posty: 35
Rejestracja: 16 cze 2011, 23:12

Re: letters from whitechapel

Post autor: bambotza »

Czy można alejką albo dyliżansem dostać się na pole kryjówki ale nie deklarować końca nocy (zabraniają tego zasady)? Jest to analogiczne do sytuacji opisanej w FAQ, gdy dokonujesz morderstwa na polu kryjówki i musisz z niego wyjść i wejść jeszcze raz, żeby zakończyć noc. W sumie to pytanie jest związane z tym, czy można wejść na kryjówkę i nie deklarować końca nocy. Na moje oko oficjalne FAQ nic o tym nie mówi.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: melee »

ale autorzy pisali na BGG że nie wolno. Czyli nie wolno również użyć żetonu specjalnego, aby wejść na pole kryjówki
Awatar użytkownika
Tehanu
Posty: 128
Rejestracja: 15 cze 2005, 03:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times

Re: letters from whitechapel

Post autor: Tehanu »

Jack jest w kryjówce, ale nie deklaruje tego (z tego co czytalem w FAQ i erracie, moze tego dokonac z opoznieniem), policja sprawdza pole kryjowki. Jaka jest odpowiedz, czy dostaje informacje, ze Jack tam byl?
"You have to learn the rules of the game.
And then you have to play better than anyone else."
Albert Einstein
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: letters from whitechapel

Post autor: Borek224 »

Jeżeli tylko sprawdza to dostaje info że jest ślad.
Jeżeli łapie to złapał i wygrał.
ODPOWIEDZ