Na chwałę Rzymu / Glory to Rome (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
blazej
Posty: 483
Rejestracja: 06 lut 2005, 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Glory to Rome

Post autor: blazej »

surmik pisze:A w praktyce ktoś tej kartki używa? ;)
No właśnie ja nie używam i starałem się przez chwilę dojść do tego jaka jest różnica między pokazaniem kart, a położeniem na tej kartce :D
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Glory to Rome

Post autor: pabula »

blazej pisze:
surmik pisze:A w praktyce ktoś tej kartki używa? ;)
No właśnie ja nie używam i starałem się przez chwilę dojść do tego jaka jest różnica między pokazaniem kart, a położeniem na tej kartce :D
Trochę ciężej pokazywać jak np masz 3 akcje "Legionisty"
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Glory to Rome

Post autor: vaski »

Istnieje w tej grze jakiś mechanizm sprawdzenia czy współgracze nie blefują gdy żądamy od nich jakiegoś surowca?
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Glory to Rome

Post autor: palladinus »

Tak, jak mówią "Na chwałę Rzymu!" :lol:
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Glory to Rome

Post autor: draco »

vaski pisze:Istnieje w tej grze jakiś mechanizm sprawdzenia czy współgracze nie blefują gdy żądamy od nich jakiegoś surowca?
Tak, siadać do stołu tylko z uczciwymi graczami.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: zephyr »

"Blefują" w tym kontekście należy czytać "bezczelnie oszukują".

Nie ma, możnaby teoretycznie pokazać rękę na dowód, ale to nie działa, bo:
a) inni mogą się dołączać do legionisty
b) nawet jakby pokazywać po całej akcji pokazanie ręki daje to za dużo informacji
:(
Wolę mechanizmy pozwalające kontrolować takie rzeczy, zwłaszcza, że można się pomylić, jak stara się grać szybko.
[kumpel żądał kamienia a ja z jakiegoś powodu myślałem że chodzi mu o beton, może dlatego że kamienie często są szare w planszówkach; zdążyłem się potem zorientować, że mi się porąbało i oddałem kamień, ale mało brakowało a bym oszukał]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: surmik »

To może właśnie dlatego powinno się kłaść żądaną kartę odkrytą na stole żebyś się nie pomylił i mógł sprawdzić organoleptycznie o jaki zasób chodzi. :)
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Glory to Rome

Post autor: janekbossko »

grałem kiedys w stara wersje GtR. Na ile i w jaki sposob zmienila sie rozgrywka z nowymi zasadmi?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Glory to Rome

Post autor: pabula »

janekbossko pisze:grałem kiedys w stara wersje GtR. Na ile i w jaki sposob zmienila sie rozgrywka z nowymi zasadmi?
Petycje są łatwiejsze. Wystarczy już dać 2 takie same karty.
W starej to aż 3 - żadko się korzystało. Nie zawsze się miało 3 takie same.
Jeden z warunków zakończenia gry się rozbudował i jest ciężej go zrobić.
Nie wystarczy już tylko mieć 6 różnych klientów, również 6 różnych surowców w składzie potrzeba - chyba zmiana na lepsze.

Mnie ciewawią jeszcze nowsze zmiany nad którymi CGF myśli
Schody to akcja dodatkowa.
I inne...
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: zephyr »

Dla mnie diametralnie. Stara wersja odrzucała mnie estetycznie na tyle że nie chciałem dać grze szansy :)

Po kilku partiach 2 osobowych gra zaczyna mi się podobać. Dużo interakcji, a sama rozgrywka może się potoczyć bardzo różnie. Miałem partię gdzie w klienteli lądowało 10+ postaci z jakimś kombem, miałem partię gdzie od pierwszej tury bałem się że przeciwnik skończy grę katakumbami w parę tur (3 pkt z katakumb na początku mogą dać natychmiastową wygraną, a później też trzeba się pilnować żeby gracz z katakumbami nie odskoczył ani na chwile bo wygra)

Mam wrażenie że niektóre karty są za silne, ale w każdej partii to inne karty więc nie jest źle :) Zobaczymy jak się już pozna grę jak to będzie działać.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Glory to Rome

Post autor: pabula »

Odpowiedzią na Katakumby jest "Kupiec".
Nikt nie będzie kończył Katakumb jak masz Skarbiec pełny :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: zephyr »

Tak zagrałem, ale dalej jeśli w którymkolwiek momencie gracz z Katakumbami z 2 kamieniami pod sobą odskoczy choć na chwilę i dostanie okazje do skończenia może wygrać.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ryba555
Posty: 144
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:15
Has thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: ryba555 »

Dlatego cały czas trzeba go pilnować.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: surmik »

Tworzenie komb w tej grze daje mi ogromną frajdę, o wiele większą niż np. w RftG. W ostatniej rozgrywce miałem budynek, który podwaja akcje klientów + budynek, który daje +1 punkt zwycięstwa za każde dwa materiały w składzie budowlanym. Do klienteli dodałem 3 tragarzy :D i 2 kupców no i wychodziło 7 akcji tragarza a później kilka kupca aby przenieść co ciekawsze materiały do skarbca. Powiedział bym, że to takie radosne kombowanie :D Grafiki z polskiej edycji tylko wzmagają to odczucie :D
Awatar użytkownika
bart8111
Posty: 691
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Glory to Rome

Post autor: bart8111 »

Zagrałem na razie jedną partię i mi też podoba się dużo bardziej niż Race. RftG to nadal dobra gra ale w porównaniu do Glory to Rome jakaś taka sucha :)
Kelshar
Posty: 46
Rejestracja: 12 mar 2010, 09:29

Re: Glory to Rome

Post autor: Kelshar »

O świetności Race świadczy to, że każda nowa karcianka jest zapowiadana jako jego pogromca ;)

Mi osobiście Glory to Rome bardzo się podoba. Bardzo fajna tematyka, odbudowa Rzymu. Do tego swojskie klimaty, bo trzeba podsowiecić trochę materiału budowlanego do własnego skarbca. Podobają mi się ilustracje. Wydanie jest bardzo solidne, chociaż niektórzy (niech się wstydzą!) marudzą, że karton jak ze spożywczaka.

Na dwie osoby gra się dobrze. Nie trzeba naciągać zasad ani kombinować ze trzecim graczem jak w 7 Wonders. Na trzy osoby gra rozwija skrzydła. Na cztery osoby gra pokazuje, na co ją stać i dlaczego warto wydać na nią 65zł (pozdrowienia Surmik).

Nie podoba mi się natomiast kończenie gry w inny sposób niż przez brak bliskich placów budowy. Tu sobie człowiek kombinuje, chomikuje kamień i marmur i nagle koniec, ktoś coś tam zbudował i zebrał komplet klienteli. Poza tym, nadal nie rozumiem, na czym polega to odkładanie żądanego surowca na kartę po zagraniu legionisty.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Glory to Rome

Post autor: pabula »

Z tym że Glory to Rome jest starsze od RftG o 2 lata :)
To że ma nową szatę graficzną nie oznacza że jest nowsza.
Już dawno przymierzałem się do zakupu GtR ale te angielskie rysunki mnie odpychały.

A kartka do żądania surowców jest po to żeby ci się nie pomyliło które kartki są twoje na ręce a które właśnie zdobyłeś do składu budowlanego. Nie jest trudne jak żądasz 1 surowca ale jak masz jeszcze ze 2 legionistów w klienteli to już jest gorzej to pokazać - a tak masz wolne ręce i wyciągasz je po kartki od współgraczy...

I jeszcze żeby każdy dobrze zobaczył do czego ci potrzebny ten surowiec, któego żądasz.
Bo jak zażądasz kamienia do katakumb to inni przygotują sobie taktykę by ci się nie udało.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Glory to Rome

Post autor: Andy »

Kelshar pisze:O świetności Race świadczy to, że każda nowa karcianka jest zapowiadana jako jego pogromca ;)
I tak już pozostanie do końca świata. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: Lord Voldemort »

Grafiki w polskim wydaniu sa swietne, tylko mnie skreca jak widze "Plac Miejski" zamiast "Forum". Ta zmiana musiala byc wprowadzona gdzies na koncu cyklu produkcyjnego, bo w instrukcji jeszcze pare razy pojawia sie slowo "Forum".
Troche mi zajelo skojarzenie tych dwoch pojec jako tego samego ;)

Forum to cos wiecej niz plac - widzialem na wlasne oczy w Rzymie, Pompejach, etc.
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: Senaszel »

Mi się bardzo podobały karty z angielskiej wersji. Dzięki różnokolorowym tłom od razu była widoczna rola i surowiec.
Psioczyłem na zmiane grafiki w polskiej edycji ale jednak aż tak bardzo nie przeszkadzają. Do tego te słodkie pamperki w rogach kart : )
Gierka najlepiej chodzi na czterech. Na pięciu jest jakiś hardkor, ale może będzie fajnie jak już wszyscy nauczą się bardzo dobrze grać. Na trzech za często wygrywa się placem, co powoduje zawód że nie będzie liczenia. Raz nastukałem 48 pkt, co nie miało żadnego znaczenia bo Paweł zbudował forum ~10 kart przed końcem. :/
Porównując do Race, którego największą wadą imho jest wybieranie akcji osobnymi kartami jest to że w GtR role wybiera się tymi samymi kartami, którymi się gra.
Niemniej nadal może to troche trwać jeśli gra się z kimś kto nie robi tego płynnie.
Wykonanie kart jest wystarczająco pozytywne żeby grać bez koszulek. Po 15 partiach wciąż są jak nowe!
Wingmakers
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: Wallenstein »

Po co na kartach PLACÓW BUDOWY znajduje się napis "+ x materiały"?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: pabula »

Do zbudowania budynku potrzebny jest fundament (karta z budynkiem) + x materiałow.
Fundament kładziemy na plac budowy a materiały pod plac.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: Wallenstein »

W instrukcji jest napisane, że to wartość karty rozkazu określa ilość potrzebnego materiału do budowy.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: pabula »

Ilość wpływów zilustrowana na karcie jest równoznaczna z ilością potrzebnych materiałów zilustrowanych na placu budowy. (Poza Posągiem i Rezydencji)
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 970
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Na chwałę Rzymu [Glory to Rome]

Post autor: Wallenstein »

Wszystkie są równe, Posąg i Rezydencja też. Ten plus mnie zmylił.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ