Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
W 2 osoby gra się przyzwoicie. Pełnię możliwości gry można odkryć dopiero w 3 lub 4 osoby, ale na bgg przy 2 graczach stoi "recommended" i ja się pod tym podpisałem.
Dość dużym minusem jest to, że słabo "schodzą" cuda i w związku z tym dostępna jest ich ograniczona ilość. O ile pamiętam można się dokopać tylko do drugiej ery.
Druga rzecz to problem z Rosjanami, wg mnie gra tą nacją całkiem traci sens przy tylko jednym przeciwniku- po prostu nie ma komu kraść technologii.
Poza tymi minusami gra działa bardzo dobrze, np. ograniczenie powierzchni mapy powoduje, że walka o zasoby jest nadal emocjonująca.
Dość dużym minusem jest to, że słabo "schodzą" cuda i w związku z tym dostępna jest ich ograniczona ilość. O ile pamiętam można się dokopać tylko do drugiej ery.
Druga rzecz to problem z Rosjanami, wg mnie gra tą nacją całkiem traci sens przy tylko jednym przeciwniku- po prostu nie ma komu kraść technologii.
Poza tymi minusami gra działa bardzo dobrze, np. ograniczenie powierzchni mapy powoduje, że walka o zasoby jest nadal emocjonująca.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2011, 08:27 przez witek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lip 2011, 07:44
- Lokalizacja: Felanitx
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Tak, gramy na duzej mapie po ok. 3h. Przy czym nie jest to gra ekspresowa, bo czasami jeszcze sie do instrukcji siegalo I wolimy grac na wiekszej mapie, jest wiecej eksploracji, wiosek/chat, mozliwosci zakladania miast itd. Musimy sprobowac raz sie "spiac" i postarac sie zakonczyc gre jak najszybciej Co do mapy to ja jeszcze troche zmodyfikowalismy, i gramy na 5x3, czyli troszke ja zmniejszylismy - teraz jej rozmiar wydaje nam sie idealny.
Co do cudow przy dwoch graczach to jak gralismy ostatnio udalo nam sie dobic do tych wspolczesnych, trzeba bylo po prostu zastepowac stare nowymi. Jak sie chce to mozna i jednak gra tak ograniczona nie jest pomimo mniejszej ilosci graczy
Z tymi samolotami to bylem pewien, ze ma on przewage nad innymi jednostkami, bylo to dla mnie logiczne (piechociarz stoi, a nad nim przelatuje samolot i go kosi ). I ja bron boze nie narzekalem na cud "+1" do Power, i pewnie, ze moglem go zniszczyc - wciaz mi tylko brakuje bardziej taktycznej walki. Z drugiej strony gdyby starcia byly bardziej skomplikowane to by sie czas gry wydluzyl niemilosiernie. Moze po prostu szukam dziury w calym ? Bo generalnie to dobra gra jest, moja Druga Polowka, dotad "niegrajaca" tez jest zadowolona
Edit:
Wczoraj gralismy raz jeszcze, plansza 5x3 co jest dla nas optymalnym rozmiarem i gra zajela nam 2 godzinki, grajac spokojnym tempem, wiec nie bylo tak zle I nuda tez sie nie pojawila, ani jakiekolwiek zmeczenie gra. Nareszcie (dodam, ze w koncu przegralem )
Co do cudow przy dwoch graczach to jak gralismy ostatnio udalo nam sie dobic do tych wspolczesnych, trzeba bylo po prostu zastepowac stare nowymi. Jak sie chce to mozna i jednak gra tak ograniczona nie jest pomimo mniejszej ilosci graczy
Z tymi samolotami to bylem pewien, ze ma on przewage nad innymi jednostkami, bylo to dla mnie logiczne (piechociarz stoi, a nad nim przelatuje samolot i go kosi ). I ja bron boze nie narzekalem na cud "+1" do Power, i pewnie, ze moglem go zniszczyc - wciaz mi tylko brakuje bardziej taktycznej walki. Z drugiej strony gdyby starcia byly bardziej skomplikowane to by sie czas gry wydluzyl niemilosiernie. Moze po prostu szukam dziury w calym ? Bo generalnie to dobra gra jest, moja Druga Polowka, dotad "niegrajaca" tez jest zadowolona
Edit:
Wczoraj gralismy raz jeszcze, plansza 5x3 co jest dla nas optymalnym rozmiarem i gra zajela nam 2 godzinki, grajac spokojnym tempem, wiec nie bylo tak zle I nuda tez sie nie pojawila, ani jakiekolwiek zmeczenie gra. Nareszcie (dodam, ze w koncu przegralem )
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
To są już dwie Cywilizacje na rynku.
A. Cywilizacja Sida Meiera
B. Poprzez Wieki
Która lepsza? Co ciekawe, na stronie Portalu stoi
A. Cywilizacja Sida Meiera
B. Poprzez Wieki
Która lepsza? Co ciekawe, na stronie Portalu stoi
Cywilizacja: Poprzez wieki jest powszechnie uznawana za najwierniejszą i najlepszą planszową wariację na temat gry Sida Meiera,
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
- cezner
- Posty: 3069
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 88 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Odpowiedź nie jest prosta.
Jak ktoś lubi więcej plastiku w grach (FFG i inne ameritrashe) to mu chyba bardziej przypasuje wersja FFG.
Jak ktoś woli jednak więcej drewna (eurogrowe klimaty), to na pewno bardziej spodoba się Poprzez Wieki. Co prawda w polskiej wersji Poprzez Wieki drewno zostało prawie całkowicie zastąpione plastikiem ale duch drewna pozostał
Jak ktoś lubi więcej plastiku w grach (FFG i inne ameritrashe) to mu chyba bardziej przypasuje wersja FFG.
Jak ktoś woli jednak więcej drewna (eurogrowe klimaty), to na pewno bardziej spodoba się Poprzez Wieki. Co prawda w polskiej wersji Poprzez Wieki drewno zostało prawie całkowicie zastąpione plastikiem ale duch drewna pozostał
- Fruczak Gołąbek
- Posty: 918
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 39 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
W Cywilizacji FFG nie ma tak dużo plastiku. Raptem 2 wozy ( osadnicy ) i 6 chorągiewek (armie)/ gracza. Co do tego, której bliżej do wersji komputerowej to na pierwszy rzut oka wersji od FFG. Między innymi dla tego że jest tam ładna mapka, która wygląda jak z Civ IV ( chyba - nie pamiętam dokładnie ).
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Pamiętaj, że gdy powstawał ten opis - w momencie wydania C:PW - była to zdecydowanie prawda. Teraz faktycznie można się spierać - chociaż ja nadal uważam CPW za lepszą, to potrafię zrozumieć, że komuś bardziej podoba się Sid Meier's Civilization.Gabriel pisze:Która lepsza? Co ciekawe, na stronie Portalu stoiCywilizacja: Poprzez wieki jest powszechnie uznawana za najwierniejszą i najlepszą planszową wariację na temat gry Sida Meiera,
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
C:PW jakoś natychmiast wyrzuciłem ze swojej listy - pomimo wysokich ocen. Z prostego powodu - braku mapy, która dawałaby poczucie przestrzennej ekspansji. Rozwój terytorialny i dominacja nad innymi to była jedną z przyjemniejszych rzeczy we wszystkich komputerowych grach tego typu. Gra mnie ponownie zainteresowała teraz, jak zobaczyłem SMC - gdyż FFG blisko do Bethesdy z rynku komputerowego ostatnio. Tzn. zbyt często bez łatek/domowych zasad ani rusz.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Cześć.
Jestem nowy na tym forum. Chciałbym kupić tę grę, ale nie wiem na którą wersję się zdecydować. Wspominacie tutaj o wersji FFG oraz Cywilizacja Poprzez Wieki. Jednak intryguje mnie wersja Eagle Games z 2002 roku. http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d= ... egoly&tw=6 Czy ktoś mógłby porównać obie wersje tzn FFG i EG? Na którą lepiej się zdecydować? Dodam, że wersji EG nigdzie nie mogę znaleźć.
Jestem nowy na tym forum. Chciałbym kupić tę grę, ale nie wiem na którą wersję się zdecydować. Wspominacie tutaj o wersji FFG oraz Cywilizacja Poprzez Wieki. Jednak intryguje mnie wersja Eagle Games z 2002 roku. http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d= ... egoly&tw=6 Czy ktoś mógłby porównać obie wersje tzn FFG i EG? Na którą lepiej się zdecydować? Dodam, że wersji EG nigdzie nie mogę znaleźć.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
powiem tak...nie szukaj nie trudz sie, szkoda nerwow i wywalonych pieniedzy w bloto.
To sa zupelnie inne gry, nie maja nic ze soba wspolnego procz nazwy.
Z cywilizacyjnych masz do wyboru dwie, obie po poslku
Cywilizacja: Poprzez Wieki oraz Civilization Sida od Galakty (od FFG ale na licencji).
To sa zupelnie inne gry, nie maja nic ze soba wspolnego procz nazwy.
Z cywilizacyjnych masz do wyboru dwie, obie po poslku
Cywilizacja: Poprzez Wieki oraz Civilization Sida od Galakty (od FFG ale na licencji).
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
No i mamy dodatek:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=2650
W skócie: 5 gracz, nowe cywilizacje, możliwość przemiany miasta w metropolie (większe i trudniejsze do zdobycia).
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=2650
W skócie: 5 gracz, nowe cywilizacje, możliwość przemiany miasta w metropolie (większe i trudniejsze do zdobycia).
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2011, 20:40 przez surmik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Must have
Szkoda tylko, że dodaje tylko 5 gracza a nie 5 i 6
Szkoda tylko, że dodaje tylko 5 gracza a nie 5 i 6
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Co do balansu to u mnie i tak niemal wszystkie gry kończą się wygraną technologiczną/militarną (wygrywający gracz jest mocny i w tym i w tym), na razie ekonomia nas nie męczy ale może taki wariant doda trochę więcej możliwościwitek pisze:Dodatkowo możliwość wydawania monet na "investment cards". Może to trochę przytępi ekonomiczną drogę do zwycięstwa i poprawi balans.
Po przeczytaniu artykułu, podobają mi się te metropolie. Obawiam się tylko, że dużo funu z nich nie będzie, bo taka zmiana będzie udostępniona już na finiszu. Dodatkowo rozszerzenie granic miasta jeszcze je wzmocni co jeszcze przyspieszy zwycięstwo.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Technologiczna to jest kurde najmniej spotykana wygrana. Ja nie wiem jak się to Wam udaje tak częstoCo do balansu to u mnie i tak niemal wszystkie gry kończą się wygraną technologiczną/militarną (wygrywający gracz jest mocny i w tym i w tym), na razie ekonomia nas nie męczy ale może taki wariant doda trochę więcej możliwości
Na ograniczenie ekonomicznej to bardzo się piszeDodatkowo możliwość wydawania monet na "investment cards". Może to trochę przytępi ekonomiczną drogę do zwycięstwa i poprawi balans.
Co prawda po zmianie, że max 3 monetki na kartę nie jest aż tak źle z tym ale jednak nie lubię jak są rysy na bardzo dobrym produkcie.
No i troszkę Grecy jacyś przepakowani są kurcze
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Metropolie są na dwóch kratkach, czyli ogarniają zasięgiem 10 pól i dają +14 bonusu i 2 żetony kultury przy poświęceniu jej kulturze, całkiem ciekawe.
Ciekawe jak rozwiązali rozstawienie mapy i początkowe graczy, przy grze na 5 osób, chyba nie da się kwadratowych pól tak ułożyć, żeby było sprawiedliwie.
Ciekawe jak rozwiązali rozstawienie mapy i początkowe graczy, przy grze na 5 osób, chyba nie da się kwadratowych pól tak ułożyć, żeby było sprawiedliwie.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Piąty gracz zaczyna na środku mapysowacz pisze:Metropolie są na dwóch kratkach, czyli ogarniają zasięgiem 10 pól i dają +14 bonusu i 2 żetony kultury przy poświęceniu jej kulturze, całkiem ciekawe.
Ciekawe jak rozwiązali rozstawienie mapy i początkowe graczy, przy grze na 5 osób, chyba nie da się kwadratowych pól tak ułożyć, żeby było sprawiedliwie.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Podbijam temat bo FFG zaprezentowało nam instrukcję do dodatku która dość dokładnie wyjaśnia w którym kierunku ta gra podążyła. Wieści są bardzo obiecujące i są mniej więcej tym czego oczekiwałem po dodatku.
Jakiś nikt o tym jeszcze nie napisał chyba z powodu zachłynięcia się Essen.
Na Boardgamegeeku są ponadto zdjęcia kart oraz nowych frakcji.
Zasady zmierzają w stronę słuszną zwiększenia możliwości różnych ścieżek zwycięstwa - dodania pewnej ilości rozsądnych opcji a jednocześnie zbalansowania ścieżek zwycięstwa. Moim zdaniem fajnie to wyszło.
Zwycięstwo ekonomiczne będące głównym problemem w podstawce (moim zdaniem) zostało utrudnione (monety teraz możemy tracić jak inne zasoby) a jednocześnie ekonomia zyskała nowy wymiar pod postacią inwestycji. Co bardzo mi się spodobało.
Wielcy ludzi i ich karty to też miły dodatek. Troszkę więcej opcji to zawsze fajnie jest mieć.
Lektura instrukcji tym bardziej sprawiła, że dodatek to must have i kupuje go natychmiast.
Niestety są minusy ...
Ja nie wiem co się stało w głowę panom z FFG:
- czy chcieli być na siłę politycznie poprawni ?
- czy uznali, że to naprawdę była taaak przepotężna cywilizacja ?
- czy dostali tymczasowego zaćmienia umyśłu...
Ale frakcje takie jak Arabowie to przesada. Jak ktoś pięknie napisał na BGG w komentarzu "To po co ja mam grać Rzymem"
Niestety o ile wszystkie nacje z dodatku są dość mocne a Rzym i w podstawce był taki sobie to tutaj troszkę chyba kogoś poniosło.
Moim zdaniem
Start z 4 zasobami z rynku (po 1 z 4 rodzajów)
Jak wydadzą zasób to dostają 2 kultury.
Jak wrzucą 1 monetkę na inwestycję to skaczą o 1 pole na torze kultury.
Startują z Matematyką (II poziom technologii) a w konsekwencji ze strzelcami II poziomu.
To jest przesada.
No ale i tak jest dobrze.
Jakiś nikt o tym jeszcze nie napisał chyba z powodu zachłynięcia się Essen.
Na Boardgamegeeku są ponadto zdjęcia kart oraz nowych frakcji.
Zasady zmierzają w stronę słuszną zwiększenia możliwości różnych ścieżek zwycięstwa - dodania pewnej ilości rozsądnych opcji a jednocześnie zbalansowania ścieżek zwycięstwa. Moim zdaniem fajnie to wyszło.
Zwycięstwo ekonomiczne będące głównym problemem w podstawce (moim zdaniem) zostało utrudnione (monety teraz możemy tracić jak inne zasoby) a jednocześnie ekonomia zyskała nowy wymiar pod postacią inwestycji. Co bardzo mi się spodobało.
Wielcy ludzi i ich karty to też miły dodatek. Troszkę więcej opcji to zawsze fajnie jest mieć.
Lektura instrukcji tym bardziej sprawiła, że dodatek to must have i kupuje go natychmiast.
Niestety są minusy ...
Ja nie wiem co się stało w głowę panom z FFG:
- czy chcieli być na siłę politycznie poprawni ?
- czy uznali, że to naprawdę była taaak przepotężna cywilizacja ?
- czy dostali tymczasowego zaćmienia umyśłu...
Ale frakcje takie jak Arabowie to przesada. Jak ktoś pięknie napisał na BGG w komentarzu "To po co ja mam grać Rzymem"
Niestety o ile wszystkie nacje z dodatku są dość mocne a Rzym i w podstawce był taki sobie to tutaj troszkę chyba kogoś poniosło.
Moim zdaniem
Start z 4 zasobami z rynku (po 1 z 4 rodzajów)
Jak wydadzą zasób to dostają 2 kultury.
Jak wrzucą 1 monetkę na inwestycję to skaczą o 1 pole na torze kultury.
Startują z Matematyką (II poziom technologii) a w konsekwencji ze strzelcami II poziomu.
To jest przesada.
No ale i tak jest dobrze.
No i zgadłeś Dziwaczny kształt jest mapy na 5 w Civce Nie polecam trącać jej ręką podczas gry.Piąty gracz zaczyna na środku mapy
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Naprawią przy kolejnym dodatkuuyco pisze:Brzmi nieźle. Dla mnie również must have. Martwią jedynie te niezbalansowane cywilizacje
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Owszem, można. Dlatego nie ma co robić dramatu.
Nie mniej jednak jak zauważa się znacznie mniej zauważalne błędy i poprawia się je w rozsądny sposób. Cały dodatek zapowiada się super to takie niedoróbki jeśli chodzi o balans są wkurzające. Bo kogoś po prostu tutaj zdecydowanie poniosło.
Bo aktualnie Dabi z Rzymem nie widzę jak miałby wygrać z Dabim z Arabami.
Inne frakcje są mocne ale nie aż tak przesadnie.
A nie za bardzo lubię czynnikami poza grą samej gry balansować. Bo aktualnie jak ktoś będzie brał taką nację to jest bardzo dobry powód aby zrobić im grupową krucjatę.
Nie mniej jednak jak zauważa się znacznie mniej zauważalne błędy i poprawia się je w rozsądny sposób. Cały dodatek zapowiada się super to takie niedoróbki jeśli chodzi o balans są wkurzające. Bo kogoś po prostu tutaj zdecydowanie poniosło.
Bo aktualnie Dabi z Rzymem nie widzę jak miałby wygrać z Dabim z Arabami.
Inne frakcje są mocne ale nie aż tak przesadnie.
A nie za bardzo lubię czynnikami poza grą samej gry balansować. Bo aktualnie jak ktoś będzie brał taką nację to jest bardzo dobry powód aby zrobić im grupową krucjatę.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:07
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Has thanked: 29 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
A wiadomo może coś o dostępności dodatku w Polsce (wersji angielskiej)?
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Nie aczkolwiek szansa jakaś jest. Jeśli galakta drukowała razem z ffg to będzie, jeśli się nie doczepili to będzie trzeba sporo poczekać.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
—Atatürk 1934
Kolekcja
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
Tylko, ze pytanie powyżej dotyczyło angielskiej wersji językowej i jej dostępności w Polsce.
Sam jestem ciekaw kiedy to będzie bo posiadam angielską podstawkę.
Status dodatku do Civki jest - "Na statku" A więc już bliżej niż dalej ale troszkę to potrwa... Pewnie dopiero w grudniu będzie to dostępne w sprzedaży w Polsce :/
Troszkę długo - pewnie zanim dodatek dojdzie już pewne elementy będę rozgrywał zgodnie z nim (zmiana zasady łupów po wygranej walce + ulepszony Anghor Wat)
Zacząłem się zastanawiać po lekturze kart z dodatku czy kultura wymagała aż takiego kopa. No ale teraz faktycznie, nie warto jej olewać wcale niemal nikomu. A i jej zdobywanie nie jest uzależnione od ciągłego poświęcania się kulturze lub palenia kadzidła
Sam jestem ciekaw kiedy to będzie bo posiadam angielską podstawkę.
Status dodatku do Civki jest - "Na statku" A więc już bliżej niż dalej ale troszkę to potrwa... Pewnie dopiero w grudniu będzie to dostępne w sprzedaży w Polsce :/
Troszkę długo - pewnie zanim dodatek dojdzie już pewne elementy będę rozgrywał zgodnie z nim (zmiana zasady łupów po wygranej walce + ulepszony Anghor Wat)
Zacząłem się zastanawiać po lekturze kart z dodatku czy kultura wymagała aż takiego kopa. No ale teraz faktycznie, nie warto jej olewać wcale niemal nikomu. A i jej zdobywanie nie jest uzależnione od ciągłego poświęcania się kulturze lub palenia kadzidła