Prototyp na ZunTzu

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 133 times
Been thanked: 57 times

Prototyp na ZunTzu

Post autor: poooq »

W skrócie: ZT to program komputerowy symulujący stół z rozłożonymi na nim grami planszowymi: wirtualne plansze, karty, kostki, znaczniki, pionki, sztony... Umożliwia on rozegranie partii wieloosobowej dzięki możliwości podłączenia się do hostowanej przez jednego użytkownika gry. Stworzenie tzw. GameBoxa czyli pliku umożliwiającego grę w określony tytuł, nie jest sprawą bardzo skomplikowaną. Na stronie jest to opisane dokładnie, krok po kroku: http://www.zuntzu.com/create_gamebox.htm, a w skrócie zamyka się w zmodyfikowaniu kodu podanego na stronie, przygotowaniu plików graficznych elementów gry i ułożenie ich przed pierwszą rozgrywką. Dzięki niejakiemu Chaosowi udało mi się skleić jeden prototyp i chciałbym namówić do tego innych maniaków.

ZT jest bardzo dobrym narzędziem do przygotowania cyfrowego prototypu: oszczędzamy fundusze na materiałach, ułatwiamy życie testerom (nie muszą drukować, wycinać, kleić i rozkładać), omijamy problem przesyłania (plik pobiera się błyskawicznie).

Absolutnie nie twierdzę, że ZunTzu może zastąpić "analogowy" prototyp bo tak nie jest: pewne cechy gry można zaobserwować tylko podczas testów praktycznych i "obcowania dotykowego" z elementami gry, ale kiedy już stworzymy papierowy prototyp i chcemy podzielić się nim z testerami, ZunTzu może nam znacznie pomóc.

Gdyby ktoś potrzebował pomocy ze swoim GameBoxem, niech da znać, zobaczymy co da się zrobić.
Po co piać, gdy można grać?
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

czy jest mozliwosc dodawania kart do gry? w sensie zakrytych talii z ktorych ciagnie sie karty ?
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 133 times
Been thanked: 57 times

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: poooq »

Oczywiście, przygotowujesz arkusz kart jako plik graficzny (np .jpg), dzielisz w programie na kolumny i wiersze i z tego:
-możesz złożyć dowolną talię z wybraną ilością kopii każdej z kart,
-do każdej z kart możesz dodać rewers,
-karty możesz złożyć w stosy lub talie,
-talie możesz mieszać lub przekładać,
-z każdej tali możesz losować karty (kiedy są zakryte) lub dobierać kiedy są odsłonięte),
-karty możesz układać na stole odkryte lub zakryte widoczne dla wszystkich graczy przy stole,
-karty możesz zebrać na rękę i są niewidoczne dla innych graczy,

Małe demo możliwości programu: projekt Chaosa
Po co piać, gdy można grać?
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

Generalnie zalezy mi na stworzeniu zakrytej, wspolnej talii. Rozumiem ze tworzy się ją tak jak opisano żetony, ale jak wprawić ją w funkcjonalość? Bo to nie zostało opisane na stronie, albo po prostu nie widzę;)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 133 times
Been thanked: 57 times

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: poooq »

ZunTzu ma zakładki, jedną z nich jest Table na którym toczy się rozgrywka, kolejne zawierają elementy składowe: karty, pionki czy żetony. Przygotowując grę opracowujemy po kolei każdą z nich, a kiedy już są gotowe do użycia przenosimy je z zakładki na Stół (Table), układamy tam gdzie mają się znajdować na początku i zapisujemy scenariusz. Gracze otwierając nasz projekt otrzymują wszyskie elementy w miejscach w których je zapisaliśmy: autor przygotowuje rozgrywkę dla graczy omijając, uciążliwy czasem, setup każdej gry.
Po co piać, gdy można grać?
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

Mam problemy, pozwolilem sobie wyslac do Ciebie PW.
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

Generalnie obsluga jest prosta, jak widac mialem problemy, ale szybko mozna to wylapac. Kodowanie jest bardzo proste, wlasciwie wszystko jest napisane w supporcie, ja dodam tylko od siebie ze jesli chcecie ukladac karty w stosy, to trzeba zamiast counter-section wpisac card-section, i przy okreslaniu wspolrzednych wpisywac nie front, tylko face. W 1 dzien zakodowalem wlasciwie cala moja gre, ktos kto ma wprawniejsze oko i doswiadczenie w kodowaniu xmla czy htmla zrobi to w mig. Ja nie mam zadnego doswiadczenia, a i tak kodowalo sie latwo i przyjemnie:) Dzieki zuntzu szybko wylapalem niescislosci w mojej grze. Naprawde polecam wszystkim tworzącym swoje gry.
Nie testowalem niestety gry przez internet, gdyz nie posiadam zewnetrznego ip :(
renszy
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2011, 16:19

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: renszy »

i super że jest taki program oraz podobne wlasnie czegos takiego szukałem :-) mam nadzieję że sprosta moim oczekiwaniom, czy testowaliście w nim możliwośc komunikacji glosowej podczas rozgrywki?

Renszy
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 133 times
Been thanked: 57 times

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: poooq »

Ja, osobiście, używałem tylko do rozgrywki ze zmianą miejsc, więc komunikator głosowy był wyłączony.
Po co piać, gdy można grać?
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

ja rowniez nie testowalem, gdyz opcja nie dziala na viscie ani na win 7.
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: Zimoch »

maci0 pisze:
Nie testowalem niestety gry przez internet, gdyz nie posiadam zewnetrznego ip :(
Od tego jest hamachi
maci0
Posty: 65
Rejestracja: 10 wrz 2011, 02:45

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: maci0 »

okazalo sie ze kolega mogl sie dolaczyc do zalozonej przeze mnie gry, wiec online dziala;)
Awatar użytkownika
Van Hauzer
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2009, 21:50

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: Van Hauzer »

WOW. Jeżeli programowanie gry jest tak proste jak używanie tego programu to jestem pod wrażeniem.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 133 times
Been thanked: 57 times

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: poooq »

Nie jest trudne: dwa dni i wtyczka gotowa.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: skolo »

czy oprocz strony zuntzu istnieje jeszcze jakas baza danych wtyczek?
brakuje mi roznych pozycji na tej liscie :)
Awatar użytkownika
Zimoch
Posty: 251
Rejestracja: 28 lut 2005, 15:37
Lokalizacja: Kwidzyn\Łódź

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: Zimoch »

Nie wiem , ale nie wydaje mi sie , bo naruszałoby to prawa autorskie do gier.
3comma3
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2012, 20:23

Re: Prototyp na ZunTzu

Post autor: 3comma3 »

Rewelacyjna rzecz ta platforma ZunTzu!

Zrobiłem screeny kart mojego prototypu gry z Dvorak'a
http://www.dvorakgame.co.uk/index.php/S ... 8Polish%29
i ściągnąłem z ZunTzu talię kart do Pokera.

Metodą prób i błędów oraz porównywania ze ściągniętym Pokerem udało mi się wrzucić mój prototyp na ZunTzu chyba w dwie godziny ... z czego większość czasu to i tak było klejenie grafiki!

Plik z moim dziełem jest do ściągnięcia tutaj:
http://www.sendspace.pl/file/5c8caff9c82ce958b19ca18

Zapraszam do testowania.
ODPOWIEDZ