Wings of War

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Wings of War

Post autor: schizofretka »

O, dzięki - i szacunek za zebranie informacji (dla Andy'ego, jak rozumiem). Czy awaria silnika, która w orginale zmuszała do planowania wytracenia prędkości jest pomijana w tym wariancie?

I czy ktoś ma jakąś dużą grafikę do przygotowania 'obrusu' A0 do gry? Najchętniej wydrukowałbym właśnie na materiale, aby rezultat był przenośny, choć nie wiem, czy to możliwe - nigdy nic takiego nie robiłem. Na czym wy gracie?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

Już nie pamietam jak tam było, ale skoro tu nie ma mowy o awarii silnika, to trzeba pewnie stosować reguły standardowe.

Ja gram na... stole ;). Są do kupienia specjalne maty "firmowe", ale cholernie drogie.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Wings of War

Post autor: schizofretka »

O firmowych matach wiem, ale poza absurdalną ceną są też raczej mało przenośne.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Wings of War

Post autor: B »

i nie nadają się do gry z kartami... z figurkami już spoko
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

schizofretka pisze:O, dzięki - i szacunek za zebranie informacji (dla Andy'ego, jak rozumiem). Czy awaria silnika, która w orginale zmuszała do planowania wytracenia prędkości jest pomijana w tym wariancie?

I czy ktoś ma jakąś dużą grafikę do przygotowania 'obrusu' A0 do gry? Najchętniej wydrukowałbym właśnie na materiale, aby rezultat był przenośny, choć nie wiem, czy to możliwe - nigdy nic takiego nie robiłem. Na czym wy gracie?
awaria silnika jest jednoznaczna i nie zmienia się w tym wariancie-musisz raz na 3 manewry wytracić prędkość.

gram na wielkim stole przykrytym niebieskim kocem a ostatnio używam planszy do Dreadfleeta-jest ogromna i symuluje morze :D
ale maty i tak kiedyś kupie-jak doczekam natualnie jakiejś promocji :lol: jade jutro do Essen może uda sie coś wytargować jak producent będzie obecny.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Wings of War

Post autor: schizofretka »

maciejo pisze: awaria silnika jest jednoznaczna i nie zmienia się w tym wariancie-musisz raz na 3 manewry wytracić prędkość.
No właśnie nie jest, bo nie jest jasne co tzn raz na 3 manewry: czy wytracenie - inny - inny - inny -inny -wytracenie jest ok? Jeśli grupujemy manewry po 3 jak w oryginalnych zasadach, to jest to upierdliwe do śledzenia. Poza tym od kiedy zaczynamy liczyć te trójki? Od już zaplanowanego, następnego manewru, czy od kolejnego?

Alternatywą prostszą trochę do śledzenia jest zasada, że w ciągu dowolnych 3 manewrów jeden musi być wytraceniem prędkości, ale to ostrzejsza kara niż w zasadach oryginalnych.

A co do mat: w Bardzie jest teraz przecena na produkty WoW i jedna kosztuje chyba 80PLN. Dla mnie wciąż za dużo.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

schizofretka pisze:
maciejo pisze: awaria silnika jest jednoznaczna i nie zmienia się w tym wariancie-musisz raz na 3 manewry wytracić prędkość.
No właśnie nie jest, bo nie jest jasne co tzn raz na 3 manewry: czy wytracenie - inny - inny - inny -inny -wytracenie jest ok? Jeśli grupujemy manewry po 3 jak w oryginalnych zasadach, to jest to upierdliwe do śledzenia. Poza tym od kiedy zaczynamy liczyć te trójki? Od już zaplanowanego, następnego manewru, czy od kolejnego?

Alternatywą prostszą trochę do śledzenia jest zasada, że w ciągu dowolnych 3 manewrów jeden musi być wytraceniem prędkości, ale to ostrzejsza kara niż w zasadach oryginalnych.

A co do mat: w Bardzie jest teraz przecena na produkty WoW i jedna kosztuje chyba 80PLN. Dla mnie wciąż za dużo.
nie wiem czy sie dobrze rozumiemy :D .chodziło mi dokładnie o wytracanie prędkości nie co 3 manewry tylko w ciągu 3 manewrów.pamiętaj tylko że nie możesz wykonać 2 jeden po drugim :wink:
co do mat to chyba jednak w tej cenie łykne-dzięki za info :!:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

Właśnie otrzymałem maty do gry :D
I śpieszę od razu wam zakomunikować,że są reeeeewelacyjne.Jakość wykonania powala.Gra nabrała nowego wymiaru.Od kilku miesięcy trochę zaniedbałem WoW.Teraz gra powróciła w pełnej chwale na stół :D
Jeśli gracie modelami samolotów nie ma co się zastanawiać.Jeśli w Bardzie jeszcze mają w tej cenie to nic tylko brać.Jest warta każdej wydanej złotówki :!:
I na koniec podziękowania dla schizofretki za cynka :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

A próbowałeś grać na matach kartami? Da się?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

Andy pisze:A próbowałeś grać na matach kartami? Da się?
Dziś specjalnie dla ciebie rozegrałem 3 bitwy tylko kartami samolotów.Nie widze :D przeciwskazań :D ani żadnej różnicy poza wizualną oczywiście :D .Bardzo dobrze przylegają do powierzchni,dobrze się je podnosi (nie to co z blatu stołu :twisted: ) i to co tak właściwie dla mnie najważniejsze ograniczają rozmiar pola bitwy i nie ma już kłótni o to czy ktoś je przekroczył czy nie :D
Teraz dopiero widze,że Twoje pytanie spowodowane było postem kolegi B,którego wcześniej nie zauważyłem a,w którym pisze:cyt."i nie nadają się do gry z kartami... z figurkami już spoko".Nie wiem co miał na myśli ale licze,że się wypowie.Może coś mi umknęło :oops:

pozdarwiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

Dzięki. Długa lista pomysłów na zamówienie do św. Mikołaja wydłuża się o jedną pozycję. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Wings of War

Post autor: B »

Miałem na myśli to, że karty na tych matach mają tendencje do ślizgania się i przesuwania niekontrolowanego. Powierzchnia tych mat jest bardziej śliska niż koszerny stół z obrusem (lub nawet bez!)
Prawdą jest, że karty łatwiej się podnosi (sprężysta powierzchnia), ale trudniej się je trzyma w miejscu.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

B pisze:Miałem na myśli to, że karty na tych matach mają tendencje do ślizgania się i przesuwania niekontrolowanego. Powierzchnia tych mat jest bardziej śliska niż koszerny stół z obrusem (lub nawet bez!)
Prawdą jest, że karty łatwiej się podnosi (sprężysta powierzchnia), ale trudniej się je trzyma w miejscu.
no nie wiem :? możliwe,że mamy dwie różne maty np:od innego producenta lub wyprodukowaną z innego materiału.Powtarzam grałem dziś kilka razy tylko kartami i nie zauważyłem aby się ślizgały-powiem więcej na pewno trzymają się lepiej niż na gładkim stole :!:
Pewnie więcej ludzi posiada maty i usłyszymy jeszcze jakiś komentarz.Sam jestem ich ciekaw :wink:
Ostatnio zmieniony 09 lis 2011, 00:14 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

Ładne. Choć to miniaturki. ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

Andy pisze:Ładne. Choć to miniaturki. ;)
Brakuje mi jeszcze Göringa do szczęścia ale bardzo ciężko go upolować.A co do maty to jeszcze w Bardzie jest ale tylko zachodnia 8)
http://www.bard.pl/0,7490,oferta,catego ... t-west.htm

:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
nillu
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2011, 08:50
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Wings of War

Post autor: nillu »

Witam, Wypada mi się przywitać jako że to mój pierwszy post tutaj. Hi everybody! Planszówki lubię bardzo bardzo (szczególnie MiMa), choć mam mało okazji do grania z tego względu że moi przyjaciele nie podzielają mojej pasji.

Ostatnio zainteresowałem się WoW'em i mam pytanie do osób które grały w Fire from the sky, traktujący o IIWW (ta wojna zdecydowanie bardziej mnie interesuje). Kolega jest w USA i może mi w cenie 15$ przywieść taki dodatek z jakiegoś second handa. Dotąd nie grałem w żadną część WoW. Czy warto sprawić sobie to i zacząc przygode od... niejako dodatku do Dawn of War. Czy granie tylko w ten dodatek będzie miało sens bez podstawki tzn. bez Dawn of War. Uściślę że gra będzie dotyczyła przeważnie 2 osób bo ciężko będzie znaleźć 4
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

Witaj

Fire from the Sky nie jest dodatkiem, tylko drugim, samodzielnym zestawem w drugowojennej linii Wings of War. Jak najbardziej można wystartować z tym pudełkiem, choć np. myśliwców znajdziesz w nim niewiele - zgodnie z charakterem tego zestawu. W instrukcji znajdziesz 8 scenariuszy (z wieloma wariantami), możliwych do rozegrania w składzie od 1 do 6 osób.

Grając we dwójkę trzeba tylko pamiętać, że jak zawsze w WoW, każdy z graczy powinien kierować dwoma samolotami.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
nillu
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2011, 08:50
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Wings of War

Post autor: nillu »

a masz może tęże instrukcję w pdf bym mógł zobaczyć co konkretnie jest w zestawie? nie mogę tego nigdzie znaleźć na sieci.

zastanawiam się czy przy okazji nie wziąć jednak także dawn of war bo jest za 22$ (przesyłki nie płacę) więc także dobra cena. potem mogę żałować że nie wziąłem jak okaże się że brakuje mi tych myśliwców. brać?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

nillu pisze:a masz może tęże instrukcję w pdf bym mógł zobaczyć co konkretnie jest w zestawie? nie mogę tego nigdzie znaleźć na sieci.
Mam. Podeślij adres mailowy na PW, to Ci wyślę.
zastanawiam się czy przy okazji nie wziąć jednak także dawn of war bo jest za 22$ (przesyłki nie płacę) więc także dobra cena. potem mogę żałować że nie wziąłem jak okaże się że brakuje mi tych myśliwców. brać?
Wiesz, ja kocham WoW, więc moje rekomendacje są mało warte. Niemniej: brać! ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Wings of War

Post autor: maciejo »

Andy pisze:
nillu pisze:a masz może tęże instrukcję w pdf bym mógł zobaczyć co konkretnie jest w zestawie? nie mogę tego nigdzie znaleźć na sieci.
Mam. Podeślij adres mailowy na PW, to Ci wyślę.
zastanawiam się czy przy okazji nie wziąć jednak także dawn of war bo jest za 22$ (przesyłki nie płacę) więc także dobra cena. potem mogę żałować że nie wziąłem jak okaże się że brakuje mi tych myśliwców. brać?
Wiesz, ja kocham WoW, więc moje rekomendacje są mało warte. Niemniej: brać! ;)
Jak najbardziej-Brać :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Wings of War

Post autor: donmakaron »

Jestem posiadaczem tylko Fire from the Sky i niczego mu nie brakuje. Mała liczba myśliwców mi nie przeszkadza, a bombowce są ciekawą odmianą. Polecam, bo emocje są niesamowite.
nillu
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2011, 08:50
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Wings of War

Post autor: nillu »

gra miaaazga! jestem po paru partiach i mam kilka pytań dotyczących stosowania wysokości:
- dlaczego po nurkowaniu kiedy zmniejsza się Altitude o 1, dodatkowo mam też wyczyścić wszystkie Climb counters? Według mnie lepiej je pozostawiać, bo gromadzi się je dość długo... Arytmetycznie to jest tak że powiedzmy lecę Spitem, mam Altitide 2, a do tego zgromadzone 2 CC - czyli tak jakbym miał w sumie 8 CC (bo climb rate wynosi 3). Podczas nurkowania wg zasad tracę 1 Alt i 2 CC, a więc tracę w sumie 5 CC. Jednak gdybym nie miał żadnych CC to traciłbym tylko 1 Alt czyli 3 CC. Gdzie w tym logika?
- Split-S - czy manewr nie powinien skutkować, tak jak w przypadku Dive, wytracaniem wysokości o 1 Alt? Wydaje się że samolot w wyniku wykonania odwróconego zawrotu wytracał dość dużo wysokości a nie tylko troszkę...
- Immelmann - wydaje się że po Immelmannie powinno się zastosować manewr Stall a nie Straight - tak na logikę samolot po wykonaniu takiego manewru praktycznie jest bliski prędkości przeciągnięcia (a poza tym powinno się tu być konsekwentnym do Split-S, gdzie na początku manewru należy zastosować Stall)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wings of War

Post autor: Andy »

nillu pisze:- dlaczego po nurkowaniu kiedy zmniejsza się Altitude o 1, dodatkowo mam też wyczyścić wszystkie Climb counters? Według mnie lepiej je pozostawiać, bo gromadzi się je dość długo... Arytmetycznie to jest tak że powiedzmy lecę Spitem, mam Altitide 2, a do tego zgromadzone 2 CC - czyli tak jakbym miał w sumie 8 CC (bo climb rate wynosi 3). Podczas nurkowania wg zasad tracę 1 Alt i 2 CC, a więc tracę w sumie 5 CC. Jednak gdybym nie miał żadnych CC to traciłbym tylko 1 Alt czyli 3 CC. Gdzie w tym logika?
Gdybyś mógł zostawić sobie znaczniki climb, to zbyt łatwo byłoby Ci powrócić na poprzedni pułap. Odrzucanie znaczników symuluje "bezwładność", występującą przy zmniejszaniu pułapu. Jak rozumiem, chodzi o to, żeby samoloty nie mogły "skakać" między pułapami, a zwłaszcza, żeby zróżnicować możliwości poszczególnych typów maszyn pod tym względem.
- Split-S - czy manewr nie powinien skutkować, tak jak w przypadku Dive, wytracaniem wysokości o 1 Alt? Wydaje się że samolot w wyniku wykonania odwróconego zawrotu wytracał dość dużo wysokości a nie tylko troszkę...
Widocznie założenie jest takie, że dive jest "głębszym", dłużej trwającym manewrem, a immelmann i split-s odbywają się w obrębie tego samego pułapu.

Powiem szczerze, tylko kilka razy spróbowałem reguł pułapu. WoW to prosta gra i pułap na mój gust zbytnio komplikował zabawę. Ale oczywiście można zapytać Andreę co nim kierowało, gdy tak to obmyślał.
- Immelmann - wydaje się że po Immelmannie powinno się zastosować manewr Stall a nie Straight - tak na logikę samolot po wykonaniu takiego manewru praktycznie jest bliski prędkości przeciągnięcia (a poza tym powinno się tu być konsekwentnym do Split-S, gdzie na początku manewru należy zastosować Stall)
Mam kłopot z odpowiedzią. Mechanika immelmanna (prosta - imm. - prosta), obowiązująca od początku istnienia gry tak "wrosła" w moją świadomość, że do głowy mi nie przyszło, że mogłoby być inaczej! :)

Niemniej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przetestować Twój wariant - mógłby on stanowić odpowiedź na zarzuty niektórych graczy, że immelmanna jest za łatwo wykonać i że czasem wykonuje się je seriami. Jeśli po zawrocie byłby wymuszony stall, to przed następnym immelmannem trzeba by się rozpędzić, co na pewno utrudniłoby powtarzanie manewru. I niewątpliwie byłoby logiczne.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
nillu
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2011, 08:50
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Wings of War

Post autor: nillu »

Andy pisze:Gdybyś mógł zostawić sobie znaczniki climb, to zbyt łatwo byłoby Ci powrócić na poprzedni pułap. Odrzucanie znaczników symuluje "bezwładność", występującą przy zmniejszaniu pułapu. Jak rozumiem, chodzi o to, żeby samoloty nie mogły "skakać" między pułapami, a zwłaszcza, żeby zróżnicować możliwości poszczególnych typów maszyn pod tym względem
i tak i nie - działanie byłoby tu obustronne, samolot który wolniej się wznosi miałby również większą korzyść z obniżenia pułapu zgodnie z moją uwagą - zachowując zgromadzone już CC (np. mam 4 CC lecąc Dauntlessem) - po to by zaatakować wroga, a w następnym ruchu wykonuję jedno wznoszenie do 5CC co zamieniam na 1 Alt. Myśliwce też by skorzystały na tym. Aczkolwiek Andrea taką zasadę kasowania CC umieścił z jakiegoś powodu, pewnie testując to na różnych wariantach, a zatem wypadałoby się do tych reguł mimo wszystko zastosować :P
Widocznie założenie jest takie, że dive jest "głębszym", dłużej trwającym manewrem, a immelmann i split-s odbywają się w obrębie tego samego pułapu
Ok, w sumie można tak przyjąć ;)
Powiem szczerze, tylko kilka razy spróbowałem reguł pułapu. WoW to prosta gra i pułap na mój gust zbytnio komplikował zabawę
a mi reguła pułapu od początku bardzo się spodobała, choć jeszcze jej nie stosowaliśmy. Jednak na sucho wydaje się, że dodaje ona nowy wymiar, a to właśnie ten wymiar (pionowy) jest największą różnicą drugowojennej walki powietrznej w stosunku do potyczek z wielkiej wojny. Dlatego mam ogromną ochotę zastosować pułap, jednak musiałem najpierw rozwiać pewne wątpliwości heh
Niemniej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przetestować Twój wariant - mógłby on stanowić odpowiedź na zarzuty niektórych graczy, że immelmanna jest za łatwo wykonać i że czasem wykonuje się je seriami. Jeśli po zawrocie byłby wymuszony stall, to przed następnym immelmannem trzeba by się rozpędzić, co na pewno utrudniłoby powtarzanie manewru. I niewątpliwie byłoby logiczne.
Tak ale tu akurat zawsze można będzie po immelmannie zastosować splita - czyli wykonać taką pełną pętlę z pełną beczką :D także nic się nie zmieni. Nie mniej jednak moja uwaga wprowadzi kapkę realizmu i będziemy ją stosować
ODPOWIEDZ