Cywilizacja: Poprzez wieki (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kemotix »

Planuje zrobienie polskich odpowiedników kart z czeskiego dodatku. Mam kilka pomysłów co do budynków i postaci nadających się na cuda i liderów :) Na razie ich nie zdradzę, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was ma jakieś pomysły co do nich :)

Lista kart:

"Praotec Čech", Age A leader, "Each round you have 1 resource discount for building farms, mines or wonders. You gain back civil action spent on playing Praotec Čech."
"Jan Žižka", Age I leader, "Each farm gives you +1 to strength. For playing events in political phase, you get twice amount of victory points. Aggressions and Wars costs you one military action more."
"Jan Amos Komenský", Age II leader, "Playing special technologies costs you less science equal to level of technology. Your libraries produce 1 science more or 1 culture point more (your choice)."
"Tomáš Garrigue Masaryk", Age III leader, "Your government produce culture points equal to its level. Twice during your turn you can use military action as civil action (even after revolution this turn)."

"Sít obchodních stezek", Age A wonder, "In Age I it produces 1 resource, in Age II it produces 1 science in Age III and IV it produces 1 culture point."
"Stříbrné kutnohorské doly", Age I wonder, "Increase effect of yellow cards by 1 (more resources, food, science and culture points, increased discounts but no additional military action)."
"Starý Plzeňský pivovar", Age II wonder, "Each of your farms produce: level A or I 1 culture point, level II or III 2 culture points."
"Národní knihovna", Age III wonder, "You gain 5 culture point for each of your civil actions you didn't used this turn. At the beginning of Age IV if this wonder is not build it is discarded."
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

A to już nie było tu robione kiedyś?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kemotix »

costi pisze:A to już nie było tu robione kiedyś?
Fakt, są one opracowane. Pomyślałem jednak, że można je zrobić z polskimi akcentami ;) Chciałby je zrobić, tak by jak najbardziej przypominały oryginalne karty tj. miały takie same czcionki i rysunki zamiast zdjęć :)
gacek86
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2011, 20:57

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gacek86 »

Szukałem, szukałem i znaleźć nie moge...

Ogromna prośba z mojej strony. Posiada ktoś może screeny dodatkowych kart (coś więcej niż te co są wrzucone tu na forum) w języku polskim? Na BGG znalazłem sporo ciekawych lecz niestety w języku angielskim i z inna grafiką znaczników (nie jest to żaden problem, ale jeżeli posiadacie po polsku to będę zobowiązany).

I jeszcze pytanie odnośnie drukowania. Jaki papier możecie polecić żeby karty jak najbardziej przypominały oryginał?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Polecamy egzemplarz na kilka osób - wybebeszenie z niego oryginalnych kart i naklejenie na nie wydruku chocby z domowej plujki. My tam zrobilismy z czeskimi kartami.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
gacek86
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2011, 20:57

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gacek86 »

Jeżeli będę naklejał to raczej nie kupię 2 egzemplarza bo według mnie mija się to z celem... prostrzym a zarazem tańszym rozwiązaniem wydaje mi się naklejenie wydrukowanych kart na kartonki wycięte w ich kształcie:)

Rozumiem, że więcej niż na forum nie znajdę screenów kart w języku polskim i z "naszą" grafiką?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: adikom5777 »

zależy jaki wygląd kart chcesz osiągnąć. Kartoniki wycięte na kształt kart będą od razu widoczne i rozpoznawalne przez graczy
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

gacek86 pisze:Jeżeli będę naklejał to raczej nie kupię 2 egzemplarza bo według mnie mija się to z celem... prostrzym a zarazem tańszym rozwiązaniem wydaje mi się naklejenie wydrukowanych kart na kartonki wycięte w ich kształcie:)

Rozumiem, że więcej niż na forum nie znajdę screenów kart w języku polskim i z "naszą" grafiką?
Tańszym - na pewno. Prostszym - nie ma mowy.

Jak kiedyś robiliśmy polskie i czeskie karty do TtA to kupiliśmy egzemplarz chyba w 5 czy 6 osób, udało się trafić na forumowej giełdzie za 90zł. Do tego naklejki i karty można odróżnić od oryginalnych tylko po awersie (bo widać, że jest naklejka), natomiast tasują się tak jak normalne.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
gacek86
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2011, 20:57

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gacek86 »

Hmmm..temat do przemyślenia:D

Czyli raczej nie ma opcji żeby znaleźć podobny papier do orgyginalnego? (nadal obstaję za tańszą wersją, bo wolę poświęcić trochę czasu niż wydawać kasę na drugi egzemplarz).
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

Co Ci po papierze, jak rewers nie jest czystą, białą powierzchnią? Nawet zakładając, że dorwiesz identyczny papier (czy raczej tekturę), to nie uda Ci się wydrukować rewersu tak, żeby był nie do odróżnienia od oryginału.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
gacek86
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2011, 20:57

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gacek86 »

costi pisze:Co Ci po papierze, jak rewers nie jest czystą, białą powierzchnią? Nawet zakładając, że dorwiesz identyczny papier (czy raczej tekturę), to nie uda Ci się wydrukować rewersu tak, żeby był nie do odróżnienia od oryginału.

Z dwóch stron mogę dać naklejki. Chyba, że nie zrozumiałem o co Ci chodzi;)
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: adikom5777 »

moim zdaniem będzie to paskudnie wyglądało, takie karty będą od razu widoczne na stosie
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

Chodzi mi właśnie o to, co napisał adikom5777 - takie karty będą na pierwszy rzut oka rozróżnialne od reszty. No chyba, że nie przeszkadza wam granie "znaczoną" talią.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: KubaP »

Słuchajcie, czy znajdę gdzieś w sieci po polsku albo angielsku czyjeś przemyślenia na temat dobrych strategii w TtA dla początkujących?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: macike »

KubaP pisze:Słuchajcie, czy znajdę gdzieś w sieci po polsku albo angielsku czyjeś przemyślenia na temat dobrych strategii w TtA dla początkujących?
Znajdziesz, jeśli będziesz szukał z dobrym skutkiem.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: KubaP »

macike pisze:
KubaP pisze:Słuchajcie, czy znajdę gdzieś w sieci po polsku albo angielsku czyjeś przemyślenia na temat dobrych strategii w TtA dla początkujących?
Znajdziesz, jeśli będziesz szukał z dobrym skutkiem.
Dzięki. Od razu mała dedykacja.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Ja też szukałem tego typu informacji... i znajdywałem jakieś strzępki informacji... Np. takie (zwłaszcza drugi komentarz jest wartościowy)
Najlepiej jest jednak samemu odkrywać możliwości.
W zasadzie nie ma strategii uniwersalnej, co właśne czyni tę grę taką miodną. Cały czas trzeba optymalizować i balansować, zwracając baczną uwagę na to co robią inni.
Jeden mały TIP na początek: nie ma sensu IMO budować więcej niż 3 farmy (na 2 dwóch też da się pograć i wygrać) - kluczem tu jest ciągłe unowocześnianie posiadanych, inaczej przy zbyt wielu farmach zniszczy Cię korupcja, a jeśli będą zacofane, grozi ci głód i "dupa" z rozwoju ;).

Ta gra jest w piątce moich najulubieńszych gier. Jeśli chcesz możemy popykać online.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Geko »

To może jeszcze jedna, uniwersalna wskazówka: rozwój nauki jest bardzo ważny. Bez niego wszystko stoi w miejscu.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: macike »

KubaP pisze:
macike pisze:
KubaP pisze:Słuchajcie, czy znajdę gdzieś w sieci po polsku albo angielsku czyjeś przemyślenia na temat dobrych strategii w TtA dla początkujących?
Znajdziesz, jeśli będziesz szukał z dobrym skutkiem.
Dzięki. Od razu mała dedykacja.
Proszę bardzo. Jak mawiał jeden mój znajomy: kto pyta, ten się naraża na odpowiedź. Polecam porównać jedną strategię z z drugą.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Geko pisze:To może jeszcze jedna, uniwersalna wskazówka: rozwój nauki jest bardzo ważny. Bez niego wszystko stoi w miejscu.
Niekoniecznie. Najważniejszy jest rozwój kultury - wszystko inne to tylko narzędzia :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: KubaP »

macike pisze: Proszę bardzo. Jak mawiał jeden mój znajomy: kto pyta, ten się naraża na odpowiedź. Polecam porównać jedną strategię z z drugą.
Jesus wept...

Geko, Nataniel, gafik - dzięki! Zawsze coś :) Do tych farm już sam doszedłem ;)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: KubaP »

gafik pisze:Ja też szukałem tego typu informacji... i znajdywałem jakieś strzępki informacji... Np. takie (zwłaszcza drugi komentarz jest wartościowy)
Najlepiej jest jednak samemu odkrywać możliwości.
W zasadzie nie ma strategii uniwersalnej, co właśne czyni tę grę taką miodną. Cały czas trzeba optymalizować i balansować, zwracając baczną uwagę na to co robią inni.
Jeden mały TIP na początek: nie ma sensu IMO budować więcej niż 3 farmy (na 2 dwóch też da się pograć i wygrać) - kluczem tu jest ciągłe unowocześnianie posiadanych, inaczej przy zbyt wielu farmach zniszczy Cię korupcja, a jeśli będą zacofane, grozi ci głód i "dupa" z rozwoju ;).

Ta gra jest w piątce moich najulubieńszych gier. Jeśli chcesz możemy popykać online.

Jeszcze raz dzięki! Tego szukałem!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

• większość twierdzi, żeby nie budować trzeciej Farmy,
a przynajmniej nie budować za szybko
• większość uważa, żeby w ogóle nie budować czwartej
Kopalni
• wszyscy wiedzą, że żarówki są najważniejsze! punkty
kultury można nadrobić szybko, na potencjał naukowy trzeba
sobie zapracować
• większość nie przepada za Mojżeszem, gdyż powoduje
on zaleganie żywności na farmach
• poluj na pasujący Ci cud z III epoki, bo przynoszą one
wiele punktów
• nigdy nie odstawaj militarnie, bo zjedzą Cię albo
wspólgracze, albo wydarzenia
• zachowuj na koniec tury wolnego robotnika
(szczególnie na początku gry), bo wydarzenia antyczne
pozwalają ich zagospodarować, a późniejsze poświęcić
w ramach „zmniejszenia populacji”
8)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mst »

Veridiana pisze:• większość nie przepada za Mojżeszem, gdyż powoduje
on zaleganie żywności na farmach
W takim razie tu jestem w mniejszości - Mojżesz nie powoduje zalegania żywnosci na farmach ponieważ dzięki tej żywnosci można zwiększyć liczbę żołnierzy. ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Valmont
Posty: 1461
Rejestracja: 04 cze 2004, 08:08
Lokalizacja: Warszawa -serce w Białymstoku ;)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Valmont »

W takim razie tu jestem w mniejszości - Mojżesz nie powoduje zalegania żywnosci na farmach ponieważ dzięki tej żywnosci można zwiększyć liczbę żołnierzy. ;-)[/quote]

Ja również lubię Mojżesza. Może nie jest to mój pierwszy wybór, jak moge dostać za tą samą liczbę akcji np. Arystotelesa, ale jednak się przydaje do taniego zwiększania populacji. Problem z nim jest głownie gdy wyskoczy kilka wydarzeń (szczególnie w I erze) zwiększających dostepną dla wszystkich żywność - wtedy ciężko uniknąć korupcji.
Wpieriod! - niekoniecznie efektywnie, ale efektownie.
ODPOWIEDZ