Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

Czochrun pisze:Ten co ma mniej niż trzy ciągnie wszystkie i tu nie jestem pewien, ale chyba też musi jeden odrzucić.
Jeżeli po dociągnięciu ma na ręku mniej niż 3 żetony, to nie musi odrzucać.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Tycjan »

Portal zapowiedział darmową kampanię: http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012 ... shimy-hex/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

W końcu coś się ruszylo. Po zakupie Babel13 czułem się ostro wydymany w dubsko. 80zł za dwie armie które są super, ale oceniając dodatek jako całość to wystawiłem mu ocene 3/10- zawartość do ceny. Kafle podłoża ok fajnie, ale kampania babel13 to żenada, żadnego fajnego wprowadzenia i zero tła historii. Jakoś nie za bardzo miałem ochotę grać w tą kampanie, ale zagrałem raz i koniec na tyle, smutny ten dodatek był i kampania. Zraził mnie tak, że obiecałem sobie iż Duela na pewno nie kupie:)
Szkoda, że ta kampania nie będzie jako dodatek do śgp:) I mam nadzieje, że ta kampania to nie tylko suche scenariusze i będą one poparte fajną historyjką, jak kampania Mephisto. Może w końcu użyje te kafle podłoża:)
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

tysma pisze:Zraził mnie tak, że obiecałem sobie iż Duela na pewno nie kupie:)
Błąd, bo Duel jest świetny :) mniejsza plansza, dwie armie i zasady terminali są super. Terminale dodają nowe możliwości strategiczne i zmniejszają wpływ na wynik kiepskiego dociągu żetonów. Bitwa i dwie mobilności w pierwszej turze już tak nie denerwują, bo można je przekuć na punkty energii i wykorzystać później.

Bubel13 poza co prawda dobrymi armiami to stos niepotrzebnej tektury, a w Duelu każdy element mi się podoba.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

Nie przekonasz mnie, nawet jakby duel kosztował 40zł. Podejrzewam, że te terminale bym wykorzystywał tak często jak kafle terenu z babel13;]
A co do armii, smart mi się strasznie nie podoba grałem nimi i gra się średnio przyjemnie i do tego wyglądają beznadziejnie, jakieś kleszcze i inne pluskwy (najgorsza armia z oficjalnych pod każdym względem). Vegas jest silny i fajny, mało jednostek, ale agitatorzy potrafią namieszać, ale znów te grafiki. Jakoś goście w garniakach nie pasują mi do postapokaliptycznego świata. Ogólnie najmniej klimatyczne armie z wszystkich są w tym dodatku. Jedynie vegas jest u mnie w użyciu, dlatego dueala nie kupie.
NY i neodżungle miałem zrobione przez siebie w strasznej jakości, ale armie były na tyle interesujące, że zdecydowałem sie kupić dodatek i mieć je w dobrej jakości, z dualem tak się nie stanie:)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: donmakaron »

Co też Ty tysma mówisz! Smart to najlepsza armia z najlepszych! ;)
Co gracz to obyczaj, ale obie armie z duelą są dobrymi armiami, terminale dają radę (lepiej niż żetony terenu, choć ja lubię grać z nimi, a nawet ze skrzyniami i wieżyczkami). A co do klimatu, to znając historię Smarta nie sposób nie być nim zaintrygowanym, a aby się przekonać do garniturów zagraj w Fallout New Vegas :)
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Właśnie, też mi się NV nasunął jak szanowny kolega tysma się na garniaki w post-apo obruszył... ;)

Jak Vegas to tylko gajery i bling-bling 8)

Smartem się gra łatwo i przyjemnie. Vegas trzeba pomóżdżyć. Ja zacząłem od Duela i nigdy nie pożałowałem, że go kupiłem. Zarażony Neuro dopiero potem kupiłem podstawkę i szczerze powiem, że żałuję... :( Nie podobają mi się te armie i wolę grać fanowskimi... Odsprzedałbym podstawkę nawet za 69,- zeta i to już z wliczoną przesyłką, ale nikt nie chce kupić (2 miechy podbijałem temat w handlu, ale już mi się nie chce...)

No ale jak, to szanowny kolega donmakaron, z kolei, słusznie zauważył - tyle opinii ilu graczy...
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

No proszę. A ja się szykuję do zakupienia Babela właśnie dla tych dwóch armii. Czyżbym musiał dokładnie przeanalizować ten zakup. Wprawdzie teraz można to dostać spokojnie za 60 zyla, ale czy jest aż tak źle?

No i jakie armie fanowskie sa najlepsze? Na które warto poświęcić czas i tusz z drukarki?
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tysma »

Ja nie znam w ogóle fallouta dlatego gajery mi nie pasują. Ja kojarzę świat post z filmami Terminator, Mad max itp.
Z armii fanowskim ja osobiśćie zrobiłem 4 które mi się najbardziej podobały z wyglądu:
Sand Runners 2.0
Salt Lake City 2.0 (koniecznie 2.0 bo te starsze wyglądają słabo)
United Europe
Uranopolis
Wszystkie można znaleźć na stronie bgg. Są dość zbalanosowane, jedynie wydaje mi się, że UE trochę za mocna.

A co do babela to dla dwóch armii warto. Ja płaciłem za niego z przesylką 65zł za nówkę z forum i jeśli chodzi o armie to warto, szczególnie podoba mi się Nowy York. Natomiast te żetony terenu... może teraz ta kampania, która ma wyjść coś zmieni i użyje ich po raz drugi:)
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

No właśnie ja bardziej myślałem o samych armiach. W końcu Steel Police kosztowała mnie 25 zyla (na pyrkonie), a w normalnej sprzedazy jest po 30. Babel dostanę spokojnie za 55-60 zyla. Zatem koszt ten sam.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Stonekill to pierwsza i nie ostatnia niespodzianka dla fanów NS HEX - będzie więcej scenariuszy/kampanii. Mocno nad tym pracujemy. Rok 2012 to zdecydowanie jest w Portalu rok NS HEX.
Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gabriel »

To jakie armie będą następne?

Może Mephisto i Maszyna Zagłady? Miałbym wtedy wszystko tej samej jakości :)
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Arkadiusz »

Jutro wyjeżdżam do rodzinki na kilka dni i biorę ze sobą NH. Tak sobie pomyślałem, że byłoby znacznie wygodniej gdyby ta gra miała mniejsze pudełko np. takie jak ma Carcassonne albo nawet mniejsze. Po wyjęciu tej niepraktycznej wkładki i zapakowaniu poszczególnych armii w woreczki strunowe w pudełku jest mnóstwo niezagospodarowanego miejsca. Przez swój setup, czas gry i ilość potrzebnego miejsca, NH nadaje się na różne wyjazdy ale to pudełko jest strasznie niepraktyczne.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: BartP »

Kup dodatki, włóż do pudełka z podstawki dodatkowe armie, a docenisz jego wielkość ;].
albarist
Posty: 60
Rejestracja: 20 lut 2012, 11:44

Re: Neuroshima Hex

Post autor: albarist »

Mi spokojnie mieści się wszystko w mniejszym pudełku tzn po dodatkach do neuro.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

@STARSCREAM - po prostu wyrzuć pudełko, to działa znakomicie :mrgreen:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

Pudełko Babel13/Duel bez wypraski w sam raz mieści wszystkie (9) oficjalne armie zapakowane w woreczki strunowe i planszę. Nie ma ścisku, ale nic też nie lata.
Awatar użytkownika
Neurocide
Posty: 565
Rejestracja: 14 sie 2004, 11:19
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Neurocide »

Ja trzymam komplet z wypraską w pudle po Duelu. Sprawdza się, bo mam dzięki temu posortowen żetony. Babel z lewej, Duel z prawej, a podstawka po środku.
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kemotix »

STARSCREAM pisze:Przez swój setup, czas gry i ilość potrzebnego miejsca, NH nadaje się na różne wyjazdy ale to pudełko jest strasznie niepraktyczne.
Żadne pudełko nie jest praktyczne na wyjazdy... Jeżeli już decyduję się brać pudełko to tylko wtedy gdy:
a) mam odpowiednie miejsce na nie i pewność, że się nie pogniecie
b) biorę tyle gier, że zostanie ono wypełnione po brzegi.

Jeżeli którykolwiek punkt nie jest spełniony gra jedzie w woreczkach strunowych :)
nillu
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2011, 08:50
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: nillu »

gafik - grać w Neuro bez Molocha to tak jak robić terminatora bez Skynetu. Toż to mus, to podstawowa, tfu najpodstawowsza armia ;) Reszte możesz podarować ale moloch musi być
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Arkadiusz »

Niektórzy narzekali na jakość wykonania żetonów Stalowej Policji, ja powiem, że nie jest tak źle. Faktycznie są one nieco cieńsze, za to mają chropowatą fakturę - prezentują się odrobinę estetyczniej. Poza tym są bardziej funkcjonalne, ustawiony z nich stos jest niższy i bardziej stabilny.

Co nie zmienia faktu, że ogólna jakość wykonania Neuroshimy Hex pozostawia wiele do życzenia. Kiedy porównuje się żeton NH z tym od Carcassone, robi się naprawdę smutno. Nie radzę przesiadać się bezpośrednio z gry Days of Wonder czy FFG na to - normalnie żal tyłek ściska. Nawet Memory (od Ravensburgera) ma lepiej wykonane żetony. Uczciwie dodam, że mój syn zdaje się nie dostrzegać problemu, mi on jednak przeszkadza a im dłużej się przyglądam, tym jest gorzej. Do tego dochodzą jeszcze kiepskie grafiki (o części z nich co najwyżej można powiedzieć, że są cool, nothing more) - estetyka Neuroshimy Hex, delikatnie mówiąc, nie zachwyca.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: berni »

No cóż, w Stalowej Policji zmieniona jest grubość żetonów, zmieniona jest faktura, ale jedno pozostało niezmienione - tak samo jak w podstawce są krzywo wydrukowane ;-)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2012, 22:05 przez berni, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Epyon »

Czegokolwiek byście nie powiedzieli o NS Hex, to i tak po 5 latach uważam, że jest lepiej wydana, niż zeszłoroczny Nightfall ;)
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Arkadiusz »

STARSCREAM pisze:Tak sobie pomyślałem, że byłoby znacznie wygodniej gdyby ta gra miała mniejsze pudełko np. takie jak ma Carcassonne
Prosiłem i mam. :) Pudełko dodatku Babel13 ma rozmiar dokładnie taki jak pudło od Carcassone. Od razu pozbyłem się tego wielkiego, wszystko ładnie mi się zmieściło w mniejszym, które jest nie tylko wygodniejsze ale i bardziej stylowe.

Mam też bardzo dobre pierwsze wrażenie co do tego dodatku. Grafiki całkiem niezłe, nawet te od Neodżungli przypadły mi do gustu, czego się nie spodziewałem. Fajne są też żetony terenu, w sumie nie wiem do czego mogą mi się przydać ale są ciekawe i mają dobrą jakość wykonania (jakby takiej jakości były żetony, absolutnie bym się nie czepiał). Od strony mechaniki to dopiero będę mógł ocenić jak Olek wróci z przedszkola (jestem przekonany, że będzie zachwycony). Jak dotąd najciekawszą stroną konfliktu jest dla mnie Stalowa Policja, wygląda na to, że armie z dodatków bardziej przypadną mi do gustu niż te z podstawki. Coś czytałem, że Neodżungla jest najtrudniejszą ze stron do grania, chętnie się temu przyjrzę.

Miałem opory co do zakupu dodatku Duel ale Babel 13 właśnie pozbawił mnie wszelkich wątpliwości.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Arkadiusz »

Zgodnie z oczekiwaniami, synowi bardzo spodobały się nowe armie, mi zresztą też. Jestem pod wrażeniem jak autorom gry udaje się tworzyć ciekawe, różnorodne strony konfliktu przy takich cechach gry - m.in. plansza jest przecież dość ciasna a i tak armie zauważalnie się różnią. Chociaż to trochę zależy od partii - co z tego, że np. Posterunek ma dużo żetonów ruchu jeśli gracz dobierze je w złym momencie, różnie z tym bywa. Jeśli chodzi o armie, póki co tylko jedna porażka - Borgo, którymi nie znoszę grać, nie znoszę grać przeciwko nim, nawet nie znoszę na nich patrzeć, najchętniej bym wywalił do kosza ich żetony.

Dobra a teraz przyznać się, kto w ogóle gra w te kampanie? :P Przyjrzałem się temu bliżej i nie ma opcji żebym się za to zabrał. Cenię Neuroshimę Hex za prostotę - wybierasz armię, układasz w stos i grasz. Zasady są w miarę czytelne a setup szybki. Te scenariusze to dla mnie trochę niepotrzebny wynalazek (tym bardziej, że nie można mieć przecież pretensji do niskiego replayability gry). Czas gry się zwiększa, setup jest dłuższy a zasady robią się zagmatwane. Do tego Neuroshima Hex jest mimo wszystko grą abstrakcyjną, takie dokładanie fabuły tylko wyolbrzymia tę cechę. Z drugiej strony mogli przecież dać tylko żetony armii za 50zł i nikt by pewnie nie narzekał, jeśli potraktować to jako gratis - why not, może być.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
ODPOWIEDZ