(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9473
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 508 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

ja_n pisze:Michał podszedł do problemu z przeciwnej strony - najpierw wymyślił jak te karty powinny wyglądać, a potem napisał program, który to robi. Ja kombinowałem jak napisać program, który generuje karty po to, żeby dopiero po ich wygenerowaniu zobaczyć jak wyglądają
No właśnie - ja_n chyba usiłował rozwiązać zagadnienie, polegające na znalezieniu wszystkich możliwych układów liczb. Ja zaś uznałem, że Karolowi wystarczy jeden taki układ :D Stąd ta różnica między czasem, szacowanym przez ja_na, a czasem, w jakim mój program to policzył.
Faktycznie wyszedłem od tego, że rozpisałem "ręcznie" układ dla 4 liczb na karcie i 13 kart, potem napisałem algorytm, który doszedł do tego samego wyniku i sprawdziłem ten algorytm kolejno dla 6, 8 i wreszcie 12 liczb na karcie.
Ogólny algorytm dla n liczb na karcie wyglada tak:
Spoiler:

Oczywiście algorytm działa poprawnie tylko dla takich liczb n, dla których problem w ogóle da się rozwiązać (np. dla n=5 nie). Gdyby więc Karol chciał rozbudować grę np. do 553 kart po 24 symbole, to mam już wygenerowany odpowiedni zbiór :lol:
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

dla 5 liczb na karcie oczywiście też da się rozwiązać

for i =0 to 20{
a(i,1)=i
a(i,2)=(i+1)%21
a(i,3)=(i+6)%21
a(i,4)=(i+8)%21
a(i,5)=(i+18)%21
}

% to modulo
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9473
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 508 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

piotrsmu pisze:dla 5 liczb na karcie oczywiście też da się rozwiązać
Dla 5 liczb się nie da (jeżeli uważasz, że się da, to rozpisz liczby na 21 kartach). Nie wiem, z czego to wynika, ale można to zrobić tylko dla takich n, dla których n-1 jest liczbą pierwszą. Czyli da się np. dla n=2, 3, 4, 6, 8, 12, 14, 18, 20, 24. Ale nie da się dla innych, czyli n=5, 7, 9, 10, 11 itd.
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

piotrsmu pisze:for i =0 to 20{
a(i,1)=i
a(i,2)=(i+1)%21
a(i,3)=(i+6)%21
a(i,4)=(i+8)%21
a(i,5)=(i+18)%21
}

% to modulo
wydaje mi się że precyzyjnie napisałem tym bardziej że chciałem upodobnić swój zapis do twojego

oto podobno nie istniejące rozwiązanie: :P (w każdym wierszu jedna karta)
Spoiler:
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9473
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 508 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Niestety pamięć u mnie zaczyna szwankować :( . W styczniu dyskutowałem o tym z draco i znalazłem odpowiednią dyskusję na bgg. Zapamiętałem z niej hipotezę, że n-1 musi być liczbą pierwszą, ale zapomniałem, że dla n=5 jednak daje się rozpisać liczby na 21 kartach. :oops:
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

nie wiem czy jeszcze kogoś to interesuje ale 5 nie jest jedynym wyjątkiem dla 9 też się da
co ciekawe moja metoda nie działa dla 7
Spoiler:
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Zapowiadam się na środę z prostą imrezowką obrazkowo skojarzeniową, nazwijmy ją może "pięść do nosa".
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

MichalStajszczak pisze:Faktycznie wyszedłem od tego, że rozpisałem "ręcznie" układ dla 4 liczb na karcie i 13 kart, potem napisałem algorytm, który doszedł do tego samego wyniku i sprawdziłem ten algorytm kolejno dla 6, 8 i wreszcie 12 liczb na karcie.
Panowie jeszcze raz dzięki za pomoc! Jak widzę była to dla Was ciekawa łamigłówka :) Przy pomocy liczb od Michała zweryfikowałem ostatecznie moja tabelę i poprawiłem błędy na kartach powstałe po niedoskonałym zastosowaniu mojej metody. Sama metoda jest dobra, ale niestety jest bardziej podatna na ludzkie pomyłki. Zaoszczędziliście mi kilka godzin pracy.

Ja pracowałem podobnie jak Michał, ale w ogóle bez użycia matematyki :shock: :wink:
Wyszedłem od tabeli dla mniejszej liczby symboli na karcie, znalazłem klucz i zastosowałem ten klucz w tabeli z większą liczbą symboli. Było to trochę pracochłonne ale dało radę.

Moja tabela wygląda tak, na osi X jest numer karty, na osi Y numer symbolu:
Widziadlo
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2012, 11:35

"Lucid Dream" potrzebuje więcej testów

Post autor: Widziadlo »

Wiatm, teoretycznie skończyłem prace nad autorskim projektem duelowej gry planszowo-karcianej. Gracze poruszają się pionami i zagrywają karty ze złożonych przez siebie talii. Wygrywa ten, który pierwszy wybudzi się z "Jasnego Snu".

Chciałbym znaleźć chętnych do testowania produktu. Niestety w Warszawie jestem tylko do czwartku (19 kwietnia).
Gdzie i z kim mógłbym się spotkać?
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Widziadlo pisze:Chciałbym znaleźć chętnych do testowania produktu. Niestety w Warszawie jestem tylko do czwartku (19 kwietnia). Gdzie i z kim mógłbym się spotkać?
Proponuje wrzucić informacje jako osobny temat w dziale Spotkania, może będziesz miał więcej chętnych.
Ten wątek dotyczy spotkań środowych, gdzie oczywiście zapraszamy zgodnie z informacjami na początku wątku czy http://www.monsoongroup.pl/
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Ja mogę się spóźnić, kto otworzy drzwi?
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Mogę być przed 17 i jestem klucznikiem więc nie ma się o co martwić :mrgreen:
Jasiek wpadniesz z piramidą wcześniej to chętnie zagram.
Ja zaś zapraszam chętnych do sekcji gier imprezowych, tym razem DaVinci, Tajemniczy Kod i Liczbostwory ;-)
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Ja będę o 16:30 - też jestem klucznikiem, tralalala! Przyniosę Piramidę i Herosa v.0.7.2
Widziadlo - oczywiście gorąco zapraszamy. Zwykle na pierwszym spotkaniu zalecamy testowanie cudzych gier, żeby się "wdrożyć". Jeśli jednak potem wyjeżdżasz, to na pewno znajdziemy czas dla Twojego prototypu.
Widziadlo
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2012, 11:35

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Widziadlo »

Dziękuję za info. Pojawię się w tą środę.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

Ja znowu uziemiony w domu jestem :(
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: "Lucid Dream" potrzebuje więcej testów

Post autor: Mustafa »

Widziadlo pisze:Wiatm, teoretycznie skończyłem prace nad autorskim projektem duelowej gry planszowo-karcianej. Gracze poruszają się pionami i zagrywają karty ze złożonych przez siebie talii. Wygrywa ten, który pierwszy wybudzi się z "Jasnego Snu".

Chciałbym znaleźć chętnych do testowania produktu. Niestety w Warszawie jestem tylko do czwartku (19 kwietnia).
Gdzie i z kim mógłbym się spotkać?
Ja dobrze znam się na karciankach i chętnie zepsuję grę, będę ze swoją Piramidą.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Jan Madejski pisze:Przyniosę Piramidę i Herosa v.0.7.2
Ho ho! W obie te gry bardzo chciałbym zagrać, a że raczej będę, to może się uda :) Ja będę miał przy sobie Migawki, żeby prototypów nie zabrakło, ale ustawiam się na końcu kolejki. Coś nowego raczej za tydzień ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: "Lucid Dream" potrzebuje więcej testów

Post autor: konev »

Mustafa pisze:
Widziadlo pisze:Wiatm, teoretycznie skończyłem prace nad autorskim projektem duelowej gry planszowo-karcianej. Gracze poruszają się pionami i zagrywają karty ze złożonych przez siebie talii. Wygrywa ten, który pierwszy wybudzi się z "Jasnego Snu".

Chciałbym znaleźć chętnych do testowania produktu. Niestety w Warszawie jestem tylko do czwartku (19 kwietnia).
Gdzie i z kim mógłbym się spotkać?
Ja dobrze znam się na karciankach i chętnie zepsuję grę, będę ze swoją Piramidą.
Mustafa... jak gra jest zepsuta to jest zepsuta i już jej drugi raz nie zepsujesz ;) . My możemy tylko oświecić dizajnera zakochanego w swoim dziele bez pamięci i wskazać drogę ku światłości :twisted: .

[edit] Mnie niestety nie będzie... choć czytając jakieś 2-3 ostatnie strony wątku stwierdzam, że jestem już na spotkania testowe za głupi ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: "Lucid Dream" potrzebuje więcej testów

Post autor: stalker »

konev pisze:czytając jakieś 2-3 ostatnie strony wątku stwierdzam, że jestem już na spotkania testowe za głupi ;).
Humanista do szpiku kości Karol się nie poddaje, a Ty? Tytuł inżynierski masz :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Cześć. Nazywam się Filip i też nic nie rozumiem z tych wzorów. :) (teraz odpowiadacie: witaj Filip 8) )

Ja choć nadal walczę z Pandemią to pojawię się głodny testów. Bardzo chętnie obczaję obydwie Piramidy i potestuję imprezówki Sipia i Gibona. Będę miał w rezerwie Dino i koncept Bociana do zepsucia.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Ho hop! W związku z jutrzejszym spotkaniem chciałbym przypomnieć pomysł zgromadzenia znaczników, kości i artykułów biurowych, które będą pomocne do testowania zmian "na szybko". Dla rozkręcenia tematu przyniosę jutro trochę stuffu i proponuję omówić propozycje jego przechowywania.
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Z żalem zawiadamiam, że mnie dzisiaj nie będzie (najpewniej).
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Filippos pisze:Cześć. Nazywam się Filip i (…) Będę miał w rezerwie Dino i koncept Bociana do zepsucia.
Cześć Filip, byłem na spotkaniu, strasznie dużo ludu było i w ogóle, jutro napiszę więcej, ale grałem w Boćka i co mi się nasunęło:
  • Boćki mogłyby być jak żółwie — nikt nie wie, kto ma jaki kolor
  • Do tego są boćki niczyje
  • Ostatni bociek idzie do przodu ileś pól z automatu
  • albo rzucamy kostką, która wyznacza, jaki kolor boćków idzie naprzód o 1...3 pola niezależnie od pozycji w wyścigu.
Spisałem, bo inaczej zapomnę, ale w raporty bawić się będziemy jutro :)

Dziękujemy wszystkim za udział w spotkaniu!!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Grałem tylko w Lucid Dream (nie licząc swoich gier i konceptu Boćka): gra ma potencjał i robi dobre wrażenie, elementy współgrają ze sobą, są różne taktyki. Zasugerowałem autorowi w jaki sposób obniżyć próg wejścia, który jest dość wysoki jak na grę o tym czasie trwania (nie jest to duży minus, ale może zmniejszyć liczbę zainteresowanych odbiorców). Przy takiej liczbie zmiennych w grze ciężko jest teoretyzować na temat potencjalnych luk - trzeba po prostu rozegrać odpowiednio dużo partii i wyłapać ekstrema. Z teoretycznych problemów widzę jeden: gdy grę pozbawi się czynnika losowego (kart), staje się ona możliwym do oskryptowania algorytmem (optymalne przemieszczenie kilku żetonów). Tak więc czynnikiem dającym napęd grze są karty i to głównie one decydują o ruchu. W związku z tym może trafić się zestaw kart, w którym gracz błyskawicznie wygrywa, lub też w którym gra przeradza się w wojnę pozycyjną czy zakleszczenie żetonów w oczekiwaniu na podejście karty, która odblokuje sytuację. Nie byłem świadkiem takiego przypadku i nie jestem w stanie przeanalizować pod tym kątem całej talii, ale wydaje mi się, że przydałoby się jakieś ograniczenie dopływu kart (mniej na starcie, nie dopuszczanie do sytuacji, w której startowo obaj gracze mają w banku dużo "surowca", dobieranie 2-3 kart/turę zamiast "do 5" etc.). Na pewno ograniczy to ekstremalne sytuacje i uzależnienie taktyki od kart, może lekko poprawić balans (w obecnej sytuacji gracz, który optymalnie wykorzysta wszystkie dostępne środki jest w lepszej pozycji niż ten, który ma w ręku kilka kart sytuacyjnych i może je co najwyżej przeznaczyć na opłatę) i nauczy graczy "szanować" karty (nie zużywać wszystkiego jak leci).
Się rozpisałem :) W każdym razie życzę tej grze sukcesu :)

A na spotkaniu było, w chwili liczenia, 16 osób, ale część wyszła wcześniej i nie dała się policzyć.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Spotkanie było naprawdę ciekawe, liczne, było też trochę nowych twarzy, a w szczytowym momencie grano przy czterech stolikach jednocześnie.

Ja poznałem mózgożerną Piramidę — fajny, prosty pomysł, nie w moim typie, ale na pewno gratka dla miłośników gier logicznych, niestety na 3 osoby potwornie muli. Chciałbym zagrać na 2 — w tym wariancie widzi mi się doskonała. Poza tym tego w rodzaju grach przy 3 graczach ktoś zawsze jest pokrzywdzony ;) Padło trochę drobnych wniosków racjonalizatorskich, postulaty lekkiego zmniejszenia pola gry, nie pamiętam już, jak miały działać „mydła” — może w uproszczonym wariancie to mogłyby być jokery? Coś trzeba jeszcze fajnego wymyślić, żeby zlikwidować wędrujące słońce i zastąpić je jakimś eleganckim mechanimem związanym z kamieniami domino… i przetestować grę ze skróconymi barkami, bo to bardzo blokuje i czasem wymusza puste ruchy, gdy zbliża się już wylew.

Bociek — pisałem.

„Arabska” Piramida Mustafy — zobaczyłem wreszcie o co chodzi, nie zagrałem, ale wygląda Ciekawie, Mustafa, zrób porządny prototyp! :)

Poza tym widziałem, ale nie zagrałem w Lucid Dream — poza Janem zagrało jeszcze kilka osób, podzielcie się wrażaniami! Grano też w Karmnik, Wiewiórki, kolorowe sześciany i… pewnie coś jeszcze tylko późno dotarłem i nie widziałem.

Raz jeszcze dziękujemy i zapraszamy za tydzień :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ