Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Liarus
Posty: 396
Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Village

Post autor: Liarus »

Ja grą jestem zachwycony. Po paru rozgrywkach u nas wychodzi, ze trzeba na pewno nie puścić któregoś gracza, by market obsłużył w większości oraz inwestować w podróże.
Przy czym, jak jednego gracza odpuścimy w klasztorze, to też ucieknie, ale nie aż tak, żeby nie dało rady go później dogonić.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Village

Post autor: Furia »

wajwa pisze:A ja ponowię pytanie o instrukcję PL.
Robił ktoś ? Na BGG nie zauważyłem ...
Może się podejmę, ale dopiero po wakacjach.
shagy
Posty: 238
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Village

Post autor: shagy »

Instrukcja już jest tłumaczona przez Veridiane dla Rebela i pojawi się na dniach :P
Ja już grę mam u siebie i czekam aż się pojawi.
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Village

Post autor: adikom5777 »

Wothan pisze:
mig pisze:Czy gra jest językowo niezależna? Chodzą jakieś plotki o wersji polskiej?
Mam nadzieję, że z powodu nominowania do SDJ 2012 Kennerspiel zaraz jakiś polski wydawca się zdecyduje na polski wypust. I nie zależy mi tyle na tłumaczeniu instrukcji co na "polskiej" cenie :)
120-130zl to nie jest chyba gorny pulap cenowy. Przecietna cena za bardzo fajna gre. Nie sadze, ze ktos to wyda i ustali cene ponizej 100zl
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: FortArt »

Wothan pisze:
mig pisze:Czy gra jest językowo niezależna? Chodzą jakieś plotki o wersji polskiej?
Mam nadzieję, że z powodu nominowania do SDJ 2012 Kennerspiel zaraz jakiś polski wydawca się zdecyduje na polski wypust. I nie zależy mi tyle na tłumaczeniu instrukcji co na "polskiej" cenie :)
No i macie:
http://www.hobbity.eu/89-flashnews/113-villagepl

2. Celem i przedmiotem konkursu jest ustalenie nazwy gry Village.
6. Organizator dopuszcza wybór przez uczestników następujących propozycji:
a) Village (tytuł oryginalny)
b) Kronika
c) podanie innej, własnej propozycji tytułu
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Village

Post autor: Wothan »

FortArt pisze: No i macie:
http://www.hobbity.eu/89-flashnews/113-villagepl

2. Celem i przedmiotem konkursu jest ustalenie nazwy gry Village.
6. Organizator dopuszcza wybór przez uczestników następujących propozycji:
a) Village (tytuł oryginalny)
b) Kronika
c) podanie innej, własnej propozycji tytułu
Miałem jednak nosa :)
Co do konkursu to już wysłałem swoje typy. Jednak tytuł w oryginale brzmi chyba najlepiej, po prostu "Wilidż" :)
Ciekawe kiedy premiera bo już miałem kupować. Zresztą do przetłumaczenia jest tylko instrukcja i napisy na pudełku, więc może się hobbity sprężą jeszcze na wakacje.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: Veridiana »

Wilidż pipol :wink:
wajwa
Posty: 2224
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: wajwa »

Ze względu na występujący w grze motyw podróży , może odpowiednią polską nazwą byłoby Wiochmen Reisen :wink: ?
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: Veridiana »

Polska instrukcja do Village już na stronie rebela 8)
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Village

Post autor: Qlaqs »

Mam pytanie odnośnie końca rundy:

- kiedy gracz weźmie ostatnią kostkę wpływu tzn. wszystkie pola akcji są puste ...
[czyli jeśli jeszcze są kostki plagi gra toczy się dalej? i trzeba je wybrać?]

Z koła można skorzystać :
- jeśli są jakieś kostki wpływu ... [jak są same czarne kostki (plagi) to już nie można?]
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: mst »

Kostki plagi przy wybieraniu akcji/pobieraniu kostek z planszy traktowane są jak wszystkie inne tzn. jak zostały tylko kostki plagi to trzeba je brać (chyba, że możemy i chcemy wykonać akcję w studni :-)) - runda kończy się po zabraniu z planszy ostatniej kostki (nieistotne jakiego koloru). :-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
torquemada
Posty: 102
Rejestracja: 06 wrz 2004, 19:18
Kontakt:

Re: Village

Post autor: torquemada »

Przypominamy o kończącym się dziś o północy konkursie na polską nazwę gry Village, a jak się Wam podoba piosenka o tej grze?
http://www.youtube.com/watch?v=dwCPXmgx ... embedded#!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: Veridiana »

Qlaqs pisze:Mam pytanie odnośnie końca rundy:

- kiedy gracz weźmie ostatnią kostkę wpływu tzn. wszystkie pola akcji są puste ...
[czyli jeśli jeszcze są kostki plagi gra toczy się dalej? i trzeba je wybrać?]

Z koła można skorzystać :
- jeśli są jakieś kostki wpływu ... [jak są same czarne kostki (plagi) to już nie można?]
Słuszna uwaga. Błąd nadobfitości 8) Powinno stać "ostatnią kostkę". Będzie poprawione.
ale o jakie koło chodzi? w którym to miejscu??
cezaras
Posty: 1925
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Village

Post autor: cezaras »

stawiam, że koło = studnia:)
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Village

Post autor: Filippos »

Jestem po pierwszej partii. Wrażenia świetne! Wygląda na grę w której można kombinować z baaardzo różnymi strategiami. Podróże wydają się absurdalnie drogie, ale chętnie sprawdzę w kolejnych partiach jak bardzo się mylę. :wink: No i nasza pierwsza partia skończyła się szybciutko - w połowie czwartej rundy. U was też tak jest? Co prawda ścigaliśmy się strasznie z zabijaniem ludków o miejsca w księdze pamięci. :wink: ("Zabiłem go! Hurra! Zabiłem trzeciego klechę"). Choć jak już wszystkich wyrżnęliśmy miałem refleksję że to chyba nie jest najmocniejsza strategia. Najwięcej punktów natrzaskaliśmy na handlu.

Czekam z niecierpliwością na kolejne partie. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: FortArt »

Filippos pisze:Jestem po pierwszej partii. Wrażenia świetne! Wygląda na grę w której można kombinować z baaardzo różnymi strategiami. Podróże wydają się absurdalnie drogie, ale chętnie sprawdzę w kolejnych partiach jak bardzo się mylę. :wink: No i nasza pierwsza partia skończyła się szybciutko - w połowie czwartej rundy. U was też tak jest? Co prawda ścigaliśmy się strasznie z zabijaniem ludków o miejsca w księdze pamięci. :wink: ("Zabiłem go! Hurra! Zabiłem trzeciego klechę"). Choć jak już wszystkich wyrżnęliśmy miałem refleksję że to chyba nie jest najmocniejsza strategia. Najwięcej punktów natrzaskaliśmy na handlu.
1. Partie generalnie kończą się szybko, jak ktoś przyspiesza umieranie to reszta graczy też chyba nie bardzo ma inny wybór niż też zapewnić sobie bezpieczną ilość grobów. Zwykła konkurencja :) Wczoraj podczas tradycyjnego niedzielnego w rodzinnym gronie mój syn wypalił "O babcia umrze pierwsza!" po czym zaległa pewna cisza :) Czym mniej graczy tym szybciej się umiera bo odsetek czarnych kostek jest większy i na mniej osób dzielony.
2. Handel jest niezbędny, głównie z tej racji, że można go wykonać poza swoja turą. Tworzy to zatem ekstra ruch i ci co z niego nie korzystają mają o te kilka ruchów mniej i nie mają prawa się potem dziwić, że nie wygrali. Zignorowanie handlu to moim zdaniem przepis na porażkę. Jak dla mnie dobrze zawsze lub prawie zawsze coś na handel mieć, nawet jeśli nie jest to Twoja główna strategia.
3. Podróże kosztują, ale zwróć uwagę, że dają też bonusy w trakcie gry i całkiem sporo punktów na koniec. Wizyta w dwóch tylko miastach z bonusem +3 da Ci 9 punktów za cenę dwóch wozów (kostki i klepsydry pomijając). Te same dwa wozy sprzedane na targu to raptem 6 punktów. O ile są nabywcy na nie.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: Village

Post autor: Filippos »

No właśnie te 12 punktów za max w księdze pamięci to nie wydaje się jakiś totalny czad i ja chyba w kolejnej partii spróbuję olać księgę całkiem i pójść mocno w podróże. Tylko csiiiii! Nic nie mówcie moim współgraczom. :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Village

Post autor: the_ka »

Filippos pisze:No właśnie te 12 punktów za max w księdze pamięci to nie wydaje się jakiś totalny czad i ja chyba w kolejnej partii spróbuję olać księgę całkiem i pójść mocno w podróże. Tylko csiiiii! Nic nie mówcie moim współgraczom. :wink:
kumpel poszedł w sama podróż, odwiedził 6 lokacji i zajął ostatecznie 3 miejsce (graliśmy w 4 osoby)

często market okazuje się kluczowy
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6358
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: yosz »

Ja właśnie mam wrażenie (po jednej partii) że multum strategii jest ułudne i trzeba umierać tam gdzie jest na to miejsce, trzeba handlować i robić coś jeszcze. Jak mniej handlujesz/umierasz trzeba trochę podróżować. Samym podróżowaniem się nie wygra, ale da się pewnie prawie samym handlem.

Gra jest fajna, ale pomimo tego że decyzji jest sporo, to mam wrażenie powtarzalności - przez całą grę robi się ciągle to samo, bez wrażenia jakiegoś rozwoju sytuacji na planszy. Trudno jest zrobić sobie jakiś silnik, bo to co wyprodukujemy sprzedajemy pewnie na targu. Nowi ludzie i tak są nam potrzebni żeby zastąpić tych co umrą więc to nie jest tak że będę robił coś więcej w czasie gry. Tak więc cały czas trzeba utrzymywać na planszy swoiste status quo.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Village

Post autor: zephyr »

Ja ostatnio wygrałem kapłanami (VP na koniec i 2 na turę) na książce miałem 3 meepli i dostałem tyle VP ile był wart sam kapłan którego tam wysłałem...
Ale zostawienie za dużo miejsca pozwala innym graczom zgarnąć łatwe pkt...
Podróże są... hmm... pkt jest sporo, ale nie masakrycznie dużo, im dalej tym niby lepiej, ale to dalej ok 4 VP za przedmiot + sporo kostek... jestem ciekaw po większej ilości partii jak to wygląda (grałem ze 2)
I lubię mieć ratusz kimś kto nie ginie na poziomie 3 - weź kostkę i dowolny prostokątny coś, super sprawa, a ludek i tak daje VP na koniec.
U nas padł pomysł grania tylko na produkcję i sprzedaż zboża, brzmi bardziej przekonująco niż podróże - nie wymaga niczego i daje 4VP za 3 akcje :P ale mam nadzieję że nie działa, bo to by zabiło grę...

Też nie widzę dużej żywotności, ale może...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Village

Post autor: pan_satyros »

Moja druga polówka się grą zachwyca, ale z mojej strony potwierdzają się wasze obawy - gra wymusza pewne zagrania, jest kilka możliwości zebrania punktów, ale o jakiś "kombosach" nie am tu mowy. Możemy wygrać na kilka sposobów, ale poza tym niestety, po 3 rozgrywkach czuję znużenie tym tytułem.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Village

Post autor: Vincent »

Mógłbym prosić o jakies info większe jak gra działa na 2 osoby?
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Village

Post autor: the_ka »

Vincent pisze:Mógłbym prosić o jakies info większe jak gra działa na 2 osoby?
Grałem 4 razy w 2 osoby i 1 raz w 4 osoby

Gra się bdb skaluje - grało mi sie dobrze zarówno w 2 jak i w 4. Przy 2 graczach jest mniej miejsca w księdze i na cmentarzu oraz losuje się mniej kostek i dzięki nie odczuwam że jest za luźno w 2 osoby.

Gram głównie w 2 osoby i po 5 grach wciąż mam ochotę zagrać w Village :D
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Village

Post autor: Qlaqs »

the_ka pisze:
Vincent pisze:Mógłbym prosić o jakies info większe jak gra działa na 2 osoby?
Grałem 4 razy w 2 osoby i 1 raz w 4 osoby

Gra się bdb skaluje - grało mi sie dobrze zarówno w 2 jak i w 4. Przy 2 graczach jest mniej miejsca w księdze i na cmentarzu oraz losuje się mniej kostek i dzięki nie odczuwam że jest za luźno w 2 osoby.

Gram głównie w 2 osoby i po 5 grach wciąż mam ochotę zagrać w Village :D
Aż mnie korci by zagrać we 2 z żoną ;) ... chyba że jej nie podejdzie :P...
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Village

Post autor: Vincent »

Hmm kurczę, część osób wcześniej pisała, że handlowanie daje bardzo dużo punktów.. i mam nadzieje że się mylę, ale wczoraj rozegrałem pierwszą partię i mam podobne odczucie. Być może się zmieni po kilku grach.
W każdym razie mój przeciwnik poszedł mocno w podróżowanie i odwiedził 5 miast z sześciu. Dodatkowo miał dwóch ludzi w kościele z czego jeden doszedł do samego końca (ja tylko jednego) i co turę dostawał 2 punkty za kościół. Zrobił jednego czy dwóch kupców.
Ja miałem jednego w kościele na najniższym poziomie, odwiedziłem tylko jedno miasto, doszedłem do końca w council chamber a tak to robiłem tylko handel. W tej księdze gdzie sie umiera był remis. Gra się skończyła chyba na koniec 4 rundy gdy zapełniliśmy cmentarz. Punkty z handlu podliczyliśmy na koniec. Do tego momentu (czyli podliczanie z innych obszarów) mój przeciwnik miał ogromną przewagę nade mną. Dzięki handlowi go dogoniłem i jeszcze o 4 punkty przegoniłem.
Mam nadzieję, że tak nie będzie zawsze i nie trzeba będzie się skupiać na handlu, a dopiero potem na innych elementach ;)
ODPOWIEDZ