Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Senaszel pisze:Jako że zostawiłem bardzo daleko papiery od innowation. I w najbliższym czasie ich nie odzyskam to bardzo proszę o przesłanie mi na maila ( senaszel gmail c0m ) skanu jednej ze stron pomocy dla gracza z dodatku, tej na której jest napisane ile kart z podstawki/dodatku używać na ilu graczy i zestawieniem za co się zdobywa specjalne achivy. Z góry dziękuje, Sen.
Ale te zasady dobierania są udziwnione! Jeśli naprawdę je wprowadzą to albo się pozabijamy przy interpretowaniu sytuacji przy stole albo ich w ogóle nie zrozumiemy, tak czy siak, nie będzie z kim grać
Nie jest tak źle.
Duża zaletą nowych zasad jest to, że ilośc użytych kart z dodatku jest pod kontrolą graczy. I odpowiednio manipulując można dobierać podstawkę lub rozszerzene w zalezności czego się bardziej potrzebuje. W druga cecha jest to że wszystkie karty (poza achieventami) są potencjalnie dostępne - to znaczy podczas gry z datkiem masz sznase na znalezienie każdej konkretnej karty z podstawki i doatku jesli odpowiednio kopiesz. Oczywiscie to może być wadą dla niektórych, ponieważ gra trochę traci losowości.
Same zasady nie są trudne. Sprowadza sie to do kliku punktów.
Stos kart z podstawki z danej ery kladzie sie w poprzek na stosie kart z dodatku.
Gracz który z dowolnego powodu ciagnie karte (akcja lub efekt dogmy, w tym efekty które cos robią z pociągnieta karta)ze stosu X dobiera:
1. Gdy na stosie X nie ma kart z podstawki: wtedy zwieksz X o 1 i spróbuj ponownie (Jesli zostały tylko karty z dodatku traktuje sie ten stos jak pusty!). Gdy X>=11 zakończ gre.
2. Gdy stos X ma karty z podstawki. Wtedy, jesli gracz który ciągnię karty ma przynajmniej jedną kartę na ręku i nie ma kart żadnych dodatku na ręku, bierze karte X z dodatku (gdy nie ma kart z dodatku bierzą X z podstawki). W przeciwnym wypadku karte X z podstawki (Czyli obejmuje to przypadki A. gracz ma pusta rekę oraz B. gracz ma jedną lub wiecej kart z dodatku na ręce).
Gdy karty wracają do stosów wracają na spód odpowiedniego stosu.
Wczoraj odebrałem swój egzemplarz gry Innowacje. Nie wiem, czy to wina mojego egzemplarza, ale około 20 kart ma nieczytelne kwadratowe i okrągłe ikony przy opisie dogmatów (np. karty Obróbka żelaza (1), Budownictwo (2), Internet (10) ). W sumie jest tych kart około 20. Symbole wieży są w szarym kolorze na szarym tle co powoduje, że widoczny jest tylko szary kwadrat, albo kółko. Karty poprawnie wydrukowane mają białe symbole wieży i są dobrze widoczne. To samo dotyczy części kart z symbolami zegara. Też tak macie ?
loreciak pisze:Wczoraj odebrałem swój egzemplarz gry Innowacje. Nie wiem, czy to wina mojego egzemplarza, ale około 20 kart ma nieczytelne kwadratowe i okrągłe ikony przy opisie dogmatów (np. karty Obróbka żelaza (1), Budownictwo (2), Internet (10) ). W sumie jest tych kart około 20. Symbole wieży są w szarym kolorze na szarym tle co powoduje, że widoczny jest tylko szary kwadrat, albo kółko. Karty poprawnie wydrukowane mają białe symbole wieży i są dobrze widoczne. To samo dotyczy części kart z symbolami zegara. Też tak macie ?
Ja właśnie zamówiłem, do końca tygodnia powinien dotrzeć mój egzemplarz. Czy te nieczytelne ikony uniemożliwiają rozgrywkę? Możesz zrobić zdjęcie?
loreciak pisze:Wczoraj odebrałem swój egzemplarz gry Innowacje. Nie wiem, czy to wina mojego egzemplarza, ale około 20 kart ma nieczytelne kwadratowe i okrągłe ikony przy opisie dogmatów (np. karty Obróbka żelaza (1), Budownictwo (2), Internet (10) ). W sumie jest tych kart około 20. Symbole wieży są w szarym kolorze na szarym tle co powoduje, że widoczny jest tylko szary kwadrat, albo kółko. Karty poprawnie wydrukowane mają białe symbole wieży i są dobrze widoczne. To samo dotyczy części kart z symbolami zegara. Też tak macie ?
Ja właśnie zamówiłem, do końca tygodnia powinien dotrzeć mój egzemplarz. Czy te nieczytelne ikony uniemożliwiają rozgrywkę? Możesz zrobić zdjęcie?
Niestety w przypadku niektórych kart można tylko się domyślać, że chodzi akurat o ikonę wieży. Na karcie Obróbka żelaza te ikon w ogóle są niewidoczne. Ikony w tej grze to podstawa, muszą być dobrze widoczne i czytelne.
Sprawdziłem, u mnie jest tak samo. Wygląda to tak, jakby czytelność symbolu była powiązana z tłem karty - im bardziej czerwona karta, tym gorzej. Karty na niebieskim tle są bezbłędne. Karty fioletowe są, hmm, średnie. Karty czerwone są w zasadzie całkiem skopane.
Nie przeglądałem jeszcze dokładnie (teoretycznie powinienem teraz pracować, a nie karty oglądać ), czy rzecz tyczy się tylko symbolu wieży, jeżeli tak, dałoby się z tym żyć (na zasadzie: jak na karcie występuje takie szare, nieczytelne, to jest wieża)...
loreciak pisze:
Niestety w przypadku niektórych kart można tylko się domyślać, że chodzi akurat o ikonę wieży. Na karcie Obróbka żelaza te ikon w ogóle są niewidoczne. Ikony w tej grze to podstawa, muszą być dobrze widoczne i czytelne.
Faktycznie, nieciekawie to wygląda
Jeżeli nieczytelny jest tylko szary symbol wieży to da się przeżyć, podczas rozgrywki można będzie przyjąć że jeżeli jest taka ikonka to właśnie jest to wieża.
Earl_MW pisze:Sprawdziłem, u mnie jest tak samo. Wygląda to tak, jakby czytelność symbolu była powiązana z tłem karty - im bardziej czerwona karta, tym gorzej. Karty na niebieskim tle są bezbłędne. Karty fioletowe są, hmm, średnie. Karty czerwone są w zasadzie całkiem skopane.
Nie przeglądałem jeszcze dokładnie (teoretycznie powinienem teraz pracować, a nie karty oglądać ), czy rzecz tyczy się tylko symbolu wieży, jeżeli tak, dałoby się z tym żyć (na zasadzie: jak na karcie występuje takie szare, nieczytelne, to jest wieża)...
Earl
Najgorzej jest z ikonami wieży, ale z zegarem, czy żarówką nie jest dużo lepiej. Ikony są ledwo widoczne, a po położeniu na stole nie widać co to za ikona. Niektóre ikony zegara, czy żarówki też są niewidoczne jak np. na karcie Internet (10) przy trzecim dogmacie. Jak dla mnie wydanie jest skopane i wszystkie te karty nadają się do wymiany.
loreciak pisze:
Niestety w przypadku niektórych kart można tylko się domyślać, że chodzi akurat o ikonę wieży. Na karcie Obróbka żelaza te ikon w ogóle są niewidoczne. Ikony w tej grze to podstawa, muszą być dobrze widoczne i czytelne.
Faktycznie, nieciekawie to wygląda
Jeżeli nieczytelny jest tylko szary symbol wieży to da się przeżyć, podczas rozgrywki można będzie przyjąć że jeżeli jest taka ikonka to właśnie jest to wieża.
Dla mnie nie do przyjęcia jest fakt, że kupując grę za 99,90 muszę się czegoś domyślać.