Dungeon Command

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Dungeon Command

Post autor: TajemniczyZyly »

Jako, że nikt nie założył jeszcze tematu dotyczącego tej gry, zakładam go ja. Szukając czegoś na temat Lords of Waterdeep, znalazłem na stronie WofC informację, że premiera przewidywana jest na ten miesiąc. Zapowiada się bardzo ciekawie :)

http://www.wizards.com/DnD/Product.aspx ... /397530000
http://boardgamegeek.com/boardgame/1225 ... g-of-lolth
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Dungeon Command

Post autor: Christoforos »

Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Jacek_PL »

Musiałbym zobaczyć jakie są karty, ale po przeczytaniu instrukcji mam wrażenie że gry figurkowe od Wizardsów staczają się na coraz to niższe poziomy prostoty. Jedyne co mi się podoba to sposób pakowania, tzn. kupujemy boxa w którym jest cała banda i dodatki dla jednego gracza, nie ma więc problemu, że starter jest z dwiema rasami które nas nie interesują, a musimy osobno dokupować figurki które nas będą interesować, tak jak to było na przykład w przypadku Mutant Chronicles.
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Re: Dungeon Command

Post autor: TajemniczyZyly »

Idea gry i wykonanie (może poza jakością malowania figurek) jest super, chociaż faktycznie mechanika sama w sobie może być uboga. Pozostaje w takim razie poczekać miesiąc lub dwa, aż pojawią się pierwsze recenzje :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Jacek_PL »

Po obejrzeniu kart które są dostępne na BGG, mogę stwierdzić że gra jednak jakiś potencjał posiada. Karty co prawda nie zmieniają tej gry w jakąś mega skomplikowaną, ale dodają element losowy oraz pozwalają na dodatkowe zagrania taktyczne.

Jest jeszcze recenzja by Tom Vasel.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Ktoś w Warszawie może nosi się z zamiarem kupna i szuka partnera do rozgrywki?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Dungeon Command

Post autor: skolo »

kupilem, ale niestety ja nie w Wawie :)
dam znac w tym tygodniu wrazenia
Awatar użytkownika
Epyon
Posty: 1164
Rejestracja: 30 mar 2012, 08:07
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 8 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Epyon »

Gomi
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2010, 15:26

Re: Dungeon Command

Post autor: Gomi »

Na Warszawskim Ursynowie zbieramy grupkę do grania, dwie osoby maja po starterze, parę osób się jeszcze zastanawia który kupić. W środę planuje pierwsze gry, postaram się potem opisać moje wrażenia z rozgrywki.
W tej chwili jak dla mnie gra zapowiada się bardzo ciekawie, jestem ciekaw jak wizards planują rozwijać aspekt turniejowy tej gry.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3645
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Dungeon Command

Post autor: gafik »

Dobra, zwięzła recenzja.
Szkoda, że cena mnie troszkę odstraszyła, ale nie mówię "nie".
Chciałbym zakupić jakąś figurkową dla 2-4 graczy, w lochach, do wypróbowania (w razie niepowodzenia do odsprzedania). Czy mógłby, proszę, ktoś porównać Dungeon Command do Dungeons&Dragons Gra Przygodowa?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Recenzja jak recenzja, praktycznie wyłącznie rules overview + komentarz cenowy.

Za mną też chodzi, ale nie wiem z kim miałbym grać. Może jakieś rozgrywki bardziej w centrum? I czy byłaby szansa by ktoś pokazał grę zanim się zdecyduję? Z opisu bardzo mi się podoba (klimat, niska losowość, duże możliwości planowania), ale już mam na półce kurzącego się Dungeon Twistera i Earth Reborn, więc gra albo musi być rewelacyjna, albo musiałaby pojawić się jakaś scena warszawska do regularnej gry.

Ad gafik: nie grałem w obydwie, ale czytałem trochę recenzji. DC jest stricte dwuosobowe, jeśli w ogóle jest jakiś tryb na więcej to raczej dodany na siłę. Jest bardziej taktyczna - Castle Ravenloft i reszta to jednak bardziej przygodówka, w dodatku kooperacyjna. W DC bijesz się na ustalonej z góry planszy, nie ma elementu eksploracji. Na moje to bardzo różne gry.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Gomi
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2010, 15:26

Re: Dungeon Command

Post autor: Gomi »

Dziś grałem Goblinami na Drowy, bardzo fajna rozgrywka. Na starcie wystawiłem dużego demona przeciwnik wysypał się z 3 drowów, miałem spory problem bo przeciwnik mógł kontrolować większa sumę stworków(to wynika z wyboru postaci, wyższy level). Wydawało mi się że gra jest przegrana po śmierci demona, jednak przy dobrym wykorzystaniu masy drobnych goblinów udało się wygrać grę. Ważna role odegrało przestawianie modeli i kolejność aktywacji. Balem się że to co będzie działo się na planszy czyli przestawianie figurek będzie trywialne i na zasadzie to chłopaki biegną do przodu, a potem karty. Gra ma fajny mechanizm który dobrze się sprawdza, jutro zapowiedziany rewanż :)
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Udało się wreszcie zagrać. Co prawda niepełną partię, bo nieznajomość kart powodowała spore przestoje, ale ogółem podobało mi się. Jak na ameritrash, to bardzo fajne ;) System napędzania kartami działa bardzo dobrze, stała wartość przydzielania obrażeń też. Chętnie powtórzę, jeśli ktoś będzie miał ochotę.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 23:50 przez schizofretka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Pierzasty »

Swoją drogą to zniechęcenie to nie przez grę było, bo jak po rozmowie wróciłem do sali, to od razu mi się niedobrze zrobiło, duszno było czy coś :roll: tak że z grą nie jest źle. Chętnie spróbuję w lepszych warunkach.

Poleci ktoś jakąś ściągę, bo instrukcja jest dość mętnie napisana (tzn. językiem karciankowym zamiast nawiązywać do tego, co się dzieje na planszy - za to gdybym był maniakiem MtG czy czegoś podobnego, to pewnie byłbym wniebowzięty)?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Lepsze warunki są w Trafficu, zapraszam za tydzień.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Muttah »

Pograjcie coś jeszcze i napiszcie, bo ja też się w międzyczasie trochę zainteresowałem :D Co prawda mam już kilka dobrych skirmishów, ale gdyby się jeszcze kiedyś na mathandlu pojawiło to bym brał :D
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Zagrałem drugi raz, znowu jako drowy kontra bohaterowie i bardzo mi się podoba. O ile większość ameritrashów jest dla mnie zbyt losowa i wykazuje się pozorną decyzyjnością, tu naprawdę jest nad czym pokombinować i gra to w 80% umiejętne manewrowanie, w 15% dobre zarządzanie ręką i tylko w 5% szczęście. Nie jest jednocześnie jednak takim mózgożerem jak Dungeon Twister, ale znacznie cięższe od claustrophobii czy Bitw Westeros. Z perspektywy głównie eurogracza jest to najlepsza gra w gatunku około skirmishowym w jaką grałem. Nawet nie mam już tak wielkich wyrzutów sumienia że w promocji w Rebelu (100pln) kupiłem brakujące mi dwa zestawy ;)

Ktoś się pisze na partię?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Pierzasty »

O, to ja się piszę przy okazji. Może trupkami?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dungeon Command

Post autor: schizofretka »

Może być. Lepiej się tylko umawiać, bo nie mam zawsze ze sobą.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
kazpex
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2013, 13:20

Re: Dungeon Command

Post autor: kazpex »

Forum Dungeon Command:

http://www.dungeoncommand.pun.pl/
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Rocy7 »

Grałem dziś pierwszą partię i z jakiegoś powodu gra średnio przypadła mi do gustu. W sumie chyba najbardziej z powodu zbytniej przewidywalności, niektórzy nie lubią losowości (choć jej nadmiar nie jest dobry), ale tutaj po prostu jak dla mnie ta gra nie wzbudza tak wielu emocji. Może to bardziej kwestia połączenia 4 elementów braku losowości (prawie), konfrontacji oraz dwuosobowości, bitewnego charakteru. Najbardziej chyba mi nie pasuje to "umiejętne manewrowanie", bo raz że dużo od tego zależy, dwa że przedłuża grę i zmienia ją w gonitwę na planszy , wygra ten kto lepiej przeliczy swoje możliwości ruchu i przeciwnika i lepiej się ustawi. Właśnie ta gonitwa chyba mnie odrobinę nużyła. Descent czy Claustrophobia z jakiegoś powodu daje mi więcej satysfakcji, ale to pewnie kwestia moich preferencji do gier, bo nie twierdzę iż gra jest zła, tylko mi jakoś nie podeszła:).
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Dungeon Command

Post autor: ajfel »

Może po prostu wolisz gry przygodowe?
Claustrophobia i Descent każdy scenariusz mają ubrany w fabularną otoczkę, unikalne cele do zrealizowania no i więcej nieprzewidywalnych elementów.
Dungeon Command to figurkowy skirmish na planszy - tu nie ma żadnej wydumanej historii, ot spotykają się dwie wrogie ekipy (albo i więcej ekip), chodzi tylko o to by sklepać rywala i nazbierać złota.

Osobiście lubię każdy z wyżej wymienionych tytułów, Dungeon Command cenię głównie za jej taktyczny charakter. Losowości niby niewiele, ale z przewidywalnością różnie bywa. Z jednej strony możesz sobie ładnie wykalkulować atak, z drugiej nigdy nie wiesz jaką kartą z ręki odpowie rywal, bo to właśnie reakcje często są w tej grze decydujące.
Awatar użytkownika
Barto
Posty: 142
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
Lokalizacja: Pszczyna
Been thanked: 10 times

Re: Dungeon Command

Post autor: Barto »

Miałbym wielką prośbę, mianowicie czy ktoś posiadający Heart of Cormyr oraz Blood of Gruumsh mający dostęp do skanera byłby tak miły by w wolnej chwili zeskanować i wysłać mi parę kart z tych frakcji?? Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny.

Chodzi o to że jakiś czas temu zakupiłem powyższe tytuły niestety okazało się że brakuje w nich kart do wykorzystania w D&D Adventure System (niestety sprzedający okazał się niepoważną osobą i olał sprawę ).
Chciałbym wykorzystać do rozgrywki potwory i sojuszników zawartych w tych frakcjach.
Tak więc właśnie chodzi mi o zeskanowanie tych brakujących kart potworów, sojuszników i karty wydarzenia wprowadzającej sojuszników, w sumie 24 karty ( po 12 na pudełko).
Było by super gdyby znalazł się ktoś tak zajebisty i pomógł mi z tym małym problemem :)
kazpex pisze:Forum Dungeon Command:

http://www.dungeoncommand.pun.pl/
Tak przy okazji podany link nie działa.. czy to polskie forum DC nadal działa ?? Jeśli tak to czy można poprosić o namiary ?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 21:05 przez Barto, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Emerem
Posty: 71
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:54
Lokalizacja: B-stok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Command

Post autor: Emerem »

Barto pisze:Miałbym wielką prośbę, mianowicie czy ktoś posiadający Heart of Cormyr oraz Blood of Gruumsh mający dostęp do skanera byłby tak miły by w wolnej chwili zeskanować i wysłać mi parę kart z tych frakcji?? Byłbym naprawdę bardzo wdzięczny.

Chodzi o to że jakiś czas temu zakupiłem powyższe tytuły niestety okazało się że brakuje w nich kart do wykorzystania w D&D Adventure System (niestety sprzedający okazał się niepoważną osobą i olał sprawę ).
?

Skontaktuj się z wydawcą gry, bardzo możliwe, że prześle Ci brakujące karty
For more information on lung cancer, keep smoking
Awatar użytkownika
przemoo99
Posty: 310
Rejestracja: 26 gru 2010, 14:08
Lokalizacja: Sheffield/UK

Re: Dungeon Command

Post autor: przemoo99 »

Odświeżam temat bardzo ogólnym, aczkolwiek ważnym pytaniem: czy warto w toto inwestować, czy raczej gra umarła po pięciu starterach?
Planszówkowy maniak... :)
ODPOWIEDZ