Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 – ? (Volko Ruhnke)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Piotrek Bard.pl
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sty 2012, 09:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 – ? (Volko Ruhnke)
Prace nad Labiryntem idą pełną parą
Już niedługo zamieścimy na forum instrukcję, podręcznik i karty do gry (na razie w wersji alfa).
Chcielibyśmy zachęcić fanów gier GMT do udziału w przygotowaniu polskiej edycji gry.
W tym wątku możecie zamieszczać sugestie, pomysły czy życzenia związane z Labiryntem.
Na początek chcielibyśmy abyście pomogli nam z kartą 15. Ethiopia Strikes.
Tekst karty brzmi:
Play if Somalia or Sudan is under Islamist Rule.
Set it to Poor Neutral.
O ile w przypadku kiedy tylko Sudan lub tylko Somalia ma rządy islamskie, tekst karty jest jasny, to co w przypadku gdy oba te państwa mają rządy islamskie? Gracz powinien wybrać jedno z nich czy zmienić poziom rządów obu państw?
Już niedługo zamieścimy na forum instrukcję, podręcznik i karty do gry (na razie w wersji alfa).
Chcielibyśmy zachęcić fanów gier GMT do udziału w przygotowaniu polskiej edycji gry.
W tym wątku możecie zamieszczać sugestie, pomysły czy życzenia związane z Labiryntem.
Na początek chcielibyśmy abyście pomogli nam z kartą 15. Ethiopia Strikes.
Tekst karty brzmi:
Play if Somalia or Sudan is under Islamist Rule.
Set it to Poor Neutral.
O ile w przypadku kiedy tylko Sudan lub tylko Somalia ma rządy islamskie, tekst karty jest jasny, to co w przypadku gdy oba te państwa mają rządy islamskie? Gracz powinien wybrać jedno z nich czy zmienić poziom rządów obu państw?
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
po angielsku tekst jest jasny tak czy inaczej - dotyczy wybranego kraju, wiec to gracz wybiera jeden z nich...Piotrek Bard.pl pisze: Na początek chcielibyśmy abyście pomogli nam z kartą 15. Ethiopia Strikes.
Tekst karty brzmi:
Play if Somalia or Sudan is under Islamist Rule.
Set it to Poor Neutral.
O ile w przypadku kiedy tylko Sudan lub tylko Somalia ma rządy islamskie, tekst karty jest jasny, to co w przypadku gdy oba te państwa mają rządy islamskie? Gracz powinien wybrać jedno z nich czy zmienić poziom rządów obu państw?
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
- KubaP
- Posty: 5833
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 408 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Zarówno "bądź" jak i "lub" będą pasować. Uważałbym na "albo".
Kiedy ruszy przedsprzedaż?
Customowe kości to zawsze fajna sprawa jeśli chodzi o bonusy.
Kiedy ruszy przedsprzedaż?
Customowe kości to zawsze fajna sprawa jeśli chodzi o bonusy.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to premiera odbędzie się na przełomie października/listopada
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Czy ta gra będzie miała planszę papierową, czy sztywną?
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
A ja, jako arabista i badacz islamu (zabrzmiało prawie jak "ja jako były partyzant ) , sugerowałbym przemyślenie sformułowania "rządy islamskie", bo słowo "islamskie" nie dość, że jest jakimś potworkiem językowym (to rusycyzm, zdaje się), to jeszcze jest dość niejednoznaczne i w jakimś sensie pejoratywne (czasem tego słowa używa się w mediach zamiennie z poprawnym czyli "muzułmańskie", ale ogólnie nie jest ono najszczęśliwsze, tym bardziej, że w grze będzie funkcjonować na określenie rządów dżihadystów).
Sytuację komplikuje dodatkowo fakt, że choć media używają słowa "islamista" na określenie terrorystów i fundamentalistów muzułmańskich wszelkiej maści, jego słownikowe znaczenie to "badacz islamu" (vide: Katedra Arabistyki i Islamistyki UW), dlatego "rządy islamistów" również odpadają.
Ogólnie proponuję na to miejsce "rządy fundamentalistów" lub "rządy dżihadystów" (ta druga wersja jest bardziej wierna duchowi edycji oryginalnej).
Tyle mojego marudzenia, do oryginalnej edycji też miałem nieco zastrzeżeń, ale raczej do kart, nawet coś tam trułem Volkowi przed dodrukiem, ale okazało się, że za późno i że wszystko już poszło do druku.
Sytuację komplikuje dodatkowo fakt, że choć media używają słowa "islamista" na określenie terrorystów i fundamentalistów muzułmańskich wszelkiej maści, jego słownikowe znaczenie to "badacz islamu" (vide: Katedra Arabistyki i Islamistyki UW), dlatego "rządy islamistów" również odpadają.
Ogólnie proponuję na to miejsce "rządy fundamentalistów" lub "rządy dżihadystów" (ta druga wersja jest bardziej wierna duchowi edycji oryginalnej).
Tyle mojego marudzenia, do oryginalnej edycji też miałem nieco zastrzeżeń, ale raczej do kart, nawet coś tam trułem Volkowi przed dodrukiem, ale okazało się, że za późno i że wszystko już poszło do druku.
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
"Islamista" wykorzystywany przez media to teoretycznie poprawny politycznie neologizm, aby uniknąć używania zwrotu "muzułmański terrorysta" albo "islamski terrorysta" (żeby odróżnić od zwykłych ludzi).
Religia to Islam, wyznawcy to Muzułmanie. Rządy to chyba szariatu, albo państwo islamskie. Rządy fundamentalistów, dżihadystów... to chyba nie do końca to? Jak byś nazwał rządy w Arabii Saudyjskiej? Tam obowiązuje szariat, a nie są to fundamentaliści czy radykałowie, oni są po prostu najbliżsi modelowi kalifatu (mimo że z różnych względów mają monarchię).
No nic, gra pewnie pójdzie w kierunku poprawności politycznej
Religia to Islam, wyznawcy to Muzułmanie. Rządy to chyba szariatu, albo państwo islamskie. Rządy fundamentalistów, dżihadystów... to chyba nie do końca to? Jak byś nazwał rządy w Arabii Saudyjskiej? Tam obowiązuje szariat, a nie są to fundamentaliści czy radykałowie, oni są po prostu najbliżsi modelowi kalifatu (mimo że z różnych względów mają monarchię).
No nic, gra pewnie pójdzie w kierunku poprawności politycznej
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
No tak, ale w grze nie chodzi (gdy gra się fundamentalistami) o zaprowadzenie rządów takich jak w Arabii Saudyjskiej, przecież al-Qa'ida jest oficjalnie tępiona przez monarchię Sa'udów i sama ją zwalcza, przynajmniej na papierze. Nie chodzi o sam szariat, ale o szereg innych rzeczy, typu stosunek do Zachodu itp. (Arabia Saudyjska jest jaka jest, ma szariat, a jednocześnie jest głównym sojusznikiem USA w regionie, zresztą saudyjską doktrynę, czyli wahhabizm, jak najbardziej można pod wieloma względami uznać za fundamentalistyczną, jej założycielowi w pewnym momencie chodziło nawet po głowie zniszczenie grobu Mahometa w Medynie ). Rządy, o jakie chodzi stronie antyamerykańskiej w grze to raczej takie jak w Somalii czy rządy talibów w Afganistanie. Ogólnie rzecz biorąc, to są skomplikowane kwestie, które gra z konieczności musi uprościć, dlatego wydaje mi się, że terminy takie jak "fundamentaliści" czy "dżihadyści" dobrze się nadają, bo są pojemne i mieszczą w sobie różne zjawiska, bo fundamentalizmy też są różne.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Dzisiaj popołudniu postaram wrzucić się zarówno Instrukcję jak i karty, także wszyscy będą mogli zobaczyć i podzielić się z nami wrażeniami Oczywiście wszelkie uwagi na temat tłumaczenia/zasad/FAQ itd. będą mile widziane Będzie to oczywiście wersja alpha, że tak powiem i daleko jej jeszcze do wersji finalnej. Co za tym idzie nie doświadczyła jeszcze żadnej korekty nawet wstępnej także proszę się nie przerazić :]
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 12 kwie 2011, 15:36
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Zgodnie z obietnicą wrzucam odnośniki do instrukcji oraz kart przy czym:
Instrukcja: http://wydawnictwo.bard.pl/Labirynt/Instrukcja.pdf
Na razie przetłumaczone zostały wyłącznie teksty. Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie mile widziane
Karty:http://wydawnictwo.bard.pl/Labirynt/karty.pdf
Wrzuciłem wyłącznie przetłumaczone teksty ponieważ pracujemy jeszcze nad nowym designem kart. Podobnie jak w przypadku instrukcji wszelkie uwagi mile widziane
Pliki jak już wspominałem dalekie są jeszcze od wersji finalnej, a teksty nie przeszły jeszcze korekty także proszę się nie martwić, że gdzieś brakuje przecinka ;]
Prace cały czas trwają postaramy się wziąć pod uwagę i przeanalizować wszystkie zgłoszone błędy/propozycje z waszej strony.
Instrukcja: http://wydawnictwo.bard.pl/Labirynt/Instrukcja.pdf
Na razie przetłumaczone zostały wyłącznie teksty. Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie mile widziane
Karty:http://wydawnictwo.bard.pl/Labirynt/karty.pdf
Wrzuciłem wyłącznie przetłumaczone teksty ponieważ pracujemy jeszcze nad nowym designem kart. Podobnie jak w przypadku instrukcji wszelkie uwagi mile widziane
Pliki jak już wspominałem dalekie są jeszcze od wersji finalnej, a teksty nie przeszły jeszcze korekty także proszę się nie martwić, że gdzieś brakuje przecinka ;]
Prace cały czas trwają postaramy się wziąć pod uwagę i przeanalizować wszystkie zgłoszone błędy/propozycje z waszej strony.
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Niestety nie mam oryginału żeby porównać, ale zgaduję że karta numer 2 to w oryginale "Biometry" albo "Biometrics". Termin tłumaczy się na polski jako "biometria", nie "biometryka" (o, np. tutaj).
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
jako fan Zimnej Wojny czekam na jakieś wieści na temat gry!
jak ją porównanie względem Zimnej Wojny? widzę, że graficznie jest bardzo podobna, czy rozgrywka również?
jak ją porównanie względem Zimnej Wojny? widzę, że graficznie jest bardzo podobna, czy rozgrywka również?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
"Paszporty biometryczne"?killy9999 pisze:Niestety nie mam oryginału żeby porównać, ale zgaduję że karta numer 2 to w oryginale "Biometry" albo "Biometrics". Termin tłumaczy się na polski jako "biometria", nie "biometryka" (o, np. tutaj).
Nijak. Zostaje w zasadzie tylko mechanika kart z OPSami i zdarzeniami, reszta bardzo zmieniona. Strony mocno asymetryczne.szamciu pisze:jako fan Zimnej Wojny czekam na jakieś wieści na temat gry!
jak ją porównanie względem Zimnej Wojny? widzę, że graficznie jest bardzo podobna, czy rozgrywka również?
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
a jak losowość względem ZW? została ograniczona? czas gry wygląda podobnie?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
To zależyszamciu pisze:a jak losowość względem ZW? została ograniczona?
Niektórzy mówią, że bardziej losowa, bo więcej rzucania kościami.
Ale z drugiej strony im więcej rzucania, tym bardziej regularny statystyczny rozklad
Jak dla mnie - jesli komuś losowość w Twilight Struggle nie przeszkadzała, to i w Labyrincie nie będzie.
Jest identyczny.szamciu pisze: czas gry wygląda podobnie?
Tzn. jeśli gramy standardowo, czyli do jednego przewinięcia talii.
Dwa przewinięcia talii z kolei grałem 5 godzin.
A do trzech przewinięć nie próbowałem dotąd.
Najciekawiej jest przy 2-3 przewinięciach
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Piotrek Bard.pl
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 sty 2012, 09:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Jednak BiometriaPierzasty pisze: "Paszporty biometryczne"?
Porównując Labirynt do Zimnej Wojny warto też zaznaczyć, że Labirynt pozwala na grę jednoosobową, opartą na algorytmie. Moim zdaniem rozgrywka solo z najwyższym poziomem Ideologii Ekstremistów, na trzy rozdania to wyzwanie na długie zimowe wieczory
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Tutaj bym się nie zgodził - czytałem ostatnio o teorii błądzenia losowego (w "Jak pokroić tort i inne zagadki matematyczne") i tam autor pisał, że dla monety szansa, że rzuty się zrównoważą wynosi 1, ale np. dla kostki sześciościennej ta szansa wynosi tylko ~1/3, a wraz ze wzrostem ilości kostek w rzucie i ilości ścianek na kostkach ta szansa spada. Generalnie w trakcie gry tak samo prawdopodobna jest dowolna przewaga dowolnego z wyników nad innymi (czyli np. przewaga 500 orłów). Teraz nie mam tej książki pod ręką, ale jak kogoś to zainteresuje to mogę jej poszukać i coś więcej na ten temat wrzucić (w praktyce - przepisać kawałek rozdziału )jax pisze: Ale z drugiej strony im więcej rzucania, tym bardziej regularny statystyczny rozklad
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Nie zmienia to jednak faktu, że bliżej do uśrednionych wyników przy 10 rzutach kostką niż jednym. Idąc dalej tym tropem, dochodzimy do uogólnienia jaxa. Ale zaciekawiłeś mnie tą książką, poszukam.
Sprzedam nic
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Na studiach matematycznych na statystyce mówiło się na to, że monety są głupie i nie pamiętają poprzedniego wyniku .kwiatosz pisze:Tutaj bym się nie zgodził - czytałem ostatnio o teorii błądzenia losowego (w "Jak pokroić tort i inne zagadki matematyczne") i tam autor pisał, że dla monety szansa, że rzuty się zrównoważą wynosi 1, ale np. dla kostki sześciościennej ta szansa wynosi tylko ~1/3, a wraz ze wzrostem ilości kostek w rzucie i ilości ścianek na kostkach ta szansa spada. Generalnie w trakcie gry tak samo prawdopodobna jest dowolna przewaga dowolnego z wyników nad innymi (czyli np. przewaga 500 orłów). Teraz nie mam tej książki pod ręką, ale jak kogoś to zainteresuje to mogę jej poszukać i coś więcej na ten temat wrzucić (w praktyce - przepisać kawałek rozdziału )jax pisze: Ale z drugiej strony im więcej rzucania, tym bardziej regularny statystyczny rozklad
Niestety wyniki nie rozkładają się równomiernie bo kostka też jest głupia. Zatem takie same prawdopodobieństwo jest, że jeden gracz będzie miał same 1, a drugi same 6. Nie rozkłada się to równomiernie niestety, czasem pomagają w wygranej oszukane kostki .
Mimo wcześniejszego zainteresowania Labiryntem, postanowiłem odpuścić ze względu na większą losowość, która mnie bardzo boli w Zimnej Wojnie.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
nie jestem matematykiem jak veljarek - zatem... whatever
Labyrinth jest wielką grą i basta
bez względu na to czy tak samo prawdopodobne są poniższe dwa wydarzenia:
1. rozkład rzutów uśredniony i czasem terrorysta gdzieś zrobi podróż/zamach (na rzucie ='1' czyli w Good country) a czasem USA poprawi sobie prestiż (na rzucie ='6'). A czasem nie.
2. rozkład rzutów jest super dla terrorysty i wszędzie tam gdzie podróżuje/plotuje przy wymaganym rzucie=1 udaje mu się, a jednocześnie rozkład rzutów jest genialny dla USA i zawsze sobie poprawia prestiż rzutem=6 (tylko taki rzut poprawia prestiż przy ujemnym GWOT)
niech sobie powyższe wydarzenia będą tak samo prawdopodobne lub nie, niech będą skrajnie różnie prawdopodobne - nie dbam o to
a ściślej - nie dbam o to dopóki widzę w każdej z kilkunastu moich rozgrywek, że zachodzi wydarzenie nr 1
Labyrinth jest wielką grą i basta
bez względu na to czy tak samo prawdopodobne są poniższe dwa wydarzenia:
1. rozkład rzutów uśredniony i czasem terrorysta gdzieś zrobi podróż/zamach (na rzucie ='1' czyli w Good country) a czasem USA poprawi sobie prestiż (na rzucie ='6'). A czasem nie.
2. rozkład rzutów jest super dla terrorysty i wszędzie tam gdzie podróżuje/plotuje przy wymaganym rzucie=1 udaje mu się, a jednocześnie rozkład rzutów jest genialny dla USA i zawsze sobie poprawia prestiż rzutem=6 (tylko taki rzut poprawia prestiż przy ujemnym GWOT)
niech sobie powyższe wydarzenia będą tak samo prawdopodobne lub nie, niech będą skrajnie różnie prawdopodobne - nie dbam o to
a ściślej - nie dbam o to dopóki widzę w każdej z kilkunastu moich rozgrywek, że zachodzi wydarzenie nr 1
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
To też się wtrącę w temacie. "Islamista" jest traktowany nieprzychylnie przez wszystkich orientalistów, ale media go polubiły i postronnym nie przeszkadza, więc zapewne na stałe w języku polskim zagości w tym znaczeniu. W instrukcji piszecie Szyici i Sunnici - moim zdaniem wielkie litery są całkowicie nieuzasadnione. A zamiast rządów islamskich faktycznie lepszym rozwiązaniem są rządu szariatu, lub fundamentalistów, bo jak słusznie zauważył Wilk w Arabii Saudyjskiej w gruncie rzeczy rządzą radykałowie i fundamentaliściGabriel pisze:"Islamista" wykorzystywany przez media to teoretycznie poprawny politycznie neologizm, aby uniknąć używania zwrotu "muzułmański terrorysta" albo "islamski terrorysta" (żeby odróżnić od zwykłych ludzi).
Religia to Islam, wyznawcy to Muzułmanie. Rządy to chyba szariatu, albo państwo islamskie. Rządy fundamentalistów, dżihadystów... to chyba nie do końca to? Jak byś nazwał rządy w Arabii Saudyjskiej? Tam obowiązuje szariat, a nie są to fundamentaliści czy radykałowie, oni są po prostu najbliżsi modelowi kalifatu (mimo że z różnych względów mają monarchię).
No nic, gra pewnie pójdzie w kierunku poprawności politycznej
- palladinus
- Posty: 1494
- Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
- Lokalizacja: Poznań
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
Chodzi o to, że jest dokładnie takie samo prawdopodobieństwo, że w sześciu kolejnych rzutach będzie sześć jedynek, jak to, że będą to wyniki, np. 1, 2, 3, 4, 5, 6, więc nie wiem o jaką średnią chodzi.
A co do gry, to temat i mechanika jest dość unikatowa. Do wybitnej gry pewnie trochę brakuje (tak jak TS), ale widać, że autor jest dość kreatywny i można się spodziewać dalszych ciekawych rozwiązań z jego strony.
A co do gry, to temat i mechanika jest dość unikatowa. Do wybitnej gry pewnie trochę brakuje (tak jak TS), ale widać, że autor jest dość kreatywny i można się spodziewać dalszych ciekawych rozwiązań z jego strony.
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
http://www.facebook.com/CiekaweGry
http://instagram.com/CiekaweGry
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Labirynt: Wojna z terroryzmem 2001 - ?
aha, jeszcze słowo komentarza:palladinus pisze:Chodzi o to, że jest dokładnie takie samo prawdopodobieństwo, że w sześciu kolejnych rzutach będzie sześć jedynek, jak to, że będą to wyniki, np. 1, 2, 3, 4, 5, 6, więc nie wiem o jaką średnią chodzi.
oczywiście że tak samo prawdopodobne są oba powyższe wydarzenia
ale w Labyrincie kostkologia polega na wyrzucaniu np. 3+ allbo 5+ albo poniżej 3
zatem nie jest tako samo prawdopodobne że będzie 6 sukcesów pod rząd albo 6 porażek rząd - bo sukces to np. 1-2 a porażka to 3-6
owszem wyrzucenie 6x1 albo 6x6 jest tak samo prawdopodobne, ale wiecej jest wariantów (tak samo prawdopodobnych) porażki w powyzszym przykładzie...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw