Arkham Horror - pytania i wątpliwości
Re: Arkham Horror
Witam,
Właśnie jestem po ćwierć profesjonalnej sesji (pół sesji) z małżonką. Mam jedno pytanie ale też prosiłbym o weryfikację poprawności ruchów. Oczywiście chodzi o nieszczęsne wchodzenie do Innych Światów (faza IV). Dajmy na to, że na cmentarzu jest brama. Mój bohater dobrowolnie wykonuje ruch w kierunku bramy. Kiedy tam dojdzie zostaje wchłonięty do Innych Światów. Zatem Faza III mnie nie dotyczy bo to faza aktywności w Arkham (w tej fazie może np. ciągnąć kartę obszaru inny bohater). Nadchodzi faza Innego Światu. Ciągnę kartę bram. Wykonuję co trzeba i przeskakuje na "prawą" "dziurę" jakiejś tam krainy. Drugi bohater jest np. na jakimś polu w Arkham więc jego Faza Spotkania w Innym Świecie nie interesuje. Następnie jedziemy od początku: Faza Mitów. Rozstawiam bramę, ustawiam potwora itp itd. Nadchodzi Faza Spotkania w Innym Świecie: ciągnę drugą kartę bram i wykonuję polecenie. Udaje się, i jeszcze w tej fazie przenoszę się do Arkham i siadam na bramie wraz ze znacznikiem eksploracji. Kończy się kolejna tura. Więc wyciągam kolejną kartę mitów, rozstawiam bramę, potwory itp itd. Nadchodzi faza Aktywności w Arkham i decyduję się na zamknięcie bramy (wygrywam test). No i od razu (zgodnie z instrukcją) pieczętuje bramę 5 wskazówkami. Czy dobrze wykonywałem kolejność?
A teraz pytanko: Dajmy na to, że jestem na bramie z żetonem eksploracji, ale okazało się, że nie mam żetonów wskazówek (wymagane 5 do zamknięcia bramy). Czy drugi bohater w fazie ruchu może podejść do mojej bramy i wręczyć mi albo wskazówki albo Znak Starszych Bogów? Czy raczej brama go wciągnie i będzie musiał przechodzić spotkania w Innych Światach? Bo jeżeli na to wychodzi to bez sensu pierwsza postać pchała się do bramy skoro nie miała wskazówek, bo przecież drugi bohater ma ich pod dostatkiem i nie dość że doszedł do tej bramy, spokojnie przejdzie testy i będzie mógł zapieczętować bramę posiadanymi wskazówkami...
Kolejne pytanko: Pojawiają się bramy. Kiedy na planszy mieliśmy zapieczętowane 4 bramy i 4 otwarte, mieliśmy może 2 żetony wskazówek na całej planszy...Gdzie robimy błąd? Czy gdzieś można kupić żetony wskazówek, bądź zamienić na trofea potworów?
No i ostatnie na dzisiaj pytanie (w końcu za pół godziny nowy dzień to i nowy zestaw pytań się przygotuje:D) Zapieczętowałem bramę z zielonym kółkiem. Rozumiem, że do puli potworów wyrzucam wszystkie potwory z kółkiem zarówno z Arkham jak i Peryferiów. A co w momencie kiedy przy Fazie Mitów losuję bramę, i potem losuje potwora właśnie z zielonym kółkiem? Czy on od razu ląduje w puli?
dzięki serdeczne za cierpliwość
pozdrawiam.
Właśnie jestem po ćwierć profesjonalnej sesji (pół sesji) z małżonką. Mam jedno pytanie ale też prosiłbym o weryfikację poprawności ruchów. Oczywiście chodzi o nieszczęsne wchodzenie do Innych Światów (faza IV). Dajmy na to, że na cmentarzu jest brama. Mój bohater dobrowolnie wykonuje ruch w kierunku bramy. Kiedy tam dojdzie zostaje wchłonięty do Innych Światów. Zatem Faza III mnie nie dotyczy bo to faza aktywności w Arkham (w tej fazie może np. ciągnąć kartę obszaru inny bohater). Nadchodzi faza Innego Światu. Ciągnę kartę bram. Wykonuję co trzeba i przeskakuje na "prawą" "dziurę" jakiejś tam krainy. Drugi bohater jest np. na jakimś polu w Arkham więc jego Faza Spotkania w Innym Świecie nie interesuje. Następnie jedziemy od początku: Faza Mitów. Rozstawiam bramę, ustawiam potwora itp itd. Nadchodzi Faza Spotkania w Innym Świecie: ciągnę drugą kartę bram i wykonuję polecenie. Udaje się, i jeszcze w tej fazie przenoszę się do Arkham i siadam na bramie wraz ze znacznikiem eksploracji. Kończy się kolejna tura. Więc wyciągam kolejną kartę mitów, rozstawiam bramę, potwory itp itd. Nadchodzi faza Aktywności w Arkham i decyduję się na zamknięcie bramy (wygrywam test). No i od razu (zgodnie z instrukcją) pieczętuje bramę 5 wskazówkami. Czy dobrze wykonywałem kolejność?
A teraz pytanko: Dajmy na to, że jestem na bramie z żetonem eksploracji, ale okazało się, że nie mam żetonów wskazówek (wymagane 5 do zamknięcia bramy). Czy drugi bohater w fazie ruchu może podejść do mojej bramy i wręczyć mi albo wskazówki albo Znak Starszych Bogów? Czy raczej brama go wciągnie i będzie musiał przechodzić spotkania w Innych Światach? Bo jeżeli na to wychodzi to bez sensu pierwsza postać pchała się do bramy skoro nie miała wskazówek, bo przecież drugi bohater ma ich pod dostatkiem i nie dość że doszedł do tej bramy, spokojnie przejdzie testy i będzie mógł zapieczętować bramę posiadanymi wskazówkami...
Kolejne pytanko: Pojawiają się bramy. Kiedy na planszy mieliśmy zapieczętowane 4 bramy i 4 otwarte, mieliśmy może 2 żetony wskazówek na całej planszy...Gdzie robimy błąd? Czy gdzieś można kupić żetony wskazówek, bądź zamienić na trofea potworów?
No i ostatnie na dzisiaj pytanie (w końcu za pół godziny nowy dzień to i nowy zestaw pytań się przygotuje:D) Zapieczętowałem bramę z zielonym kółkiem. Rozumiem, że do puli potworów wyrzucam wszystkie potwory z kółkiem zarówno z Arkham jak i Peryferiów. A co w momencie kiedy przy Fazie Mitów losuję bramę, i potem losuje potwora właśnie z zielonym kółkiem? Czy on od razu ląduje w puli?
dzięki serdeczne za cierpliwość
pozdrawiam.
Re: Arkham Horror
Zła kolejność ponieważ przesuwasz się o jedno pole w innych światach nie po wykonaniu testu tylko w kolejnej fazie ruchu. Kolejność faz jest następująca Utrzymanie/Ruch/Arkham/Inne światy/Mit. Więc wygląda to tak w fazie 3 wciąga cię do bramy i lądujesz na pierwszym polu. W fazie 4 wykonujesz spotkanie w innych światach. W fazie 2 kolejnej rundy przesuwasz się na drugie pole. Faza 4 spotkanie. W kolejnej fazie drugiej wracasz do arkham i w fazie 3 możesz próbować zamykać bramę.sarkon pisze:Witam,
Właśnie jestem po ćwierć profesjonalnej sesji (pół sesji) z małżonką. Mam jedno pytanie ale też prosiłbym o weryfikację poprawności ruchów. Oczywiście chodzi o nieszczęsne wchodzenie do Innych Światów (faza IV). Dajmy na to, że na cmentarzu jest brama. Mój bohater dobrowolnie wykonuje ruch w kierunku bramy. Kiedy tam dojdzie zostaje wchłonięty do Innych Światów. Zatem Faza III mnie nie dotyczy bo to faza aktywności w Arkham (w tej fazie może np. ciągnąć kartę obszaru inny bohater). Nadchodzi faza Innego Światu. Ciągnę kartę bram. Wykonuję co trzeba i przeskakuje na "prawą" "dziurę" jakiejś tam krainy. Drugi bohater jest np. na jakimś polu w Arkham więc jego Faza Spotkania w Innym Świecie nie interesuje. Następnie jedziemy od początku: Faza Mitów. Rozstawiam bramę, ustawiam potwora itp itd. Nadchodzi Faza Spotkania w Innym Świecie: ciągnę drugą kartę bram i wykonuję polecenie. Udaje się, i jeszcze w tej fazie przenoszę się do Arkham i siadam na bramie wraz ze znacznikiem eksploracji. Kończy się kolejna tura. Więc wyciągam kolejną kartę mitów, rozstawiam bramę, potwory itp itd. Nadchodzi faza Aktywności w Arkham i decyduję się na zamknięcie bramy (wygrywam test). No i od razu (zgodnie z instrukcją) pieczętuje bramę 5 wskazówkami. Czy dobrze wykonywałem kolejność?
Może przekazać ci Znak Starszych Bogów, wskazówek nie można nigdy przekazywać. Wciąganie do bramy następuje w fazie spotkań w arkham więc jeżeli da ci przedmioty i wyjdzie na ulicę to go nie wciągnie. Ponadto pamiętaj, że nie zawsze musisz pieczętować bramy możesz je też po prostu zamykać.A teraz pytanko: Dajmy na to, że jestem na bramie z żetonem eksploracji, ale okazało się, że nie mam żetonów wskazówek (wymagane 5 do zamknięcia bramy). Czy drugi bohater w fazie ruchu może podejść do mojej bramy i wręczyć mi albo wskazówki albo Znak Starszych Bogów? Czy raczej brama go wciągnie i będzie musiał przechodzić spotkania w Innych Światach? Bo jeżeli na to wychodzi to bez sensu pierwsza postać pchała się do bramy skoro nie miała wskazówek, bo przecież drugi bohater ma ich pod dostatkiem i nie dość że doszedł do tej bramy, spokojnie przejdzie testy i będzie mógł zapieczętować bramę posiadanymi wskazówkami...
Pewno nic nie robiliście źle. W późniejszych etapach gry jest mało wskazówek. Ewentualnie mogliście zapomnieć dokładać je tam gdzie była już zapieczętowana brama. Można wymienić trofea w Miskatonic University w Science Building (pierwszy budynek na żółtej ulicy).Kolejne pytanko: Pojawiają się bramy. Kiedy na planszy mieliśmy zapieczętowane 4 bramy i 4 otwarte, mieliśmy może 2 żetony wskazówek na całej planszy...Gdzie robimy błąd? Czy gdzieś można kupić żetony wskazówek, bądź zamienić na trofea potworów?
Nie wraca bo już wróciły. Zamykając bramę w fazie spotkań w arkham potwory z danym symbolem wracają do pudełka (z przedmieść też) i tyle co się zamknęło nie ma znaczenia w fazie mitów.No i ostatnie na dzisiaj pytanie (w końcu za pół godziny nowy dzień to i nowy zestaw pytań się przygotuje:D) Zapieczętowałem bramę z zielonym kółkiem. Rozumiem, że do puli potworów wyrzucam wszystkie potwory z kółkiem zarówno z Arkham jak i Peryferiów. A co w momencie kiedy przy Fazie Mitów losuję bramę, i potem losuje potwora właśnie z zielonym kółkiem? Czy on od razu ląduje w puli?
Re: Arkham Horror
Miałeś zapewne na myśli "do puli" W wersji PL "do pudełka" oznacza żetony wypadające z gry (np. Mi-Go)qman pisze:Zamykając bramę w fazie spotkań w arkham potwory z danym symbolem wracają do pudełka (z przedmieść też) i tyle co się zamknęło nie ma znaczenia w fazie mitów.
Re: Arkham Horror
Dzięki serdeczne za wyjaśnienie.
Kolejna seria pytań:
Czym się różni zamknięcie od zapieczętowania. Wiem jak się to robi, ale jakie to ma skutki ? No bo tak: wracam z zaświatów(faza 2) i mam znacznik eksploracji. W fazie 3 (spotkanie w Arkham) wykonuje rzut zamknięcia (rozumiem że jest trudność 1, + biorąc pod uwagę modyfikator bramy i moją wiedzę albo waleczność). Wygrywam. W takim razie zamykam bramę.
1) Rozumiem, że od razu po zamknięciu bramy (nie zapieczętowaniu) usuwam znacznik bramy i wszystkie potwory które mają taki sam symbol co brama?
2)czy jak zamknę bramę mogę spokojnie poruszać się po planszy i jak zbiorę 5 żetonów wskazówek wrócić i ją zapieczętować bez żadnych ograniczeń czasowych?
Wybaczcie ale nie zrozumiałem kwestii związanej z Fazą mitów i bramami: Wystarczy zamknięcie (używam znacznika którym zamyka się np. obszary?) by odrzucić żeton i wszystkie potwory z tym samym znacznikiem co brama. Następuje Faza Mitów i losuję bramę (wiem, że w przypadku zamkniętego obszaru brama nie pojawia się). Ale dajmy na to, że losuje bramę gdzieś indziej(gdzie można), i losuje potwora ze znacznikiem takim samym co znacznik bramy, którą zamknąłem wcześniej. Czy takiego potwora także od razu odkładam do puli i : losuje kolejnego? czy nie losuje żadnego a stawiam tylko bramę?
Wymieniając trofea (rozumiem, że chodzi o pokonane potwory) na wskazówki: ile wskazówek pobieram? Czy wymiana na trofea ma jakiś wpływ na późniejszą walkę z Przedwiecznym? Jak u was to wygląda: często wymieniacie trofea na wskazówki?
I ostatnia kwestia: Jako że graliśmy lightowo przy wylosowaniu obszaru na której jest już brama nie robiliśmy spotęgowania potworów. Dajmy na to, że teraz tak robimy i: mając dwie bramy otwarte na jednym obszarze: do każdej podchodzę oddzielnie? Bo w końcu mogą być dwa różne światy? Przyznam szczerze, że podczas jednej partii spotęgowanie spotkało nas 5 razy... Trochę sporo, nie sądzicie? Gramy we dwie osoby. Ograniczenia są: liczba graczy + 3. Czyli na planszy ciągle było 5 potworów. Rozumiem, że jak spotęgują się potwory to wszystkie (gdy mam 5 na planszy) lądują na peryferiach i jak osiągną liczbę 5, rośnie tor paniki? Potem te potwory odrzucam do puli i od nowa według tej zasady?
Przepraszam za zarzucanie was tymi pytaniami, ale lepiej słuchać się bardziej obeznanych.
EDIT: jeszcze jedna wątpliwość: Rozumiem, że znaczek przedwiecznego na jego karcie stawiam za każdym razem jak jestem w Fazie mitów? Czy ten znacznik można jakoś niwelować by przedłużyć sobie czas?
Kolejna seria pytań:
Czym się różni zamknięcie od zapieczętowania. Wiem jak się to robi, ale jakie to ma skutki ? No bo tak: wracam z zaświatów(faza 2) i mam znacznik eksploracji. W fazie 3 (spotkanie w Arkham) wykonuje rzut zamknięcia (rozumiem że jest trudność 1, + biorąc pod uwagę modyfikator bramy i moją wiedzę albo waleczność). Wygrywam. W takim razie zamykam bramę.
1) Rozumiem, że od razu po zamknięciu bramy (nie zapieczętowaniu) usuwam znacznik bramy i wszystkie potwory które mają taki sam symbol co brama?
2)czy jak zamknę bramę mogę spokojnie poruszać się po planszy i jak zbiorę 5 żetonów wskazówek wrócić i ją zapieczętować bez żadnych ograniczeń czasowych?
Wybaczcie ale nie zrozumiałem kwestii związanej z Fazą mitów i bramami: Wystarczy zamknięcie (używam znacznika którym zamyka się np. obszary?) by odrzucić żeton i wszystkie potwory z tym samym znacznikiem co brama. Następuje Faza Mitów i losuję bramę (wiem, że w przypadku zamkniętego obszaru brama nie pojawia się). Ale dajmy na to, że losuje bramę gdzieś indziej(gdzie można), i losuje potwora ze znacznikiem takim samym co znacznik bramy, którą zamknąłem wcześniej. Czy takiego potwora także od razu odkładam do puli i : losuje kolejnego? czy nie losuje żadnego a stawiam tylko bramę?
Wymieniając trofea (rozumiem, że chodzi o pokonane potwory) na wskazówki: ile wskazówek pobieram? Czy wymiana na trofea ma jakiś wpływ na późniejszą walkę z Przedwiecznym? Jak u was to wygląda: często wymieniacie trofea na wskazówki?
I ostatnia kwestia: Jako że graliśmy lightowo przy wylosowaniu obszaru na której jest już brama nie robiliśmy spotęgowania potworów. Dajmy na to, że teraz tak robimy i: mając dwie bramy otwarte na jednym obszarze: do każdej podchodzę oddzielnie? Bo w końcu mogą być dwa różne światy? Przyznam szczerze, że podczas jednej partii spotęgowanie spotkało nas 5 razy... Trochę sporo, nie sądzicie? Gramy we dwie osoby. Ograniczenia są: liczba graczy + 3. Czyli na planszy ciągle było 5 potworów. Rozumiem, że jak spotęgują się potwory to wszystkie (gdy mam 5 na planszy) lądują na peryferiach i jak osiągną liczbę 5, rośnie tor paniki? Potem te potwory odrzucam do puli i od nowa według tej zasady?
Przepraszam za zarzucanie was tymi pytaniami, ale lepiej słuchać się bardziej obeznanych.
EDIT: jeszcze jedna wątpliwość: Rozumiem, że znaczek przedwiecznego na jego karcie stawiam za każdym razem jak jestem w Fazie mitów? Czy ten znacznik można jakoś niwelować by przedłużyć sobie czas?
Re: Arkham Horror
Różnica pomiędzy zamknięciem a zapieczętowaniem jest taka:
Jak zamkniesz bramę, ona znika i wraz z nią potwory o tym samym kształcie. Natomiast jeśli w karcie mitów wyciągniesz tą samą lokalizację, to brama ponownie się tam otworzy.
Gdy zapieczętujesz, to kładziesz na tym polu znacznika i następne bramy już nie mogą się tam otwierać.
Decyzje czy zamykasz bramę czy pieczętujesz musisz podjąć od razu. Nie możesz najpierw zamknąć bramy, potem uzbierać wskazówki i wrócić by ją zapieczętować. Pieczętujesz w momencie zamykania.
Gdy w następnej fazie mitów czy po prostu w późniejszych fazach gry wylosujesz potwora o takim znaku jaką bramę już zamknąłeś to nic. Potwór pojawia się na planszy. Symbol jest istotny tylko w momencie zamykania bramy.
Co do wymiany trofeów za potwory na wskazówki. Dostajesz tyle wskazówek ile jest napisane na polu, na którym ta akcja jest dostępna. Każdy potwór wart jest tyle punktów ile miał życia (ile sukcesów jest potrzebne do jego zabicia).
Zazwyczaj opłaca się trofea czy za portowy czy bramy wymieniać na wskazówki (wskazówki są najważniejsze w tej grze ). Chyba że przedwieczny wymaga byś miał trofea przy sobie.. wtedy trzeba się zastanowić.
Przy spotęgowaniu nie dokładasz drugiej bramy na to samo pole. Na każdym polu może być tylko jedna brama otwarta. Po prostu ze wszystkich bram wychodzą potwory.
Jeśli limit potworów na planszy i w przestworzach osiąga limit, to pojawiają się na peryferiach. Jak na peryferiach osiągnie limit, to te z peryferii wypadają z gry (i tylko te z peryferii, pozostałe zostają) a tor paniki rośnie o jeden.
Znacznik na karcie przedwiecznego dokładasz tylko jeśli otworzy się brama. W przypadku spotęgowania potworów tego znacznika nie dokładasz (bo brama się nie otwiera). Również jak na karcie mitów będziesz miał bramę na obszarze gdzie jest znacznik starszych bogów (czyli symbol że zapieczętowałeś bramę) to nie dokładasz znacznika na kartę przedwiecznego, bo brama się nie otwiera.
Nie ma sposobu na zdejmowanie znaczników z karty przedwiecznego (chyba że zdolność bohatera bądź może jakieś wydarzenie z kart spotkań).
Jak zamkniesz bramę, ona znika i wraz z nią potwory o tym samym kształcie. Natomiast jeśli w karcie mitów wyciągniesz tą samą lokalizację, to brama ponownie się tam otworzy.
Gdy zapieczętujesz, to kładziesz na tym polu znacznika i następne bramy już nie mogą się tam otwierać.
Decyzje czy zamykasz bramę czy pieczętujesz musisz podjąć od razu. Nie możesz najpierw zamknąć bramy, potem uzbierać wskazówki i wrócić by ją zapieczętować. Pieczętujesz w momencie zamykania.
Gdy w następnej fazie mitów czy po prostu w późniejszych fazach gry wylosujesz potwora o takim znaku jaką bramę już zamknąłeś to nic. Potwór pojawia się na planszy. Symbol jest istotny tylko w momencie zamykania bramy.
Co do wymiany trofeów za potwory na wskazówki. Dostajesz tyle wskazówek ile jest napisane na polu, na którym ta akcja jest dostępna. Każdy potwór wart jest tyle punktów ile miał życia (ile sukcesów jest potrzebne do jego zabicia).
Zazwyczaj opłaca się trofea czy za portowy czy bramy wymieniać na wskazówki (wskazówki są najważniejsze w tej grze ). Chyba że przedwieczny wymaga byś miał trofea przy sobie.. wtedy trzeba się zastanowić.
Przy spotęgowaniu nie dokładasz drugiej bramy na to samo pole. Na każdym polu może być tylko jedna brama otwarta. Po prostu ze wszystkich bram wychodzą potwory.
Jeśli limit potworów na planszy i w przestworzach osiąga limit, to pojawiają się na peryferiach. Jak na peryferiach osiągnie limit, to te z peryferii wypadają z gry (i tylko te z peryferii, pozostałe zostają) a tor paniki rośnie o jeden.
Znacznik na karcie przedwiecznego dokładasz tylko jeśli otworzy się brama. W przypadku spotęgowania potworów tego znacznika nie dokładasz (bo brama się nie otwiera). Również jak na karcie mitów będziesz miał bramę na obszarze gdzie jest znacznik starszych bogów (czyli symbol że zapieczętowałeś bramę) to nie dokładasz znacznika na kartę przedwiecznego, bo brama się nie otwiera.
Nie ma sposobu na zdejmowanie znaczników z karty przedwiecznego (chyba że zdolność bohatera bądź może jakieś wydarzenie z kart spotkań).
Re: Arkham Horror
Zamknięcie bramy = po powrocie z Innych Światów wykonałeś udany test Waleczności/Wiedzy -> zabierasz żeton bramy jako trofeum i usuwasz z planszy potwory o tym samym symbolu co bramaCzym się różni zamknięcie od zapieczętowania. Wiem jak się to robi, ale jakie to ma skutki ? No bo tak: wracam z zaświatów(faza 2) i mam znacznik eksploracji. W fazie 3 (spotkanie w Arkham) wykonuje rzut zamknięcia (rozumiem że jest trudność 1, + biorąc pod uwagę modyfikator bramy i moją wiedzę albo waleczność). Wygrywam. W takim razie zamykam bramę.
Zapieczętowanie bramy = Zamknięcie bramy + wydanie 5 żetonów wskazówek
Tak, trudność przy zamykaniu bramy wynosi 1.
Po zamknięciu bramy na danym obszarze, w przyszłości może się tam znowu otworzyć jakaś brama.
Po zapieczętowaniu, na obszarze kładzie się żeton Znaku Starszych bogów i nie mogą się tam otwierać bramy/pojawiać potwory.
1) Zapieczętowanie wymaga zamknięcia bramy, więc potwory są usuwane.1) Rozumiem, że od razu po zamknięciu bramy (nie zapieczętowaniu) usuwam znacznik bramy i wszystkie potwory które mają taki sam symbol co brama?
2)czy jak zamknę bramę mogę spokojnie poruszać się po planszy i jak zbiorę 5 żetonów wskazówek wrócić i ją zapieczętować bez żadnych ograniczeń czasowych?
2) Pieczętowanie to dodatkowa opcja przy zamykaniu bramy i musi być wykonana w tym samym momencie. Nie można zamknąć bramy, iść po wskazówki i wrócić by "dokończyć pieczętowanie".
Zamknięcie bramy oznacza jedynie zdjęcie żetonu bramy z planszy, nie ma żadnych "znaczników zamknięcia bramy".sarkon pisze:Wybaczcie ale nie zrozumiałem kwestii związanej z Fazą mitów i bramami: Wystarczy zamknięcie (używam znacznika którym zamyka się np. obszary?) by odrzucić żeton i wszystkie potwory z tym samym znacznikiem co brama. Następuje Faza Mitów i losuję bramę (wiem, że w przypadku zamkniętego obszaru brama nie pojawia się). Ale dajmy na to, że losuje bramę gdzieś indziej(gdzie można), i losuje potwora ze znacznikiem takim samym co znacznik bramy, którą zamknąłem wcześniej. Czy takiego potwora także od razu odkładam do puli i : losuje kolejnego? czy nie losuje żadnego a stawiam tylko bramę?
Na zamkniętym obszarze (prostokątny żeton) brama może się otworzyć. Tak samo może się otworzyć na obszarze na którym zamknąłeś (nie zapieczętowałeś) bramę. Nie może się otworzyć na obszarze na którym zapieczętowałeś bramę (okrągły żeton Znaku Starszych Bogów).
Nie da się "blokować potworów", potwór zawsze wejdzie do gry, nie ma znaczenia czy ma symbol bramy, którą zamknąłeś/zapieczętowałeś.
Za 5 punktów żywotności potworów dostajesz 2 Wskazówki. Ewentualna nadwyżka żywotności przepada, jeśli przykładowo wydasz dwa żetony Mrocznych Młodych (w sumie żywotność 6), to i tak dostaniesz 2 Wskazówki, a ten jeden punkt żywotności się po prostu zmarnuje. Badacz korzysta z pola raz w trakcie tury, więc nie może wydać 10 punktów żywotności potworów by dostać 4 Wskazówki, jeśli chce 4 Wskazówki to zajmie mu to dwie tury.Wymieniając trofea (rozumiem, że chodzi o pokonane potwory) na wskazówki: ile wskazówek pobieram? Czy wymiana na trofea ma jakiś wpływ na późniejszą walkę z Przedwiecznym? Jak u was to wygląda: często wymieniacie trofea na wskazówki?
Przy spotęgowaniu nie ma znaczenia rodzaj bram, tylko ilość bram. Jeśli nastąpi spotęgowanie to po pierwsze sprawdzacie czego jest więcej, otwartych bram, czy badaczy. Wyższa liczba mówi ile pojawi się potworów. Co do peryferiówI ostatnia kwestia: Jako że graliśmy lightowo przy wylosowaniu obszaru na której jest już brama nie robiliśmy spotęgowania potworów. Dajmy na to, że teraz tak robimy i: mając dwie bramy otwarte na jednym obszarze: do każdej podchodzę oddzielnie? Bo w końcu mogą być dwa różne światy? Przyznam szczerze, że podczas jednej partii spotęgowanie spotkało nas 5 razy... Trochę sporo, nie sądzicie? Gramy we dwie osoby. Ograniczenia są: liczba graczy + 3. Czyli na planszy ciągle było 5 potworów. Rozumiem, że jak spotęgują się potwory to wszystkie (gdy mam 5 na planszy) lądują na peryferiach i jak osiągną liczbę 5, rośnie tor paniki? Potem te potwory odrzucam do puli i od nowa według tej zasady?
Przykład: W grze trzyosobowej limit potworów wynosi 6 (3+3),
a maksymalna liczba potworów na Peryferiach 5 (8-3). Na
planszy znajdują się trzy otwarte bramy, sześć potworów w
Arkham i cztery potwory na Peryferiach.
Podczas fazy Mitów zostaje wylosowana karta, która powoduje
spotęgowanie potworów, w związku z czym, należy umieścić na
planszy trzy potwory. Pierwszy wylosowany potwór nie może
zostać umieszczony w Arkham, bo przekroczony zostałby limit
potworów, dlatego potwór trafia na Peryferia, zwiększając
w ten sposób do pięciu, liczbę przebywających tam potworów.
Drugi potwór również musi trafić na Peryferia. Spowoduje to
przekroczenie maksymalnej liczby potworów na Peryferiach.
Wskutek tego poziom paniki wzrośnie o 1, a sześć potworów
z Peryferii wróci do puli potworów. Wreszcie, wylosowany
zostanie trzeci potwór i umieszczony na Peryferiach, ponieważ
nadal zostałby przekroczony limit potworów, gdyby umieszczono
go w Arkham.
Re: Arkham Horror
klątwa czarnego farona wprowadza do gry opcje usunięcia znacznika z tory zagłady. Dostajemy tam 4 dwókolorowe karty innych światów w których walczy się z przedwiecznym. stronę wcześniej pisałem jak to wygląda bo miałem jedno pytanie co do takiej kartyVincent pisze:
Nie ma sposobu na zdejmowanie znaczników z karty przedwiecznego (chyba że zdolność bohatera bądź może jakieś wydarzenie z kart spotkań).
Re: Arkham Horror
Ale przecież zdejmuje się znaczniki pieczętując bramę elder sign'em (znak starszych bogów) więc da się zdjąć i to jedyny sposób z podstawki.shivetay pisze:klątwa czarnego farona wprowadza do gry opcje usunięcia znacznika z tory zagłady. Dostajemy tam 4 dwókolorowe karty innych światów w których walczy się z przedwiecznym. stronę wcześniej pisałem jak to wygląda bo miałem jedno pytanie co do takiej kartyVincent pisze:
Nie ma sposobu na zdejmowanie znaczników z karty przedwiecznego (chyba że zdolność bohatera bądź może jakieś wydarzenie z kart spotkań).
Re: Arkham Horror
Hej,
Mam nowe ciekawe pytanie z góry dziekuje za odpowiedź. Sytaucja wyglada tak:
Walcze sobie z potworkiem jakims, zdalem horror check. Licze swoje kostki odejmuje modyfikator potwora i okazuje sie ze mam 8 kostek. Uzywam wtedy 4 wskazowek co daje mi kostek 12. Rzucam i okazuje sie ze nie wypadl mi zaden sukces. Wiecj uzywam mojego skilla marksmen i jescze raz rzucam combat check. I moje pytanie jest takie rzucam 8 czy 12 kostkami, tzn czy te kostki, ktore dostalem za wskazowki sie rowniez przerzucaja?
Ps co do sposobow na zdejmowanie zetonow z przedwiecznego to jescze jest jeden, mianowicie w south church jest karta, gdzie jak rzucimy sukces to zdejmuje taki zeton.
Mam nowe ciekawe pytanie z góry dziekuje za odpowiedź. Sytaucja wyglada tak:
Walcze sobie z potworkiem jakims, zdalem horror check. Licze swoje kostki odejmuje modyfikator potwora i okazuje sie ze mam 8 kostek. Uzywam wtedy 4 wskazowek co daje mi kostek 12. Rzucam i okazuje sie ze nie wypadl mi zaden sukces. Wiecj uzywam mojego skilla marksmen i jescze raz rzucam combat check. I moje pytanie jest takie rzucam 8 czy 12 kostkami, tzn czy te kostki, ktore dostalem za wskazowki sie rowniez przerzucaja?
Ps co do sposobow na zdejmowanie zetonow z przedwiecznego to jescze jest jeden, mianowicie w south church jest karta, gdzie jak rzucimy sukces to zdejmuje taki zeton.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Przerzucasz wszystkie kostki, razem z tymi ze wskazówek. Dziwnie to wygląda w Twoim opisie, więc zaznaczę, że możesz najpierw rzucić swoimi 8 kostkami, a po zobaczeniu wyniku, dorzucać pojedynczo kostki ze wskazówek, przykładowo do uzyskania satysfakcjonującej liczby sukcesów.
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Arkham Horror
Tak jak pisze donmakaron: najpierw wykonujesz test na sucho, bez modyfikowania żetonami wskazówek. Dopiero po rzucie możesz pojedynczo dodawać kostki za wskazówki.donmakaron pisze:Przerzucasz wszystkie kostki, razem z tymi ze wskazówek. Dziwnie to wygląda w Twoim opisie, więc zaznaczę, że możesz najpierw rzucić swoimi 8 kostkami, a po zobaczeniu wyniku, dorzucać pojedynczo kostki ze wskazówek, przykładowo do uzyskania satysfakcjonującej liczby sukcesów.
Re: Arkham Horror
ja przeważnie gram tak, że najpierw rzucam tym co mam czyli np 8, a później jak jest taka konieczność to wskazówki idą w ruch. Tańszy sposób a wskazówki zawsze mogą sie przydać
Re: Arkham Horror
Rozumiem z tym ze w moim przykladzie za monstera powinno sie podstawic przedwiecznego. Nie przezylbym najstepnej tury zatem postanowilem uzyc wszystkie wskazowki i nie wiedzialem czy moge je marksamen przerzucic teraz juz wiem .
Re: Arkham Horror
Bardzo pouczające Ale i tak uważam, ze Arkham to gra nierealna do wygrania. Mam wrażenie, ze wciąż robię coś nie tak...zwłaszcza na początku (btw - witam wsyzstkich! )
- Ink
- Administrator
- Posty: 2821
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Tak, najprawdopodobniej robisz coś nie tak (może jakiś błąd w zrozumieniu zasad albo coś), bo Arkham jako podstawka, bez dodatków, jest stosunkowo łatwe do wygrania, kiedy już ma się pewne obycie z grą.inflame pisze:Bardzo pouczające Ale i tak uważam, ze Arkham to gra nierealna do wygrania. Mam wrażenie, ze wciąż robię coś nie tak...zwłaszcza na początku (btw - witam wsyzstkich! )
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Arkham Horror
ciężko robi się z królem w żółci, który dodaje szaleńców, a ci potrafią bardzo szybko podbić tor paniki, albo tor zagłady. Grę troche utrudnia również dodatek dunwich..szczególnie jak dostaniesz karte rany albo szaleństwa
ale tak jak napisał Ink..podstawka jest do wygrania
ale tak jak napisał Ink..podstawka jest do wygrania
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Arkham Horror
Ink pisze:Arkham jako podstawka, bez dodatków, jest stosunkowo łatwe do wygrania, kiedy już ma się pewne obycie z grą.
Weteran dodatków z całą pewnością postrzega podstawkę jako łatwiejszą, ale gdy grasz te kilka pierwszych razów to nie bywa tak kolorowoshivetay pisze:ciężko robi się z królem w żółci, który dodaje szaleńców, a ci potrafią bardzo szybko podbić tor paniki, albo tor zagłady. Grę troche utrudnia również dodatek dunwich..szczególnie jak dostaniesz karte rany albo szaleństwa
ale tak jak napisał Ink..podstawka jest do wygrania
Re: Arkham Horror
Witam serdecznie wszystkich użytkowników,
Po ostatniej grze w podstawkę miałem pewien dylemat. Oczywiście drogą dedukcji wywnioskowałem że dlaczego mam karać postać skoro jej zdolność jest znacząca ale do rzeczy.
Grałem jako Joe Diamond, detektyw który posiada zdolność przeczucie która dodaje jedną kostkę kiedy wydaje się wskazówkę żeby przerzucić kostkę. Więc prawie zawsze posiada 2 kostki. I teraz tak:
1.Jeżeli posiadam umiejętność szczęście która daje mi +1 do atrybutu i pozwala mi dodać dodatkową kość jeżeli wydaje wskazówkę to czy to się sumuje i w takim przypadku ma 3 kostki ?
Tak samo interesuje mnie jeszcze jedna rzecz z którą akurat się spotkałem. Któraś karta z innych wymiarów mówi że:
2.należy wykonać test szczęścia i za każdy sukces dostaje się wskazówkę. Zakładając że uzyskałem jeden sukces chce przerzucić jedną kostkę więc jako że gram Joe z powyższego opsiu to mam jedną kostkę za wskazówkę, jedną za jego zdolność i jedną za umiejętność szczęście. I teraz czy w tym przypadku mogę uzyskiwać w nieskończoność wskazówki wydając żeton za 3 kostki ? Czy traktuje się to jako większe prawdopodobieństwo uzyskania jednego sukcesu ?
Bardzo dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Po ostatniej grze w podstawkę miałem pewien dylemat. Oczywiście drogą dedukcji wywnioskowałem że dlaczego mam karać postać skoro jej zdolność jest znacząca ale do rzeczy.
Grałem jako Joe Diamond, detektyw który posiada zdolność przeczucie która dodaje jedną kostkę kiedy wydaje się wskazówkę żeby przerzucić kostkę. Więc prawie zawsze posiada 2 kostki. I teraz tak:
1.Jeżeli posiadam umiejętność szczęście która daje mi +1 do atrybutu i pozwala mi dodać dodatkową kość jeżeli wydaje wskazówkę to czy to się sumuje i w takim przypadku ma 3 kostki ?
Tak samo interesuje mnie jeszcze jedna rzecz z którą akurat się spotkałem. Któraś karta z innych wymiarów mówi że:
2.należy wykonać test szczęścia i za każdy sukces dostaje się wskazówkę. Zakładając że uzyskałem jeden sukces chce przerzucić jedną kostkę więc jako że gram Joe z powyższego opsiu to mam jedną kostkę za wskazówkę, jedną za jego zdolność i jedną za umiejętność szczęście. I teraz czy w tym przypadku mogę uzyskiwać w nieskończoność wskazówki wydając żeton za 3 kostki ? Czy traktuje się to jako większe prawdopodobieństwo uzyskania jednego sukcesu ?
Bardzo dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Re: Arkham Horror
Witaj
Tak, w takim przypadku otrzymasz 3 kości za wskazówkę.__wilk__ pisze:1.Jeżeli posiadam umiejętność szczęście która daje mi +1 do atrybutu i pozwala mi dodać dodatkową kość jeżeli wydaje wskazówkę to czy to się sumuje i w takim przypadku ma 3 kostki ?
Jesteś ograniczony do wskazówek, które posiadasz w momencie rozpoczęcia testu. Nie możesz wydać wskazówek, które są nagrodą, bo bo dostaniesz je dopiero gdy zakończysz test.__wilk__ pisze:2.należy wykonać test szczęścia i za każdy sukces dostaje się wskazówkę. Zakładając że uzyskałem jeden sukces chce przerzucić jedną kostkę więc jako że gram Joe z powyższego opsiu to mam jedną kostkę za wskazówkę, jedną za jego zdolność i jedną za umiejętność szczęście. I teraz czy w tym przypadku mogę uzyskiwać w nieskończoność wskazówki wydając żeton za 3 kostki ? Czy traktuje się to jako większe prawdopodobieństwo uzyskania jednego sukcesu ?
Re: Arkham Horror
Hej, ja jak zawsze z banalnymi pytaniami:
1) Kiedy brama nas wciąga? Sytuacja wygląda tak: jest sobie 2 graczy, gracz1, gracz2. Gracz1 właśnie wrócił z outer worlds do Arkham i w fazie encounterów będzie zamykał i pieczętował bramę. Tylko jak się okazuje ma za mało wskazówek. Gracz2 ma z kolei elder sign. Gracz1 wychodzi w fazie ruchu z bramy np w Woods. Teraz pytanie takie czy gracz drugi może podejść do gracz1 do woods dać mu elder sign i wyjść i pojść gdzieś indziej, czy w momencie ustania na woodsach wciąga go brama, a jeśli wciąga to czy może się wymienić z Graczem1??
2) Jak trafiam do Arkham Asylium albo do szpitala to kiedy dostaję żeton staminy/ sanity? W tym sensie, że jak np trafie tam w fazie encounterów to czy dostaje go od razu czy muszę czekać całą turę do następnej fazy encounterów aby swój 1 punkt dostać?
1) Kiedy brama nas wciąga? Sytuacja wygląda tak: jest sobie 2 graczy, gracz1, gracz2. Gracz1 właśnie wrócił z outer worlds do Arkham i w fazie encounterów będzie zamykał i pieczętował bramę. Tylko jak się okazuje ma za mało wskazówek. Gracz2 ma z kolei elder sign. Gracz1 wychodzi w fazie ruchu z bramy np w Woods. Teraz pytanie takie czy gracz drugi może podejść do gracz1 do woods dać mu elder sign i wyjść i pojść gdzieś indziej, czy w momencie ustania na woodsach wciąga go brama, a jeśli wciąga to czy może się wymienić z Graczem1??
2) Jak trafiam do Arkham Asylium albo do szpitala to kiedy dostaję żeton staminy/ sanity? W tym sensie, że jak np trafie tam w fazie encounterów to czy dostaje go od razu czy muszę czekać całą turę do następnej fazy encounterów aby swój 1 punkt dostać?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Arkham Horror
1) brama wciąga w fazie spotkań w arkham. Oznacza to, że gracze zdążą się wymienić przedmiotami. Jeżeli kolejność ruchu to gracz1->gracz2, to nie ma problemu, ale jeżeli jest odwrotnie, to gracz2 zostanie wciągnięty przed zamknięciem bramy (jeżeli tam zostanie).
2) dostajesz żeton od razu.
2) dostajesz żeton od razu.