Malash pisze:1. Czy kiedy "Pijaczyna" wysyła swoje dwa pionki na jedną akcję, ale tylko jako wsparcie dla innego gracza (gdy są jakieś utrudnienia, typu eksploracja w 4tym scenariuszu) to:
a) gracz wspierany przez pijaczynę ma pociągnąć kartę przygody niezależnie od tego czy ją wyrzucił na kostce,
b) sam pijaczyna musi to zrobić mimo że jest tylko wsparciem w wykonywaniu akcji,
c) ta karna cecha w ogóle nie działa?
2. Ktoś w wyniku przygody spędza noc poza obozem.
W nocy - po rozpatrzeniu jedzenia, ale przed sprawdzeniem "spania pod gołym niebem" - gracze mogą przenieść swoje schronienie na kafel na którym nieszczęśnik utknął. Czy wtedy nadal śpi pod gołym niebem, czy też zyskał schronienie? Czy jego zasoby trafiają do zasobów drużyny od razy(bo drużyna go "znalazła"), czy jednak nadal dopiero na początku następnej tury gry?
(...)
4. Czy wytworzony od początku scenariusza 4ego nóż daje nam na starcie poziom broni 1?
5. Czy pył wulkaniczny można kłaść na:
- polu samego wulkanu?
- zniszczonych kafelkach wyspy, na których nie ma jeszcze pyłu?
- nieodkrytych jeszcze obszarach wyspy?
(Na karcie scenariusza napisane jest, że należy kostki pyłu "położyć na dowolnych kafelkach/obszarach")
6. Skóry w 4-tym scenariuszu traktujemy jako drewno:
a) tylko i wyłącznie przy budowie Schronienia, Dachu i Palisady,
b) przy każdej budowie wykorzystującej drewno?
(wg scenariusza odp. A, ale wolałbym wiedzieć czy nie jest to niedomówienie)
^ podbijam moje poprzednie pytania, na które nie padły odpowiedzi oraz dodaje nowe:
7. Skoro (nawiązując do udzielonej komuś odpowiedzi, nt. kocy/pieca) koce/piec chronią nas przed zimową chmurą zarówno jako przed zimnem, jak również ich wkładem w sumę opadów, to:
Czy jeśli pogoda w tej kolejce to 1 deszczowa chmura to możemy się przed nią uchronić (jej wkładem w sumę opadów) za pomocą owego pieca?
8. Proszę o uściślenie w jednym miejscu wszystkich WYJĄTKÓW OD ZASAD przy traceniu przez graczy życia w myśl zasady NIESPEŁNIONYCH WYMAGAŃ.
- Generalnie jak czegoś nie możemy obniżyć to wszyscy tracą 1 życia za każdy stopień braków,
- wyjątek: przy polowaniu, gdy bestia obniża palisadę której nie ma - życie traci tylko polujący gracz, tak?
- co gdy bestia atakuje z talii wydarzeń i obniża palisadę? (chyba jest taka możliwość)?
- co gdy wydarzenie sprawia że bestia z góry stosu polowań atakuje nas, gdy karta spada (taka sytuacja na pewno jest). Walczy wtedy pierwszy gracz, tak? Za zniszczenie palisady życie traci tylko ten gracz czy wszyscy.
- pamiętam też z którejś z ostatnich gier sytuację, gdzie na jakiejś karcie(nie bestii, tylko wydarzeń, czy innej) napisane było, że bestia atakuje i tracimy poziom palisady, lub wszyscy gracze tracą 1 HP.
Gubię się w tym gąszczu wyjątków... i wyjątków od wyjątków... a na forum każdy pisze co innego.
9. W przypadku gdy owa bestia zaatakowała i wszyscy mają stracić 1HP, ale posiadamy przedmiot Hełm(z talii Tajemnic), to czy jest on w stanie kogoś ochronić? Jeśli tak, to jedną osobę czy wszystkich?
10. Dziś na torze wydarzeń trafiły nam się z rzędu dwie karty o nazwie "Sztorm", które działały identycznie, a różniły się tylko kilkoma sformułowaniami. Są w decku karty, które się powielają czy to tylko ja mam felerny egzemplarz?
11. Jedna z kart Przygody (w decku eksploracji... jakaś "chatka w lesie") pozwala stworzyć od razu jeden z przedmiotów: lina, nóż, lek i cośtam. Kilka tur wcześniej jakieś wydarzenie kazało nam usunąć 3 pomysły z planszy. Był wśród nich nóż. Możemy go otrzymać z efektu karty czy do dyspozycji mamy tylko przedmioty, które leżą na planszy?
12. Na karcie wydarzeń w dolnej części w możliwej do wykonania akcji zagrożenia widnieje ludzik i symbol broni. Mamy stracić 1 poziom broni czy musimy posiadać 1 poziom broni?
(Ktoś na to odpowiedział, ale nie wiem, czy była to odpowiedź zgodna z oficjalnym stanowiskiem)
13. Kości rozpatrujemy: rany->sukcesu->przygody.
Załóżmy że piętaszek otrzymał ranę, sukces i przygodę. miał 2 HP. Otrzymuje więc ranę, dostaje zbierany surowiec / buduje poziom dachu/eksploruje kafel... a następnie umiera od efektu kości przygody.
Czy jego sukces się liczy? A może tylko przy części wymienionych akcji, jak np. tylko przy budowie?
14. W wyniku akcji "usuwanie zagrożeń" zwiększamy/zmniejszamy poziom broni. Czy ekipa, która poszła na polowanie i której akcję za moment będziemy rozpatrywać będzie posiadała nowy poziom broni, czy też stary?
Jeśli stary, to jak u licha wsadzić "+1 poziom broni" do pola "przyszłych zysków"?
15. Wspomniano wcześniej że hamak i łóżko się nie kumulują (trzeba wybrać na czym się odpoczywa - co jest jak najbardziej logiczne).
Czy to się tyczy wszystkich bonusów występujących w grze, np.:
- posiadanie "bębnów" i "dziennika" (i otrzymywanie 2+1=3 dodatkowych punktów determinacji)?
- leczenie "paleniskiem" i "naczyniami"(oczywiście płacąc za każde osobnym jedzeniem)?
- usuwanie deszczowej chmury żetonem "znalezisk" i umiejętnością kucharza "samogon"?
16. Czy ze źródła, z którego pobraliśmy już zasoby za pomocą "Skrótu" można zbierać surowce za pomocą akcji:eksploracji?
Przy korzystaniu ze źródeł za pomocą zagrody oraz produkcji z kafelka na którym stoimy jest to uściślone. Tutaj nie.