Descent: Journeys in the Dark / Wędrówki w mroku 2 ed (D. Clark, C. Konieczka, A. Sadler, K. Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
domel
Posty: 32
Rejestracja: 22 lut 2009, 08:53
Lokalizacja: Polanka Wielka/Oświęcim
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: domel »

Hej
Instrukcja mówi:
Poziom podstawowy: Należy przeprowadzić normalne przygotowanie do gry.
Poziom zaawansowany: Każdy bohater otrzymuje karty klasy warte łącznie
3 punkty doświadczenia i karty przedmiotów sklepowych aktu I warte łącznie
150 sztuk złota. Wybór kart należy do gracza, gracze mogą się nawet dzielić
złotem. Mroczny władca otrzymuje karty mrocznego władcy warte łącznie 4
punkty doświadczenia.
Poziom ekspercki: Każdy bohater otrzymuje karty klasy warte łącznie 6
punktów doświadczenia i karty przedmiotów sklepowych aktu I lub II warte
łącznie 250 sztuk złota. Wybór kart należy do gracza, gracze mogą się nawet
dzielić złotem. Mroczny władca otrzymuje karty mrocznego władcy warte łącznie
8 punktów doświadczenia. Podczas rozgrywki mroczny władca korzysta z
kart potworów i popleczników aktu II.
Jakie konsekwencje ma wybór danego poziomu? Wpływa to na stopień trudności czy coś takiego? Czy rozwija tylko możliwości gry dla obu stron?

pzdr
tomek
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

daje wiecej mozliwosci dla graczy i OL. zwieksza stopien trudnosci dla graczy acz jednoczesnie rozwija ich, wiec rekompensuje trudnosc.
jak to sie ma w praktyce - nie wiem, nie stosowalem
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: pan_satyros »

Obrazek
Jeśli ktoś jeszcze nie czytał - szczegóły nowego dodatku:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3735
Awatar użytkownika
tarkun
Posty: 20
Rejestracja: 05 lis 2012, 08:45

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: tarkun »

Komuś może leżą niepotrzebne karty z Conversion Kita do postaci z Dungeon Quest: Smocze Lochy? Z chęcią przygarnę/odkupię. Chociaż do czegoś przydałaby się ta beznadziejna gra, a nie chce kupować całego Kita dla kilku kart.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Pierzasty »

Chcesz dane postaci z całego Conversion Kita? :]
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Banan2 »

Witam !
Zapowiedź Galakty: Descent: Legowisko Jaszczura - wiosna 2013
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: sirafin »

Potrzebna pomoc osoby posiadającej Conversion Kit i chwilę wolnego czasu :) Chciałbym żeby wersja PL była kompletna, a niestety nie mam treści krótkich cytatów, które znajdują się na rewersach arkuszy bohaterów. Jeśli ktoś mógłby je spisać/zeskanować, to prosiłbym o podesłanie na priv/maila.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
MaiX
Posty: 35
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:58

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: MaiX »

Cześć,

Czy OL ma szansę w grze z 4 bohaterami?

Zazwyczaj wygląda to tak w pierwszej turze bohaterowie roznoszą jedną z grup na wejściu bo stoi za blisko a atak jest dużo silniejszy niż obrona, zazwyczaj z takiej grupy 4 słabszy + 1 silniejszy nic nie zostaje a bohaterowie są zdrowi (ewentualnie trochę zmęczeni).

Następnie to tak naprawdę olewają cel misji koncentrując się na masowym ubijaniu potworów. Ubijają 2, 3 na turę ja zazwyczaj mogę postawić jednego i tak powoli pozostaję z tym jednym a później zbierają sobie wszystkie przeszukiwania (bo co można zrobić jednym stworem), jeżeli jest to pierwsze spotkanie to jeszcze sobie zastosują metodę odpoczynek + leczenie apostoła i wtedy jak są zdrowi i obłowieni tryumfalnie wychodzą przez wyjście - robi się to żenujące.

Widząc jak oni grają ja stosuje kontra taktykę w pierwszym spotkaniu też olewam cel misji i staram się ich tylko jak najdłużej blokować potworami (zadawanie im obrażeń nie ma sensu bo i tak się wyleczą) i zbieram cała talie kart na rękę (nic nie zagrywam) - żenujące

Moje spostrzeżenia
1. Ja aby mieć jakieś szanse muszę brać największe stwory (najlepiej etiny bo maja duży atak i obronę) jak wezmę na otwartą grupę np. zombie to już mają spacerek po trupach :)
2. Ubicie nawet dwóch graczy nim mi nie daje (więcej niż 2 z 4+ ożywieniec nie mam szans ubić w jednej turze). Bohaterowie chodzą w grupie i się podnoszą + atak tych podnoszonych i po potworach które ich powaliły
3. Tworzą się szachy gdzie się patrzy jak postawić bohatera w korytarzu aby duża figurka się nie zmieściła i OL nie mógł nic zrobić. Jest to strasznie sztuczne.
4. Bohaterowie maja dużo za łatwo z wytrzymałością nie dojść ze mogą fruwać po planszy, bić z niezłych umiejętności to za jedną akcję mają ponownie full. Zauważmy że np. krasnolud ma 3 Punkty ruchu i 4 wytrzymałości - po co ma się ruszać 3 punkty ruchu jak może najpierw poruszyć się o 4 pola za wytrzymałość, wydać jedną akcję na odpoczynek i ma jeszcze jedną akcje i full wytrzymałości
5. Bohaterowie są jak maszyny do zabijania ruszają się bez akcji (za wytrzymałość) i biją po dwa razy (z jakimiś zdolnościami to nawet i 3). Potwory nawet jak mam furię na renku to co najwyżej jeden zaatakuje dwa razy i koniec. W sumie bohaterowie maja do 9 ataków. Ja przy tych stratach rzadko kiedy mogę skoncentrować potwory aby wykonać w jednej turze 4-5 (i to tylko z furią)
6. Moje potwory maja tak mało HP że to śmieszne. Musze bazować na tych co mają dobra obronę bo reszta to pada po jednym, czasem dwóch atakach a w uzupełnieniach zazwyczaj TYLKO jeden. Tak więc bohaterowie ubiją ich nawet 5 a ja dostane jednego i to pod koniec swojej tury którego i tak ubiją zanim się ruszy.
7. Bohaterowie umiejętności za PD dokupują jakie chcą (poczekają 3 przygody i maja niezłego skilla za 3PD). OL nie dość że ma klasy to jeszcze w każdej musi mieć odpowiednią liczbę kart słabszych aby kupić silniejszą. W sumie bohaterowie po 3 przygodach mają po mega skilla OL dwie karty za 1 + podstawkę. Dodatkowo mogą ją używać praktycznie co turę bo odzysk wytrzymałości to tylko jedna akcja. OL jak ma dwie arty na 15 to co turę ich nie dostanie
8. Poplecznicy nie są silniejsi od jednego bohatera. Zazwyczaj ich pokonanie oznacza porażkę w scenariuszu więc ja nie mogę ich wystawiać od razu na pierwsza linię. Nie mogę ich przywrócić wyleczyć, wydać punktów wytrzymałości, atakować dwa razy bez użycia karty, też nie mam ich 4 tylko jednego.
9. Bohaterowie ze standardowym ekwipunkiem są wyzwaniem a jak dokupią sobie sprzęt - a dokupią bo zawsze zbiorą wszystkie punkty przeszukiwań przed spełnieniem warunków zwycięstwa gdy ja kwicze z jednym potworem z uzupełnień (oczywiście nie są frajerami wiec kupują tylko najdroższe bronie - niebieska + czerwona na pierwszym akcie).
10. Właściwie gra sprowadza się że ja w pierwszym spotkaniu chomikuję jak najwięcej kart i w pierwszych 2 turach drugiego próbuję zyskać zwycięstwo zagrywając wszystkie z nich, licząc że uda mi się wywalczyć dość czasu aby jakimś cudem spełnić warunek zwycięstwa - innej metody nie widzę przy takiej mechanice


Może ta gra jest dobra na 4 osoby (OL+3 bohaterów) (na dwie czytałem że jest odwrotnie i OL miażdży bohaterów, na 5 jest jak opisałem wyżej), albo można w nią grac tylko na zasadach że się umówimy że bohaterowie będą pędzić do wykonania celu nawet jeżeli optymalniejsze byłoby wybicie potworów a OL będzie zagrywał karty zamiast ich chomikować - sztuczne to bo trzeba udawac że czegoś sie nie widzi lub robić coś co się nie chce.


Może mi coś doradzicie bo jestem już sfrustrowany. Nie chodzi o wygraną ale o to że idzie to bohaterom za łatwo - z gry zrobiło się wykorzystywanie "myków" w mechanice.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: ajfel »

MaiX, większość moich rozgrywek to właśnie układ: overlord kontra trzech bohaterów i wierz mi, bohaterowie nie mają lekkiego życia.
Owszem zdarzało się tak, że scenariusz układał się nie po mojej myśli i w końcowym etapie czułem się bezradny wobec sytuacji na planszy, ale to działa w dwie strony.

Ogólnie czytając Twoją wypowiedź odnoszę wrażenie że popełniacie sporo błędów w regułach (piszesz o ustawianiu bohatera tak, by przejście dla dużego potwora było za ciasne - a duży potwór
wcale nie potrzebuje szerokich przejść, albo piszesz o odpoczywaniu bohaterów podczas wykonywania akcji, podczas gdy punkty wracają im dopiero na koniec tury etc).
Spokojnie prześledź reguły oraz (przede wszystkim!) zdolności specjalne potworów i spróbuj wyłapać co i gdzie robicie źle.

Nie wyobrażam sobie, żeby jako overlord kisić duży zapas na ręku, biorąc pod uwagę że często dają mi one możliwość wykonania dodatkowych ruchów i (lub) ataków, kiedy często w scenariuszach mamy wyścig z czasem.

Ogólnie odnośnie Twoich spostrzeżeń:
ad.1 wiele zależy od scenariusza, nie zawsze największe = najlepsze, chociaż muszę przyznać że postawienie smoka w korytarzu zawsze pozwala mi sporo zyskać na czasie;)
ad.2 ubicie dwóch bohaterów nic nie daje? Zyskujesz karty na rękę i sporo czasu (podniesienie kumpla to akcja w plecy)
ad.3 przeczytaj jeszcze raz reguły poruszania dużych potworów
ad.4 jw
ad.5 bohaterowie muszą wykorzystywać zmęczenie z głową, a jak brakuje im punktów to overlord powinien wykorzystywać to bez litości. Zauważ że też dysponujesz efektami, które powodują u bohaterów zmęczenie, a jak przekroczą limit to dostają obrażenia.
ad.6 nie patrz tylko na atak/obronę/ilość hp, bierz pod uwagę zdolności specjalne potworów i wykorzystuj je
ad.7 to akurat prawda, że rozwój bohaterów na pierwszy rzut oka jest bardziej zauważalny, ale nie odczułem osobiście by zachwiało to balans kampanii. Oprócz wydanych EXP istotny jest bilans zwycięstw, bo z niego wynika kto ile reliktów zgarnął, a te w rękach overlorda potrafią namieszać
ad.8 Przesadzasz z tą bezradnością
ad.9 Wyeliminuj błędy o których napisałem wyżej, a bohaterowie nie będą mieli takiej sielanki
ad.10 No to nie chomikuj tylko wykorzystuj na bieżąco, żeby wywalczyć lepszą sytuację wyjściową w drugim spotkaniu. U mnie to działa.
MaiX
Posty: 35
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:58

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: MaiX »

ajfel dzięki za odpowiedź.

Grasz przeciwko 3 herosom właśnie mi się wydaje że jest wtedy najbardziej wyrównana rywalizacja (ja mam czwórkę przeciwko sobie). Błędy w interpretacji zasad poprawię - znalazłem jeszcze kilka i niestety więcej dadzą bohaterom niż OL :(
domel
Posty: 32
Rejestracja: 22 lut 2009, 08:53
Lokalizacja: Polanka Wielka/Oświęcim
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: domel »

Hej
w Descent'a grałem co prawda raz (brak czasu) ale nurtuje mnie jedna rzecz: nie grałem jeszcze magiem, ale wygląda na to, że mag może spokojnie wymachiwać dwuręcznym mieczem, toporem, młotem z równą łatwością z jaką czyni to rycerz czy osiłek krasnal. Nie dziwne to? czy może coś przeoczyłem w zasadach? Kurde, przecież mag to wątły chuderlak, nie mający siły fizycznej, co nadrabia magia, a tu jakby nigdy nic kupuję miecz , tarczę i jedzie przez podziemia niczym samobieżna gilotyna.
Nie dziwne?
pzdr
tomek
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

hej tomek, gandalf wymachiwal swoim kijem, za przeproszeniem, nie gorzej niz Aragorn mieczem ;-)
domel
Posty: 32
Rejestracja: 22 lut 2009, 08:53
Lokalizacja: Polanka Wielka/Oświęcim
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: domel »

skolo pisze:hej tomek, gandalf wymachiwal swoim kijem, za przeproszeniem, nie gorzej niz Aragorn mieczem ;-)
A Raistlin Majere? Widzisz kolesia z dwuręcznym? Toż to on ledwo sam chodził :-)
Awatar użytkownika
tarkun
Posty: 20
Rejestracja: 05 lis 2012, 08:45

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: tarkun »

Magowie w Descencie są lepiej odżywieni, co zresztą widać po grafikach ;)
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: Smoku »

To jest Mag-Bojowy :wink:
domel
Posty: 32
Rejestracja: 22 lut 2009, 08:53
Lokalizacja: Polanka Wielka/Oświęcim
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: domel »

Smoku pisze:To jest Mag-Bojowy :wink:
Tę samą teorię przedłożył mi kuple z roboty :)
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

Awatar użytkownika
magole
Posty: 714
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:39
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 4 times
Been thanked: 33 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: magole »

sugai pisze:
skolo pisze:a dla mnie najlepsze są Arcane Tinmen. jakosc FFG, a w paczce 100 sztuk. i nie tną palców. cena tez mniejsza niz 50 FFG. jak masz do nich dostep to kupuj Arcane
:shock: Nie słyszałem o nich. Poproszę jakiegoś linka :mrgreen:
Właśnie dostałem dużą paczkę tych koszulek, jakościowo super, ale rozmiarowo trochę mnie rozczarowały, dla kart o rozmiarze 63x88, koszulki mają wymiary 66,5x94, wygląda na to że wszystkie w 3 paczkach są tego rozmiaru :(
Karty trochę luźno latają w środku, może ktoś sprawdzić czy stare AT też tak miały dla tego rozmiaru?
Już Maydaye wydawały mi się ostatnio za szerokie (mają 65x92), a tutaj miejsca w środku jest na kilka kart :evil: .
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

dziwne, mi nic nie lata
Awatar użytkownika
magole
Posty: 714
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:39
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 4 times
Been thanked: 33 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: magole »

skolo pisze:dziwne, mi nic nie lata
Lata nie lata, jakoś się karty w środku trzymają ale jest sporo miejsca, inne koszulki są lepiej dopasowane, stare Maydaye były idealnie i karty wchodziły na wcisk, nowe Maydaye są ciut szersze (0,5mm), a koszulki Arcane mają duży zapas, ale nijak nie da się połączyć talii z koszulkami z Arcane i Mayday bo widać od razu różnicę. Cały czas porównuję karty z innych gier (Nowa Era i RftG) które mają teoretycznie taki sam rozmiar jak w Descencie, bo Descent przyjdzie dopiero pod choinkę :).
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: watman »

magole pisze:/ciap/dla kart o rozmiarze 63x88, koszulki mają wymiary 66,5x94, wygląda na to że wszystkie w 3 paczkach są tego rozmiaru :(
Karty trochę luźno latają w środku, może ktoś sprawdzić czy stare AT też tak miały dla tego rozmiaru?
ja zawsze twierdze, ze na karty tego rozmiaru kupuje sie WYLACZNIE koszulki UltraPro...
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: TajemniczyZyly »

Właśnie dotarła do mnie polska wersja Descenta. Mam pytanie: Czy cena Ciężkiego Płaszcza (przedmiot sklepowy 1. aktu) wynosi 500 sztuk złota czy jest to literówka?
Awatar użytkownika
sugai
Posty: 108
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:22

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: sugai »

75 też o to pytałem :mrgreen:
TajemniczyZyly
Posty: 28
Rejestracja: 01 lis 2011, 03:13

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: TajemniczyZyly »

Myślałem, że będzie 50. Będę o tym pamiętał, dzięki! :)
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Descent: Journey in the Dark 2ed

Post autor: skolo »

pincet bym nie dal za tego wycierucha :)
ODPOWIEDZ