Carcassonne - pytania i wątpliwości
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Carcassonne
Witam wszystkich serdecznie
Jak każdy wciągnąłem się w tę grę, a ponieważ zakupiłem wersję Big Box z wieloma dodatkami (w tym 6 mini) mam kilka wątpliwości, które mam nadzieję ktoś pomoże mi rozwiać
KRĘGI ZBOŻOWE
Dla lepszej orientracji TU są zdjęcia kafelków.
1. Czy kręgi zbożowe separują łąki (kafelek nr 5 i nr 1), kończą drogę (kafelki nr 2 i 4)? Bo że kończą drogę to nie ma wątpliwości przy kafelku nr 3?
2. Co w przypadku kafelka nr 6? Jak interpretować obszar pod kręgiem zboża? Czy tam jest łąka i można postawić chłopa?
PROMY
1. Przestawiając prom mogą zamknąc drogę? Gdy prom nie łączy któregoś końca drogi, to uznajemy że ten kawałek wpadający do jeziora jest zakończeniem drogi, czy tak?
2. Gdy dołożę kafelek z drogą która ciągnie sie do kafelka z promem, to zawsze mam prawo przestawić prom? Nawet jeśli w aktualnym położeniu promu mój kafelek przedłuza drogę zakończoną w jeziorze (nie przedłużona przez prom)
Jeśli odp na pytanie 2 jest twierdząca to mam pytanie dodatkowe:
3. Czy jeśli dołożę kafelek jak w pyt. 2 i zamykam drogę (np.: klasztor z drogą), to czy mogę zmienić położenie promu?
Jeśli odpowiedź na pytanie 3 jest twierdząca to są ciekawe dwie możliwości:
a) po przestawieniu promu droga nadal może pozostać otwarta, mimo że pierwotnie była zamknięta.
b) pojawia się możliwość wydłużenia zamknietej drogi (wybrania dłuższego wariantu) i skasowania większej liczby punktów, zwłaszcza jesli po przestawieniu podłączymy fragment z karczmą.
KOPALNIE ZŁOTA
1. Jeśli dokładam kafelek ze sztabką i wykładam sztabki, to może się zdarzyć że będzie to kafelek zamykający drogą lub miasto wówczas automatycznie zgarniam obie sztabki. Czy tak? (oczywiście jeśli nie musze się dzielić z uwagi na innych graczy w danym miescie lub na drodze)
Jak każdy wciągnąłem się w tę grę, a ponieważ zakupiłem wersję Big Box z wieloma dodatkami (w tym 6 mini) mam kilka wątpliwości, które mam nadzieję ktoś pomoże mi rozwiać
KRĘGI ZBOŻOWE
Dla lepszej orientracji TU są zdjęcia kafelków.
1. Czy kręgi zbożowe separują łąki (kafelek nr 5 i nr 1), kończą drogę (kafelki nr 2 i 4)? Bo że kończą drogę to nie ma wątpliwości przy kafelku nr 3?
2. Co w przypadku kafelka nr 6? Jak interpretować obszar pod kręgiem zboża? Czy tam jest łąka i można postawić chłopa?
PROMY
1. Przestawiając prom mogą zamknąc drogę? Gdy prom nie łączy któregoś końca drogi, to uznajemy że ten kawałek wpadający do jeziora jest zakończeniem drogi, czy tak?
2. Gdy dołożę kafelek z drogą która ciągnie sie do kafelka z promem, to zawsze mam prawo przestawić prom? Nawet jeśli w aktualnym położeniu promu mój kafelek przedłuza drogę zakończoną w jeziorze (nie przedłużona przez prom)
Jeśli odp na pytanie 2 jest twierdząca to mam pytanie dodatkowe:
3. Czy jeśli dołożę kafelek jak w pyt. 2 i zamykam drogę (np.: klasztor z drogą), to czy mogę zmienić położenie promu?
Jeśli odpowiedź na pytanie 3 jest twierdząca to są ciekawe dwie możliwości:
a) po przestawieniu promu droga nadal może pozostać otwarta, mimo że pierwotnie była zamknięta.
b) pojawia się możliwość wydłużenia zamknietej drogi (wybrania dłuższego wariantu) i skasowania większej liczby punktów, zwłaszcza jesli po przestawieniu podłączymy fragment z karczmą.
KOPALNIE ZŁOTA
1. Jeśli dokładam kafelek ze sztabką i wykładam sztabki, to może się zdarzyć że będzie to kafelek zamykający drogą lub miasto wówczas automatycznie zgarniam obie sztabki. Czy tak? (oczywiście jeśli nie musze się dzielić z uwagi na innych graczy w danym miescie lub na drodze)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Carcassonne
Kręgi zbożowe separują i kończą. To nie są łąki. Źródła szukam...DarkSide pisze:KRĘGI ZBOŻOWE
Dla lepszej orientracji TU są zdjęcia kafelków.
1. Czy kręgi zbożowe separują łąki (kafelek nr 5 i nr 1), kończą drogę (kafelki nr 2 i 4)? Bo że kończą drogę to nie ma wątpliwości przy kafelku nr 3?
2. Co w przypadku kafelka nr 6? Jak interpretować obszar pod kręgiem zboża? Czy tam jest łąka i można postawić chłopa?
Tak, w instrukcji jest to wprost napisane (sekcja Układanie płytek jeziora)DarkSide pisze:PROMY
1. Przestawiając prom mogą zamknąc drogę? Gdy prom nie łączy któregoś końca drogi, to uznajemy że ten kawałek wpadający do jeziora jest zakończeniem drogi, czy tak?
Koniec traktu, bez dołożonego promu, stanowi jego zakończenie (zamyka go).
ad 2.DarkSide pisze:2. Gdy dołożę kafelek z drogą która ciągnie sie do kafelka z promem, to zawsze mam prawo przestawić prom? Nawet jeśli w aktualnym położeniu promu mój kafelek przedłuza drogę zakończoną w jeziorze (nie przedłużona przez prom)
Jeśli odp na pytanie 2 jest twierdząca to mam pytanie dodatkowe:
3. Czy jeśli dołożę kafelek jak w pyt. 2 i zamykam drogę (np.: klasztor z drogą), to czy mogę zmienić położenie promu?
Jeśli odpowiedź na pytanie 3 jest twierdząca to są ciekawe dwie możliwości:
a) po przestawieniu promu droga nadal może pozostać otwarta, mimo że pierwotnie była zamknięta.
b) pojawia się możliwość wydłużenia zamknietej drogi (wybrania dłuższego wariantu) i skasowania większej liczby punktów, zwłaszcza jesli po przestawieniu podłączymy fragment z karczmą.
Tak, zmiana kursowania promu to prawo (możliwość) a nie przymus dla gracza. I nie jest obłożone żadnymi warunkami.
zatem ad 3.
Nie wiem o co chodzi z tym klasztorem.
Kolejność czynności w Carcassonne zawsze jest taka:
a) Losowanie kafla
b) Dołożenie kafla
c) Wykonanie akcji związanych z kaflem (zależy od dodatku)
d) Punktowanie (o ile możliwe)
Po b) realizuję akcję specjalną c) związaną z promem - mogę, ale nie muszę. Jeśli zmieniłem i droga znów jest nieukończona, to nie realizuję wobec drogi d)
i dalej...
Tak, może tak być i bywa to fajna opcja.
Tak, kolejność czynności w Carcassonne zawsze jest taka:DarkSide pisze:KOPALNIE ZŁOTA
1. Jeśli dokładam kafelek ze sztabką i wykładam sztabki, to może się zdarzyć że będzie to kafelek zamykający drogą lub miasto wówczas automatycznie zgarniam obie sztabki. Czy tak? (oczywiście jeśli nie musze się dzielić z uwagi na innych graczy w danym miescie lub na drodze)
Losowanie kafla
Dołożenie kafla
Wykonanie akcji związanych z kaflem (zależy od dodatku)
Punktowanie (o ile możliwe)
Zatem jak najbardziej można zgarnąć, wyłożone dopiero co, złoto.
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Carcassonne
Dzięki za szybko odpowiedź.
W zasadzie intuicję miałem dobrą w tych kwestiach, ale zawsze warto zapytać bardziej doświadczonych od siebie graczy.
Swoją droga PROMY to bardzo ciekawy dodatek. Daje duże pole manewru i czasami można skasować niezłą sumę punktów.
W zasadzie intuicję miałem dobrą w tych kwestiach, ale zawsze warto zapytać bardziej doświadczonych od siebie graczy.
Chodziło mi tylko o przykład kafelka zamykającego drogę, a konkretnie o TEN - w pierwszym rzędzie, drugi od lewejWRS pisze:Nie wiem o co chodzi z tym klasztorem.DarkSide pisze: 3. Czy jeśli dołożę kafelek jak w pyt. 2 i zamykam drogę (np.: klasztor z drogą), to czy mogę zmienić położenie promu?
Swoją droga PROMY to bardzo ciekawy dodatek. Daje duże pole manewru i czasami można skasować niezłą sumę punktów.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Carcassonne wieża
Witam
Czy pionek który został pojmany przez wieże trafia mi "do ręki" czy na pole gdzie jest wieża i tam sobie zapuszcza korzenie?
I czy wieża która pojmała jest bezużyteczna (nie można dokładać kolejnych jej segmentów i porywać kolejnych ludków) dopóki nie zostanie wykupiony ten niewolnik?
Czy pionek który został pojmany przez wieże trafia mi "do ręki" czy na pole gdzie jest wieża i tam sobie zapuszcza korzenie?
I czy wieża która pojmała jest bezużyteczna (nie można dokładać kolejnych jej segmentów i porywać kolejnych ludków) dopóki nie zostanie wykupiony ten niewolnik?
- rastula
- Posty: 10022
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1308 times
Re: Carcassonne wieża
do ręki, co czyni drugą część pytania bezpodstawnąaplik789 pisze:Witam
Czy pionek który został pojmany przez wieże trafia mi "do ręki" czy na pole gdzie jest wieża i tam sobie zapuszcza korzenie?
I czy wieża która pojmała jest bezużyteczna (nie można dokładać kolejnych jej segmentów i porywać kolejnych ludków) dopóki nie zostanie wykupiony ten niewolnik?
Carcassonne Mag i Wiedźma
Witam
Gramy właśnie w ten dodatek i mamy małe pytanie.
Jest kafel startowy, ja dostawiam jeden kafel z dodatku(droga i miasto). Gdzie mogę wystawic maga?
Są 3 opcje, która jest dobra, właściwa?
1) Dołączam do drogi - kontynuuje ją?
2) Tworzę nowe miasto
3) Dołączam do istniejącego miasta?
Które ustawienie jest prawidłowe?
Gramy właśnie w ten dodatek i mamy małe pytanie.
Jest kafel startowy, ja dostawiam jeden kafel z dodatku(droga i miasto). Gdzie mogę wystawic maga?
Są 3 opcje, która jest dobra, właściwa?
1) Dołączam do drogi - kontynuuje ją?
2) Tworzę nowe miasto
3) Dołączam do istniejącego miasta?
Które ustawienie jest prawidłowe?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Carcassonne Mag i Wiedźma
Nie jestem pewien, czy rozumiem problem, ale spróbuję zacytować reguły...
1. Gracz dokłada kafel z dodatku
2. Gracz MUSI wprowadzić do gry (albo przestawić, jeśli już jest na planszy) pionek maga (albo wiedźmy) na dowolny nieukończony trakt (drogę) albo miasto
3. Gracz wystawia (o ile chce i może) swojego meepla
Jak dla mnie te zasady są jednoznaczne.
A opis sytuacji z pytania nieco mnie konfuduje...
1. Gracz dokłada kafel z dodatku
2. Gracz MUSI wprowadzić do gry (albo przestawić, jeśli już jest na planszy) pionek maga (albo wiedźmy) na dowolny nieukończony trakt (drogę) albo miasto
3. Gracz wystawia (o ile chce i może) swojego meepla
Jak dla mnie te zasady są jednoznaczne.
A opis sytuacji z pytania nieco mnie konfuduje...
Re: Carcassonne Mag i Wiedźma
Nie jestem dobry w tłumaczeniu, to może dlatego
"na dowolny nieukończony trakt (drogę) albo miasto"
ale w momencie dołożenia kafla, automatycznie tworzy nam się nieukończone miasto bądź droga.
Czyli zatem mamy brac pod uwagę nieukończone miasto przed dołożeniem kafla, czy po?
"na dowolny nieukończony trakt (drogę) albo miasto"
ale w momencie dołożenia kafla, automatycznie tworzy nam się nieukończone miasto bądź droga.
Czyli zatem mamy brac pod uwagę nieukończone miasto przed dołożeniem kafla, czy po?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Carcassonne Mag i Wiedźma
Chodzi o to, że nie wolno umieścić maga/wiedźmy na ukończonych traktach/miastach.
Mag/wiedźma mają znaczenie przy punktowaniu. Umieszczenie ich na zamkniętych obiektach czyniłoby je de facto zbędnymi.
Mag/wiedźma mają znaczenie przy punktowaniu. Umieszczenie ich na zamkniętych obiektach czyniłoby je de facto zbędnymi.
Re: Carcassonne
W Carcassonne gram w dwóch dni lecz nie wiem czy dobrze liczę generalnie nie wpływało to na rozgrywkę bowiem liczyłem każdemu tak samo.
Chodzi mi o liczenie zamkniętego miasta, w którym mam dwa kafle z proporcami (standardowa gra).
Czy wtedy liczę tylko jeden proporzec za 2 punkty czy dwa kafle z proporcami i daje mi to wtedy 4 punkty?
Chodzi mi o liczenie zamkniętego miasta, w którym mam dwa kafle z proporcami (standardowa gra).
Czy wtedy liczę tylko jeden proporzec za 2 punkty czy dwa kafle z proporcami i daje mi to wtedy 4 punkty?
Re: Carcassonne
No to w instrukcji znalazłem pewną nieścisłość i nie wiem skąd ona jest wzięta.MarcinG pisze:Każdy proporzec daje ci dodatkowe 2 punkty.
W dodatku Karczmy i Katedry przy ukończonym mieście z katedrą jest pokazany rysunek na którym znajduje się 7 kafli z ukończonym miastem, jeden kafel to katedra a na dwóch z miasta kaflach widać proporce.
Wg mojego liczenia wchodzi 7x3 pkt + 2x2pkt = 25pkt
W instrukcji napisane jest, że niebieski zdobywa 24 punkty.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Carcassonne
No nie bardzo jest tu błąd.
Do punktowania bierzemy pod uwagę kafle, a nie części składowe miasta (czy drogi).
Na tym rysunku mamy właśnie 6 kafli (w tym na 2 tarcze/proporce), a układają się one w miasto złożone z 7 kawałków.
Zatem 6+2 daje 8 miejsc punktowanych liczonych po 3 daje poprawnie 24 pkty.
Do punktowania bierzemy pod uwagę kafle, a nie części składowe miasta (czy drogi).
Na tym rysunku mamy właśnie 6 kafli (w tym na 2 tarcze/proporce), a układają się one w miasto złożone z 7 kawałków.
Zatem 6+2 daje 8 miejsc punktowanych liczonych po 3 daje poprawnie 24 pkty.
Re: Carcassonne
A to teraz już rozumiem. Moja wina. No tak teraz spojrzałem po tym jak napisałeś i wychodzi mi 24 punkty.
Re: Carcassonne
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące liczenia punktów. Jak się liczy punkty gdy zamknę miasto i znajdzie mi się w nim po zamknięciu dwóch podwładnych. Nie ma w nim żadnego przeciwnika.
Re: Carcassonne
Jeśli podwładny = zwykły pionek, to punkty liczysz normalnie. Większa ilość pionków nie zwiększa ilości punktów.
Re: Carcassonne
Witam,
Wracając jeszcze na chwilkę do promów, bo nie wiem czy dobrze to interpretuje...
1.
jeśli mamy długą drogę z karczmą (punkty x2) którą uda nam się zamknąć promem- to następny gracz który dołączy się do klocka z promem z wolnej strony automatycznie podłącza się do zamkniętej przed chwilą trasy (otwierając ją promem)- czy tak? jeśli tak się składa, że gracz ma klocek z końcem drogi to w jednym ruchu od razu kasuje punkty za całą trasę (która notabene została przed chwilą 'rozliczona')?
grałem tak wczoraj i przy końcu takiej trasy uzbierało się kilka klocków z promami i co chwila ktoś się dołączał i kasował tą samą trasę po 20 parę punktów- trochę to było przegięte....
2.
Mam jeszcze jedną wątpliwość: załóżmy że mamy drogę z jednej strony otwartą a z drugiej dołączonym promem i na drodze stoi budowniczy, to dołączając się do klocka z promem i przestawiając prom w taki sposób że dołączony klocek powiększa drogę z budowniczym to zyskujemy następny ruch prawda?
Wracając jeszcze na chwilkę do promów, bo nie wiem czy dobrze to interpretuje...
1.
jeśli mamy długą drogę z karczmą (punkty x2) którą uda nam się zamknąć promem- to następny gracz który dołączy się do klocka z promem z wolnej strony automatycznie podłącza się do zamkniętej przed chwilą trasy (otwierając ją promem)- czy tak? jeśli tak się składa, że gracz ma klocek z końcem drogi to w jednym ruchu od razu kasuje punkty za całą trasę (która notabene została przed chwilą 'rozliczona')?
grałem tak wczoraj i przy końcu takiej trasy uzbierało się kilka klocków z promami i co chwila ktoś się dołączał i kasował tą samą trasę po 20 parę punktów- trochę to było przegięte....
2.
Mam jeszcze jedną wątpliwość: załóżmy że mamy drogę z jednej strony otwartą a z drugiej dołączonym promem i na drodze stoi budowniczy, to dołączając się do klocka z promem i przestawiając prom w taki sposób że dołączony klocek powiększa drogę z budowniczym to zyskujemy następny ruch prawda?
Carcassonne
Moje pytanie jest proste - czy po polaczeniu dwoch zamkow niebieski ma mozliwosc postawienia kolejnego pionka (ma przewage 2-1) a impas dotyczy tylko remisu ? tak jak na 2 zdjeciu ?
I jeszcze jedno -zalozmy ze nie posiadam juz znacznikow i polozenie ostatniej plytki daje mi mozliwosc ukonczenia klasztoru - czy moge w tej samej kolejce pionka z klasztoru przeniesc na dolozona plytke i ukonczyc droge ?
Re: Carcassonne
pierwszego pytania nie rozumiem - chyba cos mieszasz z regulami i nie wiem co ta sytuacja mialaby przedstawiac...
drugie: nie mozesz tak zrobic: kolejnosc w turze to dolozenie kafelka, postawienie meepla i ew. punktowanie - czyli na tym przykladzei majac jednego ludzika w puli moglbys dolozyc kafelek, postawic ludzika, zapunktowac za droge i wziac ludzika z powrotem - ale kiedy rozliczysz klasztor ze zdjecia jest juz za pozno zeby dostawic meepla na droge
drugie: nie mozesz tak zrobic: kolejnosc w turze to dolozenie kafelka, postawienie meepla i ew. punktowanie - czyli na tym przykladzei majac jednego ludzika w puli moglbys dolozyc kafelek, postawic ludzika, zapunktowac za droge i wziac ludzika z powrotem - ale kiedy rozliczysz klasztor ze zdjecia jest juz za pozno zeby dostawic meepla na droge
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Re: Carcassonne
Nie można dołożyć pionka na zajętym obszarze, ale gdy jest remis w ilości pionków to możesz dołożyć pionka aby zwiększyć swoją przewagę liczebną (ja tak gram)
Re: Carcassonne
no to grasz zle...MarcinG pisze:Nie można dołożyć pionka na zajętym obszarze, ale gdy jest remis w ilości pionków to możesz dołożyć pionka aby zwiększyć swoją przewagę liczebną (ja tak gram)
nie mozna dolozyc zadnego meepla (za wyjatkiem budowniczego i swinki) do obszaru na ktorym jest jakikolwiek meeple, niewazne czy twoj czy przeciwnika
patrzac na zdjecia - jesli cyfry w kolkach to kolejnosc wykladania kafelkow:
gorne zdjecie - czerwony wyklada kafelek nr 1 i stawia swojego meepla jako rycerze; niebieski wyklada kafelek nr 2 i stawia swojego bo fragmenty miasta nie sa polaczone; czerwony wyklada cokolwiek gdzies indziej, niebieski wyklada kafelek nr 3 i NIE MOZE postawic meepla, poniewaz nowy kafelek laczy sie juz z miastem na ktorym jest jakis meeple (kafelek nr2, niebieski rycerz) i tak samo na kafelku 4 nie mozna postawic meepla bo laczy sie z juz obsadzonym miastem...
dolne zdjecie - niebieski wyklada kafelek nr 1, nie stawia ludzika bo nie, nastepnie czerwony wyklada kafelek nr 2 i stawia rycerza (miasto do tej pory bylo puste, wiec moze), pozniej niebieski wyklada kafelek nr 3 i stawia swojego bo fragmenty miasta nie sa polaczone, ktokolwiek dolozyl kafelek nr 4 nie mogl dolozyc rycerza do miasta, bo bylo juz zajete...
zeby mogly sie tam znalezc dwa meeple tego samego koloru kafelek nr 1 musialby byc obsadzony i ten sam gracz dokladajac kafelek nr 2 musialby postawic swojego meepla na drugiej (niepolaczonej) czesci miasta lub nie stawiac wtedy, ale postawic go na swiezo dolozonym kafelku nr 3 (zanim jeszcze polaczyl sie z zajeta czescia miasta przez kafelek nr 4)
czy teraz jest jasniej?
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Re: Carcassonne
to juz wszystko wyjasnionewatman pisze: nie mozna dolozyc zadnego meepla (za wyjatkiem budowniczego i swinki) do obszaru na ktorym jest jakikolwiek meeple, niewazne czy twoj czy przeciwnika
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Carcassonne
LOL. Co za sprowadzenie tej gry do poziomu najniższego z możliwych. Wstydź się- taki klasykMarcinG pisze:Nie można dołożyć pionka na zajętym obszarze, ale gdy jest remis w ilości pionków to możesz dołożyć pionka aby zwiększyć swoją przewagę liczebną (ja tak gram)
Re: Carcassonne
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, źle zrozumiałem pytanie i pomieszało mi się z zasadami
Przeczytałem dokładnie instrukcję i znalazłem swój błąd, jeszcze raz przepraszam.
Przeczytałem dokładnie instrukcję i znalazłem swój błąd, jeszcze raz przepraszam.