Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

Przeczytałem właśnie 3 tom PLO i:
Spoiler:
Poza tym mam pytanie: jak dokładnie zamierzacie odwzorowywać jednostki militarne? Czy miałoby to być w rodzaju Gry o Tron, czyli po prostu 2/3 poziomy siły armii + flota, czy może coś jak Runewars, czyli dość sporo jednostek wraz ze zdolnościami i jakimiś tam statystykami, czy może bardziej Chaos in the Old World, czyli mniej więcej coś pomiędzy 2/3/4 poziomy jednostek, ale różniące się między frakcjami? A może jeszcze jakoś inaczej?

Nie może mi wyjść z głowy ten CitOW, pewnie przez to, że jest 4 głównych złych. :D Choć ja bym jednak wolał jakieś takie większe nastawienie na granie terytoriami i jakiś ich rozwój niż we wspomnianej grze.

I jeszcze jedno. Co myślicie o jednostkach morskich, czy też w ogóle o morzach i oceanach jako obszarze zmagań. Nie bardzo mam jeszcze w głowie mapę świata, ale każda z frakcji miała dostęp do mórz
Spoiler:
Ostatnia kwestia: Vuko będzie obecny na planszy (jak np. wspominany przeze mnie Conan) czy może bardziej jako hmm... "siła przyrody"? :wink:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: costi »

Morze to IMHO obowiązek, biorąc pod uwagę, że lud Wybrzeża Żagli to morscy łupieżcy, a sam LO jest na wyspie...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

costi pisze:Morze to IMHO obowiązek, biorąc pod uwagę, że lud Wybrzeża Żagli to morscy łupieżcy, a sam LO jest na wyspie...
Niby tak, ale teoretycznie jest możliwość oddania ruchu morskiego w jakiś abstrakcyjny sposób. Np. tak jak było to w A Storm of Swords - czyli drogi z i na wyspę, plus Greyjoye mieli bonusową drogę morską jako lud związany z morzem.
Dlatego pytałem i też wolałbym, żeby jednak morza, czy generalnie akweny były jako obszary po których można przemieszczać floty.

Przy okazji, wie ktoś jak mniej więcej wygląda mapa tego książkowego świata, choć w zarysie?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Geko »

Mapa w zarysie (o ile masz fejsa).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Senthe »

Geko pisze:Mapa w zarysie (o ile masz fejsa).
A tutaj, jeśli nie masz.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: conus »

a może

Spoiler:
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mig »

Kurcze...
Czytajac kolejne posty z pomysłami (i prośby wydawcy o te pomysły) zaczynam się o PLO naprawde martwić. Bo rozumiem konsultacje w sprawach drobnych, jakiś szczegółach czy opinie o grafice, ale czytając ten temat mam wrażenie, że wydawnictwo nie ma jeszcze żadnego sprecyzowanego pomysłu na grę i że nie odrzuca ani mozliwosci zrobienia z niej ameritrasha, ani optymalizacyjnego Euro i że obecny stan prac (nieco przejaskrawiam) stanął na etapie: "robimy grę w tematyce PLO"... Nieco niepokojace. Mam nadzieję, że tak nie jest a na stopowanie niektórych pojawiajacych w temacie się pomysłów i wątków wydawnictwo sie decyduje, żeby nie zniechęcać piszących ;) Mam nadzieję, że solidny, przemyślany i wstępnie testowany zarys koncepcji już jest a temat jest tylko po to, zeby do doszlifować i zrobić gest w strone graczy ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

Dzięki za linki.
No to teraz mi się rozjaśniło trochę. :)

Wydaje mi się, że przez to asymetryczne rozmieszczenie stron konfliktu na mapie, odrębne dla każdego, warunki zwycięstwa będą konieczne żeby zachować jakiś balans.
Spoiler:
A z tym wiąże się kolejna kwestia, o której zresztą już wspominano. W którym momencie historii umieścić początek gry.
Spoiler:
A post Conusa przypomniał mi kwestię surowców.
Spoiler:
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

mig pisze:Kurcze...
Czytajac kolejne posty z pomysłami (i prośby wydawcy o te pomysły) zaczynam się o PLO naprawde martwić. Bo rozumiem konsultacje w sprawach drobnych, jakiś szczegółach czy opinie o grafice, ale czytając ten temat mam wrażenie, że wydawnictwo nie ma jeszcze żadnego sprecyzowanego pomysłu na grę i że nie odrzuca ani mozliwosci zrobienia z niej ameritrasha, ani optymalizacyjnego Euro i że obecny stan prac (nieco przejaskrawiam) stanął na etapie: "robimy grę w tematyce PLO"... Nieco niepokojace. Mam nadzieję, że tak nie jest a na stopowanie niektórych pojawiajacych w temacie się pomysłów i wątków wydawnictwo sie decyduje, żeby nie zniechęcać piszących ;) Mam nadzieję, że solidny, przemyślany i wstępnie testowany zarys koncepcji już jest a temat jest tylko po to, zeby do doszlifować i zrobić gest w strone graczy ;)
Bez obaw Mig o przebieg prac, które teraz przebiegają dwutorowo.

Po pierwsze praca nad mapą świata, w którą zaangażowało się sporo fanów PLO – konieczne jest określenie jej kształtu oraz skali – akcję planujemy zakończyć do końca tego miesiąca i miejmy nadzieje powstanie jej finalne dziecko w postaci mapy uzgodnionej z autorem powieści.
Tu można zobaczyć piątkową propozycję układu kontynentu:http://panlodowegoogrodu.pl/mapka08022013.jpg

Po drugie mechanika gry i testy – nie chcemy rzucać informacjami na prawo i lewo dopóki nie przetestujemy porządnie głównych założeń mechaniki, do której będziemy dopinać stopniowo poszczególne elementy świata. Tak samo nie chcemy rzucać stwierdzeniami, iż to na pewno będzie gra gatunkowo danego rodzaju. Nie chcemy też zamykać się sztywno w takich czy innych ramach podczas procesu tworzenia i testowania gry(Zakon Krańca Świata powstawał podobnie i chcemy korzystać z tego doświadczenia). Burza mózgów, jaką zafundowaliście nam w tym temacie jest naprawdę motywującą skarbnicą pomysłów, które poszerzają lub modyfikują te nasze przyjęte do testów a także dają świadomość, iż część z was na pewno będzie zadowolona z użytych rozwiązań. Jeszcze jest za wcześnie, aby pytać o szczegóły rodzaju odwzorowania wojsk ich funkcje sposoby przemieszczania, itp.

Jeśli chcecie pozostać przy temacie jednostek militarnych lub innych możliwości dominacji terenów przez poszczególnych czyniących to śmiało je wypisujcie.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Camilus pisze:Dzięki za linki.
No to teraz mi się rozjaśniło trochę. :)

Wydaje mi się, że przez to asymetryczne rozmieszczenie stron konfliktu na mapie, odrębne dla każdego, warunki zwycięstwa będą konieczne żeby zachować jakiś balans.
Spoiler:
A z tym wiąże się kolejna kwestia, o której zresztą już wspominano. W którym momencie historii umieścić początek gry.
Spoiler:
A post Conusa przypomniał mi kwestię surowców.
Spoiler:

Udzielę jeszcze kilka wyjaśnień:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

RedImp pisze:
Camilus pisze:Dzięki za linki.
No to teraz mi się rozjaśniło trochę. :)

Wydaje mi się, że przez to asymetryczne rozmieszczenie stron konfliktu na mapie, odrębne dla każdego, warunki zwycięstwa będą konieczne żeby zachować jakiś balans.
Spoiler:
A z tym wiąże się kolejna kwestia, o której zresztą już wspominano. W którym momencie historii umieścić początek gry.
Spoiler:
A post Conusa przypomniał mi kwestię surowców.
Spoiler:

Udzielę jeszcze kilka wyjaśnień:
Spoiler:
Dziękuję za odpowiedzi.
Co do kwestii początku gry, to sądzę, że wiele zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć, i wg mnie:
Spoiler:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: costi »

Geko pisze:Mapa w zarysie (o ile masz fejsa).
Zaraz, a Kebir to nie był przypadkiem za morzem?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

costi pisze:
Geko pisze:Mapa w zarysie (o ile masz fejsa).
Zaraz, a Kebir to nie był przypadkiem za morzem?

tutaj jest: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Indar »

Czy jest gdzieś mapa w oryginalnej rozdzielczości, tak by wszystko było dobrze widoczne?
Przy okazji wydawania gry PLO moglibyście pokusić się o opracowanie zasad i wydanie mini gry "Król" :)
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Jar »

Początek gry:
Spoiler:
Pomysły:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bartekwts
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 22:30

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Bartekwts »

Bardzo ciekawe pomysły, mam nadzieję pozostaje tylko z nich czerpać. Szczególnie ciekawy jest element martwego śniegu, jako czynnika ograniczającego nieskrępowaną fantazję czyniących. Warto tylko byłoby zadbać o balans w przypadku wzrostu zagrożenia resetem, gdy powiedzmy van Dyken zacznie beztrosko realizować swoje projekty to czy inni gracze mogliby czynić w mniejszym zakresie. Chodzi mi o sytuację wyścigu kto pierwszy ten lepszy przy tworzeniu cudów, ten otrzymuje przewagę na starcie i do końca gry jest imba, bo nikt bojąc się martwego śniegu nie będzie mógł tworzyć jednostek lub wynalazków, które wykraczałyby poza pieśń ludzi.
Drugą sprawą jest kwestia wyboru moralności postaci
Spoiler:
Kolejną kwestą są umiejętności Czyniących:
Spoiler:
Mechanizm Vuco Nocnego Wędrowcy
Spoiler:
Na zakończenie sprawa Nosiciela Losu:
Spoiler:
Nie wiem czy moje pomysły dobrze przełożyłyby się na planszówkę, ale może ktoś z wydawnictwa uzna ja za pomocne. Chciałbym życzyć powodzenia przy tym projekcie, jako że wielką szkodą byłoby zmarnować potencjał tak dobrej sagi. Czekam na kolejne informacje o postępie prac
"Take my love, take my land. Take me where I cannot stand. I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me."
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

czynnika ograniczającego nieskrępowaną fantazję czyniących. Warto tylko byłoby zadbać o balans w przypadku wzrostu zagrożenia resetem, gdy powiedzmy van Dyken zacznie beztrosko realizować swoje projekty to czy inni gracze mogliby czynić w mniejszym zakresie. Chodzi mi o sytuację wyścigu kto pierwszy ten lepszy przy tworzeniu cudów, ten otrzymuje przewagę na starcie i do końca gry jest imba, bo nikt bojąc się martwego śniegu nie będzie mógł tworzyć jednostek lub wynalazków, które wykraczałyby poza pieśń ludzi.
Wydaje mi się, że dosyć prosto można to zbalansować w ten sposób, że:
1. Tak jak w Zimnej Wojnie na początku nowej tury wskaźnik zagrożenia opada (o ile to już można dopracowywać)
2. Zmienia się pierwszy gracz, czy to w wyniku licytacji, czy po kolei.
W ten sposób każdy ma możliwość poczarować, jeśli chce. Kwestię balansu widziałbym raczej w tym miejscu, tzn. czynienie, jako akcja jedna z wielu, w tym sensie, że jednak można zdecydować robić coś innego i nie być na tym stratnym.
Można tu również dodać mechanizm wprowadzający trochę losowości, jakieś karty zdarzeń, czy to graczy, czy takie neutralne, które obniżałyby poziom zagrożenia martwym śniegiem o więcej niż normalnie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Zastanawiam się nad tym, czy twórcy przewidują w grze tryb jednoosobowy? Wybieramy jednego czyniącego i wtedy nie walczymy z innymi tylko z samym Vuko jako mechaniką gry. Ja na pewno z takiego wariantu bym się cieszył.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

mat_eyo pisze:Zastanawiam się nad tym, czy twórcy przewidują w grze tryb jednoosobowy? Wybieramy jednego czyniącego i wtedy nie walczymy z innymi tylko z samym Vuko jako mechaniką gry. Ja na pewno z takiego wariantu bym się cieszył.
Bierzemy wariant gry jednoosobowej pod rozwagę:)
Z innej beczki:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

Spoiler:
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Jar »

Zgadzam się że Amitraju szkoda, lepiej go "zmniejszyć" lub ograniczyć jak proponuje Camilus niż całkiem wyrzucać. Trzeba dać kobiecie szanse działać na pustyni.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Taż nam szkoda pozbywać się Amitraju, lecz jest małe ALE:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Camilus »

RedImp pisze:Taż nam szkoda pozbywać się Amitraju, lecz jest małe ALE:
Spoiler:
Trochę "popolemizuję" ;)
Spoiler:
To się trochę rozpisałem. Proszę tylko nie traktować tych wywodów jako jakichś żądań, zarzutów czy tym podobnych głupot - po prostu jako takie "food for thought". Zdaję sobie sprawę, że najważniejsze jest tu dopasowanie tematu i mechaniki (której jeszcze nie znamy) i ogólna wizja całości. Przedobrzenie w którymś kierunku też mogłoby okazać się niestrawne.

Pozdrawiam
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Indar »

Czy jest szansa uzyskania skądś, albo czy jest gdzieś na sieci mapa w rozmiarach oryginalnych - tak by po powiększeniu wszystko było dobrze widoczne?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Indar pisze:Czy jest szansa uzyskania skądś, albo czy jest gdzieś na sieci mapa w rozmiarach oryginalnych - tak by po powiększeniu wszystko było dobrze widoczne?
Poniżej mapa w wersji roboczej(uzgodniona z internautami biorącymi udział w akcji rysowania mapy oraz autorem powieści)
Amitraj:
http://panlodowegoogrodu.pl/MIDGAARD_Pa ... 32013,.jpg
Wybrzeże Żagli:
http://panlodowegoogrodu.pl/MIDGAARD_Pa ... 32013,.jpg

Camilus - dzięki za cenne uwagi a jeśli chodzi o transport to
Spoiler:
ODPOWIEDZ