Twilight Struggle

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Odp: Twilight Struggle

Post autor: djedi gamer »

No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Odp: Twilight Struggle

Post autor: KubaP »

djedi gamer pisze:No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
Dotasowujesz do niedobranych. Odrzucone są odrzucone i tyle. Jak będzie czas ich wtasowywania, to wszystkie się wtasują.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Odp: Twilight Struggle

Post autor: djedi gamer »

djedi gamer pisze:
1. Ile kart może być powtórnie zagranych?
2. Ile razy maksymalnie mogą być zagrane te same karty punktujące?
3. Ile kart odrzuconych się przetasowuje i rozdaje w rundach 3 i 7?
Spróbuję zatem sam odpowiedzieć :
1. Wszystkie karty zostaną zagrane przynajmniej dwa razy
2. Karty punktujące mogą być zagrane maksymalnie 6 razy każdą.
3. Chodziło mi tu bardziej ile kart powinno zostać na stosie dobieranych po 2 i 6 rundzie.

Sorry za słabo sprecyzowane pytania, ale jak je zadawalem, to jeszcze na dobre się nie obudziłem.
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle

Post autor: szmajchel »

1. Karty ze Schyłku Wojny na pewno nie zostaną zagrane dwukrotnie, niektóre z tej epoki w ogóle mogą zostać niezagrane. Co do reszty to raczej tak (oczywiście oprócz aktywowanych jako wydarzenie kart z gwiazdką)
2. Karty punktujące czyli kulminacje? Chyba nie da się zagrać więcej niż 5 razy jednej, ale to i tak się nie zdarza.
3. Turze, nie rundzie. Liczba ta nie jest stała, zależy od tego jakie karty zeszły w poprzednich turach (szczególnie w fazie Apogeum Wojny jest dużo takich kart)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt ;) )

Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:

Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)

Zgadza się?
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: KubaP »

Pynio pisze:Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt ;) )

Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:

Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)

Zgadza się?
Ale o co właściwie pytasz?
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle

Post autor: szmajchel »

Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

szmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywa ;)

Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść ;)
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle

Post autor: szmajchel »

Pynio pisze:
szmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywa ;)

Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść ;)
Dlaczego sposób grania karty jest niezależny od strony? Przecież to strona aktywna (zagrywająca kartę) decyduje jaką kartę zagra i w jaki sposób ją zagra.
Wg mnie wygodniej jest kłaść kartę
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

Gdzieś chyba widziałem pytanie, jednak znaleźć nie mogę :)

Czy można zagrać kartę Chiny jako wydarzenie dekady?
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle

Post autor: szmajchel »

Nie. Nie można jej również wysłać w kosmos i odrzucić w wyniku wydarzenia
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

szmajchel pisze:Nie. Nie można jej również wysłać w kosmos i odrzucić w wyniku wydarzenia
No to nie do końca dobra odpowiedź - za instrukcją (FAQ)

Pytanie: Czy kartę Chiny można zagrać jako wyścig kosmiczny?
Odpowiedź: Tak.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Struggle

Post autor: godpuppet »

pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?

edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
All work and no play makes Jack a dull boy!
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

godpuppet pisze:pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?

edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...

:) Ja generalnie nie doszukałem się w żadnym momencie sensu takiego zagrania, co jednak nie zmienia faktu, że Chiny w kosmos wysłać można.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Struggle

Post autor: godpuppet »

sens może mieć gdy potrzebujesz VP ze Space Race do zwycięstwa i nie masz innej karty, którą możesz wysłać - nic innego nie ma sensu, zbyt potężna to karta.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Twilight Struggle

Post autor: Pynio »

Hej witajcie. Po dzisiejszej partii wywiązała się rozmowa na tematy:

(nie mam kart w rękach więc szczegóły z kart mogą się różnić)

np. karta Dekolonizacja - dodanie po 1 PW w dowolnych krajach. Nagle zacząłem się zastanawiać czy można 1 PW dodać tam gdzie przeciwnik ma kontrolę?. Potem sobie to wytłumaczyłem, że przecież to trzeba mieć 2 PO w momencie dodawania swojego 1 PW w takim państwie (dopóki przeciwnik ma PW pozwalające mieć kontrolę). Zatem karta - tak jak napisane pozwala PW umieścić w dowolnym kraju niezależnie od posiadanych punktów / kontroli.

Chyba mocno nad interpretowałem zasady ;)

Interwencja ONZ + anulowanie np. NATO. Ile PO mam zagrać? Nam z treści wyszło, że Int. jest kartą zagrywaną, NATO kartą anulowaną. Na karcie ONZ napisane jest, że potem wykorzystaj PO zagranej karty - zatem powinienem mieć 1 PZ z ONZ, nie 4 z NATO. Dobrze?

Karta konflikt zbrojny: To jest po prostu wydarzenie czy rodzaj przewrotu lub zmiany sojuszu? w faq do karty w instrukcji znalazłem odnośnik do paragrafu 6.2.2, który to opisuje warunki punktacji zmiany sojuszu...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 799 times
Been thanked: 1246 times
Kontakt:

Re: Twilight Struggle

Post autor: mat_eyo »

Jeśli jest napisane dodaj wpływy w dowolnym państwie to możesz dodać wpływy w... dowolnym państwie :) niezależnie od tego kto i ile wpływu już tam posiada.

Nie, powinieneś mieć 4 PO z NATO. Interwencja ONZ działa następująco: wybierasz kartę z wydarzeniem przeciwnika i tak jakby zagrywasz ją jako operację, z tym że dostajesz PO ale dzięki interwencji wrogie wydarzenie jest anulowane.

Konflikt zbrojny to po prostu wydarzenie, rozgrywane podobnie do przewrotu więc pewnie dlatego odnośnik jest do tego paragrafu.
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Struggle

Post autor: szmajchel »

Trzeba pamiętać, że PO to nie PW. Żeby dodać 1 PW do państwa, gdzie przeciwnik ma kontrolę musimy wydać 2 PO. Umieszczenie PW zgodnie z wydarzeniem to po prostu umieszczenie PW, nie ma użycia PO, więc zasada 1za2 nieobowiązuje
ODPOWIEDZ