Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

Post autor: Rumcajs »

Witam
Jakiś czas temu zakupiłem grę "Sherwood Forest" głównie ze względu na tematykę gdyż mój syn uwielbia wszytko co ma związek z Robin Hoodem. Niestety podczas czytania instrukcji zarówno angielskiej jak i polskiej pojawiło się kilka nieścisłości albo niedopowiedzeń. Na chwilę obecną mamy taki problem:
W instrukcji jest napisane, że po skutecznym napadzie zagrane karty są odrzucane do puli kart zużytych, jeśli do napadu nie doszło banici czekają na kolejny konwój a karty wyposażenia (te zadeklarowane i wyłożone z ręki) pozostają w grze. Co się dzieje z kartami wyposażenia jeśli nie przejedzie obok tej kryjówki już żaden konwój i skończy się runda? Zostaną odrzucone, czy wrócą na rękę?

Dziękuje za pomoc
Arawis
Posty: 77
Rejestracja: 09 sie 2012, 11:23
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

Post autor: Arawis »

Nie wiem czy to jeszcze w ogóle aktualne :? , ale dopiero znalazłam Twój post, bo dziś wzięłam się za metodyczne rozkminianie Sherwood celem grania z moimi szkolnymi dzieciakami. W sumie to możesz chyba sam wybrać bardziej pasującą Ci opcję.. takie chyba były zamierzenia autora gry - przynajmniej na to wskazuje jedna z recenzji, a ku ścisłości kawałek Jedna gra w dwóch odsłonach - tutaj: http://spiellust.net/2009/06/sherwood-f ... obina.html
puchacz
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:14

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

Post autor: puchacz »

Pytania odnośnie instrukcji:

1) Czy mając na ręku 3 karty ekwipunku można odrzucić ekwipunek nie wykorzystując go? Tu chodzi głównie o karty specjalne przykładowo 2 zmiany kierunku szeryfa.
2) Przykład: gra 3 graczy A,B i C. Gracz C musi iść do kościoła ponieważ ma więcej niż 5 worków przy sobie. Nową turę rozpoczyna gracz A, a następnie zagrywa gracz B. Gracz C zagrał wszystkie swoje pionki do podczas planowania napadu z graczem A i potem z graczem B. Czy musi w takim razie 1 pionka sobie zostawić na obowiązkową wizytę w kościele?
3) Zmiana kierunku jazdy konwoju (obojętne z pieniędzmi czy szeryfa) może jedynie dojść do skutku na skrzyżowaniu. Tzn. konwój nie może nie wyjechać w ogóle w trasę?
4) Jeśli informator zagwarantuje 2 worki złota i położy na planszy jako przybicie sojuszu, a pewne wypadki spowodują, że napad nie dojdzie do skutku. Gracz z którym zawarto sojusz zabiera 2 worki złota informatora tak czy siak?
5) Jeśli informator gwarantuje 2 worki złota a w konwoju było ich 6, czy musi podzielić się po równo czy daje 2 worki obiecane a 4 zabiera dla siebie??
puchacz
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2013, 13:14

Re: Sherwood Forest - nieścisłości w instrukcji

Post autor: puchacz »

Jako, że post pisany dosyć dawno, a się zawieruszył. Ponawiam pytanie odnośnie wątpliwości
ODPOWIEDZ