Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Netrunner
Na czym polega Żmij?
Czy mogę obniżyć siłę lodu Żmijem, a złamać podprogram np. Naśladowcą?
Czy mogę obniżyć siłę lodu Żmijem, a złamać podprogram np. Naśladowcą?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Netrunner
Możesz. Żmij może obniżyć siłę lodu tak, żeby był do złamania przez inny lodołamacz. Należy jednak zwrócić uwagę, że Żmij potrzebuję mieć siłę co najmniej równą do siły lodu, żeby móc mu obniżać siłę. Co oznacza, że najczęściej będziemy musieli najpierw zwiększyć siłę Żmija, potem zmniejszyć siłę ice'u i dopiero na koniec łamać ice za pomocą Żmija bądź innego programu.
Należy przy tym zaznaczyć, że Żmij to program dziwny, drogi i bardzo rzadko grany. Trzeba pod niego składać talię, co jest trudne i nie daje oszałamiających rezultatów.
Należy przy tym zaznaczyć, że Żmij to program dziwny, drogi i bardzo rzadko grany. Trzeba pod niego składać talię, co jest trudne i nie daje oszałamiających rezultatów.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Netrunner
Żmij potafi fajnie zgrać się z pasożytem, jak musimy szybko pozbyć się jakiegoś lodu, jednak takie zagrania wymagają sporej ilości kredytów.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Netrunner
Czemu są trzy kopie nowych tożsamości w dodatkach? nowych runnerów albo innych umiejętnosci HQ? Z tego co widziałem na YT na jakis meczach turniejowych, gracze startują od razu z nową kartą HQ/RUNNERA a nie wkladają ją do talii i dopiero jak pociągną to wymieniają.
Po to zeby niby można było mieć trzy talie jednocześnie? Bzdura
Po to zeby niby można było mieć trzy talie jednocześnie? Bzdura
Re: Netrunner
To kwestia produkcji, łatwiej zrobić wszystkiego po 3jawohl pisze:Czemu są trzy kopie nowych tożsamości w dodatkach? nowych runnerów albo innych umiejętnosci HQ? Z tego co widziałem na YT na jakis meczach turniejowych, gracze startują od razu z nową kartą HQ/RUNNERA a nie wkladają ją do talii i dopiero jak pociągną to wymieniają.
Po to zeby niby można było mieć trzy talie jednocześnie? Bzdura
Masz zakładkę do książki
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Netrunner
Ale to ciekawostka. Czyli tak naprawdę dostajemy tylko 58, a nawet mniej użytecznych kart?
Pytanie, czy istnieje zwyczaj handlu pojedynczymi kartami (lub kompletnie po 3) z dodatków?
Pytanie, czy istnieje zwyczaj handlu pojedynczymi kartami (lub kompletnie po 3) z dodatków?
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Netrunner
I pytanie następne zupełnie z innej beczki: Czy istnieje strategia pozioma w ANR? Tzn. czy spotkaliscie gracza który zakłada dużo serwerów zdalnych, chronionych zwykle 1 lodem?
Miałoby to na celu granie z runner em w ciuciubabkę oraz wyzbywanie go z kredytów.
Czy taka strategia działa?
Miałoby to na celu granie z runner em w ciuciubabkę oraz wyzbywanie go z kredytów.
Czy taka strategia działa?
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Odp: Netrunner
donmakaron w innym wątku pisał o czymś takimdjedi gamer pisze:Czy istnieje strategia pozioma w ANR? Tzn. czy spotkaliscie gracza który zakłada dużo serwerów zdalnych, chronionych zwykle 1 lodem?
Rozumiem, że wystawiamy seryjnie pułapki przetykane gdzieniegdzie projektami i albo to słabo chronimy, albo nawet wcale. Runner ma dylemat gdzie wjeżdżać, żeby się zanadto nie poparzyćdonmakaron pisze: Takie Jinteki potrafi mieć kilkanaście remotów
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Netrunner
Jeszcze nie istnieje handel pojedynczymi kartami z dodatków. Będzie pewnie jak dorobimy się puli kart podobnej do Inwazji.
Istnieje strategia pozioma, czy się sprawdza - trudno powiedzieć, bo nie często się ją widuje. Najczęściej chodzi o kilka do kilkunastu (rekordzista o jakim słyszałem postawił 14 remotów) serwerów zdalnych u Jinteki. W chronienie tego ice'ami nikt się nie bawi, bo schodzi wtedy dwa razy więcej czasu na wyłożenie wszystkiego i runner ma wystarczająco dużo czasu, żeby się przygotować i wszystko ogarnąć. Granie w ciuciubabkę inną frakcją niż Jinteki trochę (jak mówi stare indiańskie przysłowie) mija się z sensem.
Można za to grać poziomą ekonomią - nie ma wtedy ciuciubabki, ale wystawianie masy drogich assetów (shipment from mirrormorph) wspartych kilkoma kopiami Encrypted Protocol nie wymaga nawet specjalnej obrony, a potrafi runnerowi mocno napsuć krwi (i kredytów).
Istnieje strategia pozioma, czy się sprawdza - trudno powiedzieć, bo nie często się ją widuje. Najczęściej chodzi o kilka do kilkunastu (rekordzista o jakim słyszałem postawił 14 remotów) serwerów zdalnych u Jinteki. W chronienie tego ice'ami nikt się nie bawi, bo schodzi wtedy dwa razy więcej czasu na wyłożenie wszystkiego i runner ma wystarczająco dużo czasu, żeby się przygotować i wszystko ogarnąć. Granie w ciuciubabkę inną frakcją niż Jinteki trochę (jak mówi stare indiańskie przysłowie) mija się z sensem.
Można za to grać poziomą ekonomią - nie ma wtedy ciuciubabki, ale wystawianie masy drogich assetów (shipment from mirrormorph) wspartych kilkoma kopiami Encrypted Protocol nie wymaga nawet specjalnej obrony, a potrafi runnerowi mocno napsuć krwi (i kredytów).
Re: Netrunner
A co się dzieje jak runner podczas skoku uzyskuje dostęp do dwóch kart R&D, po czym odkrywa pierwszą a tam lód ?
ignoruje ten lód i ogląda następną kartę?
ignoruje ten lód i ogląda następną kartę?
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Netrunner
Oczywiście! Ogląda tyle kart do ilu uzyskuje dostęp. Jedyny wyjątek zachodzi kiedy runner odkryje np. Snare! (Sidła) i zostanie wypłaszczony.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2013, 10:40 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Netrunner
Wybaczcie za OT, ale nie wiedziałem, iż w Netrunnerze "walczy" się z lodami Bardziej nazwałbym to wchodzeniem w interakcjęautoexec pisze:dzięki, zastanawiałem się czy czasem nie musi z nim walczyć
Re: Netrunner
no mam dopiero 'ćwierć' gry za sobą więc wybaczcie terminologie...
a z innej beczki, przytoczę fragment instrukcji:
• Obrażenia ciała: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń ciała.
• Obrażenia sprzętu: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń sprzętu
czy obrażenia ciała różnią się czymś od obrażeń sprzętu?
a z innej beczki, przytoczę fragment instrukcji:
• Obrażenia ciała: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń ciała.
• Obrażenia sprzętu: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń sprzętu
czy obrażenia ciała różnią się czymś od obrażeń sprzętu?
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Netrunner
Dosłownie dwa akapity poniżej w instrukcjiautoexec pisze:no mam dopiero 'ćwierć' gry za sobą więc wybaczcie terminologie...
a z innej beczki, przytoczę fragment instrukcji:
• Obrażenia ciała: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń ciała.
• Obrażenia sprzętu: Runner kasuje jedną losową kartę z garści za każdy otrzymany punkt obrażeń sprzętu
czy obrażenia ciała różnią się czymś od obrażeń sprzętu?
Uwaga: Jedyna różnica między obrażeniami ciała i sprzętu polega na tym, że zadają je i blokują inne karty.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Netrunner
Kilka pytań po pierwszej rozgrywce -
W przypadku gdy Runner dostaje net/meat damage a na ręku nie ma kart, lub dostaje więcej dmg niż ma na ręku, co się dzieje? W zasadach wyjasnione jest jasno, że na koniec swojej tury jeśli Runner ma więcej obrażeń net niż kart na ręku to przegrywa.
Z kolegą wybrnelismy z tej sytuacji tak:
-jinteki zadaje 3 net damage runnerowi, który ma jedną karte na rece
- runenr discarduje 1 karte , zuzywa dwa clicki na dociągniecie kolejnych kart, które trafiają prosto do discarda
Dobrze?
W przypadku kart, które za CLICK dają kredyty, gdy runner ma zainstalowane dwa takie programy, za CLICK'a pobiera 4 kredyty?
Czy runner może dodawać sobie siły wczesniej do Crypsis'a i uzywac go wzmocnionego o X siły nawet za 5 tur? Crypsis łamie subroutines WSZYSTKICH rodzajów lodów, prawda?
Dzięki za odpowiedz!
W przypadku gdy Runner dostaje net/meat damage a na ręku nie ma kart, lub dostaje więcej dmg niż ma na ręku, co się dzieje? W zasadach wyjasnione jest jasno, że na koniec swojej tury jeśli Runner ma więcej obrażeń net niż kart na ręku to przegrywa.
Z kolegą wybrnelismy z tej sytuacji tak:
-jinteki zadaje 3 net damage runnerowi, który ma jedną karte na rece
- runenr discarduje 1 karte , zuzywa dwa clicki na dociągniecie kolejnych kart, które trafiają prosto do discarda
Dobrze?
W przypadku kart, które za CLICK dają kredyty, gdy runner ma zainstalowane dwa takie programy, za CLICK'a pobiera 4 kredyty?
Czy runner może dodawać sobie siły wczesniej do Crypsis'a i uzywac go wzmocnionego o X siły nawet za 5 tur? Crypsis łamie subroutines WSZYSTKICH rodzajów lodów, prawda?
Dzięki za odpowiedz!
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Netrunner
Jeśli runner dostaje więcej obrżeń i musi odrzucić więcej kart z ręki niż posiada to zostaje wypłaszczony i przegrywa.
Jeśli karta zużywa klik to dwie takie karty trzeba odpalić dwa razy czyli żeby pobrać kasę z obu to zużywają dwa kliki.
JeSli jakiś lodołamacz ma napis "+1 do siły" to wzmocnienie takie działa tylko do końca spotkania danym lodem. Czasem lodołamacz ma napis "+1 do siły do końca skoku" wtedy wzmocnienie działa do końca skoku czyli przy spotkaniu kolejnych lodów chroniących ten serwer. Nie ma lodołamaczy, które podnoszą sobie siłę na dłużej.
Jeśli karta zużywa klik to dwie takie karty trzeba odpalić dwa razy czyli żeby pobrać kasę z obu to zużywają dwa kliki.
JeSli jakiś lodołamacz ma napis "+1 do siły" to wzmocnienie takie działa tylko do końca spotkania danym lodem. Czasem lodołamacz ma napis "+1 do siły do końca skoku" wtedy wzmocnienie działa do końca skoku czyli przy spotkaniu kolejnych lodów chroniących ten serwer. Nie ma lodołamaczy, które podnoszą sobie siłę na dłużej.
Re: Netrunner
Dzięki, gralismy w takim razie zupełnie źle. Dzieki za tak dokladna odpowiedz
--
Pytanie dotyczące Upgrade'ów, Asset'ów i Agend - czy dobrze rozumiem mechanizm?
Wiem, że można instalować tylko jeden asset/agendę na remote server. Wiem, że są też karty, upgrade, które ulepszają zainstalowaną agendę lub broniący serwer ICE. Nie jestem jednak pewny czy runner jeśli przebije się przez lody to wybiera, która karę odkrywa czy zyskuje dostęp do wszystkich instalacji w remote server? Upgrade'y mają przecież z reguły różne bonusy i chyba warto,żeby były zrezowane i były aktywne. Idąc tym tropem ich tajemniczość może tylko się przydać kiedy są zainstalowane na serwerze samotnie, runner traci 'bitcoiny' na przebicie się, umiejętności, myślac, że to cos bardziej wartosciowego...?
Nie moge sobie wyobrazic i znalezc zadnej rozgrywki przykladowej na necie z przypadkiem instalacji wiecej niż jednej karty w serwerze zdalnym..
--
Pytanie dotyczące Upgrade'ów, Asset'ów i Agend - czy dobrze rozumiem mechanizm?
Wiem, że można instalować tylko jeden asset/agendę na remote server. Wiem, że są też karty, upgrade, które ulepszają zainstalowaną agendę lub broniący serwer ICE. Nie jestem jednak pewny czy runner jeśli przebije się przez lody to wybiera, która karę odkrywa czy zyskuje dostęp do wszystkich instalacji w remote server? Upgrade'y mają przecież z reguły różne bonusy i chyba warto,żeby były zrezowane i były aktywne. Idąc tym tropem ich tajemniczość może tylko się przydać kiedy są zainstalowane na serwerze samotnie, runner traci 'bitcoiny' na przebicie się, umiejętności, myślac, że to cos bardziej wartosciowego...?
Nie moge sobie wyobrazic i znalezc zadnej rozgrywki przykladowej na necie z przypadkiem instalacji wiecej niż jednej karty w serwerze zdalnym..
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Netrunner
Po udanym skoku na zdalny serwer runner ma dostęp do wszystkich kart (po jednej na raz, wszystkie po kolei). Instrukcja, Fazy skoku, Faza dostępu, strona 18:
- Serwer zdalny: Runner uzyskuje dostęp do wszystkich kart w tym serwerze.
Istnieją upgrade'y, które korzystnie jest zrezować dopiero podczas skoku (Akitaro, Corporate Troubleshooter). Czasem oczywiście blefuje się upgradem udającym agendę. Ale raczej jednym to nie mocny blef. Jak na serwerze trzymasz trzy zakryte karty, to runner jest raczej pewien, że jest wśród nich agenda. Gdy poleci na te trzy upgrade'y, trochę mu będzie żal
Odnośnie wcześniejszych pytań:
O obrażeniach - Instrukcja, Obrażenia, strona 20:
Jeśli runner otrzymuje więcej obrażeń, niż posiada kart w garści lub jeżeli na koniec jego tury jego limit kart będzie mniejszy od zera, zostaje od WYPŁASZCZONY i korporacja wygrywa grę.
Odnośnie używania dwóch kart na raz - Instrukcja, Zdolności płatne, strona 21 (lekko parafrazuję):
Jeśli zdolność płatna wymaga klika, wtedy jej uruchomienie jest akcją i można je wykonywać tylko w fazie akcji. Przykład zdolności płatnej to karta Magnum Opus, która mówi: "click:Pobież 2 kredyty".
oraz Instrukcja, Tura runnera, Faza akcji, strona 15:
Za każdym razem, gdy runner wydaje kliki na jedną z akcji, zaczyna ją wykonywać i nie może rozpocząć kolejnej akcji aż do zakończenia obecnej.
o lodołamaczach, Instrukcja, Lodołamacze, strona 16:
Wiele lodołamaczy pozwala chwilowo zwiększyć ich siłę przez wydanie kredytów. (...) Ten wzrost siły trwa tylko podczas bieżącego spotkania z lodem, chyba że zdolność karty mówi inaczej. Po zakończeniu spotkania z lodem, siła lodołamacza wraca do wartości przedstawionej na karcie.
A wniosek z tego - polecam po pierwszej grze czy kilku pierwszych grach, przeczytać jeszcze raz porządnie instrukcję
- Serwer zdalny: Runner uzyskuje dostęp do wszystkich kart w tym serwerze.
Istnieją upgrade'y, które korzystnie jest zrezować dopiero podczas skoku (Akitaro, Corporate Troubleshooter). Czasem oczywiście blefuje się upgradem udającym agendę. Ale raczej jednym to nie mocny blef. Jak na serwerze trzymasz trzy zakryte karty, to runner jest raczej pewien, że jest wśród nich agenda. Gdy poleci na te trzy upgrade'y, trochę mu będzie żal
Odnośnie wcześniejszych pytań:
O obrażeniach - Instrukcja, Obrażenia, strona 20:
Jeśli runner otrzymuje więcej obrażeń, niż posiada kart w garści lub jeżeli na koniec jego tury jego limit kart będzie mniejszy od zera, zostaje od WYPŁASZCZONY i korporacja wygrywa grę.
Odnośnie używania dwóch kart na raz - Instrukcja, Zdolności płatne, strona 21 (lekko parafrazuję):
Jeśli zdolność płatna wymaga klika, wtedy jej uruchomienie jest akcją i można je wykonywać tylko w fazie akcji. Przykład zdolności płatnej to karta Magnum Opus, która mówi: "click:Pobież 2 kredyty".
oraz Instrukcja, Tura runnera, Faza akcji, strona 15:
Za każdym razem, gdy runner wydaje kliki na jedną z akcji, zaczyna ją wykonywać i nie może rozpocząć kolejnej akcji aż do zakończenia obecnej.
o lodołamaczach, Instrukcja, Lodołamacze, strona 16:
Wiele lodołamaczy pozwala chwilowo zwiększyć ich siłę przez wydanie kredytów. (...) Ten wzrost siły trwa tylko podczas bieżącego spotkania z lodem, chyba że zdolność karty mówi inaczej. Po zakończeniu spotkania z lodem, siła lodołamacza wraca do wartości przedstawionej na karcie.
A wniosek z tego - polecam po pierwszej grze czy kilku pierwszych grach, przeczytać jeszcze raz porządnie instrukcję
Re: Netrunner
Wstyd Niektórym trzba przeczytac instrukcję cztery razy przed rozgrywką i cztery razy po
Dzięki!
Dzięki!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Netrunner
Wiadomo, że dużo rzeczy ucieka przy czytaniu na sucho bez rozgrywki, a nawet po. Zwłaszcza z grami o pewnym stopniu skomplikowania i długiej instrukcji jak A:NR. Nie ma co się wstydzić A na forach zawsze pomożemy
Re: Netrunner
Podczas pierwszych partyjek nasunęły mi się 2 pytania:
- zdolność Noisa wyrzuca karty do archiwum zakryte czy odkryte?
- Heimdall 1.0/Ichi 1.0 - czy żeby użyć klików do łamania podprogramów trzeba miec icebraeakera o odpowiednik typie i sile? Czy można "klikać" niezależnie od tego?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- zdolność Noisa wyrzuca karty do archiwum zakryte czy odkryte?
- Heimdall 1.0/Ichi 1.0 - czy żeby użyć klików do łamania podprogramów trzeba miec icebraeakera o odpowiednik typie i sile? Czy można "klikać" niezależnie od tego?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.