Gra trudna długa i złożona.
Gra trudna długa i złożona.
Osobiście jestem, jak mało kto fanem możliwie jak najtrudniejszych i najbardziej złożonych, a jakoś trudno o takie gry.
Może Wy coś doradzicie:
-może być pod 2 graczy lub wieloosobowa.
-złożona mechanika.
-duża interakcja negatywna
-dość długi czas gry ok. 3-5h
-cena nie gra roli.
-byle nie euro.
Z góry dzięki ;]
Może Wy coś doradzicie:
-może być pod 2 graczy lub wieloosobowa.
-złożona mechanika.
-duża interakcja negatywna
-dość długi czas gry ok. 3-5h
-cena nie gra roli.
-byle nie euro.
Z góry dzięki ;]
Re: Gra trudna długa i złożona.
Horro w arkham ze wszystkimi pudłami. My średnio gramy 3h
Poszukaj Twilight Imperium jeśli szukasz dłuuuugiej gry
Poszukaj Twilight Imperium jeśli szukasz dłuuuugiej gry
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Dokładnie Twilight Imperium 3d - mega, ale czas raczej 8-11 godzin ale WARTO!
dodatkowo mogę polecić SM Civ, choć nie jest tak trudna jak TI, ale jak grasz z graczami na swoim poziomie to łatwą jej nie nazwiesz
W obu interakcji negatywnych jest wiele
dodatkowo mogę polecić SM Civ, choć nie jest tak trudna jak TI, ale jak grasz z graczami na swoim poziomie to łatwą jej nie nazwiesz
W obu interakcji negatywnych jest wiele
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
The Campaign for North Africa? 2 graczy albo gra drużynowa, jest interakcja negatywna , długa, złożona, nie euro
- 7koliberek9
- Posty: 283
- Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Bitewniaki świetnie się wpasowują w twoje kryteria, zwłaszcza ostatnie. Ale jeśli wolisz coś w jednym pudle i gotowe do gry, to każdy z kolosów FFG: Twilight, Cywilizacja, Runewars, Tide of Iron spełni swoje zadaein znakomicie.Siewak pisze:-może być pod 2 graczy lub wieloosobowa.
-złożona mechanika.
-dość długi czas gry ok. 3-5h
-cena nie gra roli.
+ (BGG)
Re: Gra trudna długa i złożona.
Bitewniaki zazwyczaj są zdecydowanie szybsze niż przedział 3-5 h. 5 godzin prowadzić bitwę to chyba wielkie punkty w jakimś historycznym molochu.Bitewniaki świetnie się wpasowują w twoje kryteria, zwłaszcza ostatnie.
Ale reszta się zgadza.
Re: Gra trudna długa i złożona.
Jest mnóstwo takich gier o tematyce historycznej i nie tylko.
Można o nich poczytać choćby na strategie.net.pl oraz portal.strategie.net.pl/
Będziesz mógł zapoznać się osobiście z niektórymi z nich niebawem jak pojedziesz na imprezę Pola Chwały:
http://www.polachwaly.pl/
Można o nich poczytać choćby na strategie.net.pl oraz portal.strategie.net.pl/
Będziesz mógł zapoznać się osobiście z niektórymi z nich niebawem jak pojedziesz na imprezę Pola Chwały:
http://www.polachwaly.pl/
Re: Gra trudna długa i złożona.
Oj, w WH40K idzie się naprawdę długo bawićDabi pisze:Bitewniaki zazwyczaj są zdecydowanie szybsze niż przedział 3-5 h. 5 godzin prowadzić bitwę to chyba wielkie punkty w jakimś historycznym molochu.Bitewniaki świetnie się wpasowują w twoje kryteria, zwłaszcza ostatnie.
Ale reszta się zgadza.
- rastula
- Posty: 10022
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1308 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Coś takiego bardziej hybrydowego pomiędzy grami wojennymi/figurkowymi a grami planszowymi:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ns-triumph
jak ci się nie spodoba , to odkupię
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ns-triumph
jak ci się nie spodoba , to odkupię
- Galatolol
- Posty: 2323
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 915 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Napoleon's Triumph jest doskonałą grą, ale raczej nie tego szuka Siewak.
Najlepiej będzie spojrzeć na kobyły FFG.
Najlepiej będzie spojrzeć na kobyły FFG.
Re: Gra trudna długa i złożona.
Zdecydowanie Gra o Tron, jeśli starczy Ci chęci gra na 9 osób to około 6-7 godzin gry.
Re: Gra trudna długa i złożona.
Wojenne mogą być? Interakcji masa, reguł sporo, do ogarnięcia dużo... Jeśli tak to może Europa lub Azja Engulfed albo rodzimy Orzeł i Gwiazda?
Re: Gra trudna długa i złożona.
Mage Knight?
Glownie na dwie osoby. Ale i do czterech a nawet 5 z dodatkiem. Ale bardzo trudna to nie jest
Glownie na dwie osoby. Ale i do czterech a nawet 5 z dodatkiem. Ale bardzo trudna to nie jest
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gra trudna długa i złożona.
Wojna o Pierścień - powinna spełniać wymagania
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Gra trudna długa i złożona.
Mi przyszło do głowy Mage Knight, choć może pod względem skomplikowania nie jest aż takie straszne jak byś oczekiwał.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Przede wszystkim Runewars i Twilight Imperium. Eclipse to bardziej Euro niestety.Siewak pisze:
(Wiem że się powtarzam ale wymóg złożoności na pewno BS spełnia )
Oprócz wymogu trudności Burning Suns mogłoby pasować (2-5 osób), mniej trudna do opanowania niż TI, mniej Euro niż w Eclipse, duża złożoność, (12 różnych akcji do wyboru w rundzie w tym niektóre akcje to kilka opcji do wyboru).
Czas gry to dla dwóch graczy jakieś 80 minut, dla 5 graczy około 3,5 godziny ale można ułożyć większą planszę i grać z wydłużonymi warunkami zwycięstwa, plansza zwycięstwa ma pola do 20, w dla 4-5 graczy z reguły zwycięstwo jest na 12 więc grać można dłużej.
Minusy: gra zostanie wydana w wersji full (figurki, bajery) dopiero w sierpniu 2014, teraz jedynie Print and play. ( za to za darmo prototyp), tylko wersja angielska (choć sądzę że tłumaczenie powstanie), klimaty kosmiczne nie każdy je lubi. Mechaniki w grze:
Action / Movement Programming Action Point Allowance System Area Control / Area Influence Area Movement Area-Impulse
Dice Rolling Modular Board Variable Phase Order Variable Player Power Worker Placement.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Nie tylko grałem w Burning Suns nawet przebieg całej sesji i moje wrażenia opisałem:) Sekcja sesje na forum. W Eclipse też grałem.
Jeśli szukasz czegoś co jest naprawdę długie trudne i złożone istnieje gra zwana Starfire
The Ultra edition includes 50 levels of technologies and rules covering Tactical Combat, Ship Design, Squadrons and Carriers, Galaxy Creation (e.g. the map), Empire Building, Surveying, Intelligence Gathering, R&D, Political Treaties and Alliances, Non-Player Races (NPR), and NPR governments (so that each NPR acts differently). Likewise, optional Technologies, Galactic Oddities, Random Events, and finally a set of rules for the creation of races that can live on gas giants, hot planets, cold planets and in the vacuum of space.
System walki
The game involves maneuvering ships into optimum range for their own weapon systems to destroy enemy ships. This is not always easy, as each ship's movement is limited by its speed and ability to turn, and the impulse based movement system that has players moving almost simultaneously. Each ship also has its own unique assortment of systems, including shields, armor and weapons, which are destroyed by enemy fire in a specific order, so part of the strategy involves choosing which enemy ships to target based on which enemy systems a player wishes to destroy. Some weapons have a better chance to hit and inflict different damage at different ranges, and some weapons have the ability to bypass shields and/or armor. When point based ship creation is allowed, a new layer of strategy is added, not just in which systems one chooses to put on one's ships but also the order in which they are arrayed and thus destroyed under fire.
Some elements of the game are similar to that of Star Fleet Battles, which was also created by Task Force Games in 1979, including the impulse based movement system and a ship sheet with shields, armor and weapons that are destroyed in a specific order. As mentioned previously, Starfire is a much simpler, faster-player game, not including such elements as ship speeds that carry over from turn to turn and weapon and shield facings which are included in SFB. It also lacks the concept of defining speeds over shorter intervals than one turn, and this eases the elimination of advance plotting of movement.
Kupno 21 $
Jeśli szukasz czegoś co jest naprawdę długie trudne i złożone istnieje gra zwana Starfire
Jej 5 edycja jest dość złożona The 5th edition of Starfire is called ULTRA Starfire. It is a single complete PDF manual of roughly 375 pages. The manual is one of the most integrated rulebooks in the gaming industry with every reference hotlinked to the referenced rule. This rulebook is updated directly and an entirely new set of integrated rules sent to the owners quarterly.Starfire is a board wargame (a "4X," eXplore, eXpand, eXploit and eXterminate) simulating space warfare and empire building in the 23rd century, created by Stephen V. Cole in 1979.
The Ultra edition includes 50 levels of technologies and rules covering Tactical Combat, Ship Design, Squadrons and Carriers, Galaxy Creation (e.g. the map), Empire Building, Surveying, Intelligence Gathering, R&D, Political Treaties and Alliances, Non-Player Races (NPR), and NPR governments (so that each NPR acts differently). Likewise, optional Technologies, Galactic Oddities, Random Events, and finally a set of rules for the creation of races that can live on gas giants, hot planets, cold planets and in the vacuum of space.
System walki
The game involves maneuvering ships into optimum range for their own weapon systems to destroy enemy ships. This is not always easy, as each ship's movement is limited by its speed and ability to turn, and the impulse based movement system that has players moving almost simultaneously. Each ship also has its own unique assortment of systems, including shields, armor and weapons, which are destroyed by enemy fire in a specific order, so part of the strategy involves choosing which enemy ships to target based on which enemy systems a player wishes to destroy. Some weapons have a better chance to hit and inflict different damage at different ranges, and some weapons have the ability to bypass shields and/or armor. When point based ship creation is allowed, a new layer of strategy is added, not just in which systems one chooses to put on one's ships but also the order in which they are arrayed and thus destroyed under fire.
Some elements of the game are similar to that of Star Fleet Battles, which was also created by Task Force Games in 1979, including the impulse based movement system and a ship sheet with shields, armor and weapons that are destroyed in a specific order. As mentioned previously, Starfire is a much simpler, faster-player game, not including such elements as ship speeds that carry over from turn to turn and weapon and shield facings which are included in SFB. It also lacks the concept of defining speeds over shorter intervals than one turn, and this eases the elimination of advance plotting of movement.
Kupno 21 $
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Gra trudna długa i złożona.
Znalazłem jeszcze 1 grę spełniającą kryteria długości i cieżkości
http://boardgamegeek.com/boardgame/11957/interspace
4X kosmos strategia
Year Published 2004
# of Players 2 − 4
Playing Time 360 minutes
co ciekawe ta gra to kompletne print and play ze strony http://interformic.com/is/ .
http://boardgamegeek.com/boardgame/11957/interspace
4X kosmos strategia
Year Published 2004
# of Players 2 − 4
Playing Time 360 minutes
co ciekawe ta gra to kompletne print and play ze strony http://interformic.com/is/ .