Runewars (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

Warto zaznaczyć, że obecnie są trzy warianty rozgrywki: standardowy z 1ed (przykrótki, tak z 4h), epicki z 1ed (adekwatnie nazwany, pierwsze rozgrywki mogą spokojnie trwać 6h, potem mniej) i reguły 2ed (jeszcze nie grałem, ale będzie coś pomiędzy).
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Runewars

Post autor: Rocy7 »

W sumie chyba z regułami 2 edycji masz racje z ego co słyszałem. Dzięki za info. Bardziej jednak jestem ciekawy na ile gra jest szybsza przy 2 lub 3 graczach? da się w dwie godziny?:)
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

W trzech w zasadzie nie ma szans. Może w krótki wariant, jeśli ktoś skończy przed czasem i wszyscy są doświadczeni...
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

schizofretka pisze:Warto zaznaczyć, że obecnie są trzy warianty rozgrywki: standardowy z 1ed (przykrótki, tak z 4h), epicki z 1ed (adekwatnie nazwany, pierwsze rozgrywki mogą spokojnie trwać 6h, potem mniej) i reguły 2ed (jeszcze nie grałem, ale będzie coś pomiędzy).
W jakim sensie przykrótki? Kurcze 4h to sporo czasu :)

Czy druga edycja ma w sobie coś lepszego od pierwszej (poza faktem ze niestety nie ma gór 3d ;( )
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Hiu »

poza mniejszym pudelkiem to takze to: http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... meplay.pdf
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Karit pisze: Poddawanie partii wynika z mechaniki gry czy po prostu zwykłego "pier*** i tak przegram, wiec kończmy"?
Jeśli przeciwnik ma przewagę w surowcach i armii, a Ty nie masz widoków na poprawienie sytuacji, to jest po ptokach. Gra ma wbudowane mechanizmy opóźniające efekt kuli śnieżnej, ale jej nie powstrzymuje. Przeciwnik nie zabierze Ci więcej niż dwa pola na rok, ale odbić ich (i utrzymać) nie będziesz miał jak. W trzech jest szansa na atak z boku, lub na zaprzestanie ataku z innych powodów (szkoda czasu na dobijanie). W dwóch jest tylko agonia rozłożona na kilka-kilkanaście tur. Lepiej poddać i grać rewanż - w ten sposób jednego wieczora zagrałem trzy partie RW (dwa poddania, jedna gra na pełnym dystansie). Po jednej grze wprowadziłem home rule - większa mapa w grze dwuosobowej (jeden 'neutralny' kafelek + standardowe dwa na gracza). Powodem była kombinacja ekstremalnie małej planszy (dwunastka i dwuheksowe kafelki) oraz
karta taktyki, dająca silny start (przejęcie dwóch gigantów i zajęcie ich pola bez walki) - drugi gracz nie miał kiedy nadrobić takiego skoku siły, w drugim roku miał trzy jednostki 'heksowe' u granic.
Karit pisze: Kurde 6h na 3-4 osoby to nawet 2 razy więcej niż potrzebuje na Eclipse w takim składzie...
Do jakiego tytułu można porównać poziom zaawansowania rozgrywki?
Dorzuć do Eclipse bohaterów z ich "grą w grze", wydarzenia losowe, kilka decyzji więcej i też z czasem byłoby inaczej.
Karit pisze:Czy druga edycja ma w sobie coś lepszego od pierwszej
Poprawione zasady - runy są na planszy, a nie zabunkrowane w homerealmach, bohaterowie mogą się udzielać militarnie.
Poprawione zasady z dodatku weszły do kanonu - normalny tryb gry z podstawki był wg mnie strasznie losowy, epicki z kolei długi.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

@wis - dzięki za info.

Już się nie mogę doczekać mojego egzemplarza. Ciekawe kiedy Galakta umieści instrukcje w sieci, 40 stron z angielskiej wersji robi wrażenie, trochę będzie tej lektury...
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

E tam, jest mnóstwo obrazków. Minus jest taki, że nie wszystkie szczególne przypadki były dla mnie jasne, mam nadzieję, że revised edition (i polska) mają instrukcję poprawioną przynajmniej o FAQ.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: pan_satyros »

Czy poza:

Card Changes
When using the specific cards below, make the following changes:
• The “Threatened Home Realms” Season card requires each
player to move 1 rune token (instead of 2) out of his home realm.
• The “Mobilize” and “Conquest” Order cards allow players to
move heroes in addition to units.
• The “Ambush” Tactics card can only be played during the
Quest Phase.

Wspomnianymi w oficjalnym pliku ffg "RuneWars_Revised_Gameplay", są jakieś treściowe zmiany w komponentach gry? tzn. teksty na kartach, planszach graczy itp?
Mam 1 angielską edycję i zastawiam się czy jest sens się przesiadać. (Koszty biorę w nawias, bo akurat RW bardzo lubię)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Jeśli nie zrobią dodruku BoW, tym razem z poprawionymi kartami rozkazów, to i tak będą niedopowiedzenia
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

wis pisze:Jeśli nie zrobią dodruku BoW, tym razem z poprawionymi kartami rozkazów, to i tak będą niedopowiedzenia
Przecież w BoW był tylko ten rozkaz obrony (nr 0, nie pamiętam nazwy) - o czym mówisz?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Harvest - można dokupować karty upgrade'ów
Rally Support - można wymieniać karty zdolności dowódcy
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

No tak, upgrade dla mnie to upgrade więc nie czułem potrzeby modyfikacji tekstu a z dowódcami z BoW nie gram (wariant z 2ed jest lepszy).
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: pan_satyros »

To jak z tymi kartami, dodatkiem BoW i drugą edycją?
Są istotne zmiany w treści komponentów? czy kilka kart?

Jest sens zakupu jeśli mam komplet 1 ed?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

Jeszcze zdolność czarodziejek mówi teraz, że przeciwnik musi wycofać jednostkę, którą ty (a nie on) wybierzesz. Nie porównywałem komponentów 1 do 1, ale sądzę, że to wszystko. O ile nie jest się fanatykiem RW z OCD (tzn bez modyfikacji reguł w stosunku do tego co wydrukowane na kartach), to nie ma najmniejszej przeszkody by komfortowo grać na regułach 2ed w 1ed.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1352
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Runewars

Post autor: Zet »

Póki co wierzę w to co napisało FFG:
If I own the original edition, do I need to purchase the revised edition?

No. Both the original and revised edition of Runewars offer the same fundamental game experience. Component changes (described below) are purely cosmetic. As for rules updates, a free downloadable pdf will soon be made available on our support page that outlines the changes in detail. With it, owners of the original edition can have a revised edition experience without actually purchasing the revised edition.
I nie mam zamiaru przesiadać się z coffin boxa :)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

schizofretka pisze:Jeszcze zdolność czarodziejek mówi teraz, że przeciwnik musi wycofać jednostkę, którą ty (a nie on) wybierzesz.
W standardzie? Przecież do tego był specjalny upgrade w BoW
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

wis pisze:
schizofretka pisze:Jeszcze zdolność czarodziejek mówi teraz, że przeciwnik musi wycofać jednostkę, którą ty (a nie on) wybierzesz.
W standardzie? Przecież do tego był specjalny upgrade w BoW
Tak mi się wydaje, mogę wieczorem sprawdzić.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

Galakta rzuciła instrukcję

http://galakta.pl/instrukcje-do-nowosci/
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Macek
Posty: 358
Rejestracja: 16 sty 2012, 00:25

Re: Runewars

Post autor: Macek »

ktoś kupił może nasze rodzime wydanie i może powiedzieć coś na temat jakości tłumaczenia?
Awatar użytkownika
Solmath
Posty: 57
Rejestracja: 25 kwie 2013, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time

Re: Runewars

Post autor: Solmath »

Przejrzałem na szybko i raczej nie ma się do czego przyczepić (chyba, że kogoś niezwykle rażą tłumaczenia typu zwierzoczłek, czy rozpruwacz).
Choć mnie trochę nie pasuje tłumaczenie "smoczy run". Wolałbym "smocza runa"...
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

Solmath pisze:Przejrzałem na szybko i raczej nie ma się do czego przyczepić (chyba, że kogoś niezwykle rażą tłumaczenia typu zwierzoczłek, czy rozpruwacz).
Choć mnie trochę nie pasuje tłumaczenie "smoczy run". Wolałbym "smocza runa"...
Dobrze że nie smocze runo, chociaż smoczy rum tez był by fajny ;)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Smoku »

Mam pytanie o stopień skomplikowania reguł i porównanie do " Mage Knight."
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

Skomplikowanie reguł mniejsze, grę łatwiej ogarnąć i przypomnieć sobie po przerwie - większość szczególików jest opisana tekstem albo na kartach albo planszy graczy. Rozgrywka mniej mózgożerna, ale ze znacznie większą interakcją - jeśli się nad czymś zawieszamy, to bardziej nad przewidywaniem posunięć przeciwników niż prywatną optymalizacją. Ogółem poza czasem rozgrywki i tematyką fantasy nie mają części wspólnych.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

Smoku pisze:Mam pytanie o stopień skomplikowania reguł i porównanie do " Mage Knight."
Porównując instrukcje, zdecydowanie wygrywa RW - więcej przykładów, wszystko jakieś takie bardziej klarowne.
Porównując same zasady (nie samą grę) dla mnie łatwiejszy wydaje się również RW. Po przeczytaniu instrukcji miałem parę wątpliwości, ale nie było to nic wielkiego. W MK ciągle nie ogarniam walki pomiędzy graczami (z czym widzę na forum, maja również problem inni gracze)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
ODPOWIEDZ