Będziecie na targach Hobby w poznaniu ?FactoryOfIdeas pisze:
Dzięki! Więcej takich decyzji i być może uda się nieco przyspieszyć niektóre z naszych Summonerowych planów
Summoner Wars (Colby Dauch)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Summoner Wars
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1226 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Nie ma za co! Jeśli gra mi się spodoba, to mój zakup drugiego startera albo chociaż dodatkowej armii macie jak w bankuFactoryOfIdeas pisze:Dzięki! Więcej takich decyzji i być może uda się nieco przyspieszyć niektóre z naszych Summonerowych planówmat_eyo pisze:Ja też zamówiłem... Miałem tego nie robić, poczekać aż ktoś mi w moim wątku sprzedażowym zaproponuje wymianę. Jednak się złamałem i już zamówiłem, Krasnoludy vs Gobliny. Wolałem ten drugi starter, ale akurat nie mieli go w moim ulubionym sklepie.
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Oczywiście Zapraszam na partyjkę/pogawendkę oraz turniej SW (sobota 15.00-18.00)Mitrel pisze:Będziecie na targach Hobby w poznaniu ?FactoryOfIdeas pisze:
Dzięki! Więcej takich decyzji i być może uda się nieco przyspieszyć niektóre z naszych Summonerowych planów
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Summoner Wars
Albo nie umiem grać przeciwko goblinom, albo ta talia jest przegięta.Karit pisze:1. Gobliny - zawsze wygrywały, szarża goblinów wydaje sie bardzo mocnym wydażeniem
Re: Summoner Wars
Hehe, wyszłoby, że nie umiesz grać
Generalnie żadna talia w SW nie jest przegięta i tutaj nie ma wyjątku. Mnie nawet wydaje się, że w naszych rozgrywkach Gobliny wygrywają nieco rzadziej niż pozostałe talie.
Grając przeciwko Goblinom są dwie opcje - albo ruszamy do przodu i blokujemy im miejsca wokół muru przez co nie będą mogli się tak mega szybko mnożyć (Krasnoludy w tym stylu przodują i mogą też przy okazji szybko mur zniszczyć), albo się nieco cofamy, wyciągamy je na swoją połowę, dajemy im się nieco wyszaleć, a czym dalej w las tym Gobliny mają ciężej i maleją ich szanse na wygraną.
Masa słabych jednostek to jest ich największy plus, ale też znaczący minus, bo takie małe "szaraczki" bardzo szybko potrafią naładować przeciwnikowi Stos Magii. Grając przeciwko Goblinom praktycznie w każdej turze powinniśmy ściągnąć z planszy 2-3 karty, co w kilka tur powinno dać nam odpowiednią ilość surowca, żeby odwrócić sytuację na stole.
Generalnie żadna talia w SW nie jest przegięta i tutaj nie ma wyjątku. Mnie nawet wydaje się, że w naszych rozgrywkach Gobliny wygrywają nieco rzadziej niż pozostałe talie.
Grając przeciwko Goblinom są dwie opcje - albo ruszamy do przodu i blokujemy im miejsca wokół muru przez co nie będą mogli się tak mega szybko mnożyć (Krasnoludy w tym stylu przodują i mogą też przy okazji szybko mur zniszczyć), albo się nieco cofamy, wyciągamy je na swoją połowę, dajemy im się nieco wyszaleć, a czym dalej w las tym Gobliny mają ciężej i maleją ich szanse na wygraną.
Masa słabych jednostek to jest ich największy plus, ale też znaczący minus, bo takie małe "szaraczki" bardzo szybko potrafią naładować przeciwnikowi Stos Magii. Grając przeciwko Goblinom praktycznie w każdej turze powinniśmy ściągnąć z planszy 2-3 karty, co w kilka tur powinno dać nam odpowiednią ilość surowca, żeby odwrócić sytuację na stole.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2013, 17:05 przez Krwawisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Summoner Wars
Jeśli chodzi o początkowe talie to Gobliny mają tam ciężko, grając przeciwko nim proponuję grać bezpiecznie swoim Przywoływaczem i starać się przyzwać sporo championów.
Re: Summoner Wars
Jestem po pierwszych dwóch rozgrywkach, gra jest bardzo dobra balans frakcji jest na wysokim poziomie. Co do planszy was zaskoczę. SPEŁNIA SWOJĄ FUNKCJE!:)
pyt: Czy fajter orkowy, może przez swoją umiejętność przejść całą plansze?
pyt: Czy fajter orkowy, może przez swoją umiejętność przejść całą plansze?
Re: Summoner Wars
Po każdej 5tce może się ruszyć o 2 pola i zaatakować ponownie. Jesli będzie rzucał dużo piątek i będzie ktoś do atakowania to tak może wyczyścić wszystko, ale jest to dość mało prawdopodobne.xel4 pisze:pyt: Czy fajter orkowy, może przez swoją umiejętność przejść całą plansze?
- Karh
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 1 time
Re: Summoner Wars
O co chodzi z brakiem instrukcji PL online? Nie ma bo się wydawnictwu nie chce i najłatwiej olewać kolejne zapytania w tej sprawie?
I was born too late
And I'll never be like you
And I'll never be like you
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Niczego nie "olewamy" - nie zauważyłem wcześniejszych pytań o instrukcję. Poproszę o namiary na maila, to wyślę pdf-a. Sama instrukcja pojawi się też na naszej stronie przy najbliższej aktualizacji.Karharoth pisze:O co chodzi z brakiem instrukcji PL online? Nie ma bo się wydawnictwu nie chce i najłatwiej olewać kolejne zapytania w tej sprawie?
pozdrawiam
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
- rastula
- Posty: 10022
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1308 times
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Z uwagi na spora liczbe pytan a takze rozmiary pliku, wklejam tymczasowy link tutaj :
https://docs.google.com/file/d/0B-VTopv ... sp=sharing
plik pojawi sie na naszej stronie po Essen
https://docs.google.com/file/d/0B-VTopv ... sp=sharing
plik pojawi sie na naszej stronie po Essen
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
- rastula
- Posty: 10022
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1308 times
Re: Summoner Wars
FactoryOfIdeas pisze:Z uwagi na spora liczbe pytan a takze rozmiary pliku, wklejam tymczasowy link tutaj :
https://docs.google.com/file/d/0B-VTopv ... sp=sharing
plik pojawi sie na naszej stronie po Essen
dziękować
Re: Odp: Summoner Wars
DziekiFactoryOfIdeas pisze:Z uwagi na spora liczbe pytan a takze rozmiary pliku, wklejam tymczasowy link tutaj :
https://docs.google.com/file/d/0B-VTopv ... sp=sharing
plik pojawi sie na naszej stronie po Essen
Planszówkowy maniak... :)
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1226 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Wczoraj ze sklepu przyszedł mój egzemplarz, więc jeszcze nie grałem tylko rozpakowałem i obejrzałem komponenty. Plansza faktycznie jest cienka, ale to nie problem. U mnie też ma zagięcia nie tylko na liniach składania, ale też w innych miejscach wychodzi na to, że w wielu egzemplarzach plansza jest krzywo złożona, wielka szkoda...
Mam pytanie do osób już trochę grających. Obejrzałem podczas koszulkowania karty obu frakcji i zauważyłem, że jest mało rodzajów jednostek. 3 w wielu egzemplarzach plus 4 pojedyncze to wydaje się być mało. Jak to wychodzi w praniu, nie przeszkadza w grze? Chciałoby się więcej tych jednostek czy w wirze walki nie zwraca się na to uwagi? Uprzedzając komentarze, że nawet nie wiem co kupiłem, to w żadnej przeczytanej recenzji nic o tym nie było a instrukcja pl pojawiła się w sieci dopiero wczoraj.
Mam pytanie do osób już trochę grających. Obejrzałem podczas koszulkowania karty obu frakcji i zauważyłem, że jest mało rodzajów jednostek. 3 w wielu egzemplarzach plus 4 pojedyncze to wydaje się być mało. Jak to wychodzi w praniu, nie przeszkadza w grze? Chciałoby się więcej tych jednostek czy w wirze walki nie zwraca się na to uwagi? Uprzedzając komentarze, że nawet nie wiem co kupiłem, to w żadnej przeczytanej recenzji nic o tym nie było a instrukcja pl pojawiła się w sieci dopiero wczoraj.
Re: Summoner Wars
W mojej opini nie przeszkadza to w ogóle. Armie masz podzieloną na 3 rodzaje jednostek Summonera,championów oraz jednostki podstawowe. Jednostek podstawowych jest najwięcej, bo to trzon armii. Championów masz 3 każdego unikalnego. Gra jest easy to learn, hard to master. Po pierwszej rozgrywce widziałem gdzie popełniłem błędy. Każda kolejna była inna i mimo ustrzegania się poprzednich błędów, pokazywały się nowe dylematy i nowe błędy:) Lecz gra jest na tyle dynamiczna, że często nie ma wystarczającej ilości kart na stosie magii do zagrania nimi.
Słyszałem opinie, że championów jest za mało. Ja uważam że to nadaje klimat, czuć że dowodzimy armią która składa się z paru wyspecjalizowanych w jednym konkretnym działaniu odziałów. Armia to nie 100 różnego rodzajów oddziałów. Tylko parę konkretnych i to dobrze ze sobą współdziałających.
Słyszałem opinie, że championów jest za mało. Ja uważam że to nadaje klimat, czuć że dowodzimy armią która składa się z paru wyspecjalizowanych w jednym konkretnym działaniu odziałów. Armia to nie 100 różnego rodzajów oddziałów. Tylko parę konkretnych i to dobrze ze sobą współdziałających.
Re: Summoner Wars
Mniejsza ilość jednostek daje nam możliwość planowania akcji na następna turę wiedząc czego mniej więcej możemy się spodziewać. Przy większej różnorodności zrobiłoby się duże zamieszanie na mapie i przede wszystkim totalny brak możliwości przewidzenia ruchu przeciwnika.
Re: Summoner Wars
A kto może podpowiedzieć jaką strategię zastosować Elfami Feniksa na Tundrowe Orki? Kilka pierwszych gier rozegranych i niebieskie zawsze były górą. Siłą rzeczy są łatwiejsze w obsłudze, ale w Elfach widzę potencjał do ciekawej gry. Dlatego proszę o podpowiedzi
Re: Summoner Wars
Nie wiem czy moja strategia będzie słuszna ale ja staram się zachować akcje spalenia na czarną godzinę. Do tego wystawiać możliwie mało jednostek i wysysać magię tak by przeciwnik nie mógł wyłożyć najsilniejszego championa. Do tego masz jednostki o koszcie 1 które mają atak 2. Co jest dobrą obroną przeciwko podstawowej jednostce orków, która przyjmuje obrażenia bez rzutu kostką. Zdolność powrotu w okolice muru pozwoli Ci ograniczyć straty jeszcze bardziej. Pamiętaj, że Orki mają drogie jednostki. No i oczywiście twój smok + duch feniksa to jest moc!!! Mimo iż twój mistrz ma bardzo dobre statystyki w ataku nie podpalaj się bo jak się odsłonisz to możesz być martwy w jednym ruchu.
Sorry ale jakoś nie pamiętam z głowy nazw jednostek ale mam nadzieję, że plus minus wiadomo o co chodzi .
Sorry ale jakoś nie pamiętam z głowy nazw jednostek ale mam nadzieję, że plus minus wiadomo o co chodzi .
Re: Summoner Wars
Dzięki! Wykombinowałem podobną koncepcję - czyli jestem na dobrej drodze
Też uważam że z jednostek umiejka wojowników elfów ma najlepsze zastosowanie. 2 wojowników, spalanie i ssanie zostawić i zbierać na szmoka.
Zasadniczo trzeba poznać przeciwnika żeby wiedzieć jak z nim walczyć.
Też uważam że z jednostek umiejka wojowników elfów ma najlepsze zastosowanie. 2 wojowników, spalanie i ssanie zostawić i zbierać na szmoka.
Zasadniczo trzeba poznać przeciwnika żeby wiedzieć jak z nim walczyć.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Jest też taka ogólna rada do Summoner Wars - jeżeli przegrałeś partię, a w talii zostało Ci dużo kart, znaczy, że źle grałeś.
Co nie znaczy, że trzeba zawsze jak najwięcej zrzucać na magię, albo jak najszybciej wystawiać jednostki.
Co nie znaczy, że trzeba zawsze jak najwięcej zrzucać na magię, albo jak najszybciej wystawiać jednostki.
Re: Summoner Wars
Ja ostatnio wygrałem partię bo przeciwnik za szybko wykładał karty i już mu nic nie zostało nowego a ja dokładałem kolejne jednostki. Więc w tym temacie to myślę, że złoty środek jest potrzebny - nie za szybko i nie za wolno.kaszkiet pisze:Jest też taka ogólna rada do Summoner Wars - jeżeli przegrałeś partię, a w talii zostało Ci dużo kart, znaczy, że źle grałeś.
Co nie znaczy, że trzeba zawsze jak najwięcej zrzucać na magię, albo jak najszybciej wystawiać jednostki.
Co do zróżnicowania jednostek IMO uważam że proporcje są idealne, zakładając że każdy ma na planszy wszystkie rodzaje jednostek podstawowych, przywołwywacza i po czempionie, wychodzi już 10 różnych typów jednostek które trzeba ogarnąć.
Oczywiście gar mogłaby mieć wszystkiego więcej (jednostek, planszę itd), ale straciłaby wtedy tą wielka zaletę - szybkość rozgrywki.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times