Jedyny lol jest taki, że odpowiedzi na Wszystkie Twoje pytania są świetnie opisane w instrukcji...
Po kolei, żeby się nie rozpisywać
zmazmazik pisze:Jak wygląda ogólny schemat tury?
Nawet nie żartuj...
zmazmazik pisze:jedna karta musi zostać na ręce ale czy są wyjątki, poza Chinami?
Przed "ale" stawiamy przecinek. Co do wyjątków to nie możesz zostawić na ręce karty punktowania (podliczania).
zmazmazik pisze:Czy można zrobić więcej działań militarnych niż 5ptk?
Można, ale nie dostaniesz za nie punktów militarnych. Maksymalna wartość na torze to 5 i nie możesz tego przekroczyć, możesz natomiast nadal wykonywać działania militarne.
zmazmazik pisze:Czy można wykładać punkty wpływu w jednej turze na zasadzie łańcuszka? - np Mam włochy i dodaje jeden punkt wpływu w Grecji następnie w Turcji?
Akurat to jest w instrukcji wyjaśnione świetnie z dodatkowym przykładem obrazkowym. Nie można wykonać takiego ruchu. Żeby dodać wpływ w państwie A musisz mieć wpływ w państwie B ZANIM ZAGRASZ KARTĘ, Z KTÓREJ UZYSKASZ PUNKTY WPŁYWU. W Twoim przykładzie, żeby dodać wpływ w Turcji musiałbyś najpierw mieć choć jeden wpływ w Grecji.
zmazmazik pisze:Jaka jest różnica między przewrotem a sojuszem?
Głównie taka, że sojuszem możesz zmniejszyć PW przeciwnika, a przewrotem zmniejszyć PW przeciwnika i zwiększyć swoje. Przeprowadzając sojusz nie musisz też uważać na DEFCON. Inne są też modyfikatory do rzutu i warunki początkowe.
zmazmazik pisze:Czy można używać w tej grze jakiś czarów? xD lol2
Ha... ha... ha... Można jedynie wysłać Jana Pawła II lub Fidela Castro w kosmos, co samo w sobie jest magiczne/czarujące.