Agricola - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 637 times

Re: Agricola

Post autor: bogas »

MartusMarcin pisze:Po zakończonej grze (...)
Patrząc na twoje pytania to chyba nie graliście jednak w Agricolę tylko z użyciem elementów z tej gry :wink:
A, że mili koledzy już odpowiedzieli więc tylko dodam, że wykonując akcję Duże usprawnienie możesz za 3 kamienie i 1 drewna postawić Studnię, która daje 4 punkty na koniec i 5 jedzenia, które po jednym dostajemy na początku kolejnych 5 rund.
Awatar użytkownika
MartusMarcin
Posty: 113
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Agricola

Post autor: MartusMarcin »

czy można łączyć karty małych usprawnień: "gliniany dach" ze "szpachlą" ?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Agricola

Post autor: GrzeL »

MartusMarcin pisze:czy można łączyć karty małych usprawnień: "gliniany dach" ze "szpachlą" ?
Tak, w Agricoli efekty kart łączą się ze sobą, chyba że jest na nich napisane inaczej.
Awatar użytkownika
Heroes
Posty: 13
Rejestracja: 24 sie 2013, 13:35
Been thanked: 1 time

Agricola pieczenie chleba

Post autor: Heroes »

Witam mam pytanie odnośnie pieczenie chleba. Czy za pomocą pieca glinianego i kamiennego, można piec chleb między turami jak np piecze się zwierzęta w palenisku/kuchni czy trzeba wysłać członka rodziny na pole piecz chleb ?
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Agricola pieczenie chleba

Post autor: schizofretka »

Trzeba wykonać akcję 'upiecz chleb'. Niektórzy pomocnicy pozwalają ją wykonać bez wysyłania członka rodziny, automatycznie gdy zachodzą pewne warunki.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Heroes
Posty: 13
Rejestracja: 24 sie 2013, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: Agricola pieczenie chleba

Post autor: Heroes »

Dzięki.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 974
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 683 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Bart Henry »

Kilka szybkich pytań.

1. Wydaje mi się, że odpowiedź mam w poście powyżej, ale jeszcze się upewnię. Chcę wybudować usprawnienie wymagające powiedzmy 4 gliny, ale mam obecnie 2 gliny. Mam dwóch członków rodziny. Jednego wysyłam na akcję pozwalającą robić usprawnienia, a drugiego na pole dające mi 2 gliny. Rozumiem, że najpierw biorę sobie te 2 gliny, co łącznie daje mi 4, dzięki czemu mam możliwość zagrania usprawnienia, na które mnie już stać, tak? Graliśmy tak, że akcje są równoczesne, czyli w momencie postawienia członków rodziny trzeba mieć surowce, aby daną akcję wykonać, a pozyskiwane z akcji surowce dochodzą nam dopiero na koniec gry.

2. Powiedzmy, że mam dwie karty, które pozwalają przerobić zboże na żywność (każda jednokrotnie), gdy została wykonana akcja pieczenia chleba (np 1 zboże => 2 żywności oraz 1 zboże => 3 żywności). Wykonuję jedną akcję pieczenia. Mogę skorzystać z przerabiania zboża na obu kartach? Wtedy za 2 zboża mam 5 żywności. Wydaje mi się, że tak to działa.

Chyba o coś jeszcze chciałem zapytać, jak mi się przypomni, to dopiszę. Dzięki.
chrris
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2011, 23:04
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: chrris »

Ad. 1. W Agricoli akcje wykonujesz już w momencie umieszczenia członka rodziny na odpowiednim polu/karcie akcji a nie na koniec rundy, czyli w tej sytuacji musisz pierwszego z nich umieścić na polu, z którego otrzymasz dwie gliny, a dopiero potem stanąć na pole zakupu usprawnienia. W przypadku odwrotnej kolejności nie będzie Cię stać na usprawnienie kosztujące cztery gliny, bo w momencie umieszczania członka rodziny na polu akcji masz tylko 2 gliny.

Ad. 2. W tej sytuacji jest tak, jak piszesz, czyli za dwa zboża dostajesz 5 znaczników żywności.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: romeck »

Ad. 1. Co to znaczy, że "graliśmy tak, że akcje są równoczesne"? Sorki, ale albo grasz zgodnie z zasadami, albo szkoda zawracania głowy - graj sobie jak chcesz, przyjmując nie wiadomo jakie zasady. Chyba, że jest jakiś wariant, o którym nie pamiętam. Ale jeśli mnie jeszcze demencja starcza nie dopadła (tudzież Alzheimer) to w Agricolę gra się na zmianę - raz jeden gracz wykonuje akcję swoim członkiem rodziny, a następnie drugi (potem ew. trzeci, czwarty) i na nowo, oczywiście uwzględniając kolejność graczy i pierwszeństwo. I wykonana akcja natychmiast przynosi efekt, a nie że "surowce dochodzą na koniec gry" (cokolwiek to znaczy). Czyli w jednej akcji idziesz po glinę, którą od razu bierzesz. Potem przeciwnik wykonuje akcję (lub przeciwnicy). A potem znów Ty, kolejnym członkiem rodziny możesz iść na akcję usprawnienia, mając już tyle gliny, ile potrzebujesz. O to w tym wszystkim chodzi - optymalizacja, następstwo akcji, kolejność wykonywania działań. Po co u licha psuć to, co najlepsze?

Ad. 2. Tu jest trochę za mało danych. Jakie dwie karty? Małe usprawnienia? Bezpieczniej odpowiadać odnosząc się do konkretnych kart i tego, co jest na nich napisane. Ale jeśli na obu kartach są zastrzeżenia typu "podczas przetwarzania zboża na żywność" albo/i "podczas akcji pieczenia chleba", to tak, możesz skorzystać z obu, ale oczywiście zużywając jedno zboże na każdą z tych dwóch kart (zużywając w sumie dwa zboża). Czasami na kartach bywają dodatkowe warunki, które trzeba spełnić albo które mogą spowodować, że np. użycie jednej karty spowoduje niemożność użycia drugiej. Dlatego też bezpieczniej odnosić się do konkretnych kart, a nie hipotetycznych.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Stan
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2013, 23:10

Re: Odp: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Stan »

romeck pisze:Ad. 1. Co to znaczy, że "graliśmy tak, że akcje są równoczesne"? Sorki, ale albo grasz zgodnie z zasadami, albo szkoda zawracania głowy [...]
Ja przez równoczesność zrozumiałem: najpierw kładę dwa ludziki na akcjach, potem korzystam z akcji. Przy czym tego co uzyskałem przez pierwszą akcję (np dwie gliny) nie wykorzystam w drugiej akcji.

Pytanie brzmi jak być powinno: czy produkt akcji A może być od razu wsadem dla akcji B? :)

Edit: Wszystko to oczywiście przy założeniu, że mam więcej ludzików niż współgracze :)


Pozdrawiam,
Stan
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Odp: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: GrzeL »

Stan pisze:
romeck pisze:Ad. 1. Co to znaczy, że "graliśmy tak, że akcje są równoczesne"? Sorki, ale albo grasz zgodnie z zasadami, albo szkoda zawracania głowy [...]
Ja przez równoczesność zrozumiałem: najpierw kładę dwa ludziki na akcjach, potem korzystam z akcji. Przy czym tego co uzyskałem przez pierwszą akcję (np dwie gliny) nie wykorzystam w drugiej akcji.

Pytanie brzmi jak być powinno: czy produkt akcji A może być od razu wsadem dla akcji B? :)

Edit: Wszystko to oczywiście przy założeniu, że mam więcej ludzików niż współgracze :)


Pozdrawiam,
Stan
Kładziesz ludzika na planszy i wykonujesz nim od razu akcję (w szczególności otrzymujesz zasoby), w następnym swoim ruchu wysyłasz kolejnego ludzika i możesz wykorzystać zasoby pozyskane w poprzednim ruchu.
Stan
Posty: 73
Rejestracja: 21 lis 2013, 23:10

Re: Odp: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Stan »

GrzeL pisze: Kładziesz ludzika na planszy i wykonujesz nim od razu akcję (w szczególności otrzymujesz zasoby), w następnym swoim ruchu wysyłasz kolejnego ludzika i możesz wykorzystać zasoby pozyskane w poprzednim ruchu.
I wszystko jasne... Dziękuję :)

Pozdrawiam,
Stan
zmazmazik
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:04

Re: Odp: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: zmazmazik »

GrzeL pisze:
Stan pisze:
romeck pisze:Ad. 1. Co to znaczy, że "graliśmy tak, że akcje są równoczesne"? Sorki, ale albo grasz zgodnie z zasadami, albo szkoda zawracania głowy [...]
Ja przez równoczesność zrozumiałem: najpierw kładę dwa ludziki na akcjach, potem korzystam z akcji. Przy czym tego co uzyskałem przez pierwszą akcję (np dwie gliny) nie wykorzystam w drugiej akcji.

Pytanie brzmi jak być powinno: czy produkt akcji A może być od razu wsadem dla akcji B? :)

Edit: Wszystko to oczywiście przy założeniu, że mam więcej ludzików niż współgracze :)


Pozdrawiam,
Stan
Kładziesz ludzika na planszy i wykonujesz nim od razu akcję (w szczególności otrzymujesz zasoby), w następnym swoim ruchu wysyłasz kolejnego ludzika i możesz wykorzystać zasoby pozyskane w poprzednim ruchu.

To jest bardzo ważna zasada w Agricoli ponieważ zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał najpierw zająć sobie akcje [na przykłąd "powieksz rodzine" a potem "buduj izby"] a potem zdobyć na nie materiały. Radzę trzymać się kolejności działań bo wtedy wszystko działa.
Derenga
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2013, 19:40

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Derenga »

Witam

Mam pytanie.
W fazie uzupełniania na pole akcji 3 drewna dokładamy trzy znaczniki. Załóżmy, że w poprzedniej rundzie nikt nie zebrał leżących tam 3 znaczników. W związku z tym jest ich obecnie 6. Pytanie brzmi, czy jeśli w swojej akcji wyślę na to pole członka rodziny to może on zebrać 3 drewna czy 6?
Derenga
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2013, 19:40

Re: Agricola - kilka pytań i niejasności...

Post autor: Derenga »

MisterC pisze:Wszystko, co leży na tym polu, czyli po dwóch rundach będzie to 6.
Tak właśnie myślałem. Inaczej bezsensu byłby tekst o wzrastającej atrakcyjności pola. Dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
moonman
Posty: 250
Rejestracja: 25 mar 2005, 12:17
Lokalizacja: Słupsk

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: moonman »

pytanie o żłoby i budynki specjalne:

w instrukcji jest napisane (ostatnia strona):
W Domu ryglowym możesz trzymać maksymalnie dwa zwierzęta tego samego rodzaju.
(...)
W Składziku nie możesz trzymać żadnych zwierząt.
(...)
W Szałasie możesz trzymać jedno zwierzę.
(...)
W Zagrodzie z oborą możesz trzymać maksymalnie pięć zwierząt tego samego rodzaju.
co się dzieje, jeśli w chacie postawiłem żłób, a następnie wybudowałem dom ryglowy - czy mogę tam trzymać 2 czy 4 zwierzęta.
składzik + żłób to 0 czy 1 zwierząt?
szałas = 1 czy 2 ?
zagroda z oborą 5 czy 10 ?


pytanie o fazę powiększania stada:
mam np. 2 owce, jedna w budynku, druga na pastwisku - czy w fazie rozwoju otrzymam dodatkową owcę jeśli rodzice znajdują się w osobnych budynkach/pastwiskach?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1922
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 153 times
Been thanked: 175 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: tomuch »

moonman pisze:pytanie o żłoby i budynki specjalne:

w instrukcji jest napisane (ostatnia strona):
W Domu ryglowym możesz trzymać maksymalnie dwa zwierzęta tego samego rodzaju.
(...)
W Składziku nie możesz trzymać żadnych zwierząt.
(...)
W Szałasie możesz trzymać jedno zwierzę.
(...)
W Zagrodzie z oborą możesz trzymać maksymalnie pięć zwierząt tego samego rodzaju.
co się dzieje, jeśli w chacie postawiłem żłób, a następnie wybudowałem dom ryglowy - czy mogę tam trzymać 2 czy 4 zwierzęta.
składzik + żłób to 0 czy 1 zwierząt?
szałas = 1 czy 2 ?
zagroda z oborą 5 czy 10 ?
Nie chce mi się szukać gry, żeby popatrzeć na bazową liczbę, ale obora zawsze podwaja maksimum.
moonman pisze:pytanie o fazę powiększania stada:
mam np. 2 owce, jedna w budynku, druga na pastwisku - czy w fazie rozwoju otrzymam dodatkową owcę jeśli rodzice znajdują się w osobnych budynkach/pastwiskach?
Otrzymasz, jeśli tylko masz miejsce na potomstwo.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
alagor
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2012, 11:25

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: alagor »

Żłoby zostają tam gdzie je postawiłeś do końca gry. Żłoby podwajają maksymalną liczbę zwierząt którą możemy trzymać na pastwisku bądź w budynku. Dlatego w domu ryglowym możesz trzymać 4 zwierzątka, w szałasie 2, w szopie 6, w oborze 10 a w składziku 0 (bo 2 x 0 = 0 :wink: ).

Otrzymasz dodatkową owcę nawet gdy rodzice są w osobnych pomieszczeniach. No chyba, że nie będziesz miał gdzie jej trzymać :wink:
Nan
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:07
Lokalizacja: Czyżowice/Wodzisław Ślaski

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Nan »

mbork pisze:No, ale jak zostawisz 2 zwierzęta, to masz -1, a jak zero, to -3. To istotna różnica.
A to nie jest tak, że za np 1 krowę na koniec gry dostajesz (-3), ale jak byś miał np 3 krowy na koniec, to też dostaniesz (-3) (w sumie wynika to z tabeli z boku pudełka).

Mam jeszcze kilka wątpiliwości co do zasad. Pomożecie?

Najpierw instytucja Składziku. Czy Dobrze rozumiem, że jak mam Składzik w swoim gospodarstwie to kupuję inne budynki w dalszej grze za połowę ceny?
Np: szopa kosztuje 3 kamienie i 1 trzcinę to aby ją mieć zapłacę tylko 2 kamienie i 1 trzcinę (zaokrąglamy w górę czy nie)?


Dalej ten nieszczęsny składzik. Na koniec (licząc już punkty zwycięstwa) rozumiem, że ten kto ma w swoim gospodarstwie ten budynek ma korzyści w postaci dodatkowych punktów. Ale te dodatkowe punkty uzależnione są od ilości posiadanych materiałów budowlanych. Czy tak?
A więc jeżeli liczby punktów nie zaokrąglamy a mogę otrzymać wielokrotność połowy punktu to jeżeli bedę mieć na koniec 3 drewna, 2 kamienie i 1 trzcinę to otrzymam: 1 punkt za drewno, 1 za kamień i 0 za trzcinę. Czy dobrze?

:?:
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Bea »

Nan pisze:
Najpierw instytucja Składziku. Czy Dobrze rozumiem, że jak mam Składzik w swoim gospodarstwie to kupuję inne budynki w dalszej grze za połowę ceny?
Np: szopa kosztuje 3 kamienie i 1 trzcinę to aby ją mieć zapłacę tylko 2 kamienie i 1 trzcinę (zaokrąglamy w górę czy nie)?
A gdzie o tym jest w instrukcji? :shock:
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Pixa »

Nan pisze: A to nie jest tak, że za np 1 krowę na koniec gry dostajesz (-3), ale jak byś miał np 3 krowy na koniec, to też dostaniesz (-3) (w sumie wynika to z tabeli z boku pudełka).
Tak wlasnie jest, ale kazda krowa daje takze jeden punkt ogolnie. Zatem majac 1 krowe dostajesz w sumie - 2 pkt, jak masz dwie krowy to - 1, a jak trzy to zero.
Nan pisze: Mam jeszcze kilka wątpiliwości co do zasad. Pomożecie?

Najpierw instytucja Składziku. Czy Dobrze rozumiem, że jak mam Składzik w swoim gospodarstwie to kupuję inne budynki w dalszej grze za połowę ceny?
Np: szopa kosztuje 3 kamienie i 1 trzcinę to aby ją mieć zapłacę tylko 2 kamienie i 1 trzcinę (zaokrąglamy w górę czy nie)?
Zle rozumiesz. Skladzik daje ci jedynie punkty zwyciestwa na koniec gry. 1/2 punktu za kazdy material, ktory na koniec gry znajdzie sie na skladziku.
Nan pisze: Dalej ten nieszczęsny składzik. Na koniec (licząc już punkty zwycięstwa) rozumiem, że ten kto ma w swoim gospodarstwie ten budynek ma korzyści w postaci dodatkowych punktów. Ale te dodatkowe punkty uzależnione są od ilości posiadanych materiałów budowlanych. Czy tak?
A więc jeżeli liczby punktów nie zaokrąglamy a mogę otrzymać wielokrotność połowy punktu to jeżeli bedę mieć na koniec 3 drewna, 2 kamienie i 1 trzcinę to otrzymam: 1 punkt za drewno, 1 za kamień i 0 za trzcinę. Czy dobrze?
Zle. Dostajesz 1/2 za kazdy posiadany material niezaleznie od rodzaju. Masz 3 drewna, 2 kamienie i 1 trzcine, razem 6 surowcow = 3 punkty. Mozna dostac tez 1/2 punktu (nie zaokragla sie)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Nan
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:07
Lokalizacja: Czyżowice/Wodzisław Ślaski

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Nan »

Bea pisze:
A gdzie o tym jest w instrukcji? :shock:
Hmmm... Czyżby moja nadinterpretacja? :wink:

Ale, na stronie 4 pisze – budynki specjalne.

Tam gdzie jest działanie budynku przy składziku pisze *1/2 za materiał budowlany. Czyżby to jednak oznaczało, że mając ten budynek w swoim gospodarstwie kolejne budynki stawiamy za pół ceny? Nie wiem, może faktycznie źle interpretuję.
A punkty zwycięstwa przy składziku to * czyli mnożnik. Dalej idziemy na ostatnią stonę instrukcji (8) i przy składziku jest wyraźnie napisane Punkty: po ½ za posiadane materiały.

Chodzi o to, że według tego co tam jest napisane trzeba ODDZIELIĆ działanie budynku podczas gry, od wartości budynku wyrażonej w punktach zwycięstwa, na koniec gry.

Bo np taki Szałas podczas gry ma takie działanie, że jak go postawimy to natychmiast zabieramy jednego zwierzaka, a punktów zwycięstwa na koniec gry ma 0.


Pixa pisze:Najpierw instytucja Składziku. Czy Dobrze rozumiem, że jak mam Składzik w swoim gospodarstwie to kupuję inne budynki w dalszej grze za połowę ceny?
Np: szopa kosztuje 3 kamienie i 1 trzcinę to aby ją mieć zapłacę tylko 2 kamienie i 1 trzcinę (zaokrąglamy w górę czy nie)?
Zle rozumiesz. Skladzik daje ci jedynie punkty zwyciestwa na koniec gry. 1/2 punktu za kazdy material, ktory na koniec gry znajdzie sie na skladziku.
Nan pisze: Dalej ten nieszczęsny składzik. Na koniec (licząc już punkty zwycięstwa) rozumiem, że ten kto ma w swoim gospodarstwie ten budynek ma korzyści w postaci dodatkowych punktów. Ale te dodatkowe punkty uzależnione są od ilości posiadanych materiałów budowlanych. Czy tak?
A więc jeżeli liczby punktów nie zaokrąglamy a mogę otrzymać wielokrotność połowy punktu to jeżeli bedę mieć na koniec 3 drewna, 2 kamienie i 1 trzcinę to otrzymam: 1 punkt za drewno, 1 za kamień i 0 za trzcinę. Czy dobrze?
Zle. Dostajesz 1/2 za kazdy posiadany material niezaleznie od rodzaju. Masz 3 drewna, 2 kamienie i 1 trzcine, razem 6 surowcow = 3 punkty. Mozna dostac tez 1/2 punktu (nie zaokragla sie)[/quote]

Dzięki Pixa wielkie, dużo mi rozjaśniłeś :D
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Pixa »

Nan pisze: Hmmm... Czyżby moja nadinterpretacja?
Dokladnie tak. Reguly dot. skladziku sa takie jak Ci opisalem.

P.S.
Cytaty w poscie wyzej sie nie zgadzaja.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Nan
Posty: 19
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:07
Lokalizacja: Czyżowice/Wodzisław Ślaski

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Nan »

Pixa pisze: Hmmm... Czyżby moja nadinterpretacja?
Dokladnie tak. Reguly dot. skladziku sa takie jak Ci opisalem.

P.S.
Cytaty w poscie wyzej sie nie zgadzaja.[/quote]


Dziękuję :D
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Agricola- Chłopi i ich zwierzyniec

Post autor: Pixa »

Teraz z kolei ja mam watpliwosc. Jezeli mamy na szopie zlob, to czy w momencie przeksztalcenia szopy w obore tracimy go? Wydaje mi sie, ze nie?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
ODPOWIEDZ