Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 44 times

Machi Koro / Metropolia (Masao Suganuma)

Post autor: Vester »

No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.

http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1

Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Machi Koro

Post autor: TTR_1983 »

Vester pisze:No proszę. Foxgames wydadzą po polsku Machi Koro, jedną z bardziej "modnych" gier tego Essen.
Szacunek za rękę na pulsie.

http://boardgamegeek.com/boardgame/143884/machi-koro

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 472&type=1

Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
napisali przecież, że pudełko będzie od razu zawierało dodatek ;)
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Machi Koro

Post autor: konev »

Vester pisze: Do wydawnictwa: planujecie również dodatek PLUS? Podobno czyni grę jeszcze lepszą...
Jakbyś rozwinął informacje na FB: Uwaga!!! W pudełku polskiej edycji gry znajdziecie dodatek Machi Koro Plus składający się z 68 kart! ;)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 44 times

Re: Machi Koro

Post autor: Vester »

Ups, no to plama. Ale bardziej czuję zadowolenie, niż wstyd, zatem dzięki! :D
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Machi Koro

Post autor: sipio »

Bardzo trafny wybór. Ciekawy, trudno dostępny tytuł i to jeszcze z dodatkiem. Byle więcej takich.
Dawno nie czułem takiego zadowolenie z informacji o jakiejś polskiej edycji.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1532
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Machi Koro

Post autor: Furan »

Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
eyrmin
Posty: 128
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:39
Lokalizacja: Kraków/Portsmouth

Re: Machi Koro

Post autor: eyrmin »

Rochwald pisze:Niech tylko zostaną oryginalne grafiki, a zamówię w preorderze.
Profil Foxgames na FB pisze:Polska edycja zawierać będzie efektowne ilustracje z japońskiej wersji oraz polski tytuł, nad którym aktualnie pracujemy.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Machi Koro (Metropolia)

Post autor: Banan2 »

Odświeżę temat. Metropolia czyli Machi Koro z dodatkiem już za kilka dni w sklepach. Tutaj jest instrukcja. Sugerowana cena to 64,99 PLN, czyli przy dobrych wiatrach będzie do kupienia za 45-50 PLN.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Machi Koro

Post autor: janekb »

Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Machi Koro

Post autor: Leser »

janekb pisze:Przeczytałem właśnie instrukcję. Grał ktoś z Was w tę grę? Po tym co przeczytałem to wydaje mi się ona trochę nudnawa, turlam, płacę(dostaję), kupuję itd. Podobnie jak w Osadnikach z Catanu. Jeśli mieliście z nią już do czynienia napiszcie jakieś opinie.
Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Machi Koro

Post autor: janekb »

Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Machi Koro

Post autor: Leser »

janekb pisze:
Leser pisze:Grać nie grałem, ale porównanie do Catanu jest w oczywisty sposób nietrafione. Machi Koro to gra, która opiera się na zdolnościach kart i wykorzystaniu istniejącej między nimi synergii. Jak to się sprawdza, czas pokaże, ale prostota, wręcz lapidarność zasad, to moim zdaniem cecha raczej pozytywna i rokująca nadzieję na fajny tytuł.
No nie wiem dlaczego niby nietrafione? Tak samo jak w osadnikach (przynajmniej w karcianej) surowce pozyskuje się przez wynik rzutu kości, tak w Machi Koro ze zdolności budynków korzysta się uzyskując odpowiedni wynik na kości. Co w tym porównaniu nietrafionego?
To, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadników.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Machi Koro

Post autor: janekb »

Leser pisze:o, że pomijasz diabła, który tkwi w szczególe, o którym zresztą sam napisałeś. Osadnicy: zbieranie surowców, Machi Koro: korzystanie z umiejętności. Ergo: w osadnikach karcianych potrzebne Ci są surowce. Zasadniczo (o ile pamiętam, karcianą wersję odstawiłem daaawno temu) będziesz potrzebował wszystkich ich rodzajów - nic tu się nie wymodzi i jakiejś niesamowitej synergii się nie zbuduje. W Machi Koro, przynajmniej tego się spodziewam, chodzi o zbudowanie działającego silnika współpracujących ze sobą kart. Dobra gra w tej kategorii pozwala na liczne i różnorodne komba zapewniające różnorodność rozgrywek. Kompletnie inny "filing", niż w z deka przykurzonej mechanice osadni
Niestety chyba nie będzie tak fajnie. Zerknąłem na recenzje Vasela i się rozczarowałem. Co prawda widziałem tylko podstawowe budynki, ale dają one w większości kasę, która jest potrzeban do budowy kolejnych budynków, które dają kasę, żeby móc zbudować kolejne budynki, które dadzą co? ;-) nadal dla mnie Catan, tylko zamiast kilku różnych surowców jeden. Tam było jeszcze o tyle fajnie, że można było zbudować dodatkowe budynki, które dawały większe bonusy niż tylko surowce. Nie widziałem natomiast budynków z dodatku, może one coś zmienią.
Awatar użytkownika
flowerus
Posty: 490
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Machi Koro

Post autor: flowerus »

Czy ktoś już grał? Recenzje na Dice Tower są raczej pozytywne, ale gra wydaje się być bardzo prosta i losowa.
Czy jest radość z grania? Warto kupić?
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Machi Koro

Post autor: rastula »

W instrukcji coś jest pomieszane:


jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...

napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5830
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 404 times

Re: Machi Koro

Post autor: KubaP »

rastula pisze:W instrukcji coś jest pomieszane:


jako karty startowe 2 razy wymienione są karty Farma - a rewersy ( żółte) i rysunek setupu wskazują że są to raczej karty Pole...

napisałem na FB do wydawcy - zobaczymy jak jest ( stawiam na Pole)
Tak, chodzi o pole - spójrz na koszt kart (na 4 kartach "Pole" nie ma kosztu, bo są to karty startowe).
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Machi Koro

Post autor: rastula »

dzięki - jeszcze nie grałem - więc na "logikę" nie rozbierałem , tylko na obrazki - na szczęście rewersy ( żółte - startowe) się zgadzają...
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4131
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Machi Koro

Post autor: tomb »

Na stronie Rebela jest tekst:
Uwaga! W drukowanej instrukcji znajduje się błąd! Rozpoczynając grę posiadamy dwie wybudowane karty. I tam, zamiast karty FARMA używamy karty POLE.
Awatar użytkownika
Jarek B.
Posty: 148
Rejestracja: 17 wrz 2007, 08:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times

Re: Machi Koro

Post autor: Jarek B. »

Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Machi Koro

Post autor: xel4 »

Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Machi Koro

Post autor: rastula »

xel4 pisze:Czy przy rzucie dwoma kościami muszę sumować jej wartości? Czy mogę skorzystać z wartości kości dla dwóch kart? Np. czy przy rzucie 2 i 3 muszę skorzystać z karty dzięki, której otrzymuje dochód przy wartości 5. Czy też moge skorzystać z kart o wartości 2 oraz 3?


sumujesz wynik, nie możesz wybiórczo zastosować wyników ( ale nie ma obowiązku rzucania dwoma kościami, wybór należy do gracza (pod warunkiem oczywiście że ma wybudowany odpowiedni budynek specjalny).
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Machi Koro

Post autor: xel4 »

Dziękuje:)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Machi Koro

Post autor: Leser »

Jarek B. pisze:Rozpoczynamy z Polem.
Na naszym profilu fb udostępniliśmy poprawioną wersję instrukcji. Wysłaliśmy ją również do sklepów internetowych (widzę, że Rebel już ją udostępnił u siebie).
http://foxgames.pl/instrukcje/metropoli ... 14_web.pdf
W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Machi Koro

Post autor: Banan2 »

Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Machi Koro

Post autor: rastula »

Banan2 pisze:
Leser pisze:W pierwszych rozgrywkach w mojej ekipie pojawiło się parę wątpliwości, więc pozwoliłem sobie założyć temat w dziale zasad.
A jakie wrażenia?
Pozdrawiam

niepytany odpowiem ;)...


Na razie żeby się zapoznać ogólnie z mechaniką graliśmy tylko w podstawową wersję ( wszystkie karty podstawki dostępne równocześnie). W takiej wersji gra rzeczywiście jest dość prosta i polega na zbudowaniu silniczka złożonego z kart niebieskich i zielonych przy jednoczesnym niwelowaniu strat / liczeniu na zysk z kart czerwonych i fioletowych. Z jednej strony jest chęć dominacji w jednym "silniku" ( np. farmy + fabryka sera) ale z drugiej strony wtedy punktujemy wyłącznie przy jednym wyniku rzutu. Rozsądnym jest więc budowa w miarę równoważnego miasta. Do tego decyzja o kolejności budowy budynków głównych. Graliśmy we trzech - mim że zbudowałem 3 budynki specjalne to przeciwnicy wspólnymi siłami ograbili mnie z kasy i nie dopuścili do zwycięstwa ( ale emocje były)...

W niefamilijnych rozgrywkach na pewno warto zastosować wariant z 10 rodzajami odsłoniętych kart - wtedy budowa efektywnej maszynki do robienia pieniędzy staje się większym wyzwaniem - nie wiemy jakie karty dojdą w późniejszym okresie.

Zapewne dla wielu euro graczy będzie tu za dużo losowości i w sumie za mało wyborów ( nie ma wielkiej różnicy czy postawimy na las + fabryka mebli czy na farmę + fabrykę sera) - ale dodatek i nowe zasady naprawdę dodają grze rumieńców i sprawiają że jest ona miłym deserem bądź zakąską do dania głównego - a w sumie zmieści się w kieszeni ....
ODPOWIEDZ