Gwiezdny kupiec
Re: Gwiezdny kupiec
No powolutku idzie
Mam jeszcze pytanie, czy dobrze to rozumiem:
Zasady gry mówią:
Jak rozumiem, Przechwytywanie jest zatem czymś w rodzaju siłowego zatrzymania statku w Przestrzeni wokółplanetarnej.
W sobotę postaram się wrzucić screeny z bitwy
Mam jeszcze pytanie, czy dobrze to rozumiem:
Zasady gry mówią:
Jak rozumiem, jeśli ktoś określił jako cel podróży Przestrzeń wokółplanetarną dowolnego układu, to w momencie kiedy jego statek tam trafi, bitwa ze statkami, które znajdują się w tej przestrzeni może być rozpoczęta bez żadnych rzutów kostkami związanych z przechwytywaniem ? Czyli że przechwytywanie prowadzi się tylko w momencie, kiedy gracz próbuje "prześliznąć się" od razu na do Portu Kosmicznego lub na Planetę.[10.2] Statek, który dobrowolnie zostaje umieszczony w przestrzeni wokółplanetarnej automatycznie przechwytuje wszystkie statki już się w tej przestrzeni znajdujące.
Jeśli dwa lub więcej statków zostaje jednocześnie umieszczonych (dobrowolnie) w tej samej przestrzeni wokółplanetarnej, przechwytują się one nawzajem. Jeśli chcą, to mogą rozpocząć bitwę.
Jak rozumiem, Przechwytywanie jest zatem czymś w rodzaju siłowego zatrzymania statku w Przestrzeni wokółplanetarnej.
W sobotę postaram się wrzucić screeny z bitwy
Re: Gwiezdny kupiec
Ok, zamieszczam kilka screenów z przechwytywania i walki:
Obrazek 1:
Po wybraniu celu Hiperskoku, jeśli w Przestrzeni międzyplanetarnej znajdują się jakieś statki, pojawia się powyższy ekran. Po lewej stronie błękitnego kręgu znajdują się statki, które orbitują w przestrzeni międzyplanetarnej. Po prawej stronie znajduje się statek, który ma zamiar wlecieć na planetę, w przestrzeń międzyplanetarną lub do portu kosmicznego.
Obrazek 2:
Parametry każdego statku można obejrzeć klikając na symbol statku myszką.
Obrazek 3:
Jeśli celem statku jest Planeta lub Port kosmiczny, gracze posiadający statki w Przestrzeni międzyplanetarnej są pytani (wg KOLEJNOŚCI obowiązującej w tym etapie) czy chcą dokonać próby przechwycenia statku.
Obrazek 4:
Jeśli gracz zadeklaruje chęć przechwycenia statku, przeprowadzany jest test powodzenia tej operacji. Zgodnie z zasadami gry, niezależnie od wyniku, gracz traci 2K punktów reputacji. W przedstawionym wariancie przechwytywanie powiodło się, a gracz który próbował przechwytywać traci 7 punktów reputacji.
Obrazek 5:
Jeśli statek zostanie przechwycony, może rozpocząć się bitwa. Gracze deklarują (wg INICJATYWY) czy będą do siebie strzelać. W tym przypadku Statek "Zeus" (który przechwycił statek Apollo) zdecydował się strzelać do statku "Apollo" (bez użycia rakiet).
Obrazek 6:
Statek "Apollo" otrzymał 10 uszkodzeń. Jego właściciel musi teraz rozdystrybuować otrzymane uszkodzenia pomiędzy moduły oraz kadłub (jest to w trakcie implementacji).
Po tej czynności, następny wg INICJATYWY gracz ma możliwość strzelania.
Pytanie:
W zasadach gry jest napisane, że jeśli statek strzela do statku, który nie chciał być przechwycony, to strzelający gracz traci 3K reputacji. Czy traci je za każdym razem, kiedy strzela, czy tylko za pierwszym razem, kiedy zdecyduje się zaatakować przechwycony statek ?
Obrazek 1:
Po wybraniu celu Hiperskoku, jeśli w Przestrzeni międzyplanetarnej znajdują się jakieś statki, pojawia się powyższy ekran. Po lewej stronie błękitnego kręgu znajdują się statki, które orbitują w przestrzeni międzyplanetarnej. Po prawej stronie znajduje się statek, który ma zamiar wlecieć na planetę, w przestrzeń międzyplanetarną lub do portu kosmicznego.
Obrazek 2:
Parametry każdego statku można obejrzeć klikając na symbol statku myszką.
Obrazek 3:
Jeśli celem statku jest Planeta lub Port kosmiczny, gracze posiadający statki w Przestrzeni międzyplanetarnej są pytani (wg KOLEJNOŚCI obowiązującej w tym etapie) czy chcą dokonać próby przechwycenia statku.
Obrazek 4:
Jeśli gracz zadeklaruje chęć przechwycenia statku, przeprowadzany jest test powodzenia tej operacji. Zgodnie z zasadami gry, niezależnie od wyniku, gracz traci 2K punktów reputacji. W przedstawionym wariancie przechwytywanie powiodło się, a gracz który próbował przechwytywać traci 7 punktów reputacji.
Obrazek 5:
Jeśli statek zostanie przechwycony, może rozpocząć się bitwa. Gracze deklarują (wg INICJATYWY) czy będą do siebie strzelać. W tym przypadku Statek "Zeus" (który przechwycił statek Apollo) zdecydował się strzelać do statku "Apollo" (bez użycia rakiet).
Obrazek 6:
Statek "Apollo" otrzymał 10 uszkodzeń. Jego właściciel musi teraz rozdystrybuować otrzymane uszkodzenia pomiędzy moduły oraz kadłub (jest to w trakcie implementacji).
Po tej czynności, następny wg INICJATYWY gracz ma możliwość strzelania.
Pytanie:
W zasadach gry jest napisane, że jeśli statek strzela do statku, który nie chciał być przechwycony, to strzelający gracz traci 3K reputacji. Czy traci je za każdym razem, kiedy strzela, czy tylko za pierwszym razem, kiedy zdecyduje się zaatakować przechwycony statek ?
Re: Gwiezdny kupiec
Nie wiem, jak to jest w oryginalnej wersji gry, ale w polskiej jest rozbieżność pomiędzy pkt. 10.6 instrukcji, a tabelą 21.7.
Instrukcja mówi o 3K6, a tabela o 2K6 straty reputacji za strzelanie do statku, który tego nie chce. My wybieraliśmy opcję łagodniejszą, bo bez Łączności Bojowej po jednej potyczce można zejść z reputacją do zera(-2k6 za przechwyt i -3k6 za walkę), a to czyniło bitwy totalnie nieopłacalnymi. Oczywiście strata jest jednorazowa. Odejmowanie po każdej serii, to byłby już horror. Granie "piratami" miałoby wtedy sens tylko korporacjami bez reputacji. W Wolnej Konkurencji bez szans. Choć ta jedna kostka mniej i tak szaleństwa nie robi. Ale cóż, taka uroda Gwiezdnego Kupca. Przy tej okazji, kolejny raz przypomnę o prośbie, żeby możliwe były pewne modyfikacje zasad; takie "zasady domowe", które pewnie wielu z Was wprowadza do gier, kiedy już pozna się ich słabe strony.
Co do pomysłu na Bitwy. Fajnie to rozwiązałeś. Wszystko wygląda przejrzyście.
Instrukcja mówi o 3K6, a tabela o 2K6 straty reputacji za strzelanie do statku, który tego nie chce. My wybieraliśmy opcję łagodniejszą, bo bez Łączności Bojowej po jednej potyczce można zejść z reputacją do zera(-2k6 za przechwyt i -3k6 za walkę), a to czyniło bitwy totalnie nieopłacalnymi. Oczywiście strata jest jednorazowa. Odejmowanie po każdej serii, to byłby już horror. Granie "piratami" miałoby wtedy sens tylko korporacjami bez reputacji. W Wolnej Konkurencji bez szans. Choć ta jedna kostka mniej i tak szaleństwa nie robi. Ale cóż, taka uroda Gwiezdnego Kupca. Przy tej okazji, kolejny raz przypomnę o prośbie, żeby możliwe były pewne modyfikacje zasad; takie "zasady domowe", które pewnie wielu z Was wprowadza do gier, kiedy już pozna się ich słabe strony.
Co do pomysłu na Bitwy. Fajnie to rozwiązałeś. Wszystko wygląda przejrzyście.
Re: Gwiezdny kupiec
Tak, nie wiem co mi się ubzdurało że wszędzie daję wachty przez "h" :/Zupełnie na marginesie: wachta (przez "ch").
Tu akurat nie ma problemu bo wszystko jest sparametryzowane na zasadzie, że jest plik konfiguracyjny w ktorym jest na przykład:Przy tej okazji, kolejny raz przypomnę o prośbie, żeby możliwe były pewne modyfikacje zasad; takie "zasady domowe", które pewnie wielu z Was wprowadza do gier, kiedy już pozna się ich słabe strony.
STATRING_CONNECTION_POINTS = 2K
I oznacza to, że na starcie każdy otrzymuje losowo 2K punktów powiązań do podziału. Jeśli się tam zmieni na wartość stałą, na przykład "6", to każdy dostanie 6 punktów do podziału na start. Wszystkie wartości są tak sparametryzowane - parametry kadłubów, modułów, początkowych cen towarów... Wszystko.
Oczywiście nieodpowiedzialna zmiana tych parametrów spowodowałaby totalne zdebalansowanie gry, ale jeśli się zrobi z głową to będzie ok.
Trzeba jeszcze sporo nad tym popracować. Wg mnie wszystko jest mało kompaktowe. Poza tym w trakcie bitwy gracz musi mieć możliwość rozdzielania uszkodzeń pomiędzy moduły i to trzeba zrobić w sposób przejrzysty.Co do pomysłu na Bitwy. Fajnie to rozwiązałeś. Wszystko wygląda przejrzyście.
Najbardziej intuicyjnie byłoby, gdyby okna z informacjami o statkach były grafikami symbolizującymi statki, moduły miały swoje miejsca itd... wtedy wszystko byłoby łatwiejsze do zrozumienia przez graczy którzy nigdy nie mieli do czynienia z GK...
No ale na razie nie ma na to czasu więc robię taką "podstawową" wersję interfejsu graficznego...
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Gwiezdny kupiec
Nie mam pojęcia o czym mówisz w pierwszej części zdania bo GK nie znam ale nie zmienia to faktu że dzięki Tobie/Wam chętniej w to zagram jak już się będzie dałocracko pisze:Najbardziej intuicyjnie byłoby, gdyby okna z informacjami o statkach były grafikami symbolizującymi statki, moduły miały swoje miejsca itd... wtedy wszystko byłoby łatwiejsze do zrozumienia przez graczy którzy nigdy nie mieli do czynienia z GK...
Powodzenia i 3mam kciuki
Re: Gwiezdny kupiec
Sporo osób deklaruje że cośtam zrobi i niestety na deklaracjach się kończyCo do grafik statków to chyba ktoś wcześniej zadeklarowal się zę pomoże je zrobić. W razie czego to moge pomoc z grafikami tych statkow, jak znajde czas
Ja postaram się skończyć całą mechanikę gry a dopiero potem dopracowywać graficznie, bo inaczej gra utknie na długo w jednym miejscu.
- lacki2000
- Posty: 4061
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 279 times
- Been thanked: 164 times
Re: Gwiezdny kupiec
lichking pisze:Ostatni post był miesiąc temu - w interesie własnym wspierajmy cracko, bo cała w nim nadzieja na reaktywację TAKIEJ GRY!
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Gwiezdny kupiec
Wszystko jest pod kontrolą
Oczywiście wyszło na to, że zbyt optymistycznie określiłem czas wydania pierwszej wersji, ale jak to mawiają "Źle zarządzany projekt zajmuje trzy razy więcej czasu niż planowano. Dobrze zarządzany projekt - dwa razy więcej czasu niż planowano."
Oczywiście ciężko tu mówić o prawdziwym zarządzaniu bo na razie niestety pracuję sam, ale idzie do przodu
Interfejs gry potrzebuje małego przeprojektowania, ponieważ w fazach transakcji, okazji i inwestycji gracze muszą mieć możliwość dosyć swobodnego i intuicyjnego manipulowania obiektami gry.
Ponieważ jest tego sporo, uznałem, że warto nieco dopracować interfejs, zamiast robić to dwa razy - czyli teraz "na szybko", żeby tylko coś było, a potem od nowa.
Już wkrótce pokażę efekty
Oczywiście wyszło na to, że zbyt optymistycznie określiłem czas wydania pierwszej wersji, ale jak to mawiają "Źle zarządzany projekt zajmuje trzy razy więcej czasu niż planowano. Dobrze zarządzany projekt - dwa razy więcej czasu niż planowano."
Oczywiście ciężko tu mówić o prawdziwym zarządzaniu bo na razie niestety pracuję sam, ale idzie do przodu
Interfejs gry potrzebuje małego przeprojektowania, ponieważ w fazach transakcji, okazji i inwestycji gracze muszą mieć możliwość dosyć swobodnego i intuicyjnego manipulowania obiektami gry.
Ponieważ jest tego sporo, uznałem, że warto nieco dopracować interfejs, zamiast robić to dwa razy - czyli teraz "na szybko", żeby tylko coś było, a potem od nowa.
Już wkrótce pokażę efekty
Re: Gwiezdny kupiec
Zrobiłem bardzo prostą stronę, na której każdy może na bieżąco sprawdzać stan postępów tworzenia gry. Większe update'y z grafiką będą oczywiście na forum. Obecnie muszę się uporać z dopracowaniem interfejsu użytkownika, aby można było wygodnie manipulować wszystkim w fazach Transakcji, Okazji i Inwestycji.
Podaję link:
http://coredump.pl/gk/
Podaję link:
http://coredump.pl/gk/
Re: Gwiezdny kupiec
Daj znać, czy jeszcze "walczysz", bo na Twojej stronie nie widać od wrzesnia żadnych ruchów.
Re: Gwiezdny kupiec
Walcze, walcze. W ciągu 2 tygodni wrzucę filmik na youtube. Jednoosobowo to spore wyzwanie, a miałem kilka nieprzewidzianych trudności "życiowych", które trochę mnie opóźniły.
Silnik jest gotowy, nie ma żadnych problemów typu "łata na łatę" i w końcu się zaczyna sypać. Po prostu wykonanie ergonomicznego interfejsu użytkownika to kolosalna praca dla jednej osoby
Silnik jest gotowy, nie ma żadnych problemów typu "łata na łatę" i w końcu się zaczyna sypać. Po prostu wykonanie ergonomicznego interfejsu użytkownika to kolosalna praca dla jednej osoby
Re: Gwiezdny kupiec
Jasna sprawa. Trzymam kciuki. Chciałem się tylko upewnić, że praca posuwa się. Chętnie zobaczę ten filmik.
Re: Gwiezdny kupiec
Hej, trafiłem na ten wątek przypadkiem dopiero dziś i jestem zachwycony, to co dotychczas zrobiłeś wygląda fantastycznie
Naprawdę nie mogę się doczekać, trzymam kciuki, żeby udało się ukończyć ten projekt.
Jeśli naprawdę chcesz jakiejś pomocy, to może rozważ stworzenie krótkiej listy rzeczy do wykonania, które mógłbyś delegować na innych; całkiem możliwe, że znajdą się szybko jacyś chętni, żeby cię wspomóc.
Widziałem podobne listy w wielu projektach open source i chyba działa to dość dobrze, pod warunkiem, że poszczególne zadania nie będą zbyt rozległe.
Nie jestem niestety programistą, ale pewnie mógłbym się pokusić np. o narysowanie dodatkowych ikon statków itp.
Odnośnie wcześniejszych komentarzy, proszę nie ograniczajcie liczby identycznych modułów do 1 sztuki/statek, problem z modułem broni lekkiej wystarczy rozwiązać ograniczając jej liczbę na statku do ilości załóg dostępnych w danym kadłubie (coś jak uzbrojenie na Sokole Milennium, obsługiwane bezpośrednio przez pilotów). Wydaje się to dość rozsądne, a dodatkowo znacząco podnosi też przydatność nielegalnych modułów wojskowych.
Czy dopuszczacie możliwość zwiększenia liczby dostępnych wydarzeń, np. o losowe zmiany współczynników poszczególnych układów, dodatkowe misje, itp? Byłaby to znacząca przewaga wersji elektronicznej nad papierową
Pozdrawiam i życzę samych sukcesów!
Naprawdę nie mogę się doczekać, trzymam kciuki, żeby udało się ukończyć ten projekt.
Jeśli naprawdę chcesz jakiejś pomocy, to może rozważ stworzenie krótkiej listy rzeczy do wykonania, które mógłbyś delegować na innych; całkiem możliwe, że znajdą się szybko jacyś chętni, żeby cię wspomóc.
Widziałem podobne listy w wielu projektach open source i chyba działa to dość dobrze, pod warunkiem, że poszczególne zadania nie będą zbyt rozległe.
Nie jestem niestety programistą, ale pewnie mógłbym się pokusić np. o narysowanie dodatkowych ikon statków itp.
Odnośnie wcześniejszych komentarzy, proszę nie ograniczajcie liczby identycznych modułów do 1 sztuki/statek, problem z modułem broni lekkiej wystarczy rozwiązać ograniczając jej liczbę na statku do ilości załóg dostępnych w danym kadłubie (coś jak uzbrojenie na Sokole Milennium, obsługiwane bezpośrednio przez pilotów). Wydaje się to dość rozsądne, a dodatkowo znacząco podnosi też przydatność nielegalnych modułów wojskowych.
Czy dopuszczacie możliwość zwiększenia liczby dostępnych wydarzeń, np. o losowe zmiany współczynników poszczególnych układów, dodatkowe misje, itp? Byłaby to znacząca przewaga wersji elektronicznej nad papierową
Pozdrawiam i życzę samych sukcesów!
Re: Gwiezdny kupiec
Nie ma problemu, tego typu rzeczy są bardzo potrzebne. Jak wiadomo w Gwiezdnym Kupcu statki posiadają różne typy kadłubów. Możesz zaprojektować ikony każdego typu kadłuba. Możesz również zaprojektować ikony modułów i w ogóle jeśli jesteś w stanie poprawić graficznie to co jest do tej pory, to możesz popracować nad każdym elementem, bo zaprojektowane przeze mnie ikonki są raczej "tymczasowymi" grafikami, żeby było w co kliknąć podczas projektowania gry.Nie jestem niestety programistą, ale pewnie mógłbym się pokusić np. o narysowanie dodatkowych ikon statków itp.
Technicznie nie ma z tym żadnego problemu - to tylko liczby. Można nawet dorobić nowe typy kadłubów czy nowe moduły. Jedyna trudność to zbalansować te nowe parametry odpowiednio, żeby nie zepsuły zabawy.Czy dopuszczacie możliwość zwiększenia liczby dostępnych wydarzeń, np. o losowe zmiany współczynników poszczególnych układów, dodatkowe misje, itp? Byłaby to znacząca przewaga wersji elektronicznej nad papierową
Miałem małe trudności, bo w październiku urodziło mi się dziecko i miałem mocno ograniczony czas wolny na tworzenie gry, ale wszystko już się stabilizuje i wracam do prac
W ramach bonusu prezentuję screen z gry z pełnym menu na górnej listwie:
Ikony MENU oznaczają kolejno (od lewej):
1. Widok podstawowy (overview)
2. Widok "ekonomiczny" - magazyny, fabryki, zgromadzone towary, statki w stoczniach itp.
3. Floty - pozycje flot graczy w poszczególnych układach
4. Wiadomości - tor zawierający Wiadomości. W tym widoku można również podglądać Wydarzenia (po uiszczeniu opłaty) oraz kupować i wykorzystywać Okazje
5. Kredyty - przełączając się do tego okna można zaciągać Kredyty
6. Dziennik gracza - tutaj można zobaczyć podsumowanie swojego statusu oraz stanu posiadania
7. Umowy - w tym oknie można będzie zawierać umowy pomiędzy graczami
8. Statystyki - tu będzie można zobaczyć swoją pozycję ekonomiczno-militarną w odniesieniu do reszty graczy
Re: Gwiezdny kupiec
Rozmawiałem już z cracko, mamy do was wszystkich prośbę; aby usprawnić interfejs, powinniśmy stworzyć uproszczony konspekt poszczególnej tury gracza z opisem czynności i informacji np.
1. Patrzę ile mam reputacji i pieniędzy.
2. Gdzie mam statki.
3. Jakie są ceny towarów
4. Planuję zakup towarów itp itd...
Taki rozplanowanie pozwoli ograniczyć ilość używanych okien/informacji i ułatwić wszystkim rozgrywkę. Ważne jest, żeby poznać ogólny sposób myślenia graczy, a nie zaś tylko nasze widzimisie
Oczywiście konspekt musi być zbieżny z przebiegiem tur, ale ważne jest by należycie ocenić istotność poszczególnych informacji.
Wszystkich wyjadaczy GK proszę o chwilę kreatywności i propozycje, mam nadzieję, że jesteście przynajmniej w połowie tak spragnieni tego sukcesu jak my
1. Patrzę ile mam reputacji i pieniędzy.
2. Gdzie mam statki.
3. Jakie są ceny towarów
4. Planuję zakup towarów itp itd...
Taki rozplanowanie pozwoli ograniczyć ilość używanych okien/informacji i ułatwić wszystkim rozgrywkę. Ważne jest, żeby poznać ogólny sposób myślenia graczy, a nie zaś tylko nasze widzimisie
Oczywiście konspekt musi być zbieżny z przebiegiem tur, ale ważne jest by należycie ocenić istotność poszczególnych informacji.
Wszystkich wyjadaczy GK proszę o chwilę kreatywności i propozycje, mam nadzieję, że jesteście przynajmniej w połowie tak spragnieni tego sukcesu jak my
Re: Gwiezdny kupiec
Ok, wiem, że wkurza Was fakt przeciągania się czasu wykonania gry. W ostatnim czasie jednak zrobiłem WSZYSTKO, aby dostosować technologię do warunków w jakich gra powstaje. Moje wysiłki nie poszły na marne i obecnie dysponuję komponentami interfejsu użytkownika, które pozwolą na bardzo szybkie tworzenie kolejnych elementów gry.
Aby dać świadectwo tego, co obecnie jest zrobione oraz włączyć Was do aktywnego przesyłania uwag, postanowiłem wybrać takie podejście:
Zamiast tracić czas na robienie i opisywanie screenshotów lub nagrywanie filmików na youtube, postanowiłem wypuścić wersję ALPHA. Każdy będzie mógł pobrać, testować i zgłaszać uwagi.
W wersji ALPHA v0.1 będzie działać:
- Inicjalizacja gry zgodnie ze scenariuszem WOLNA KONKURENCJA
- FAZA LICYTACJI
- FAZA INICJATYWY
- FAZA WIADOMOŚCI
Interfejs Użytkownika obejmował będzie:
- Wszystkie mechanizmy niezbędne do wykonania czynności w wyżej wymienionych fazach
- Panel informacji o Układach Gwiezdnych
- Panel informacji o pozycjach rynkowych graczy oraz stanie fabryk i magazynów graczy
- Panel informacji o statkach kosmicznych graczy - ich pozycjach oraz parametrach
- Panel informacji o WIADOMOŚCIACH - lista wydarzeń oraz okazji, możliwość sprawdzania przyszłych wydarzeń oraz kupowania okazji zgodnie z zasadami gry
Kolejne fazy gry będą implementowane, a następnie wydawane będą kolejne wersje ALPHA, aż dojdziemy do fazy BETA i w końcu do finalnej wersji gry. Uwierzcie, że nie próżnowałem przez cały ten czas i 100% możliwości czasowych jakie miałem, poświęcałem temu projektowi.
Jedyne, czego potrzebuję do wydania wersji ALPHA v0.1 to kosmetyczne dorobienie opisów każdego elementu interfejsu, aby każdy z Was mógł przeczytać co dokładnie oznacza dany element na planszy. Potrzebuję na to dosłownie tygodnia, czyli maksymalnie do 23.01.2014 dostaniecie builda gry o którym teraz piszę. Termin ten jest ostateczny i wiążący - nie podlega żadnym przesunięciom.
Od momentu wydania tej wersji wszystko będzie szło o wiele, wiele szybciej, o czym wkrótce się przekonacie.
Aby dać świadectwo tego, co obecnie jest zrobione oraz włączyć Was do aktywnego przesyłania uwag, postanowiłem wybrać takie podejście:
Zamiast tracić czas na robienie i opisywanie screenshotów lub nagrywanie filmików na youtube, postanowiłem wypuścić wersję ALPHA. Każdy będzie mógł pobrać, testować i zgłaszać uwagi.
W wersji ALPHA v0.1 będzie działać:
- Inicjalizacja gry zgodnie ze scenariuszem WOLNA KONKURENCJA
- FAZA LICYTACJI
- FAZA INICJATYWY
- FAZA WIADOMOŚCI
Interfejs Użytkownika obejmował będzie:
- Wszystkie mechanizmy niezbędne do wykonania czynności w wyżej wymienionych fazach
- Panel informacji o Układach Gwiezdnych
- Panel informacji o pozycjach rynkowych graczy oraz stanie fabryk i magazynów graczy
- Panel informacji o statkach kosmicznych graczy - ich pozycjach oraz parametrach
- Panel informacji o WIADOMOŚCIACH - lista wydarzeń oraz okazji, możliwość sprawdzania przyszłych wydarzeń oraz kupowania okazji zgodnie z zasadami gry
Kolejne fazy gry będą implementowane, a następnie wydawane będą kolejne wersje ALPHA, aż dojdziemy do fazy BETA i w końcu do finalnej wersji gry. Uwierzcie, że nie próżnowałem przez cały ten czas i 100% możliwości czasowych jakie miałem, poświęcałem temu projektowi.
Jedyne, czego potrzebuję do wydania wersji ALPHA v0.1 to kosmetyczne dorobienie opisów każdego elementu interfejsu, aby każdy z Was mógł przeczytać co dokładnie oznacza dany element na planszy. Potrzebuję na to dosłownie tygodnia, czyli maksymalnie do 23.01.2014 dostaniecie builda gry o którym teraz piszę. Termin ten jest ostateczny i wiążący - nie podlega żadnym przesunięciom.
Od momentu wydania tej wersji wszystko będzie szło o wiele, wiele szybciej, o czym wkrótce się przekonacie.
Re: Gwiezdny kupiec
Ja mógłbym z kimś się podjąć stworzenia tego w PHP. Jeżeli by się znalazł jakiś grafik ,który by ładny interfejs przygotował i jeszcze jedna osoba która by ogarnęła ze mną kod jest to do ogarnięcia w miesiąc, półtora.
Re: Gwiezdny kupiec
W tak krótkim czasie nie zrobisz. Ponieważ mam zrobiony i przetestowany obiektowy model świata gry, mogę służyć radami w tej kwestii. Oczywiście niezależnie od tego będę robił swoją wersję aplikacji "desktopowej". Możemy porównać, kto szybciej skończy grę (chodzi mi o to, że mimo zaawansowanej fazy, przewiduję jeszcze ponad miesiąc prac). Oczywiście bez żadnej uszczypliwości, bo im więcej Gwiezdnego Kupca tym lepiej
Ja jestem na etapie przerzucania zaprototypowanych części interfejsu do wersji "produkcyjnej". Jutro udostępniam poglądowo wersję ALPHA.
Ja jestem na etapie przerzucania zaprototypowanych części interfejsu do wersji "produkcyjnej". Jutro udostępniam poglądowo wersję ALPHA.
Re: Gwiezdny kupiec
Zgodnie z zapowiedziami, udostępniam wczesną wersję gry Gwiezdny Kupiec. Wersja ta oznaczona została numerem ALPHA v0.1
W wersji tej działają następujące elementy:
- Inicjalizacja gry zgodnie ze scenariuszem WOLNA KONKURENCJA
- FAZA LICYTACJI
- FAZA INICJATYWY
W planach miałem dołączenie w tej wersji razu fazy wiadomości, ale mam jeszcze kilka pomysłów na ulepszenia, więc pojawi się w kolejnym buildzie w przyszłym tygodniu.
W wersji ALPHA v0.1 interfejs użytkownika obejmuje:
- Wszystkie mechanizmy niezbędne do wykonania czynności w wyżej wymienionych fazach
- Panel informacji o Układach Gwiezdnych
- Panel informacji o pozycjach rynkowych graczy oraz stanie fabryk i magazynów graczy
- Panel informacji o statkach kosmicznych graczy - ich pozycjach oraz parametrach
Dodatkowo większość elementów interfejsu posiada opisy (zrealizowane w formie tooltipu) - wystarczy przytrzymać myszkę nad interesującym nas elementem i pojawi się podpowiedź.
Link do builda ALPHA v0.1: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.1.zip
UWAGI DO SPOSOBU DYSTRYBUCJI GRY
Nie dysponuję obecnie mechanizmem dystrybucji patchów, więc każdy build będzie udostępniany jako osobne archiwum. W momencie, gdy wyjdzie nowa wersja, po prostu kasujemy starą, ściągamy nową, rozpakowujemy i uruchamiamy. Pliki binarne zostały sprawdzone programem antywirusowym AVG 2014.
Dalsze fazy gry będą już implementowane bardzo szybko, ponieważ większość rzeczy mam zaprototypowane i pozostaje je tylko ładnie oprawić w wersji dla użytkowników. Zgodnie z planem, w obecnym etapie projektu wszystko dzieje się na jednym komputerze, ale dysponuję obecnie technologią pozwalającą na realizację rozgrywki sieciowej, która zostanie zaimplementowana po ukończeniu wersji na jeden komputer.
Następny build oznaczony jako ALPHA v0.2 przewiduję na 30.01.2014 rok. Będzie on zawierał:
- FAZĘ WIADOMOŚCI
- DZIENNIK GRACZA
Pozdrawiam.
W wersji tej działają następujące elementy:
- Inicjalizacja gry zgodnie ze scenariuszem WOLNA KONKURENCJA
- FAZA LICYTACJI
- FAZA INICJATYWY
W planach miałem dołączenie w tej wersji razu fazy wiadomości, ale mam jeszcze kilka pomysłów na ulepszenia, więc pojawi się w kolejnym buildzie w przyszłym tygodniu.
W wersji ALPHA v0.1 interfejs użytkownika obejmuje:
- Wszystkie mechanizmy niezbędne do wykonania czynności w wyżej wymienionych fazach
- Panel informacji o Układach Gwiezdnych
- Panel informacji o pozycjach rynkowych graczy oraz stanie fabryk i magazynów graczy
- Panel informacji o statkach kosmicznych graczy - ich pozycjach oraz parametrach
Dodatkowo większość elementów interfejsu posiada opisy (zrealizowane w formie tooltipu) - wystarczy przytrzymać myszkę nad interesującym nas elementem i pojawi się podpowiedź.
Link do builda ALPHA v0.1: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.1.zip
UWAGI DO SPOSOBU DYSTRYBUCJI GRY
Nie dysponuję obecnie mechanizmem dystrybucji patchów, więc każdy build będzie udostępniany jako osobne archiwum. W momencie, gdy wyjdzie nowa wersja, po prostu kasujemy starą, ściągamy nową, rozpakowujemy i uruchamiamy. Pliki binarne zostały sprawdzone programem antywirusowym AVG 2014.
Dalsze fazy gry będą już implementowane bardzo szybko, ponieważ większość rzeczy mam zaprototypowane i pozostaje je tylko ładnie oprawić w wersji dla użytkowników. Zgodnie z planem, w obecnym etapie projektu wszystko dzieje się na jednym komputerze, ale dysponuję obecnie technologią pozwalającą na realizację rozgrywki sieciowej, która zostanie zaimplementowana po ukończeniu wersji na jeden komputer.
Następny build oznaczony jako ALPHA v0.2 przewiduję na 30.01.2014 rok. Będzie on zawierał:
- FAZĘ WIADOMOŚCI
- DZIENNIK GRACZA
Pozdrawiam.