dopiero zaczynam przygodę z SW, ale rozumiem to dokładnie tak jak Ty. Dzięki specjalnej zdolności dzikusa, można zaatakować fajterami podczas normalnej fazy ataku + skorzystać potem z ich właściwości i zaatakować raz jeszcze po normalnej fazie ataku.Rumcajs pisze:Mam pytanie odnośnie zdolności specjalnej Dzikusa(druga talia Jaskiniowych Goblinów) - Raz na turę na końcu swojej Fazy Ataku możesz natychmiast zaatakować dowolnym Jaskiniowym Goblinem którego kontrolujesz i którego koszt przywołania wynosi 0. Jak zdolność ta odnosi się do Goblińsich Fajterów. Ich podstawowy atak wykonywany jest poza Fazą Ataku ale zdolność Dzikusa to bonus a Fajterzy mają koszt przywołania równy 0 więc chyba mogę nimi zaatakować? Zgadza się?
Summoner Wars
Re: Summoner Wars
Re: Summoner Wars
Dzięki. Zdanie z angielskiego trzyma się kupy.Stig pisze:Jest to tłumaczenie z "up to 4 clear straight line spaces away" - puste pola oznaczają, że nie można strzelać przez inne karty (jednostki lub Mury), a nie że między kartami są 4 pola, a dopiero dalej jest atakowana karta.
Strzelec może strzelać do kart w odległości do 4 pól, czyli o 1 pole więcej, niż normalna jednostka strzelająca.
Może ktoś odpowiedzieć na:
?Stig pisze:3.Co do gry 3-4 osobowej to nie wiem jak sprawa wygląda z pierwszą turą. Czy gracze 1-3 grają od 4 fazy ? Czy tylko pierwszy a może 1,2 i 3 ? W dodatku dodał bym zasadę że gracze nie mogą sobie przekazywać magii w pierwszej turze gry. W innym przypadku drugi gracz z tej samej drużyny może już w pierwszej swojej turze przywoływać jednostki...
Co do powyższego pytania (o atak jednostką JG za 0) uważam jak poprzednicy.
- Karh
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 1 time
Re: Summoner Wars
parasite pisze:czy mistrz i czempion to również jednostki ??
Tak
Zwracaj uwagę na różnicę między terminem "jednostki" a "podstawowe jednostki". Część kart działa tylko na te drugie.
I was born too late
And I'll never be like you
And I'll never be like you
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Czy mogę w fazie ataku atakować tą samą jednostką dwie różne jednostki przeciwnika? Jeśli tak, to czy takie posunięcie traktowane jest jako 2/3 ataków?
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Odp: Summoner Wars
Nie możesz atakować 2 razy tą samą jednostką w jednej turze, chyba że zdolność specjalna mówi inaczej.mulek18 pisze:Czy mogę w fazie ataku atakować tą samą jednostką dwie różne jednostki przeciwnika? Jeśli tak, to czy takie posunięcie traktowane jest jako 2/3 ataków?
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
- meshuggah717
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 gru 2012, 23:57
- Lokalizacja: Kraków
Re: Summoner Wars
Na stronie 11 w instrukcji mamy pokazany przykład ataku dystansowego. Czy prawdą jest, że elf pokazany na rycinie dzięki swojej specjalnej zdolności mógłby atakować oddalony jeszcze o jedno miejsce w górę?
Re: Summoner Wars
Dokładnie tak.meshuggah717 pisze:Na stronie 11 w instrukcji mamy pokazany przykład ataku dystansowego. Czy prawdą jest, że elf pokazany na rycinie dzięki swojej specjalnej zdolności mógłby atakować oddalony jeszcze o jedno miejsce w górę?
Re: Summoner Wars
Pytanie na szybko
Czy jednostki przeciwnika zabite przy pomocy efektów które nie są atakami jednostek - np. Sand Storm - Sang Goblinów czy Furia Godszomu (ach ta nazwa) Najemników lądują na stosie magii tego który ubił czy też nie ?
No i czy podobnie dzieje się z jednostkami które się same zabiją ? Czy lądują na stos magii przeciwnika.
Uznaliśmy grając z Master setem, że tak się właśnie dzieje ale potem zacząłem nabierać wątpliwości.
Czy jednostki przeciwnika zabite przy pomocy efektów które nie są atakami jednostek - np. Sand Storm - Sang Goblinów czy Furia Godszomu (ach ta nazwa) Najemników lądują na stosie magii tego który ubił czy też nie ?
No i czy podobnie dzieje się z jednostkami które się same zabiją ? Czy lądują na stos magii przeciwnika.
Uznaliśmy grając z Master setem, że tak się właśnie dzieje ale potem zacząłem nabierać wątpliwości.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Summoner Wars
Lądują na stosie magii tego gracza, którego jednostka lub efekt sprawiły, że dana jednostka zginęła. Czyli jeśli zabijesz swoją jednostkę, to idzie na Twój stos magii.
Sprzedam nic
Re: Summoner Wars
Czyli jeszcze inaczej niż, żeśmy zagrali (bo oddawałem jednostki które się same zabiły przeciwnikowi) ale teraz już wszystko jasne. Robimy recycling jednostek padłych na manę.BartP pisze:Lądują na stosie magii tego gracza, którego jednostka lub efekt sprawiły, że dana jednostka zginęła. Czyli jeśli zabijesz swoją jednostkę, to idzie na Twój stos magii.
Dziękuję.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Summoner Wars
Pytanie odnośnie orkowego zamrażania.
Po zapłaceniu kosztu (2 karty) za uwolnienie jednostki co dzieje się z kartą umiejętności? Cmentarzysko orków, stos magii osoby która się uwolniła?
Odnośnie tej samej umiejętności: co dzieje się z kartą zamrożenia po zabiciu jednostki? Obydwie na magię? (jak popełniam harakiri to dwie do mnie? )
Po zapłaceniu kosztu (2 karty) za uwolnienie jednostki co dzieje się z kartą umiejętności? Cmentarzysko orków, stos magii osoby która się uwolniła?
Odnośnie tej samej umiejętności: co dzieje się z kartą zamrożenia po zabiciu jednostki? Obydwie na magię? (jak popełniam harakiri to dwie do mnie? )
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Nie wiem jaki jest opis w polskiej wersji, ale w angielskiej, niezależnie od tego czy to jest zdjęcie karty za 2 punkty magii, czy zniszczenie jednostki, Zamrożenie idzie na discard, nie na magię.
Istotne jest, że w zależności od tego kto to zrobi, karta idzie na jego discard, a niekoniecznie na discard Orków.
Istotne jest, że w zależności od tego kto to zrobi, karta idzie na jego discard, a niekoniecznie na discard Orków.
Re: Summoner Wars
Jako, że na karcie jest napisane "odrzuć" to naturalnie karta ląduje na cmentarzysku, tego gracza, który "odrzucenie" spowodował
Re: Summoner Wars
Czy ktoś z Factory of Ideas mógłby ustosunkować się do powyższych słów?sirias pisze:Wydaje mi się, że wyłapałem błąd na jednej z kart.
Karta Melena opis zdolności:W oryginale (na podstawie strony internetowej):Jeśli atakując Meleną zadasz choć jedno Obrażenie, połóż 1 dodatkowy znacznik Obrażeń na atakowanej karcieTeoretycznie tłumaczenie jest dokładne, bo "any" nie odnosi się do 0, lecz już w faq 2.0 możemy znaleźć:When attacking with Melena, in addition to any Wound Markers dealt by the attack, add 1 Wound Marker to the card being attacked.tłumacznie przybliżone:2.11.7.1: Does Maelena have to do damage to a Card in order to inflict the automatic wound caused
by her BURNING BLADE?
No. The Card Maelena is attacking always takes the automatic wound from Burning Blade, even if
Maelena doesn’t inflict any wounds on her roll.
Czy Maelena musi zadać obrażenia karcie aby spowodować dodatkową ranę przez ROZPALONE OSTRZE?
Nie. Karta, którą atakuje Maelena zawsze dostaje dodatkową ranę z Rozpalonego ostrza, nawet jeśli Maelena nie spowoduje żadnych ran w swoim rzucie.
Dodatkowo taką interpretację można znaleźć tutaj:
http://boardgamegeek.com/thread/475884/ ... ning-blade
Z czego wynika, że tłumaczenie nie oddaje tego co twórcy oryginału chcieli zawrzeć w tekście.
EDIT: wydaje mi się, że kluczową sprawą są tutaj przecinki w oryginalnym tekście.
Jest to o tyle ważne, że trochę zmienia balans tej karty.
Plus, sytuacja prosto z pola bitwy:
Pożeracz (musi mieć podstawową jednostkę obok po ataku w celu "zeżarcia", jeśli nie ma, to ginie) jest zamrożony. Czy ginie, nie mogąc podejść do jednostki podstawowej i tym samym nie mając żadnej obok do pożarcia? Rozwiązaliśmy to tak, że nie ginie, ponieważ jego śmierć jest zdolnością specjalną, a jednostki zamrożone nie mogą używać zdolności specjalnych. I dalej, skoro nie ginie, jeśli jest zamrożony - czy jeśli po fazie ruchu przeciwnika zdejmę z niego własne zamrożenie (na karcie Zamrożenia jest zapis, że "gracz może wydać..." co w domyśle oznacza "dowolny gracz"), to po fazie ataku, jako że Pożeracz nie miał nic do "zeżarcia" to zginął? Brzmi to dość logicznie, jednak wolę się upewnić, czy dobrze zagraliśmy.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Moim zdaniem wszystko się zgadzawhst pisze: Plus, sytuacja prosto z pola bitwy:
Pożeracz (musi mieć podstawową jednostkę obok po ataku w celu "zeżarcia", jeśli nie ma, to ginie) jest zamrożony. Czy ginie, nie mogąc podejść do jednostki podstawowej i tym samym nie mając żadnej obok do pożarcia? Rozwiązaliśmy to tak, że nie ginie, ponieważ jego śmierć jest zdolnością specjalną, a jednostki zamrożone nie mogą używać zdolności specjalnych. I dalej, skoro nie ginie, jeśli jest zamrożony - czy jeśli po fazie ruchu przeciwnika zdejmę z niego własne zamrożenie (na karcie Zamrożenia jest zapis, że "gracz może wydać..." co w domyśle oznacza "dowolny gracz"), to po fazie ataku, jako że Pożeracz nie miał nic do "zeżarcia" to zginął? Brzmi to dość logicznie, jednak wolę się upewnić, czy dobrze zagraliśmy.
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Zgadza się. Jak już zauważyłeś, tłumaczenie jest dokładnym tłumaczeniem angielskiej wersji karty. Niestety, twórcy gry zamieścili opis, który nie do końca współgrał z ich wizją działania karty, o czym sami nie mieliśmy pojęcia gdyż FAQ dotarł do nas kiedy tłumacznie było już ukończone. Na pewno włączymy erratę do kolejnej wersji FAQ. Pozdrawiam i dziękuje za wskazanie błędu!whst pisze:sirias pisze:Wydaje mi się, że wyłapałem błąd na jednej z kart.
Karta Melena opis zdolności:W oryginale (na podstawie strony internetowej):Jeśli atakując Meleną zadasz choć jedno Obrażenie, połóż 1 dodatkowy znacznik Obrażeń na atakowanej karcieTeoretycznie tłumaczenie jest dokładne, bo "any" nie odnosi się do 0, lecz już w faq 2.0 możemy znaleźć:When attacking with Melena, in addition to any Wound Markers dealt by the attack, add 1 Wound Marker to the card being attacked.tłumacznie przybliżone:2.11.7.1: Does Maelena have to do damage to a Card in order to inflict the automatic wound caused
by her BURNING BLADE?
No. The Card Maelena is attacking always takes the automatic wound from Burning Blade, even if
Maelena doesn’t inflict any wounds on her roll.
Czy Maelena musi zadać obrażenia karcie aby spowodować dodatkową ranę przez ROZPALONE OSTRZE?
Nie. Karta, którą atakuje Maelena zawsze dostaje dodatkową ranę z Rozpalonego ostrza, nawet jeśli Maelena nie spowoduje żadnych ran w swoim rzucie.
Dodatkowo taką interpretację można znaleźć tutaj:
http://boardgamegeek.com/thread/475884/ ... ning-blade
Z czego wynika, że tłumaczenie nie oddaje tego co twórcy oryginału chcieli zawrzeć w tekście.
EDIT: wydaje mi się, że kluczową sprawą są tutaj przecinki w oryginalnym tekście.
Jest to o tyle ważne, że trochę zmienia balans tej karty.
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Re: Summoner Wars
Moim zdaniem nie do końca: zdolność jest odpalana "Na koniec twojej fazy ataku", więc jeśli zdejmiesz zamrożenie po fazie ruchu przeciwnika, to zdolność odpali się dopiero na koniec Twojej fazy ataku, a nie fazy ataku przeciwnika.kaszkiet pisze:Moim zdaniem wszystko się zgadzawhst pisze: Plus, sytuacja prosto z pola bitwy:
Pożeracz (musi mieć podstawową jednostkę obok po ataku w celu "zeżarcia", jeśli nie ma, to ginie) jest zamrożony. Czy ginie, nie mogąc podejść do jednostki podstawowej i tym samym nie mając żadnej obok do pożarcia? Rozwiązaliśmy to tak, że nie ginie, ponieważ jego śmierć jest zdolnością specjalną, a jednostki zamrożone nie mogą używać zdolności specjalnych. I dalej, skoro nie ginie, jeśli jest zamrożony - czy jeśli po fazie ruchu przeciwnika zdejmę z niego własne zamrożenie (na karcie Zamrożenia jest zapis, że "gracz może wydać..." co w domyśle oznacza "dowolny gracz"), to po fazie ataku, jako że Pożeracz nie miał nic do "zeżarcia" to zginął? Brzmi to dość logicznie, jednak wolę się upewnić, czy dobrze zagraliśmy.
@FactoryOfIdeas: Korzystając z okazji, że moja wypowiedź została zauważona, chciałem zapytać, czy jest szansa na to, że ta karta będzie w przyszłości wymieniana na prawidłową (tak jak zapowiedziano w stosunku do już obecnych w erracie kart)?
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Ale Pożeracz należy do przeciwnika i zdolność karty dotyczy przeciwnika, którego faza ataku właśnie (w opisanej sytuacji) się rozpoczyna.sirias pisze:Moim zdaniem nie do końca: zdolność jest odpalana "Na koniec twojej fazy ataku", więc jeśli zdejmiesz zamrożenie po fazie ruchu przeciwnika, to zdolność odpali się dopiero na koniec Twojej fazy ataku, a nie fazy ataku przeciwnika.kaszkiet pisze:Moim zdaniem wszystko się zgadzawhst pisze: Plus, sytuacja prosto z pola bitwy:
Pożeracz (musi mieć podstawową jednostkę obok po ataku w celu "zeżarcia", jeśli nie ma, to ginie) jest zamrożony. Czy ginie, nie mogąc podejść do jednostki podstawowej i tym samym nie mając żadnej obok do pożarcia? Rozwiązaliśmy to tak, że nie ginie, ponieważ jego śmierć jest zdolnością specjalną, a jednostki zamrożone nie mogą używać zdolności specjalnych. I dalej, skoro nie ginie, jeśli jest zamrożony - czy jeśli po fazie ruchu przeciwnika zdejmę z niego własne zamrożenie (na karcie Zamrożenia jest zapis, że "gracz może wydać..." co w domyśle oznacza "dowolny gracz"), to po fazie ataku, jako że Pożeracz nie miał nic do "zeżarcia" to zginął? Brzmi to dość logicznie, jednak wolę się upewnić, czy dobrze zagraliśmy.
- FactoryOfIdeas
- Posty: 90
- Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30
Re: Summoner Wars
Postaramy się poprawić wszystkie karty, których opis znacząco wpływa na ich działanie i działanie samej talii. Jakie to będą karty podamy jak tylko uporamy się z przygotowaniem kolejnych dodatków do drukusirias pisze: @FactoryOfIdeas: Korzystając z okazji, że moja wypowiedź została zauważona, chciałem zapytać, czy jest szansa na to, że ta karta będzie w przyszłości wymieniana na prawidłową (tak jak zapowiedziano w stosunku do już obecnych w erracie kart)?
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Re: Summoner Wars
Jeśli nie jest napisane, że "każdy atak rozpatrujemy oddzielnie" to jeden rzut.adalbert pisze:Jeżeli jednostka ma zdolność atakowanie kilku jednostek sąsiadujących ze sobą, to ile rzutów wykonujemy? 1 czy tyle ilu sąsiadujących przeciwników atakujemy?
Re: Summoner Wars
Wydarzenie z talii Nieumarłych, które pozwala przywołać z cmentarzyska 3 podstawowe jednostki za 3 pkt. magii (zapomniełem nazwy: Legiony...): czy mogę przywołać jednostkę/i, którymi płaciłem te 3 pkt. magii?
- Wassago
- Posty: 918
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times