Tezeusz - problemy z zasadami.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
ShinMe
Posty: 72
Rejestracja: 24 gru 2013, 21:23

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: ShinMe »

Czy kiedy korzystam z karty akcji naukowców, tej która umożliwia mi zainstalowanie karty oczekującej (nie pamiętam nazwy), to po zainstalowaniu karty uzupełniam miejsce po tej karcie? Pytam się, bo miałem ją zainstalowaną w hali technicznej więc podczas jednej tury zainstalowałem sporo kart.
Stałem się fanem Portal Games... bo Robinson, bo Tezeusz, bo Hex 3.0
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: RUNner »

Skoro instalujesz jakąś kartę oczekującą za pomocą akcji innej karty to nie jesteś zobowiązany do uzupełniania kart oczekujących.
W fazie kart oczekujących należy je uzupełniać i to tylko wtedy gdy postanowisz jakąś zainstalować lub wyrzucić (opcja B i C z instrukcji).
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Dauda
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2012, 10:55
Has thanked: 58 times
Been thanked: 25 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Dauda »

Czy kiedy korzystam z karty akcji naukowców, tej która umożliwia mi zainstalowanie karty oczekującej (nie pamiętam nazwy), to po zainstalowaniu karty uzupełniam miejsce po tej karcie? Pytam się, bo miałem ją zainstalowaną w hali technicznej więc podczas jednej tury zainstalowałem sporo kart.
Karta nazywa się Plany Bazy i w miejsce zainstalowanej karty dajesz nową oczekującą, przynajmniej taki opis widnieje na rewersie karty.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: rattkin »

Pandora - pączkowanie i przejmowanie kart.

W instrukcji napisane jest (strona 16, pkt 5), że jednostki pandory dzielimy na Istoty i Zarodki. Jeśli Istota zakończy ruch w sektorze, gdzie nie ma wroga, następuje pączkowanie (utworzenie Zarodka). Natomiast w punkcie 6 wspomniane jest, że jesli gracz poruszał Zarodkiem, to po zakończeniu fazy akcji kart (jeśli możliwe) i ewentualnym pączkowaniu, można przejąć karty przeciwnika.

Co oznacza to "ewentualne pączkowanie", skoro następuje ono w efekcie ruchu Istotą, nie Zarodkiem?
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: wirusman »

Zauważyłem że jak w czasie gry zainstaluję pożar i zabezpieczenia to przeciwnik nie ma szans wygrać, no chyba że macie pomysł jak się odgryźć.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Skrót, Tajne przejście, Anihilacja, Detonacja, Teleport... Oczywiście te karty muszą podejść, ale zwykle któraś z nich jest. Zgadzam się jednak, że samo pozwolenie na zainstalowanie Pożar + Zabezpieczenia to już nie rokuje dobrze dla przeciwnika ;)
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: swiety_1984 »

dodatkowo można celować na szybkie wejście dwukrotnie na pole z awaria, wtedy zabezpieczenie działa przy pierwszym razie ale na mój chłopski rozum na drugie wejscie już nie (wszak ta karta i jej zdolność jest wyłączona gdy znów przenosi się awarie)

ja mam inny problem. Co w sytuacji gdy karta kontrola bądź nagonka w grze 3 lub 4 osobowej przesuwa przeciwnika do sektora w którym wypełnia ostatni pokój (lub wypycha kogoś w kosmos) i NIE MA tam naszej jednostki. Czy i na kogo korzyść rozpatruje się wtedy mały szturm? Sytuacja taka zdarzyła nam się raz na wieeeeele gier ale jednak konsternacja się pojawiła, a albo niedowidzę albo instrukcja milczy o takiej możliwości :).
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: xel4 »

Pewnie szturm jest wykonywany na korzyść gracza, który go wywołuje ( osoba przesuwająca jednostki) ale nie zadajesz żadnych ran, bo nie ma w tym sektorze Twoich jednostek. W skrócie szturm sie wywołuje ale nie ma agresora?
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Dokładnie jak pisze kolega wyżej. To jest analogiczna sytuacja jak wtedy, gdy wywołujesz Szturm korzystając z Korytarzy, a w jakichś sektorach nie ma twoich jednostek/nie są zdolne do ataku.
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: wirusman »

Z tym zabezpieczeniem to trzeba do P. Oracza się zgłosić.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

dodatkowo można celować na szybkie wejście dwukrotnie na pole z awaria, wtedy zabezpieczenie działa przy pierwszym razie ale na mój chłopski rozum na drugie wejscie już nie (wszak ta karta i jej zdolność jest wyłączona gdy znów przenosi się awarie)
To nie zadziała, bo gdzieś w instrukcji jest, że jak się podniesie z tej karty znacznik Awarii to i tak moc tej karty jest taka, że musisz go tam położyć znów.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Tezeusz - problemy z zasadami - Pandora

Post autor: Rafal_Kruczek »

1)Co się dzieje z Zarodkami które zostaną wypchnięte w Kosmos?
Czy można nimi wrócić? W instrukcji nie ma co do tego żadnych przeciwskazań, ale Pomniejszy Obcy wraca do puli, więc jest rozbieżność.
2) Czy Zarodki mogą pączkować? Tak zdaje się sugerować paragraf 6.
3) Tymczasowe przejecie jest dla "jednorazowego użycia". Jak działa tymczasowe przejecie kart których nie używa się aktywnie? (na przykład modułu Barykada)
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Dlaczego by nie można wrócić ? Pomniejszy Obcy nie wraca, bo tak ma na karcie czyli jest to szczególny przypadek. Z tym pączkowaniem to ja gram, że pączkują (wg przytoczonego przez Cb paragrafu w instrukcji). Barykada chroni przed atakami - ochroni Cię przed jednym atakiem w tym sektorze.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Rafal_Kruczek »

Peter128 pisze:Dlaczego by nie można wrócić ? Pomniejszy Obcy nie wraca, bo tak ma na karcie czyli jest to szczególny przypadek. Z tym pączkowaniem to ja gram, że pączkują (wg przytoczonego przez Cb paragrafu w instrukcji). Barykada chroni przed atakami - ochroni Cię przed jednym atakiem w tym sektorze.
Dzięki z próbę odpowiedzi.
Co do powrotu z kosmosu to jak grałem to jak gralem Pandorą nie znalazłem odpowiedzi podczas gry i postanowiłem nie warcać ( i tak by to nie wpłyneło na rozgrywkę), ale rzeczywiście nie ma wprost napisane ze zarodki są wyjątkiem. Zarodki też mozna rozwijać i mają formę zaawansowaną więc eliminacja ich poprez wyrzucenie w kosmos byloby zbyt łatwe.
Może przy okazji dodatku z Robotami, Pandora dorobi się drewnianych pionków, wejdzie prosta reguła "drewno w kosmos żetony do puli" i bedzie mniej watlipwości :)

Ile razy zagraliście wg tych zasad pączkowania i czy nie powoduje to znacznej przewagi Pandory?

Co do barykady w dalszym ciągu pozostają wątpliwości:
1. co jeśli naraz aktywują się 2 ataki ( 2 Zasadzki Marines)
2. czy zarodek z Barykady spada, gdy:
2.1.Jest Pomniejszy Szturm jest w innym sektorze
2.2. Atak przeciwnika nie zadaje obrażeń (brak jednostek szturmującego gracza)
2.3. Atak przeciwnika nie zadaje obrażeń (nierozwinięte jednostki lub Szaraki)


Czekam oczywiście na oficjalną odpowiedź.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Zagraliśmy ok 10 razy, wszystko to były gry 3 osobowe, Pandora wygrała 2-3, nie odczułem, żeby to zaburzało balans, ciężko się pączkuje przy 6 obcych jednostkach i 5 sektorach.
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 306
Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Usul »

Jedno krótkie pytanie dla wyjaśnienia - pożar - zawsze zadaje obrażenie, również gdy się wchodzi na pole ? Bo piszę, że podczas przechodzenia przez pole, a jak sie staje na polu z pożarem ?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: GrzeL »

Usul pisze:Jedno krótkie pytanie dla wyjaśnienia - pożar - zawsze zadaje obrażenie, również gdy się wchodzi na pole ? Bo piszę, że podczas przechodzenia przez pole, a jak sie staje na polu z pożarem ?
Jak wchodzisz, to również otrzymujesz obrażenia.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: AkitaInu »

A ja mam jescze takie pytanie - czy jeżeli instaluje karte i biore akcję bonusową "karta ze stosu" to musze najpierw dołożyć kartę oczekującą na miejsce zainstalowanej wlasnie karty (w instrukcji jest napisane w sumie że natychmiast) czy w tym momencie, między instalacją karty a dokładaniem nowej moge użyć karty i zainstalować karte ze stosu ? Czy dopiero po dołożeniu karty oczekującej ?


Drugie - czy można przeglądać karty odrzucone (te 10) i karty które mamy na kupce, które będziemy w trakcie gry dodawać ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
timon104
Posty: 15
Rejestracja: 06 kwie 2014, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: timon104 »

Mam pytanie: jeżeli gram Obcymi i zainstalowałem "Pnącza" w sektorze w którym jest karta Marines "Wykrywacz pułapek", to jeżeli osoba grająca Marines dezaktywowała mi wcześniej np. "Gniazdo" w innym sektorze dzięki "Wykrywaczowi" to po zadziałaniu "Pnącz" ściągam z "Gniazda" żeton dezaktywacji? Czy nie ściągam żetonu tylko Marines nie mogą mi wyłączyć pułapek ponieważ na "Wykrywacz pułpapek" działają "Pnącza"?
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Rafal_Kruczek »

AkitaInu pisze:A ja mam jescze takie pytanie - czy jeżeli instaluje karte i biore akcję bonusową "karta ze stosu" to musze najpierw dołożyć kartę oczekującą na miejsce zainstalowanej wlasnie karty (w instrukcji jest napisane w sumie że natychmiast) czy w tym momencie, między instalacją karty a dokładaniem nowej moge użyć karty i zainstalować karte ze stosu ? Czy dopiero po dołożeniu karty oczekującej ?
Odpowiedz w jest w insreukcji na str. 15. mozna zainstalować przed uzupełnieniem.

Drugie - czy można przeglądać karty odrzucone (te 10) i karty które mamy na kupce, które będziemy w trakcie gry dodawać ?

Pozdrawiam
Odpowiedź także w instrukcji. karty odkłada sie do pudełka bez oglądania.
Mozesz ogladnąć górna kartę z kazdej talii. Z instrukcji str.13 można wywnioskować, że masz prawo sprawdzić rewers każdej karty, co oznacza że jest szansę zobaczyć wtedy jaka jest druga karta w talii. Ale to i tak jest już troche naciągane.

Wersja w której jest znana jest cała talia to mógły być wariant, który chcialbym kiedys wypróbować.
Innym wariantem który rozważam jest wariant w którym gracz w pełni konstruuje talię przed rozgrywką.
Jeszcze inny jest taki że losuje sie 15 kart z 25 , ale mozna je ustawicw dowolnej kolejności.
Twoja gra - możesz dostosowywać sposób rozgrywki do własnych preferencji. Ale według oficjalnych zasad tylko jedna karta jest znana i nie wiadomo które karty wypadły.
Skellig
Posty: 123
Rejestracja: 18 wrz 2014, 14:16
Has thanked: 3 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Skellig »

Chciałem się upewnić: po wejściu do sektora wykonuje się akcje koniecznie wszystkich własnych zainstalowanych kart akcji? Nie można pominąć wykonywania np. Kontroli, jeśli jej akurat nie potrzebujemy?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: AkitaInu »

Jak na karcie jest napisane "mozesz" to nie musisz :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Trolliszcze »

Pytanie o działanie karty Plan Bazy + Duplikat:
Na rewersie karty widnieje informacja, że po zainstalowaniu karty oczekującej uzupełniam puste miejsce nową kartą. Pytanie: czy używając tej karty z Duplikatem (kiedy chcę zainstalować od razu dwie karty) muszę:
A) zainstalować dwie karty oczekujące, które leżą "na stole" w momencie uruchomienia karty;
czy też mogę:
B) zainstalować jedną kartę, uzupełnić puste miejsce po karcie oczekującej, skorzystać z Duplikatu i zainstalować kartę oczekującą, którą położyłem na stole po pierwszym użyciu Planu Bazy?
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Moim zdaniem b). Używasz karty raz. Używasz karty drugi raz. Nie jednocześnie.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Trolliszcze »

A jeśli nie będę miał Duplikatu, tylko żeton ulepszenia. Wówczas karta mówi (zmyślam, bo nie mam jej przed oczami): zainstaluj 2 karty oczekujące.
Wówczas to jedna akcja czy dwie? :)
ODPOWIEDZ