Tezeusz - problemy z zasadami.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Czy kiedy korzystam z karty akcji naukowców, tej która umożliwia mi zainstalowanie karty oczekującej (nie pamiętam nazwy), to po zainstalowaniu karty uzupełniam miejsce po tej karcie? Pytam się, bo miałem ją zainstalowaną w hali technicznej więc podczas jednej tury zainstalowałem sporo kart.
Stałem się fanem Portal Games... bo Robinson, bo Tezeusz, bo Hex 3.0
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Skoro instalujesz jakąś kartę oczekującą za pomocą akcji innej karty to nie jesteś zobowiązany do uzupełniania kart oczekujących.
W fazie kart oczekujących należy je uzupełniać i to tylko wtedy gdy postanowisz jakąś zainstalować lub wyrzucić (opcja B i C z instrukcji).
W fazie kart oczekujących należy je uzupełniać i to tylko wtedy gdy postanowisz jakąś zainstalować lub wyrzucić (opcja B i C z instrukcji).
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Karta nazywa się Plany Bazy i w miejsce zainstalowanej karty dajesz nową oczekującą, przynajmniej taki opis widnieje na rewersie karty.Czy kiedy korzystam z karty akcji naukowców, tej która umożliwia mi zainstalowanie karty oczekującej (nie pamiętam nazwy), to po zainstalowaniu karty uzupełniam miejsce po tej karcie? Pytam się, bo miałem ją zainstalowaną w hali technicznej więc podczas jednej tury zainstalowałem sporo kart.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Pandora - pączkowanie i przejmowanie kart.
W instrukcji napisane jest (strona 16, pkt 5), że jednostki pandory dzielimy na Istoty i Zarodki. Jeśli Istota zakończy ruch w sektorze, gdzie nie ma wroga, następuje pączkowanie (utworzenie Zarodka). Natomiast w punkcie 6 wspomniane jest, że jesli gracz poruszał Zarodkiem, to po zakończeniu fazy akcji kart (jeśli możliwe) i ewentualnym pączkowaniu, można przejąć karty przeciwnika.
Co oznacza to "ewentualne pączkowanie", skoro następuje ono w efekcie ruchu Istotą, nie Zarodkiem?
W instrukcji napisane jest (strona 16, pkt 5), że jednostki pandory dzielimy na Istoty i Zarodki. Jeśli Istota zakończy ruch w sektorze, gdzie nie ma wroga, następuje pączkowanie (utworzenie Zarodka). Natomiast w punkcie 6 wspomniane jest, że jesli gracz poruszał Zarodkiem, to po zakończeniu fazy akcji kart (jeśli możliwe) i ewentualnym pączkowaniu, można przejąć karty przeciwnika.
Co oznacza to "ewentualne pączkowanie", skoro następuje ono w efekcie ruchu Istotą, nie Zarodkiem?
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Zauważyłem że jak w czasie gry zainstaluję pożar i zabezpieczenia to przeciwnik nie ma szans wygrać, no chyba że macie pomysł jak się odgryźć.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Skrót, Tajne przejście, Anihilacja, Detonacja, Teleport... Oczywiście te karty muszą podejść, ale zwykle któraś z nich jest. Zgadzam się jednak, że samo pozwolenie na zainstalowanie Pożar + Zabezpieczenia to już nie rokuje dobrze dla przeciwnika
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
dodatkowo można celować na szybkie wejście dwukrotnie na pole z awaria, wtedy zabezpieczenie działa przy pierwszym razie ale na mój chłopski rozum na drugie wejscie już nie (wszak ta karta i jej zdolność jest wyłączona gdy znów przenosi się awarie)
ja mam inny problem. Co w sytuacji gdy karta kontrola bądź nagonka w grze 3 lub 4 osobowej przesuwa przeciwnika do sektora w którym wypełnia ostatni pokój (lub wypycha kogoś w kosmos) i NIE MA tam naszej jednostki. Czy i na kogo korzyść rozpatruje się wtedy mały szturm? Sytuacja taka zdarzyła nam się raz na wieeeeele gier ale jednak konsternacja się pojawiła, a albo niedowidzę albo instrukcja milczy o takiej możliwości .
ja mam inny problem. Co w sytuacji gdy karta kontrola bądź nagonka w grze 3 lub 4 osobowej przesuwa przeciwnika do sektora w którym wypełnia ostatni pokój (lub wypycha kogoś w kosmos) i NIE MA tam naszej jednostki. Czy i na kogo korzyść rozpatruje się wtedy mały szturm? Sytuacja taka zdarzyła nam się raz na wieeeeele gier ale jednak konsternacja się pojawiła, a albo niedowidzę albo instrukcja milczy o takiej możliwości .
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Pewnie szturm jest wykonywany na korzyść gracza, który go wywołuje ( osoba przesuwająca jednostki) ale nie zadajesz żadnych ran, bo nie ma w tym sektorze Twoich jednostek. W skrócie szturm sie wywołuje ale nie ma agresora?
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dokładnie jak pisze kolega wyżej. To jest analogiczna sytuacja jak wtedy, gdy wywołujesz Szturm korzystając z Korytarzy, a w jakichś sektorach nie ma twoich jednostek/nie są zdolne do ataku.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
To nie zadziała, bo gdzieś w instrukcji jest, że jak się podniesie z tej karty znacznik Awarii to i tak moc tej karty jest taka, że musisz go tam położyć znów.dodatkowo można celować na szybkie wejście dwukrotnie na pole z awaria, wtedy zabezpieczenie działa przy pierwszym razie ale na mój chłopski rozum na drugie wejscie już nie (wszak ta karta i jej zdolność jest wyłączona gdy znów przenosi się awarie)
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Tezeusz - problemy z zasadami - Pandora
1)Co się dzieje z Zarodkami które zostaną wypchnięte w Kosmos?
Czy można nimi wrócić? W instrukcji nie ma co do tego żadnych przeciwskazań, ale Pomniejszy Obcy wraca do puli, więc jest rozbieżność.
2) Czy Zarodki mogą pączkować? Tak zdaje się sugerować paragraf 6.
3) Tymczasowe przejecie jest dla "jednorazowego użycia". Jak działa tymczasowe przejecie kart których nie używa się aktywnie? (na przykład modułu Barykada)
Czy można nimi wrócić? W instrukcji nie ma co do tego żadnych przeciwskazań, ale Pomniejszy Obcy wraca do puli, więc jest rozbieżność.
2) Czy Zarodki mogą pączkować? Tak zdaje się sugerować paragraf 6.
3) Tymczasowe przejecie jest dla "jednorazowego użycia". Jak działa tymczasowe przejecie kart których nie używa się aktywnie? (na przykład modułu Barykada)
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dlaczego by nie można wrócić ? Pomniejszy Obcy nie wraca, bo tak ma na karcie czyli jest to szczególny przypadek. Z tym pączkowaniem to ja gram, że pączkują (wg przytoczonego przez Cb paragrafu w instrukcji). Barykada chroni przed atakami - ochroni Cię przed jednym atakiem w tym sektorze.
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Dzięki z próbę odpowiedzi.Peter128 pisze:Dlaczego by nie można wrócić ? Pomniejszy Obcy nie wraca, bo tak ma na karcie czyli jest to szczególny przypadek. Z tym pączkowaniem to ja gram, że pączkują (wg przytoczonego przez Cb paragrafu w instrukcji). Barykada chroni przed atakami - ochroni Cię przed jednym atakiem w tym sektorze.
Co do powrotu z kosmosu to jak grałem to jak gralem Pandorą nie znalazłem odpowiedzi podczas gry i postanowiłem nie warcać ( i tak by to nie wpłyneło na rozgrywkę), ale rzeczywiście nie ma wprost napisane ze zarodki są wyjątkiem. Zarodki też mozna rozwijać i mają formę zaawansowaną więc eliminacja ich poprez wyrzucenie w kosmos byloby zbyt łatwe.
Może przy okazji dodatku z Robotami, Pandora dorobi się drewnianych pionków, wejdzie prosta reguła "drewno w kosmos żetony do puli" i bedzie mniej watlipwości
Ile razy zagraliście wg tych zasad pączkowania i czy nie powoduje to znacznej przewagi Pandory?
Co do barykady w dalszym ciągu pozostają wątpliwości:
1. co jeśli naraz aktywują się 2 ataki ( 2 Zasadzki Marines)
2. czy zarodek z Barykady spada, gdy:
2.1.Jest Pomniejszy Szturm jest w innym sektorze
2.2. Atak przeciwnika nie zadaje obrażeń (brak jednostek szturmującego gracza)
2.3. Atak przeciwnika nie zadaje obrażeń (nierozwinięte jednostki lub Szaraki)
Czekam oczywiście na oficjalną odpowiedź.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Zagraliśmy ok 10 razy, wszystko to były gry 3 osobowe, Pandora wygrała 2-3, nie odczułem, żeby to zaburzało balans, ciężko się pączkuje przy 6 obcych jednostkach i 5 sektorach.
- Usul
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Jedno krótkie pytanie dla wyjaśnienia - pożar - zawsze zadaje obrażenie, również gdy się wchodzi na pole ? Bo piszę, że podczas przechodzenia przez pole, a jak sie staje na polu z pożarem ?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Jak wchodzisz, to również otrzymujesz obrażenia.Usul pisze:Jedno krótkie pytanie dla wyjaśnienia - pożar - zawsze zadaje obrażenie, również gdy się wchodzi na pole ? Bo piszę, że podczas przechodzenia przez pole, a jak sie staje na polu z pożarem ?
- AkitaInu
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
A ja mam jescze takie pytanie - czy jeżeli instaluje karte i biore akcję bonusową "karta ze stosu" to musze najpierw dołożyć kartę oczekującą na miejsce zainstalowanej wlasnie karty (w instrukcji jest napisane w sumie że natychmiast) czy w tym momencie, między instalacją karty a dokładaniem nowej moge użyć karty i zainstalować karte ze stosu ? Czy dopiero po dołożeniu karty oczekującej ?
Drugie - czy można przeglądać karty odrzucone (te 10) i karty które mamy na kupce, które będziemy w trakcie gry dodawać ?
Pozdrawiam
Drugie - czy można przeglądać karty odrzucone (te 10) i karty które mamy na kupce, które będziemy w trakcie gry dodawać ?
Pozdrawiam
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Mam pytanie: jeżeli gram Obcymi i zainstalowałem "Pnącza" w sektorze w którym jest karta Marines "Wykrywacz pułapek", to jeżeli osoba grająca Marines dezaktywowała mi wcześniej np. "Gniazdo" w innym sektorze dzięki "Wykrywaczowi" to po zadziałaniu "Pnącz" ściągam z "Gniazda" żeton dezaktywacji? Czy nie ściągam żetonu tylko Marines nie mogą mi wyłączyć pułapek ponieważ na "Wykrywacz pułpapek" działają "Pnącza"?
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Odpowiedz w jest w insreukcji na str. 15. mozna zainstalować przed uzupełnieniem.AkitaInu pisze:A ja mam jescze takie pytanie - czy jeżeli instaluje karte i biore akcję bonusową "karta ze stosu" to musze najpierw dołożyć kartę oczekującą na miejsce zainstalowanej wlasnie karty (w instrukcji jest napisane w sumie że natychmiast) czy w tym momencie, między instalacją karty a dokładaniem nowej moge użyć karty i zainstalować karte ze stosu ? Czy dopiero po dołożeniu karty oczekującej ?
Odpowiedź także w instrukcji. karty odkłada sie do pudełka bez oglądania.
Drugie - czy można przeglądać karty odrzucone (te 10) i karty które mamy na kupce, które będziemy w trakcie gry dodawać ?
Pozdrawiam
Mozesz ogladnąć górna kartę z kazdej talii. Z instrukcji str.13 można wywnioskować, że masz prawo sprawdzić rewers każdej karty, co oznacza że jest szansę zobaczyć wtedy jaka jest druga karta w talii. Ale to i tak jest już troche naciągane.
Wersja w której jest znana jest cała talia to mógły być wariant, który chcialbym kiedys wypróbować.
Innym wariantem który rozważam jest wariant w którym gracz w pełni konstruuje talię przed rozgrywką.
Jeszcze inny jest taki że losuje sie 15 kart z 25 , ale mozna je ustawicw dowolnej kolejności.
Twoja gra - możesz dostosowywać sposób rozgrywki do własnych preferencji. Ale według oficjalnych zasad tylko jedna karta jest znana i nie wiadomo które karty wypadły.
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Chciałem się upewnić: po wejściu do sektora wykonuje się akcje koniecznie wszystkich własnych zainstalowanych kart akcji? Nie można pominąć wykonywania np. Kontroli, jeśli jej akurat nie potrzebujemy?
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
Pytanie o działanie karty Plan Bazy + Duplikat:
Na rewersie karty widnieje informacja, że po zainstalowaniu karty oczekującej uzupełniam puste miejsce nową kartą. Pytanie: czy używając tej karty z Duplikatem (kiedy chcę zainstalować od razu dwie karty) muszę:
A) zainstalować dwie karty oczekujące, które leżą "na stole" w momencie uruchomienia karty;
czy też mogę:
B) zainstalować jedną kartę, uzupełnić puste miejsce po karcie oczekującej, skorzystać z Duplikatu i zainstalować kartę oczekującą, którą położyłem na stole po pierwszym użyciu Planu Bazy?
Na rewersie karty widnieje informacja, że po zainstalowaniu karty oczekującej uzupełniam puste miejsce nową kartą. Pytanie: czy używając tej karty z Duplikatem (kiedy chcę zainstalować od razu dwie karty) muszę:
A) zainstalować dwie karty oczekujące, które leżą "na stole" w momencie uruchomienia karty;
czy też mogę:
B) zainstalować jedną kartę, uzupełnić puste miejsce po karcie oczekującej, skorzystać z Duplikatu i zainstalować kartę oczekującą, którą położyłem na stole po pierwszym użyciu Planu Bazy?
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Tezeusz - problemy z zasadami.
A jeśli nie będę miał Duplikatu, tylko żeton ulepszenia. Wówczas karta mówi (zmyślam, bo nie mam jej przed oczami): zainstaluj 2 karty oczekujące.
Wówczas to jedna akcja czy dwie?
Wówczas to jedna akcja czy dwie?