Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
pajorek
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2014, 19:47

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: pajorek »

Witam,
mam pytanie odnośnie wariantu "Posiłki" z 3 ed: jak wyglądają początkowe tury zanim dojdzie się do tych 6 żetonów?
Pierwsza osoba bierze jeden żeton, druga dwa żetony itd. aż dojdzie się do 6 żetonów?
I czy zanim gracz będzie miał do dyspozycji pełne 6 żetonów musi co turę odrzucać jeden żeton?

Dotarłem do angielskiej wersji instrukcji i występuje tam pewna nieścisłość względem wersji polskiej. Przy wariancie "posiłki" w wersji angielskiej jest napisane:
"In your turn, instead of 3, draw up to 6 tiles, discard one and play a maximum of two tiles, any other you can save for later or discard."
Natomiast końcówka w wersji polskiej brzmi: "Wszystkie pozostałe żetony gracz zachowuje na kolejną turę." Czyli wg. wersji polskiej NIE MOGĘ odrzucić pozostałych żetonów (poza tym jednym, obowiązkowym). Która wersja jest poprawna?
Awatar użytkownika
Shogman
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Shogman »

Pytanie nowicjusza:
Czy jeżeli podpinam pod jednostkę atakującą wręcz moduł dający +1 do ataku dystansowego, to ta jednostka strzela i atakuje wręcz?
Czy ten moduł działa tylko wtedy, gdy jednostka bazowo atakuje na odległość?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

@Shogman
Opcja nr 2. Taki moduł nie daje Ci dodatkowego ataku, tylko zwiększa sile o jeden ataku, którym już dysponujesz.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Shogman
Posty: 165
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:56
Lokalizacja: L-wa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Shogman »

jolietjake pisze:@Shogman
Opcja nr 2. Taki moduł nie daje Ci dodatkowego ataku, tylko zwiększa sile o jeden ataku, którym już dysponujesz.
Dzięki :wink:
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: maciejo »

Senthe pisze:Czekam na odpowiedź od autora.
1.
Czy wyjaśniła się kwestia Skopera i Agitatora :?:

2.
Pytanie:
Czy po przejęciu Skoperem wrogiej jednostki mogę ją następnie obrócić żetonem ruchu i/lub przesunąć na sąsiednie pole (wtedy już przestaje być przejęta ale czy mogę to zrobić) :?:
Wydaje mi się,że tak ale w wersji na Androida jest to niewykonalne więc mam obawy czy dobrze kombinuję.

To samo pytanie dotycza Agitatora,chociaż tu w instrukcji jest wyraźnie napisane,że przejęta jednostka traktowana jest jak własna.
W tym wypadku więc zastosowanie żetonu ruchu na przejętej jednostce wydaje się jak najbardziej możliwe.

Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Figas
Posty: 269
Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
Lokalizacja: Stromiec Radom
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Figas »

Pytanie o sieciarza i sztaby. Zasieciowany sztab przestaje dawać swoje bonusy (np. +1 do ini dla Borgo). Myślę, że tak ale szukam w instrukcji i nie mogę znaleźć.
Drugie pytanie czy można zdetonować Klauna na krawędzi mapy, w ten sposób, że eksplozja nie obejmie wszystkich pól. Tego nie wiem.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Tak, zasieciowany sztab przestaje dawać swoje bonusy i atakować.
Tak, możesz zdetonowac Klauna na krawędzi mapy, czego nie można zrobic z Bombą.
Pozdrawiam ;)
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

1. Skoper przejmuje Agitatora i korzysta z jego bonusów, tzn. przejmuje przy jego pomocy jednostki wroga. Jeśli chodzi o pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego "przejmowanego" z dwóch stron, nie dostałam żadnej odpowiedzi; polecam samodzielne spamowanie Michała Oracza pytaniami : P

2. Nie, Skoper jedynie korzysta z *bonusów*, a nie przejmuje cały moduł jako własny.
Agitator natomiast przejmuje jednostkę, która jest od tej pory traktowana jak własna, więc owszem, można nią poruszyć (choć po wyjściu z zasięgu Agitatora przestanie już być przejęta).
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: maciejo »

Senthe pisze:1. Skoper przejmuje Agitatora i korzysta z jego bonusów, tzn. przejmuje przy jego pomocy jednostki wroga. Jeśli chodzi o pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego "przejmowanego" z dwóch stron, nie dostałam żadnej odpowiedzi; polecam samodzielne spamowanie Michała Oracza pytaniami : P

2. Nie, Skoper jedynie korzysta z *bonusów*, a nie przejmuje cały moduł jako własny.
Agitator natomiast przejmuje jednostkę, która jest od tej pory traktowana jak własna, więc owszem, można nią poruszyć (choć po wyjściu z zasięgu Agitatora przestanie już być przejęta).
Dzięki serdeczne :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: grzemek »

Zagrałem wczoraj przeciwko armi Sharrash. Przeciwnik połozył kafelek z ładunkiem wybuchowym w strone jednej z moich jednostek, ja w swojej turze zasieciowałem ładunek i dałem jednostke atakującą skierowaną na ten ładunek z inicjatywą 3. Mam pytanie co sie dzieje podczas fazy bitwy? ładunek nie eksploduje poniewaz jest zasieciowany, czy eksploduje po strzale mojej jednostki i razem z nim wybucha jednostka w strone kotrej był skierowany?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Ładunek nie wykonuje swojego ataku, bo jest zasieciowany. Normalnie ginie od strzału i nie eksploduje.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: grzemek »

ok dzieki:)

a co sie dzieje z miną (armia nowy york) mając dwa kafle kłade jeden na mine ona wybucha razem z tym kaflem i odrazu moge położyc ten drugi w puste miejsce po wybuchu? czy na tym wybuchu konczy sie moja tura?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 98 times
Been thanked: 39 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Sarna »

Możesz położyć drugi kafel w puste miejsce po wybuchu.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Sarna pisze:Możesz położyć drugi kafel w puste miejsce po wybuchu.
Zgadza sie
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: grzemek »

dobra jak narazie ostatnie pytanie;)
jeśli gram sharrashem i mam kafelki z symbolem podziemny to rozumiem ze "chowają" się one dopiero po wyłożeniu odpowiedniego kafelka zezwalającego na to?
jeśli tak to:
- czy ten kafelek moze byc normalnie zlikwidowany przez inną jednostke czy tez tylko poprzez strzał snajberski, bombe, małą bombe?
- co jeśli jakas jednostka bedzie na kafelku z symbolem podziemny a zostanie zlikwidowany główny modół na to pozwalający?

nie wiem czy wyraziłem się jasno... na planszy o wiele łatwiej to pokazac;)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Kafelki z symbolem cechy podziemny nie potrzebują żadnego innego kafelka, który miałby im zezwolić na ta cechę. Maja ją same z siebie. Rozumiem, ze chodzi Ci o moduł z symbolem cechy podziemny na środku (nie pamietam jego nazwy) - on sprawia, ze wszystkie nasze jednostki maja ta cechę, a nie tylko moduły, które maja ja zawsze.

Nie wiem skąd te pomysły ;) podziemny kafelek to normalny kafelek, który moze robić roszady ze sztabem i tylko tyle. Moze być normalnie zlikwidowany jak każda inna jednostka i broń Boże nie można na nim kłaść innych jednostek, tak jak napisałeś.

Polecam obczaic sobie instrukcje do Sharrasha - jest dostępna w wersji PDF i video na stronie Portal Games. Jest króciutka, a jasno i lepiej niz ja wyjaśni Ci cała ikonologie, która ktoś Ci chyba mocna zamotal, jeśli chodzi o ta armie ;)
Pozdrawiam ;)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: grzemek »

kurcze juz wszystko jasne pomieszało mi się podziemny z podłożem :/
tak to jest jak naraz chce sie trzy nowe armie ogarnąć;)

dzięki za pomoc:)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

NH Hex - Neodżungla

Post autor: maciejo »

Czy medyk podłączony do Macierzy przejmuje automatycznie ranę zadaną pierwszej atakowanej jednostce,czy też od gracza zależy ,która to jednostka będzie :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

NH Hex - Sharrash

Post autor: maciejo »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cechę Sztabu "podziemny",stąd też moje pytanie :D
1.Czy podziemną roszadę mogę wykonać tylko z jednostką sąsiadującą ze Sztabem i taką która znajdowała się przy Sztabie a następnie za pomocą żetonu Ruchu bądź innego czynnika przestała już z nim sąsiadować :?:
2.Jeśli tak jest to żeton "Podziemia" anuluje tę zależność i mogę wykonywać roszadę z jakąkolwiek inną nie zasieciowaną jednostką na planszy :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: Bardias »

Sztab może po prostu raz na turę dokonać roszady między sąsiadującą jednostką z cechą "podziemny" (nie przekręcając żetonów). Nie można absolutnie zamienić miejscami żetonów z dwóch różnych krańców mapy, nawet, jeżeli podziemny moduł został wyłożony zaraz obok sztabu i przebył całą planszę ruchem.

Żeton specjalny dający wszystkim cechę "podziemny" sprawia po prostu, że roszadę możemy przeprowadzić nie tylko z modułami, ale też z walczącymi jednostkami. W dalszym ciągu żeton, z którym zamieniamy się miejscami musi sąsiadować z naszym sztabem w chwili zamiany miejsc.
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: NH Hex - Neodżungla

Post autor: Bardias »

Medyk podłączony do macierzy jest po prostu medykiem połączonym z każdą jednostką z macierzy. Przyjmuje obrażenia pierwszej zaatakowanej jednostki. Oczywiście gdy kilka jednostek jest atakowane w tym samym momencie, gracz może wybrać, którą chroni medyk.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: maciejo »

Bardias pisze:Sztab może po prostu raz na turę dokonać roszady między sąsiadującą jednostką z cechą "podziemny" (nie przekręcając żetonów). Nie można absolutnie zamienić miejscami żetonów z dwóch różnych krańców mapy, nawet, jeżeli podziemny moduł został wyłożony zaraz obok sztabu i przebył całą planszę ruchem.

Żeton specjalny dający wszystkim cechę "podziemny" sprawia po prostu, że roszadę możemy przeprowadzić nie tylko z modułami, ale też z walczącymi jednostkami. W dalszym ciągu żeton, z którym zamieniamy się miejscami musi sąsiadować z naszym sztabem w chwili zamiany miejsc.
Zmylił mnie wpis w instrukcji.
cyt:
"...może zamienić miejscami swój Sztab z dowolną jednostką,która sąsiadowała ze Sztabem"

Czemu od razu nie napisano "sąsiaduje" ze Sztabem :?: :?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: NH Hex - Neodżungla

Post autor: maciejo »

Bardias pisze:Medyk podłączony do macierzy jest po prostu medykiem połączonym z każdą jednostką z macierzy. Przyjmuje obrażenia pierwszej zaatakowanej jednostki. Oczywiście gdy kilka jednostek jest atakowane w tym samym momencie, gracz może wybrać, którą chroni medyk.
Ok,dzięki :D
Ta armia wydaję się być rewelacyjna :!:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: Bardias »

Roszada sztabu działa tak jak roszada Vegas czy Neodżungli.

Twoja interpretacja wymuszałaby zapamiętywanie "który żeton był 6 rund temu obok sztabu", co raczej byłoby średnio fajne.

Fakt, że obecnie brzmi to, jakby w tej samej turze można było ruszyć się modułem i następnie zamienić się miejscami ze sztabem, aczkolwiek ja nazwałbym to niefortunnym doborem słów :)
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Rumcajs »

Witam
Grając wczoraj w Neuroshime oneline miałem na planszy taką sytuację: sieciarz Molocha (dwie sieci na płytce) sieciował mój sztab, ja natomiast wystawiłem sieciarza który był wystawiony siecią do jego drugiej sieci. Zgodnie z zasadami zasieciowany sieciarz przestaje sieciować, więc w 0 inicjatywie mój sztab powinien go załatwić, ale tak się nie stało. Błąd w grze? Czy też sieć niweluje tylko jedną sieć a druga działa normalnie?
ODPOWIEDZ