Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
małe pytanie co do znacznika -1 akcja ruchu do wykonania czynności. (jest to znacznik co ma minus "pionek") Daje się go np. w scenariuszu 2 na kafelek/obszar gdzie jest mgła.
Czy mając obóz na kafelku z mgłą, czyli znacznikiem -1 na wykonywanie np. pomysłów też potrzebuję pionka więcej? Lub generalnie, mając znacznik -1 na kafelku (a nie na konkretnej akcji) do czego on się tyczny dokładnie?
Czy mając obóz na kafelku z mgłą, czyli znacznikiem -1 na wykonywanie np. pomysłów też potrzebuję pionka więcej? Lub generalnie, mając znacznik -1 na kafelku (a nie na konkretnej akcji) do czego on się tyczny dokładnie?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Żeton nie znajduje się na polu konkretnej akcji, ale na kafelku/obszarze chodzi więc o akcje na tymże podejmowane czyli: eksploracja nieodkrytego obszaru (lub Mrocznej świątyni w scenariuszu 2.) albo zbieranie surowców z danego kafelka.
A jeśli masz mgłę na kafelku z obozem (lub obóz na kafelku z mgłą ) to oprócz tego, że potrzebujesz dodatkowego pionka do każdej akcji na tym kafelku (budowanie też, bo odbywa się w obozie) to dodatkowo nie otrzymujesz surowców w fazie produkcji.
A jeśli masz mgłę na kafelku z obozem (lub obóz na kafelku z mgłą ) to oprócz tego, że potrzebujesz dodatkowego pionka do każdej akcji na tym kafelku (budowanie też, bo odbywa się w obozie) to dodatkowo nie otrzymujesz surowców w fazie produkcji.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 18:01 przez AiS, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Czyli po prostu: albo -1 do eksploracji obszaru, albo -1 do zbierania surowców z kafelka (na którym oczywiście to -1 jest).
Muszę się upewnić, bo wybacz, ale trochę zagmatwanie te odpowiedź napisałeś
Generalnie co najważniejsze: nie tyczy się to wtedy budowy np. dachu do swojego obozu (nawet jeśli -1 jest na kafelku z obozem?), czy wytwarzania pomysłów?
Muszę się upewnić, bo wybacz, ale trochę zagmatwanie te odpowiedź napisałeś
Generalnie co najważniejsze: nie tyczy się to wtedy budowy np. dachu do swojego obozu (nawet jeśli -1 jest na kafelku z obozem?), czy wytwarzania pomysłów?
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 14 cze 2014, 23:36
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Z tą akcją budowania to bym uważał.
Skoro można wykonywać akcję budowy na innych kafelkach np: krzyże, to jest to jak najbardziej akcja na innym kafelku wyspy i efekt mgły będzie na nią działał. A co za tym idzie skoro mgła oddziałuje na akcję budowy na innych kafelkach to powinna też działać na akcję budowy na kafelku gdzie znajduję się obóz.
Skoro można wykonywać akcję budowy na innych kafelkach np: krzyże, to jest to jak najbardziej akcja na innym kafelku wyspy i efekt mgły będzie na nią działał. A co za tym idzie skoro mgła oddziałuje na akcję budowy na innych kafelkach to powinna też działać na akcję budowy na kafelku gdzie znajduję się obóz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ciężko to wtedy rozpatrzeć... trzeba by wtedy podzielić na akcje budowy pomysłu i akcje budowy pomysłu-krzyża
i do krzyża -1 by działało, a do pomysłu już nie. Fabularnie miałoby to sens, pytanie co na to faktyczna instrukcja
i do krzyża -1 by działało, a do pomysłu już nie. Fabularnie miałoby to sens, pytanie co na to faktyczna instrukcja
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
IMHO mgła działa na każdą akcję wykonaną na danym kaflu. Więc jeśli się ma obóz na kaflu z mgłą to wszystkie akcje budowania również są droższe o jednego piona. Tak rozumuję na podstawie mechaniki budowania krzyży na sąsiednich kaflach.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Przyznaję, że chyba bardziej zagmatwałem niż pomogłem. WybaczcieNoMoRe pisze: Muszę się upewnić, bo wybacz, ale trochę zagmatwanie te odpowiedź napisałeś
Poprawiłem swój poprzedni post.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jak rozpatrywać Fazę Pogody w scenariuszu Śladami dr Livingstone?
Czy dach chroni przed obrażeniami od chmur deszczowych? Wydaje się, że tak. Co zatem z chmurami śniegowymi? Tylko przedmioty specjalne jak Koce czy Piec? Szczerze to nie mam dobrego pomysłu.
Czy dach chroni przed obrażeniami od chmur deszczowych? Wydaje się, że tak. Co zatem z chmurami śniegowymi? Tylko przedmioty specjalne jak Koce czy Piec? Szczerze to nie mam dobrego pomysłu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
no czyli niestety, ale tak jak myślałem... ehh kochany Robinson, czyż może być trudniej?:)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Nie podpowiedziales za duzo. Dalej nie mam pomyslu na rozpatrywanie Fazy Pogody w tym scenariuszu.
Jeśli przyjąć, że Dach chroni także przed chmurami śniegowymi, gra staje się zbyt łatwa.
Jeśli przyjąć, że Dach chroni także przed chmurami śniegowymi, gra staje się zbyt łatwa.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Tzn ja odpisywałem w sprawie mojego pytania, szczerze mówiąc co do livingstone'a nie mam za bardzo pojęcia
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Co to znaczy Pierwszy Gracz? Chmury działają na wszystkich w obozie przecież.gwylliam pisze:Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Podobnie jak dach. Wszyscy w obozie są bezpieczni. Nie jest bezpieczny tylko ten, kto spędza noc poza obozem. Ale na niego też chmura nie działa w tym sensie, że noc w poza obozem rozpatruje się wg standardowych zasad dla takiej sytuacji.Pynio pisze:Co to znaczy Pierwszy Gracz? Chmury działają na wszystkich w obozie przecież.gwylliam pisze:Dobrze. Zatem na przykładzie: mam jeden poziom Dachu. W Fazie Pogody wypada chmura deszczowa. Dach działa i Pierwszy Gracz jest bezpieczny. Tak?
W kolejnej turze wypada chmura śniegowa. Dach nie działa i o ile nie posiadam żadnych przedmiotów, które zniwelują efekt chmury - wszyscy dostaja po jednej Ranie. Tak?
(Zaznaczam, że nie grałem w Livingstone'a - wypowiadam się na podstawie stwierdzenia, że tam to wszystko działa standardowo).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
W Livingstonie reguły Fazy Pogody zostały zmodyfikowane. Rezultaty rzutów pomarańczową kością pogody odczytuje się: chmura deszczowa - Pierwszy Gracz dostaje Ranę. Chmura śniegowa - wszyscy gracze dostają Ranę. Adnotacja niżej przed efektami można bronić się jak w standardowych zasadach np Dach, Piec, Koce itd.
Wszystko pięknie. O ile chmury deszczowe problemów w nie stwarzają, to przy sniegowych mam problem. W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna.
Pytanie: które efekty zastępują zasady specjalne scenariusza?
Mam wrażenie, że się zapętlilem trochę.
Wszystko pięknie. O ile chmury deszczowe problemów w nie stwarzają, to przy sniegowych mam problem. W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna.
Pytanie: które efekty zastępują zasady specjalne scenariusza?
Mam wrażenie, że się zapętlilem trochę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Bo szukasz dziury w całym
[qoute] W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna. [/quote]
To wyżej w grze w Livingstone'a, to niżej w grze wg standardowych zasad.
Chmura śniegowa - wszyscy gracze dostają Ranę. Adnotacja niżej przed efektami można bronić się jak w standardowych zasadach np Dach, Piec, Koce itd.
[qoute] W zasadach chmura śniegowa ma dwa efekty. Po pierwsze należy odrzucić drewno, by się ogrzać, po drugie posiadać Dach jak przed deszczem. Gdy nie spełnia się warunków - Rana za każdy brakujący poziom Dachu, brak drewna. [/quote]
To wyżej w grze w Livingstone'a, to niżej w grze wg standardowych zasad.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Wg instrukcji - wszystkie żetony odkryć są jednorazowe, jeżeli na karcie scenariusza nie zaznaczono inaczej (np. sztylet obrzędowy w scenariuszu 2.)
Tak więc zarówno wielkie liście jak i stara płachta (scenariusz 4. a nie 3. ) są jednorazowe.
Tak więc zarówno wielkie liście jak i stara płachta (scenariusz 4. a nie 3. ) są jednorazowe.
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Post pod postem - trudno. Scenariusz 6 "Rodzinka Robinsonów" załatwił mnie już 4 razy. Czy wypadająca na Kartach Wydarzeń księga, która obniża zbierane surowce o połowę oznacza, że jak mam 1 drewno i 1 żarcie to nie dostaję nic? Masakra jakaś.