Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Odp: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

grabol pisze:Pytanie o ruch Sztychem (Silts) z PG. Umiejętność pozwala mu raz w turze, w dowolnym momencie swojej tury zamienić się miejscami z inną jednostką. Ruszam się Sztychem o jedno polę, na polu na którym teraz stoi sąsiaduje z inną jednostką, zamienia się z nią miejscami i rusza o jeszcze jedno pole. Czy taki ruch jest zgodny z zasadami, tzn. czy kontynuowanie ruchu po zamienieniy się miejscami jest dopuszczalne?
Dobre pytanie, bo teoretycznie nie można przerwać jednej czynności dopóki się nie odpali innej, ale np Defender krasnoludów właśnie ruch przerywa...
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Odp: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

schalonny pisze:
grabol pisze:Pytanie o ruch Sztychem (Silts) z PG. Umiejętność pozwala mu raz w turze, w dowolnym momencie swojej tury zamienić się miejscami z inną jednostką. Ruszam się Sztychem o jedno polę, na polu na którym teraz stoi sąsiaduje z inną jednostką, zamienia się z nią miejscami i rusza o jeszcze jedno pole. Czy taki ruch jest zgodny z zasadami, tzn. czy kontynuowanie ruchu po zamienieniy się miejscami jest dopuszczalne?
Dobre pytanie, bo teoretycznie nie można przerwać jednej czynności dopóki się nie odpali innej, ale np Defender krasnoludów właśnie ruch przerywa...
Na forum PHG jest opisana odwrotna sytuacja - inna jednostka rusza się do Siltsa, on zamienia się z nią miejscami, a ta jednostka idzie dalej.
Wynika z tego, że również Silts może ruszyć się o jedno pole, zamienić miejscami (także z przeciwnikiem) i kontynuować ruch.

http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... k-of-Silts
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

No, dla mnie dowolny moment, to dowolny moment, więc...można.
Fisiel
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2013, 11:56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Fisiel »

Witajcie forumowicze,
Mam zagwozdkę dotyczącą frakcji Plugastwo.
Mianowicie, kiedy wykładam kartę Mutacji, kładę ją na podstawowej jednostce bez mutacji. A co w przypadku zabicia takiej jednostki? Obie karty lądują na stosie many?
Awatar użytkownika
Maciek Mazgaj
Posty: 81
Rejestracja: 29 gru 2012, 14:11
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Summoner Wars

Post autor: Maciek Mazgaj »

Fisiel pisze:Witajcie forumowicze,
Mam zagwozdkę dotyczącą frakcji Plugastwo.
Mianowicie, kiedy wykładam kartę Mutacji, kładę ją na podstawowej jednostce bez mutacji. A co w przypadku zabicia takiej jednostki? Obie karty lądują na stosie many?
Witaj!
Tak! Zarówno karta mutacji jak i karta pod nią.
Fisiel
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2013, 11:56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Fisiel »

Wow! Potężny manodawca;)
Mam jeszcze jedno pytanie:
Gul-Dass zadaje 4 obrażenia Mistrzowi przeciwnika zabijając go. Jednakże konieczność położenia 3 lub więcej znaczników obrażeń pochodzących od Gull-Dassa zmusza mnie do zranienia mojego przywoływacza, który w następstwie tego ginie. Mamy więc remis?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Aktywny gracz decyduje o kolejności zdarzeń "jednoczesnych", więc od ciebie zależy kto wygrywa :)
Fisiel
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2013, 11:56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Fisiel »

Ok, dziękuję:)
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Tu chyba nawet nie ma równoczesności, bo po prostu najpierw zadajesz obrażenia przeciwnikowi i ten ginie pierwszy.
W każdym razie wygrywasz.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Czy mozna postawic opleciony mur jeden na drugim? Np. raz karta wydarzenia, a raz zdolnoscia championa? Czy mozna postawic opleciony mur pod jednostka?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Nie można postawić muru na murze. OM można postawic na jednostce, ale jednostki nie można przywołać na OM.
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

adalbert pisze:OM można postawic na jednostce
Właściwie, to pod jednostką :)
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

To jak to jest z tymi oplecionymi murami? Na jednostce? Pod jednostką? :D
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Zawsze pod. Jest to wyraźnie powiedziane w opisie dołączonym do talii. Nie mam przy sobie polskiej wersji, ale w oryginale brzmi to tak:
Placement: Vine Walls can be placed on any space on the Battlefield., including on your opponent’s side! A Vine Wall can be placed on a space where a Unit already exists, place the Vine Wall under the existing Unit. However, you can never place a Vine Wall on a space where a Wall (including a Vine Wall) already exists. A Unit cannot be summoned onto a space containing a Vine Wall, but they can be summoned adjacent just like any other Wall.
Zresztą wydaje się to logiczne, skoro jednostki mogą chodzić po murach, to jak kładziemy mur na tym samym polu, gdzie już ktoś stoi, to pod jednostkę. Podobnie działa zdolność Splacka, gdzie także wyraźnie jest powiedziane, że mur wkładamy pod jednostkę.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Corran pisze:
adalbert pisze:OM można postawic na jednostce
Właściwie, to pod jednostką :)
:oops: :)
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Goryl atakuje Anielskiego Wojownika który stoi przy Samuelu (obrażenia zadawane są tylko przy 4+) Grający Elfami dżungli wyrzuca dwie 3. Zgodnie z instrukcją ma dwa trafienia ale oczywiście obrażenia nie wchodzą...niemniej czy odpala się zdolność Goryla pozwalająca mu zaatakować drugi raz?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Umiejętność Samuela mówi o znacznikach ran, a nie trafieniach. Umiejętność Goryla uruchamia się gdy nie wyrzuciło się żadnego pudła, więc według mnie w tym przypadku odpala się.
Awatar użytkownika
Koralina
Posty: 10
Rejestracja: 27 sty 2014, 15:05

Re: Summoner Wars

Post autor: Koralina »

Jeszcze w kwestii goryla..Wczoraj podczas gry turniejowej wystawiłam goryla przeciw siepaczowi - przeciwnik twierdził, że nie mogę użyć zdolności goryla - no jakby nie było 4 wrzuty na czysto w sytuacji, gdy atak na siepacza następuje bez rzutów. Tłumaczenie było takie, że "nie rzuca się kością". Jednak moim zdaniem to niestety słabość ociężałego i działa ona na korzyść goryla - wchodzą 2 pierwsze trafienia i może uruchomić kolejne. Zapis na karcie Siepacza mówi o tym, by położyć ilość znaczników równą tej, którą można by wyrzucić na kościach. Zakładając zatem, że goryl trafia za pierwszym razem...Ustąpiłam. Ale nie dawało mi to spokoju, więc zajrzałam w oryginalny FAQ i znalazłam wyjaśnienie tej kwestii, która moim zdaniem wyczerpuje temat:

http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... hers/page2
Kruk.bydgoszcz.pl
Posty: 17
Rejestracja: 25 lip 2014, 17:53
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: Kruk.bydgoszcz.pl »

Zapraszamy na Jutrzejszy Turniej w Centrum Gier Planszowych "Kruk" (w Bydgoszczy)

do wygrania Unikatowy Czempion, nagrody pieniężne w postaci bonów i gwarantowane rabaty (10% na zakup dowolnej tali SW) dla wszystkich uczestników turnieju :)

zapraszamy

https://www.facebook.com/events/784406428274025/?ref=22
www.kruk.bydgoszcz.pl
tel. kom. 798 443 293
e-mail: kruk.bydgoszcz@gmail.com

Odbiór osobisty:
ul. Wojska Polskiego 23, 85-825 Bydgoszcz

JEŚLI PODOBA CI SIĘ TO CO ROBIMY – OCEŃ NAS NA FACEBOOKU
www.facebook.com/CentrumGierPlanszowychKruk
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Jeszcze w kwestii goryla..Wczoraj podczas gry turniejowej wystawiłam goryla przeciw siepaczowi - przeciwnik twierdził, że nie mogę użyć zdolności goryla - no jakby nie było 4 wrzuty na czysto w sytuacji, gdy atak na siepacza następuje bez rzutów. Tłumaczenie było takie, że "nie rzuca się kością". Jednak moim zdaniem to niestety słabość ociężałego i działa ona na korzyść goryla - wchodzą 2 pierwsze trafienia i może uruchomić kolejne. Zapis na karcie Siepacza mówi o tym, by położyć ilość znaczników równą tej, którą można by wyrzucić na kościach. Zakładając zatem, że goryl trafia za pierwszym razem...Ustąpiłam. Ale nie dawało mi to spokoju, więc zajrzałam w oryginalny FAQ i znalazłam wyjaśnienie tej kwestii, która moim zdaniem wyczerpuje temat:

http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... hers/page2
Dzięki za link. Też niedawno wyszła ta kwestia, ale zagraliśmy prawidłowo.
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

Jesli gobliny otrzymuja rany od 6+ a ja mamLuke, ktory uniemozliwia nabywanie zdolnosci to czyanuluje on tez to?
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

To chyba nie jest zdolnosc...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

Dlaczego?
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Kasper »

Niepokonane Gobliny - to nazwa Wydarzenia. Wydarzenie to nie nadaje zdolności jednostkom więc Luka nie może anulować jego działania.
Makro
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2014, 20:06

Re: Summoner Wars

Post autor: Makro »

Hej.

Pytanie mam odnośnie kart typu "oddalonych o X pól od niego". Czy te pola muszą być w linii prostej, jeśli na karcie nie jest tak napisane?
Na przykład mistrz talii Górscy Vargaci dodaje 1 do ataku dla jednostek oddalonych o dwa pola. Czy to oznacza, ze jednostki muszą być oddalone od niego o 2 pola w lini prostej, czy na przykład jeśli jednostka jest oddalona o jedno pole w górę, i jedno pole w lewo to też się łapie na ten bonus?

Kolejne pytanie to czy umiejetnosc działa przez mury (swoje/przeciwnika) lub przez jednostki przeciwnika? (na przykład w linii prostej)
ODPOWIEDZ