Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Banan2 »

zzay pisze:Aczkolwiek mam jedno pytanie - nie rozumiem działania karty (generała) 7/8/9/10=6... Czy napewno zmienia ona siłę armii Sun Tzu czyli tej osoby która ją zagrywa ? A nie armii przeciwnika ? Jeśli Sun Tzu to jaki ta karta ma sens ? Osłabienie siebie w jakim celu ?
Bo jeśli dotyczyła by armii przeciwnej to okej - czaję. Ma sens. Przydatna faktycznie.
Wyjaśni ktoś ?
+1
No właśnie. O co chodzi z tą kartą?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: tomb »

Chowam do spoilera moją błędną interpretację - przepraszam za wprowadzanie w błąd:
Spoiler:
Moje pytanie: niebieski wykłada +3, czerwony +1. Czy wynik bitwy to 2 dla niebieskiego?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, 12:11 przez tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: rastula »

TomB pisze:Karta zamienia się w 6, czyli nie jest odrzucana na koniec rundy. Jeśli do wygrania bitwy wystarczy ci 6, a wyłożyłeś większą to opłaca się zamienić tę kartę na 6 i zachować ją do ponownego użycia.
ciekawe rozwiązanie , nie pomyślałem o tym, że można kartę zachować - raczej o tym, że czasem nie opłaca ci się wystawiać bardzo wielu jednostek na mapie - bo potrzebujesz ich do następnego ruchu...

skąd taka interpretacja?



ps.

tak wydaje mi się że, 2...
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: tomb »

rastula pisze:
TomB pisze:Karta zamienia się w 6, czyli nie jest odrzucana na koniec rundy. Jeśli do wygrania bitwy wystarczy ci 6, a wyłożyłeś większą to opłaca się zamienić tę kartę na 6 i zachować ją do ponownego użycia.
ciekawe rozwiązanie , nie pomyślałem o tym, że można kartę zachować - raczej o tym, że czasem nie opłaca ci się wystawiać bardzo wielu jednostek na mapie - bo potrzebujesz ich do następnego ruchu...

skąd taka interpretacja?
Ja nie pomyślałem o twoim rozwiązaniu.
Wydało mi się oczywiste, ze ten generał umożliwia ponowne zagranie mocnej karty. Zasady mówią, że na rękę wracają karty o wartościach od 1 do 6 w ramkach. Generał zaś zamienia kartę 7/8/9/10 na kartę o wartości 6. Jeśli czepiać się słówek to kluczowe jest to "w ramkach" - teraz tylko trzeba uznać, że ten zwrot jest kluczowy (i moja interpretacja odpada) albo pomocniczy, dla łatwiejszej identyfikacji kart (i moja interpretacja pasuje).

Czy nie jest to jednak za mocne rozwiązanie? Możliwe.
Ale czy warto 7 zamienić na 6 dla zachowania jednej figurki w puli? To trochę mało.

EDYCJA: Znalazłem na BGG odpowiedź autora gry i to rastula miał rację. Karta służy do zaoszczędzenia figurek. Przepraszam za zamieszanie.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: rastula »

miałem taką sytuację, że ta jedna figurka zaważyła :)...


ale i tak fajny homerule ci wyszedł :)
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Neoberger »

W czym ta jedna zaważyła? Jak nie masz figurek w puli to przesuwasz z najbliższego obszaru na planszy.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

Recenzja Sztuki wojny w Szybkim Gradaniu ZnadPlanszy, zapraszamy :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: mig »

Neoberger pisze:W czym ta jedna zaważyła? Jak nie masz figurek w puli to przesuwasz z najbliższego obszaru na planszy.
Podbijam pytanie. Wg zasad gdy nie masz wfigurek w puli, to przesuwasz z sąsiadującego regionu, a jak tam nie ma to z dalszych. Jeden region graniczy ze wszystki a po dwa z trzema i dwoma regionami. Przesuwanie jest naprawdę tak dotkliwe? Grałem do tej pory raz i figurek nam nie zabrakło, więc trudno mi sobie wyobrazić żeby to w praktyce był problem.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

Dobra zaraza z dobrym generałem najczęściej daje brak wojaków, ale też przy raczej sprzyjających warunkach.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Neoberger »

Czyli nadal nikt nie ma pojęcia o co chodzi? Pewnie tylko autor zna tajemnicę po co oszczędzać figurki?

Rastula dalej nie wyjaśnił, a kwiatosz zapycha wpisy (pewnie gra na jakiś rekord :-) )
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

No przecież napisałem, że problemem jest tu pomór. Jeżeli grasz na wygranie pod koniec, to konieczność zabrania 4 figurek więcej z innych regionów planszy może być dotkliwa, bo w praktyce może ci zdjąć punkty z jednej albo dwóch prowincji. Jeżeli masz możliwość zagrać 10 w ważnej prowincji to przeciwnik ma wybór czy walczyć, czy rzucić jednak 2. Ten generał pozwala rzucić największe siły do bitwy bez takiego dużego ryzyka złapania się na blef przeciwnika.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: mig »

kwiatosz pisze:No przecież napisałem, że problemem jest tu pomór. Jeżeli grasz na wygranie pod koniec, to konieczność zabrania 4 figurek więcej z innych regionów planszy może być dotkliwa, bo w praktyce może ci zdjąć punkty z jednej albo dwóch prowincji. Jeżeli masz możliwość zagrać 10 w ważnej prowincji to przeciwnik ma wybór czy walczyć, czy rzucić jednak 2. Ten generał pozwala rzucić największe siły do bitwy bez takiego dużego ryzyka złapania się na blef przeciwnika.
To ma sens :) U nas jakoś do zarazy nikt specjalnie dużej roli nie przywiązywał, ale faktycznie może to być kluczowa karta.
Muszę więcej pograć :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Kpt. Bomba »

Jaki jest rozmiar kart w SzW?
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Neoberger »

kwiatosz - nie rozumiem co ma zaraza do karty generała zmieniającej np. 10 na 6.
Jeżeli zdejmujesz figurki z planszy to masz je na ręce. I nie musisz z prowincji niczego przerzucać.

Ten generał ma sens w sytuacji gdy musisz przerzucić na dany obszar z 9 figurek (powiedzmy, że przeciwnik dał kartę 1 a ty 10), a użyłeś kart +2 i +3 co zdjęło ci 3 figurki, a poza tym użyłeś karty 6 z 4-5 razy i masz o tyle mniej figurek.

Generalnie ta karta generała działa słabiutko i jest zupełnie teoretyczna. Lepsza by była jako traktowanie karty np. 10 jako 6, czyli zamiast 10 jest 6, ale za to wraca na rękę.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: lesar »

H
Kpt. Bomba pisze:Jaki jest rozmiar kart w SzW?
58mmx88mm czyli tylko koszulki Standard European bo American ciasno wchodzą przynajmniej te od FFG
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Kpt. Bomba »

lesar pisze:H
Kpt. Bomba pisze:Jaki jest rozmiar kart w SzW?
58mmx88mm czyli tylko koszulki Standard European bo American ciasno wchodzą przynajmniej te od FFG
Dzięki za potwierdzenie.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

Neoberger pisze:kwiatosz - nie rozumiem co ma zaraza do karty generała zmieniającej np. 10 na 6.
Jeżeli zdejmujesz figurki z planszy to masz je na ręce. I nie musisz z prowincji niczego przerzucać.
To już zależy kto wybiera kolejność - jeżeli Ty to nic to nie ma, jeżeli przeciwnik, to musząc przesunąć wojska z prowincji przyległych, w których masz 1-2 wojsk, to zupełnie inna sprawa niż zorganizowanie u siebie pomoru w prowincji na drugim końcu mapy, żeby mieć co wystawiać :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Neoberger »

kwiatosz - właśnie czekałem na taka odpowiedź żeby zadać kolejne pytanie. :-)
Czy brakujące figurki przesuwam z jednej najpierw, potem gdy brakuje z drugiej, czy z dowolnych sąsiednich dowolną liczbę figurek?
:-)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

Ja przesuwałem z dowolnych, nie widziałem nic w instrukcji, co by tego zabraniało.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: lesar »

Ja pamiętam, że trzeba w pierwszej kolejności z jednej najbliższej sąsiedniej a potem z dalszej. Nie ma zapisu wprost ale chodzi zapewne o to, żeby zabrać wszystkie figurki z jednej a jak mało to z następnej prowincji.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: kwiatosz »

Przed dalszą na pewno, ale sąsiadując z dwiema wybieramy jak je pustoszymy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: schizofretka »

Czy poza pudełkiem polska wersja różni się czymś od angielskiej? Bo angielska pudełko ma mniejsze ;)


Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Algernon
Posty: 1
Rejestracja: 06 sie 2014, 00:03

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Algernon »

Czy tylko mnie wydaje się, że umiejętności generałów Sun Tzu są wyraźnie słabsze (mniej użyteczne, rzadziej stosowalne) niż Shao, czy faktycznie coś w tym jest?
Awatar użytkownika
Neoberger
Posty: 190
Rejestracja: 09 lis 2009, 17:35
Been thanked: 1 time

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: Neoberger »

Algernon - mój znajomy miał odwrotne odczucie. :lol:
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Sztuka wojny (Dynasties/Sun Tzu)

Post autor: tomb »

Nie gramy na razie z generałami, ale po przeczytaniu zasad też wydawało mi się, że Sun Tzu są słabsi. Shao może anulować plagę lub jego plaga może usunąć wszystkie oddziały z prowincji, co wydaje się mocniejsze od dokładania pojedynczych figurek do prowincji, które się kontroluje, a to robią generałowie Sun Tzu. Muszę jednak przyznać, że w dotychczasowych partiach częściej zdarzało się, że doskwierał mi brak pojedynczego żołnierzyka w konkretnej prowincji, niż karta plagi. Sam plagi używam rzadko, bo ta karta jest mocna w i tak straconych prowincjach.
ODPOWIEDZ