vinnichi pisze:WOW! Dziękujemy. Gra juz rozpakowała czeka na pierwsze starcie
Czy dobrze zrozumiałem, jeśli jakiś początkujący gracz się zagalopuje i wykorzysta swoje akcje tak że nie przyniosą mu pożywienia, a nie będzie miał zapasów ani odpowiedniej karty Znaleziska to wszyscy jego ludzie trafiają do izolatki by tam w kolejnych rundach umrzeć z głodu ? Nie ma ratunku dla gapiostwa?
Jeszcze raz dziękuję za materiał i grę zapowiada się rewelacyjnie.
Jest nawet gorzej, bo w izolatce są tylko dwa miejsca i jeśli chorych będzie więcej, ci "nadwyżkowi" umierają i od razu wstawiani są jako zombie za ogrodzenie. Ale i ci, którzy przeżyją, wkrótce też umrą, bo kto o nich zadba?
Tak się kończy szarżowanie i nieuwzględnienie, że ludzie muszą jeść. I że izolatka w tych spartańskich warunkach ma swoje ograniczenia. W końcu to przejściowa kryjówka z zaimprowizowanym punktem medycznym, a nie klinika z tysiącem łóżek, pełną opieką medyczną, lekami bez ograniczeń czy pielęgniarkami i lekarzami. dla kogo brak łóżka, te szybko dostaje gorączki i umiera. Ot, życie... A właściwie - śmierć.
yeazus pisze:W instrukcji stoi:
Pozostałe żetony towarów oraz wszystkie żetony beczek,
zombie i pionki ludzi należy położyć obok planszy miasta, w zasięgu
wszystkich graczy – miejsce to będziemy nazywać pulą
zasobów. W późniejszej części gry będą tutaj trafiały także odrzucone
lub zużyte towary, zniszczone beczki i zabici ludzie.
W wideo-instrukcji pozostałe po umieszczeniu w lokacjach miasta żetony towarów, nie trafiają do puli zasobów.
Są niedostępne.
Która z opcji jest obowiązująca?
Ta druga. Opis w instrukcji jest nieprawidłowy. Nie powinno tu być zwrotu: "Pozostałe żetony towarów", a zdanie to powinno zaczynać się od: "Wszystkie żetony beczek". Jestem przekonany, że w korekcie to było wykreślone (psia krew!). Przepraszam za ten błąd.
Msciwoj pisze:Hej.
Jeśli gramy w wersję dla czterech osób, to w sumie umieszczamy w mieście 11+7+7 = 25 zasobów każdego typu na początku gry. Ale w ten sposób nie zostają już żadne zasoby, które można umieścić w puli, wobec czego pula jest pusta. Na początku gry nie można ich dobrać, nie można też ich wyprodukować ani dobrać z karty znaleziska lub wydarzenia (o ile takie są), zanim nie wyślemy kogoś do miasta i nie weźmiemy zasobów stamtąd. Ale oczywiście nie możemy nikogo wysłać do miasta, bo nie mamy paliwa, gdyż całe paliwo znajduje się w mieście.
Czy jest to celowe działanie czy po prostu ktoś po drodze nie użył mózgu i nie pomyślał, że potrzeba więcej zasobów niż 25, jeżeli 25 mamy na starcie umieścić w mieście, a my mamy albo jedną osobę wyrzucić i grać w trzy albo użyć jakichś, nie wiem, orzechów, zamiast tych znaczników?
A może to ja jestem głupi i czegoś nie rozumiem?
Pozdrawiam.
Nie, nie jesteś głupi - rzecz jest po prostu niedokładnie opisana, a jeszcze błąd, o który pisze powyżej, swoje dodaje.
Niemniej w instrukcji jest to opisane, choć nieco dalej (str. 10, podrozdział produkcja, uwaga) i jak widać, niejasno, skoro nie zrozumiałeś. Będziemy musieli to skorygować. Dziękuję za podpowiedź.
Karbok pisze:Ja mam pytanie.
1) Czy można zdobyte towary z miasta od razu zaaplikować jako pułapki do beczek na barykadach? Mam na myśli sytuację, w której kolejny gracz po nas zaplanował, że wyśle zwaidowce. My natomiast, nie ustawiliśmy strażnika i obawiamy się, że wszystkie nasze nowo zdobyte łupy momentalnie trafią w ręce przeciwnika (posiadamy 5 lub więcej aktywnych typków). (Jak wiadomo tych rzeczy z ulepszonych beczek nie da się odzyskać) Do tej pory grałem, że montowanie pułapek jest możliwe tylko w fazie fortyfikacji przed nadejściem nocy.
Cytaty z instrukcji:
(Wyjazd do miasta)
"Pobrane towary gracze umieszczają w magazynach w swoich siedzibach. [...] Jeśli gracz nie ma możliwości umieszczenia nowego towaru w swojej siedzibie, musi od razu położyć go na barykadzie jako pułapkę lub odrzucić do puli zasobów"
(Uzbrajanie siedziby)
"Uzbrajanie siedziby - czyli ustawianie beczek, montowanie pułapek i umieszczanie broni w punktach strzelniczych - możliwe jest w każdym momencie zwykłej tury [...]"
Tak, dokładnie jest tak, jak to intuicyjnie czujesz (i dajesz poprawne cytaty). Pułapki można ustawiać cały dzień w zwykłej turze i do momentu uzbrajania siedziby w turze specjalnej.
Zwłaszcza to pierwsze jest ważne, bowiem możesz przecież kogoś najechać i ukraść mu towary, ten ktoś jednak może chcieć się zemścić i ciebie też najechać, odbierając swoje (oczywiście, pod warunkiem, że obydwaj macie powyżej 5 ludzi i nie wystawiliście strażnika). Ratunkiem wówczas dla ciebie (czyli tego pierwszego) jest właśnie szybkie wstawienie towarów na barykady jako pułapki (czyli zaraz po powrocie). Nie można ich już potem zdemontować, ale chociaż taki atak miał sens.
Czyli to trochę jak w realu. Ukradło się coś komuś, ale ten ktoś już tego nie odzyska, bo to zużyliśmy.