Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Re: Mage Knight pytanko :)
A może ją wykorzystać, kiedy np. w źródle nie będzie tego koloru a będzie mu potrzebny albo po prostu może ją trzymać na karcie taktyki, aby utrudnić grę innym (w scenariuszach konkurencyjnych) i ma do tego prawo.AiS pisze: Jeżeli chodzi o kartę taktyki (3 z taktyk dnia) to gracz zabiera jedną kość ze źródła i umieszcza na tej karcie w swoim polu gry. Jest ona niedostępna dla innych. Kiedy ją wykorzysta to przerzuci i odda do źródła.
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Mage Knight pytanko :)
AiS pisze:Mam wrażenie, że słabo przygotowaliście się do gry - w źródle na początku tury każdego z graczy znajdują się wszystkie (liczba graczy +2) kości many (chyba, że jeden z graczy wybrał taktykę dnia nr 3, ale o tym poniżej). Może się zdarzyć, że będą wyczerpane, ale będą. Generalnie można wykorzystać tylko jedną z nich, chyba, że karta (np. Mana Draw) pozwala na użycie dodatkowej. Po zakończeniu swojej tury przerzucasz wykorzystaną kość i zwracasz do źródła więc kolejny gracz może z niej korzystać.Casiliasplp pisze:Ostatnie pytanko jak gramy na 4 graczy używamy 6 kości many jedna zostaje jeśli gracz na na karcie weź kość many bierze ją ze źródła czy tą jedna dodatkową ? Wiem to może zależeć od karty lecz co mamy zrobić jeśli ma zabrać więcej niż jedna ? Jedna ze źródła drugą dodatkową ?
Jeżeli chodzi o kartę taktyki (3 z taktyk dnia) to gracz zabiera jedną kość ze źródła i umieszcza na tej karcie w swoim polu gry. Jest ona niedostępna dla innych. Kiedy ją wykorzysta to przerzuci i odda do źródła.
Proponuję przeczytać "przewodnik", bo jestem pewien, że to nieCasiliasplp pisze:Ostatnie pytanko(...)
To było ostatnie ;P bo już wszystko wiem przeczytałem sporo razy tą instrukcje obie pozdrawiam
Hala Madrid
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Mage Knight pytanka
Mam kilka pytań dotyczących walki
1.Odporny na ogień czyli jeśli ja atakuje ogniem to zadaje mu obrażenie połowicznie czy nie mogę go zaatakować ?
2.Odporny na zimny ogień czy jakoś tak,on jest odporny na wszystko ? czyli każdy atak jest połowiczny czy jak ?
3.Tarcze na bohaterze i jednostkach, ten rodzaj obrony stosuję się tylko w walce z graczem pvp czy też mogę przydzielić 4 razy jednostce w walce z botem?
4.Atak zimnym ogniem czym ja to mogę blokować ? co jest w pełni efektywne na to ? Nie mam karty blok zimnym ogniem
Pozdrawiam !!!
1.Odporny na ogień czyli jeśli ja atakuje ogniem to zadaje mu obrażenie połowicznie czy nie mogę go zaatakować ?
2.Odporny na zimny ogień czy jakoś tak,on jest odporny na wszystko ? czyli każdy atak jest połowiczny czy jak ?
3.Tarcze na bohaterze i jednostkach, ten rodzaj obrony stosuję się tylko w walce z graczem pvp czy też mogę przydzielić 4 razy jednostce w walce z botem?
4.Atak zimnym ogniem czym ja to mogę blokować ? co jest w pełni efektywne na to ? Nie mam karty blok zimnym ogniem
Pozdrawiam !!!
Hala Madrid
Re: Mage Knight pytanka
Możesz go atakować ogniem, choć ten typ ataku zadaje wtedy połowiczne obrażenia.Casiliasplp pisze:1.Odporny na ogień czyli jeśli ja atakuje ogniem to zadaje mu obrażenie połowicznie czy nie mogę go zaatakować ?
Nie działają natomiast inne niż atak efekty pochodzące z czerwonych kart i ze zdolności jednostek wzmacnianych czerwoną maną (np.: "zniszcz wroga", "zmniejsz wartość zbroi wroga o 1" itp).
Ataki: fizyczny, lodem i zimnym ogniem nie są osłabione.
Osłabione są ataki: ogniem, lodem i zimnym ogniem. Ale uwaga: nie są osłabiane zwykłe ataki fizyczne.Casiliasplp pisze:2.Odporny na zimny ogień czy jakoś tak,on jest odporny na wszystko ? czyli każdy atak jest połowiczny czy jak ?
Nie działają inne niż atak efekty z czerwonych i niebieskich kart i ze zdolności jednostek wzmacnianych maną tych kolorów.
Te tarcze "działają" we wszystkich walkach. Przydzielając jedną ranę jednostce lub graczowi zmniejszasz ilość obrażeń o wartość podaną na tarczy. Proponuję dokładnie przeczytać przewodnik do gry, strona 11, "Faza zadawania obrażeń".Casiliasplp pisze:3.Tarcze na bohaterze i jednostkach, ten rodzaj obrony stosuję się tylko w walce z graczem pvp czy też mogę przydzielić 4 razy jednostce w walce z botem?
Przykład:
Musisz przydzielić 8 punktów obrażeń. Wartość Twojej zbroi to 3. Masz też zdrową jednostkę o wartości zbroi równej 4. Możesz te obrażenia przydzielić na przykład tak:
1. Ranisz jednostkę, dzięki czemu z 8 punktów obrażeń odejmujesz 4 (wartość zbroi jednostki) i zostają jeszcze 4 punkty obrażeń do przydzielenia.
2. Bierzesz pierwszą ranę na rękę, dzieki czemu zmniejszasz te 4 punkty obrażeń o 3 (wartość Twojej zbroi) i zostaje 1.
3. Bierzesz drugą ranę na rękę, dzięki czemu zmniejszasz ilość pozostałych punktów obrażeń z 1 do 0.
4. Faza przydzielania obrażeń się kończy.
Blokować możesz wszystkim, ale tylko blok zimnym ogniem jest w pełni efektywny. Blok fizyczny, blok lodem i blok ogniem są osłabione o połowę. Np.: do zablokowania ataku zimnym ogniem o wartości 4 potrzebujesz jednej z opcji:Casiliasplp pisze:4.Atak zimnym ogniem czym ja to mogę blokować ? co jest w pełni efektywne na to ? Nie mam karty blok zimnym ogniem :(
a) blok zimnym ogniem 4
b) blok fizyczny 8
c) blok ogniem 8
d) blok zimnym ogniem 2 plus blok fizyczny 4
e) różne inne kombinacje
Blok zimnym ogniem dają: jednostka Altem Magowie, jedna z jednostek Heroes (z dodatku Lost Legion) i artefakt Shield of the Fallen Kings (też Lost Legion).
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Mage Knight pytanka
Cześć, pozwolę sobie podpiąć się z moim pytaniem pod ten temat
Nie do końca rozumiem jak się rozdziela punkty obrażeń i karty ran pomiędzy bohatera a jednostki.
Jeśli przeciwnik zadaje 7 pkt obrażeń, ja mam zbroję o wartości 2 i jedną jednostkę o zbroi 4. To rozkładając obrażenia mogę wrzucić wszystkie 7 punktów w jednostkę i otrzyma ona wtedy .. 3 karty ran ponieważ 4 zostaną zredukowane przez jej pancerz? I nie będę mógł z niej korzystać aż do wyleczenia wszystkich ran? I jeśli rozumiem to rany na jednostkach zostają na nich, a nie trafiają do mojej ręki czy talii kart odrzuconych/wykorzystanych? Wtedy mój bohater nie otrzymałby żadnych obrażeń, więc nie dostałbym żadnej karty ran, czy tak? W jakich sytuacjach nie otrzymuje się kart ran?
Ogólnie nie mam pewności co do własnego zrozumienia mechanizmu walki.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Nie do końca rozumiem jak się rozdziela punkty obrażeń i karty ran pomiędzy bohatera a jednostki.
Jeśli przeciwnik zadaje 7 pkt obrażeń, ja mam zbroję o wartości 2 i jedną jednostkę o zbroi 4. To rozkładając obrażenia mogę wrzucić wszystkie 7 punktów w jednostkę i otrzyma ona wtedy .. 3 karty ran ponieważ 4 zostaną zredukowane przez jej pancerz? I nie będę mógł z niej korzystać aż do wyleczenia wszystkich ran? I jeśli rozumiem to rany na jednostkach zostają na nich, a nie trafiają do mojej ręki czy talii kart odrzuconych/wykorzystanych? Wtedy mój bohater nie otrzymałby żadnych obrażeń, więc nie dostałbym żadnej karty ran, czy tak? W jakich sytuacjach nie otrzymuje się kart ran?
Ogólnie nie mam pewności co do własnego zrozumienia mechanizmu walki.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Re: Mage Knight pytanka
Jeszcze nie grałem ale przygotowuję się do gry i oto jak ja rozumiem walkę. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
Są jakby dwie fazy obrony. Pierwsza decyduje o tym czy uda Ci się zablokować atak całkowicie. Żeby zablokować atak musisz wygenerować tyle samo lub więcej punktów obrony niż atak przeciwnika. Zagrywasz karty blokujące i możesz aktywować też kompana lub kompanów dodając ich wartość obrony do tych kart. Wartość obrony Twojej postaci nie bierzeudziału w tej fazie. Jeśli nie wygenerujesz wystarczającej ilości punktów obrony (atak większy niż obrona) obrywasz Ty albo jeden z Twoich kompanów i bierzesz na rękę lub na kompana kartę rany. Jeden kompan może mieć jedną ranę i ona go wyklucza z gry dopóki jej nie wyleczysz. Jeśli Ci się uda zablokować to przechodzisz do ataku. Jeśli nie to następuje druga faza - przydzielanie kolejnych ran. Z reguły jeśli widzisz że nie masz szans zablokować w całości ataku przeciwnika to nie zużywaj kart z ręki.
Faza przydzielania ran - Porównujesz atak do obrony ponownie. Np. Atak 7 a Twoja obrona 3. 7-3=4 atak przechodzi, bierzesz kolejną ranę na rękę. I powtarzasz ale atak przeciwnika wynosi już 4. 4-3=1. Znów obrywasz, kolejna rana. Potem już 1-3 <0 koniec obrony.
Możesz wykorzystać też kompana jeśli nie ma karty rany na sobie. Np atak 7, Twoja obrona 3, obrona kompana 2. Decydujesz się przyjąć pierwszy atak na kompana. 7-2=5. Kompan bierze ranę. 5-3=2. Ty bierzesz ranę. 2-3<0 koniec obrony.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Są jakby dwie fazy obrony. Pierwsza decyduje o tym czy uda Ci się zablokować atak całkowicie. Żeby zablokować atak musisz wygenerować tyle samo lub więcej punktów obrony niż atak przeciwnika. Zagrywasz karty blokujące i możesz aktywować też kompana lub kompanów dodając ich wartość obrony do tych kart. Wartość obrony Twojej postaci nie bierzeudziału w tej fazie. Jeśli nie wygenerujesz wystarczającej ilości punktów obrony (atak większy niż obrona) obrywasz Ty albo jeden z Twoich kompanów i bierzesz na rękę lub na kompana kartę rany. Jeden kompan może mieć jedną ranę i ona go wyklucza z gry dopóki jej nie wyleczysz. Jeśli Ci się uda zablokować to przechodzisz do ataku. Jeśli nie to następuje druga faza - przydzielanie kolejnych ran. Z reguły jeśli widzisz że nie masz szans zablokować w całości ataku przeciwnika to nie zużywaj kart z ręki.
Faza przydzielania ran - Porównujesz atak do obrony ponownie. Np. Atak 7 a Twoja obrona 3. 7-3=4 atak przechodzi, bierzesz kolejną ranę na rękę. I powtarzasz ale atak przeciwnika wynosi już 4. 4-3=1. Znów obrywasz, kolejna rana. Potem już 1-3 <0 koniec obrony.
Możesz wykorzystać też kompana jeśli nie ma karty rany na sobie. Np atak 7, Twoja obrona 3, obrona kompana 2. Decydujesz się przyjąć pierwszy atak na kompana. 7-2=5. Kompan bierze ranę. 5-3=2. Ty bierzesz ranę. 2-3<0 koniec obrony.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
- sqb1978
- Posty: 2627
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 144 times
Re: Mage Knight pytanka
Przydzielanie obrażeń to taki algorytm:
1. ustalenie liczby obrażeń (X)
2. decyzja czy przydzielamy rany jednostkom czy postaci: jeśli przydzielamy postaci to idź do 7
3. jeśli posiadamy jednostkę bez ran to możemy przydzielić jej obrażenia | jeśli nie to idź do 7
4. jeśli postać ma odporność na żywioł ataku w jakim zostały zadane obrażenia to najpierw od ogólnej liczby obrażeń (X) odejmij wartość obrony tej jednostki (Y).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Y
5. jeśli ciągle pozostały jakieś obrażenia do przydzielenia to połóż na postaci 1 ranę oraz odejmij wartość jej obrony (Z) od ogólnej liczby obrażeń (X).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Y.
6. jeśli pozostały jeszcze jakieś obrażenia do przydzielenia to idź do 2. Jeśli nie to zakończ fazę zadawania obrażeń.
Od tego momentu już nie możemy przydzielać obrażeń jednostkom:
7. Weź kartę rany do ręki oraz odejmij od pozostałej liczby obrażeń (X) wartość swojej obrony (Z).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Z.
8. Jeśli pozostały jeszcze jakieś obrażenia to idź do 7, jeśli nie to zakończ fazę zadawania obrażeń.
Czyli nie można przydzielić danej jednostce więcej niż 1 rany w wyniku tego działania. Jest natomiast możliwe, że jednostka otrzyma więcej niż jedną ranę w wyniku ataku przez wroga ze zdolnością Zatruwanie (2 rany).
1. ustalenie liczby obrażeń (X)
2. decyzja czy przydzielamy rany jednostkom czy postaci: jeśli przydzielamy postaci to idź do 7
3. jeśli posiadamy jednostkę bez ran to możemy przydzielić jej obrażenia | jeśli nie to idź do 7
4. jeśli postać ma odporność na żywioł ataku w jakim zostały zadane obrażenia to najpierw od ogólnej liczby obrażeń (X) odejmij wartość obrony tej jednostki (Y).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Y
5. jeśli ciągle pozostały jakieś obrażenia do przydzielenia to połóż na postaci 1 ranę oraz odejmij wartość jej obrony (Z) od ogólnej liczby obrażeń (X).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Y.
6. jeśli pozostały jeszcze jakieś obrażenia do przydzielenia to idź do 2. Jeśli nie to zakończ fazę zadawania obrażeń.
Od tego momentu już nie możemy przydzielać obrażeń jednostkom:
7. Weź kartę rany do ręki oraz odejmij od pozostałej liczby obrażeń (X) wartość swojej obrony (Z).
Czyli pozostała liczba obrażeń do przydzielenia to X-Z.
8. Jeśli pozostały jeszcze jakieś obrażenia to idź do 7, jeśli nie to zakończ fazę zadawania obrażeń.
Czyli nie można przydzielić danej jednostce więcej niż 1 rany w wyniku tego działania. Jest natomiast możliwe, że jednostka otrzyma więcej niż jedną ranę w wyniku ataku przez wroga ze zdolnością Zatruwanie (2 rany).
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:22 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight pytanka
Gdyby algorytm podany przez sqb1978 nie był dla Ciebie jasny, to napiszę konkretny przykład walki. Znajdź sobie odpowiednie karty i żetony i rzuć na nie okiem.
Ty: 4 punkty zbroi (bohater na 7 poziomie)
Twoje jednostki: Utem Gwardziści (5 punktów zbroi) i Ogniste Golemy (4 punkty zbroi z odpornością na obrażenia fizyczne i ogień)
Przeciwnik: Ognisty Smok (atak ogniem 9; 7 punktów zbroi z odpornością na obrażenia fizyczne i ogień)
Pierwsza faza - atak z dystansu.
Jeżeli uda Ci się zgromadzić odpowiednią ilość punktów ataku z dystansu (i/lub ataku oblężniczego), to załatwisz przeciwnika zanim zdąży zaatakować. W przypadku Ognistego Smoka musisz uzbierać:
- 7 punktów ataku z dystansu lodem albo zimnym ogniem
- 14 punktów ataku z dystansu fizycznego lub ogniem (bo Smok ma odporności na te żywioły)
- jakąkolwiek kombinację powyższych, np.: 2 punkty lodem i 10 punktów fizycznych
W tej fazie nie możesz grać kart bokiem (jako +1 do ataku z dystansu).
Druga faza - blokowanie.
Żeby zablokować zionięcie Smoka potrzebujesz:
- 9 punktów bloku lodem lub zimnym ogniem
- 18 punktów bloku fizycznych lub ogniem
- jakąkolwiek kombinację powyższych, np.: 3 punkty lodem i 12 punktów fizycznych
Częściowy blok zupełnie nic Ci nie daje (tzn.: nie zmniejsza ataku Smoka). Albo uzbierasz wymaganą ilość punktów bloku, albo nie blokujesz wcale.
Trzecia faza - przydzielanie obrażeń.
Powiedzmy, że nie ustrzeliłeś Smoka z dystansu, ani nie zablokowałeś jego ataku. Masz teraz do przydzielenia 9 punktów obrażeń ogniem. Możesz te obrażenia przydzielić jednostkom i/lub sobie.
wariant a) przydzielanie ran wyłącznie bohaterowi
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a Twoja zbroja ma wartość 4. Bierzesz więc pierwszą ranę na rękę i pomniejszasz ilość obrażeń 9-4=5.
Do przydzielenia pozostało 5 punktów obrażeń. Bierzesz drugą ranę na rękę i podobnie pomniejszasz ilość obrażeń 5-4=1.
Do przydzielenia został 1 punkt obrażeń. Bierzesz trzecią ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant b) przydzielasz obrażenia Utem Gwardzistom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a zbroja Gwardzistów ma wartość 5. Ranisz więc Gwardzistów i pomniejszasz ilość obrażeń 9-5=4.
Do przydzielenia zostały 4 punkty obrażeń, a Twoja zbroja ma również wartość 4. Bierzesz pierwszą ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant c) przydzielasz obrażenia Ognistym Golemom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń ogniem, a Ogniste Golemy mają zbroję o wartości 4 i są odporne na ogień. Przydzielasz Golemom pierwsze 4 punktu obrażeń ogniem, ale (dzięki odporności) Golemom nic się nie dzieje. Pomniejszasz ilość obrażeń 9-4=5.
Pozostało 5 punktów obrażeń do przydzielenia i musisz kontynuować przydzielanie obrażeń Golemom. Przydzielasz więc im kolejne 4 punkty obrażeń, które tym razem ich ranią. Pomniejszasz ilość pozostałych obrażeń 5-4=1.
Do przydzielenia został 1 punkt obrażeń, a Twoja zbroja ma wartość 4. Bierzesz pierwszą ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant d) przydzielasz obrażenia Utem Gwardzistom i Ognistym Golemom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a zbroja Gwardzistów ma wartość 5. Ranisz więc Gwardzistów i pomniejszasz ilość obrażeń 9-5=4.
Masz do przydzielenia 4 punkty obrażeń ogniem, a Ogniste Golemy mają zbroję o wartości 4 i są odporne na ogień. Przydzielasz Golemom pierwsze 4 punktu obrażeń ogniem, ale (dzięki odporności) Golemom nic się nie dzieje.
Jako że, przydzieliłeś wszystkie 9 punktów, to faza się kończy. Zauważ, że w tym wariancie Golemy nie zostały ranne.
Czego nie możesz zrobić:
Najpierw dwukrotnie wziąć ranę na rękę, redukując ilość obrażeń 9-4-4=1, aby potem przydzielić ostatni punkt obrażeń Golemom (punkt ten by ich nie zranił, bo mają odpowiednią odporność).
Jeżeli chcesz przydzielać obrażenia jednostkom, to musisz zrobić to przed przydzieleniem obrażeń sobie (bohaterowi).
Jeżeli w czasie walki weźmiesz do ręki więcej ran, niż Twój niezmodyfikowany limit kart na ręce (liczba na ikonie karty, na Twoim aktualnym żetonie poziomu; dla bohatera na 7 poziomie będzie to 6), to zostajesz ogłuszony i musisz natychmiast odrzucić z ręki wszystkie karty poza ranami.
Czwarta faza - atak
Nie będę go opisywał, ale pamiętaj o tym, że jeżeli zraniłeś jakieś jednostki, to nie możesz ich wykorzystać w fazie ataku.
Jak widać, Mage Knight to bardzo prosta gra. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego ludzie nie polecają jej jako gateway-a.
edit: typo
Ty: 4 punkty zbroi (bohater na 7 poziomie)
Twoje jednostki: Utem Gwardziści (5 punktów zbroi) i Ogniste Golemy (4 punkty zbroi z odpornością na obrażenia fizyczne i ogień)
Przeciwnik: Ognisty Smok (atak ogniem 9; 7 punktów zbroi z odpornością na obrażenia fizyczne i ogień)
Pierwsza faza - atak z dystansu.
Jeżeli uda Ci się zgromadzić odpowiednią ilość punktów ataku z dystansu (i/lub ataku oblężniczego), to załatwisz przeciwnika zanim zdąży zaatakować. W przypadku Ognistego Smoka musisz uzbierać:
- 7 punktów ataku z dystansu lodem albo zimnym ogniem
- 14 punktów ataku z dystansu fizycznego lub ogniem (bo Smok ma odporności na te żywioły)
- jakąkolwiek kombinację powyższych, np.: 2 punkty lodem i 10 punktów fizycznych
W tej fazie nie możesz grać kart bokiem (jako +1 do ataku z dystansu).
Druga faza - blokowanie.
Żeby zablokować zionięcie Smoka potrzebujesz:
- 9 punktów bloku lodem lub zimnym ogniem
- 18 punktów bloku fizycznych lub ogniem
- jakąkolwiek kombinację powyższych, np.: 3 punkty lodem i 12 punktów fizycznych
Częściowy blok zupełnie nic Ci nie daje (tzn.: nie zmniejsza ataku Smoka). Albo uzbierasz wymaganą ilość punktów bloku, albo nie blokujesz wcale.
Trzecia faza - przydzielanie obrażeń.
Powiedzmy, że nie ustrzeliłeś Smoka z dystansu, ani nie zablokowałeś jego ataku. Masz teraz do przydzielenia 9 punktów obrażeń ogniem. Możesz te obrażenia przydzielić jednostkom i/lub sobie.
wariant a) przydzielanie ran wyłącznie bohaterowi
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a Twoja zbroja ma wartość 4. Bierzesz więc pierwszą ranę na rękę i pomniejszasz ilość obrażeń 9-4=5.
Do przydzielenia pozostało 5 punktów obrażeń. Bierzesz drugą ranę na rękę i podobnie pomniejszasz ilość obrażeń 5-4=1.
Do przydzielenia został 1 punkt obrażeń. Bierzesz trzecią ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant b) przydzielasz obrażenia Utem Gwardzistom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a zbroja Gwardzistów ma wartość 5. Ranisz więc Gwardzistów i pomniejszasz ilość obrażeń 9-5=4.
Do przydzielenia zostały 4 punkty obrażeń, a Twoja zbroja ma również wartość 4. Bierzesz pierwszą ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant c) przydzielasz obrażenia Ognistym Golemom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń ogniem, a Ogniste Golemy mają zbroję o wartości 4 i są odporne na ogień. Przydzielasz Golemom pierwsze 4 punktu obrażeń ogniem, ale (dzięki odporności) Golemom nic się nie dzieje. Pomniejszasz ilość obrażeń 9-4=5.
Pozostało 5 punktów obrażeń do przydzielenia i musisz kontynuować przydzielanie obrażeń Golemom. Przydzielasz więc im kolejne 4 punkty obrażeń, które tym razem ich ranią. Pomniejszasz ilość pozostałych obrażeń 5-4=1.
Do przydzielenia został 1 punkt obrażeń, a Twoja zbroja ma wartość 4. Bierzesz pierwszą ranę na rękę i w ten sposób wszystkie obrażenia są przydzielone.
wariant d) przydzielasz obrażenia Utem Gwardzistom i Ognistym Golemom
Masz do przydzielenia 9 punktów obrażeń, a zbroja Gwardzistów ma wartość 5. Ranisz więc Gwardzistów i pomniejszasz ilość obrażeń 9-5=4.
Masz do przydzielenia 4 punkty obrażeń ogniem, a Ogniste Golemy mają zbroję o wartości 4 i są odporne na ogień. Przydzielasz Golemom pierwsze 4 punktu obrażeń ogniem, ale (dzięki odporności) Golemom nic się nie dzieje.
Jako że, przydzieliłeś wszystkie 9 punktów, to faza się kończy. Zauważ, że w tym wariancie Golemy nie zostały ranne.
Czego nie możesz zrobić:
Najpierw dwukrotnie wziąć ranę na rękę, redukując ilość obrażeń 9-4-4=1, aby potem przydzielić ostatni punkt obrażeń Golemom (punkt ten by ich nie zranił, bo mają odpowiednią odporność).
Jeżeli chcesz przydzielać obrażenia jednostkom, to musisz zrobić to przed przydzieleniem obrażeń sobie (bohaterowi).
Jeżeli w czasie walki weźmiesz do ręki więcej ran, niż Twój niezmodyfikowany limit kart na ręce (liczba na ikonie karty, na Twoim aktualnym żetonie poziomu; dla bohatera na 7 poziomie będzie to 6), to zostajesz ogłuszony i musisz natychmiast odrzucić z ręki wszystkie karty poza ranami.
Czwarta faza - atak
Nie będę go opisywał, ale pamiętaj o tym, że jeżeli zraniłeś jakieś jednostki, to nie możesz ich wykorzystać w fazie ataku.
Jak widać, Mage Knight to bardzo prosta gra. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego ludzie nie polecają jej jako gateway-a.
edit: typo
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 23:35 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight pytanka
Przepraszam za namieszanie i dziękuję za tak szczegółowe opisy. Sam na nich skorzystam. Mam za to dodatkowe pytanie. Jest taki skill który pozwala zagrywać karty rany bokiem co daje +1 podstawowej akcji. Czy mogę użyć tego skilla wykorzystując podczas ataku karty ran, które otrzymałem w tej samej walce?
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Re: Mage Knight pytanka
Tak. Ale nie "karty ran", lecz "kartę rany".sirmicho pisze:Jest taki skill który pozwala zagrywać karty rany bokiem co daje +1 podstawowej akcji. Czy mogę użyć tego skilla wykorzystując podczas ataku karty ran, które otrzymałem w tej samej walce?
Ta umiejętność to "Moc bólu" Arythei. Daje nie +1, tylko +2 do podstawowej akcji, ale możesz jej użyć tylko raz w turze.
Re: Mage Knight pytanka
Tak, o to mi chodziło. Raz widziałem na YouTube takie zagranie i wydawało mi się niewłaściwe ale skoro to potwierdzasz to pewnie było ok. Już nie mogę się doczekać na mojego Mage Knight.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Re: Mage Knight pytanka
Mmm dzięki, myślę że trochę bardziej to do mnie dociera, okaże się przy kolejnej rozgrywce. Ale czy można wrzucić wszystkie obrażenia jednej jednostce? Np. weźmy tego smoka, atakuje za 9 a ja wybieram jednostkę z wartością pancerza 4. Jednostka dostaje pierwszą kartę ran, pomniejszam obrażenia 9-4=5, przyjmuje drugą kartę ran, znów pomniejszam 5-4=1 i w końcu trzecią kartę. Wtedy bohater kończy bez szwanku za to z jednostką mającą 3 rany które będą wymagać trzykrotnego leczenia.
I druga sprawa, leczenie, kiedy mogę wyrzucić karty ran z ręki/jednostek z powrotem do talii ran a kiedy tylko odrzucam je do kart wykorzystanych skąd prędzej czy później do mnie wrócą.
I druga sprawa, leczenie, kiedy mogę wyrzucić karty ran z ręki/jednostek z powrotem do talii ran a kiedy tylko odrzucam je do kart wykorzystanych skąd prędzej czy później do mnie wrócą.
- sqb1978
- Posty: 2627
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 144 times
Re: Mage Knight pytanka
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem odnośnie przydzielania obrażeń zranionej jednostce Punkt 3 <- jeśli posiadamy jednostkę bez ran to możemy jej przydzielić obrażenia. Wtedy ona dostaje ranę i przy kolejnym sprawdzaniu tego warunku już ma ranę więc nie możesz po raz kolejny jej wybrać do przydzielenia obrażeń.raatid pisze:Mmm dzięki, myślę że trochę bardziej to do mnie dociera, okaże się przy kolejnej rozgrywce. Ale czy można wrzucić wszystkie obrażenia jednej jednostce? Np. weźmy tego smoka, atakuje za 9 a ja wybieram jednostkę z wartością pancerza 4. Jednostka dostaje pierwszą kartę ran, pomniejszam obrażenia 9-4=5, przyjmuje drugą kartę ran, znów pomniejszam 5-4=1 i w końcu trzecią kartę. Wtedy bohater kończy bez szwanku za to z jednostką mającą 3 rany które będą wymagać trzykrotnego leczenia.
Najlepiej jeśli wykonasz te punkty, które napisałem po kolei to wszystko się wyklaruje.
To już zależy jaki efekt wykorzystujesz. Jeśli napisano ODRZUĆ to umieszczasz ją w stosie kart wykorzystanych. Jeśli WYRZUĆ to odkładasz do talii ran.raatid pisze:I druga sprawa, leczenie, kiedy mogę wyrzucić karty ran z ręki/jednostek z powrotem do talii ran a kiedy tylko odrzucam je do kart wykorzystanych skąd prędzej czy później do mnie wrócą.
Re: Mage Knight pytanka
sqb1978 był szybszy, ale skoro już to napisałem, to wysyłam:
Efekty różnych innych kart lub umiejętności mogą pozwolić Ci odrzucić ranę na stos kart wykorzystanych. Ale w zasadach ogólnych gry takiej możliwości nie ma (jedynie tasowanie talii na koniec dnia/nocy).
Aha, ran nie możesz zagrywać bokiem, jako +1 do czegokolwiek. Nie możesz też ich odrzucić, aby np.: spełnić wymagania karty "Determinacja".
Jednostkę można ranić tylko raz. Może przy tym otrzymać dwie karty ran zamiast jednej, jeżeli atak wroga był trujący. Rannej jednostki nie można używać, ani przydzielać jej kolejnych ran.raatid pisze:Wtedy bohater kończy bez szwanku za to z jednostką mającą 3 rany które będą wymagać trzykrotnego leczenia.
Leczenie odsyła ranę na stos ran. Podobnie działa magiczna polana. Poza tym rany mają tendencję do pozostawania na ręku - tasujesz je z całą swoją talią dopiero pod koniec dnia/nocy.raatid pisze: I druga sprawa, leczenie, kiedy mogę wyrzucić karty ran z ręki/jednostek z powrotem do talii ran a kiedy tylko odrzucam je do kart wykorzystanych skąd prędzej czy później do mnie wrócą.
Efekty różnych innych kart lub umiejętności mogą pozwolić Ci odrzucić ranę na stos kart wykorzystanych. Ale w zasadach ogólnych gry takiej możliwości nie ma (jedynie tasowanie talii na koniec dnia/nocy).
Aha, ran nie możesz zagrywać bokiem, jako +1 do czegokolwiek. Nie możesz też ich odrzucić, aby np.: spełnić wymagania karty "Determinacja".
Re: Mage Knight PL
Hejka.
Obok Zeline rośnie pomału Ymirgh Potężny -> ciekawskich chętnych do konsultacji i pomocy zapraszam tu:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 81#p601581
Każde przemyślenie się przyda jak i każda para testowych rąk ^^.
Obok Zeline rośnie pomału Ymirgh Potężny -> ciekawskich chętnych do konsultacji i pomocy zapraszam tu:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 81#p601581
Każde przemyślenie się przyda jak i każda para testowych rąk ^^.
Re: Mage Knight pytanka
Dołączę do wątku z inną wątpliwością. Problem dotyczy negocjacji i nieścisłości (albo mojego niezrozumienia) w instrukcji. Punkt 3 REGUŁ mówi:
Podczas gdy punkt piąty w mojej opinii temu zaprzecza:
(chodzi tu o reputację i tarcze w mieście).uwaga: jeśli wyżej opisane źródła punktów wpływu dają wystarczająco dużą liczbę punktów, możesz negocjować bez zagrywania kart wpływu.
Podczas gdy punkt piąty w mojej opinii temu zaprzecza:
Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?dodatkowe lub karne punkty (za reputację i za tarczę w mieście) uwzględniasz tylko raz na turę, niezależnie od tego ile rzeczy kupujesz. Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością.
Re: Mage Knight pytanka
Angielska instrukcja mówi wyraźnie, że sam bonus z reputacji może wystarczyć do zakupienia czegoś przez interakcję - nie musisz zagrywać kart wypływu.
Pabula musiałby się wypowiedzieć, skąd wziął się fragment "Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością". W angielskiej instrukcji (ani w FAQ) czegoś takiego nie ma.
edit: Prawdopodobnie chodziło o sytuację, gry punkty wpływu są używane w inny sposób, niż interakcja, np.: na potrzeby kart "Nauka" lub "Dyplomacja". W takim przypadku reputacji nie uwzględnia się. Ale sformułowanie użyte w polskiej instrukcji faktycznie może powodować konfuzję.
Pabula musiałby się wypowiedzieć, skąd wziął się fragment "Nie uwzględniasz ich, gdy nie wykorzystałeś kart z działaniem Wpływ w trakcie negocjacji z ludnością". W angielskiej instrukcji (ani w FAQ) czegoś takiego nie ma.
edit: Prawdopodobnie chodziło o sytuację, gry punkty wpływu są używane w inny sposób, niż interakcja, np.: na potrzeby kart "Nauka" lub "Dyplomacja". W takim przypadku reputacji nie uwzględnia się. Ale sformułowanie użyte w polskiej instrukcji faktycznie może powodować konfuzję.
Re: Mage Knight pytanka
Zajrzałem do angielskiej instrukcji i rzeczywiście w punkcie piątym mamy:
W każdym razie wyjaśniło się. Dziękuję pinata.
Wygląda więc na błąd tłumaczenia w polskiej instrukcji. Chyba że w angielskiej coś poprawiono, bo punkt piąty ma tylko podpunkt a. Skoro jest podpunkt a to powinny być chyba kolejne.you apply the bonus and penalty (for reputation and for shield tokens in a city) only once per turn, no matter how many things you buy.
W każdym razie wyjaśniło się. Dziękuję pinata.
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight pytanka
Witam, podepnę się z pytaniem.
Chodzi o miejsca przygody. Tylko w kwesti Lochów wyjaśniono kwestie ich plądrowana prza kolejnego gracza po zdobyciu ich i położeniu tarczy przez pierwszego gracza. Co z resztą miejsc. Czy jeśli leży tam już tarcza to dana lokacja jest już niedostępna do konca gry?
Chodzi o miejsca przygody. Tylko w kwesti Lochów wyjaśniono kwestie ich plądrowana prza kolejnego gracza po zdobyciu ich i położeniu tarczy przez pierwszego gracza. Co z resztą miejsc. Czy jeśli leży tam już tarcza to dana lokacja jest już niedostępna do konca gry?
Re: Mage Knight pytanka
Lokacje, które nic nie dają, jeżeli leży na nich tarcza:aaxxee pisze:Co z resztą miejsc. Czy jeśli leży tam już tarcza to dana lokacja jest już niedostępna do konca gry?
- Legowisko potwora
- Wylęgarnia potworów
- Starożytne ruiny
- Klasztor
- Wieża maga - możesz kupować jednostki i czary
- Baszta - możesz ją przejąć (dostajesz tylko połowę sławy, ale podmieniasz tarczę na swoją) *
- Miasto - możesz kupować jednostki i robić różne inne rzeczy
- Grobowiec - walczysz ze smokiem tylko dla sławy
- Lochy - walczysz z potworem tylko dla sławy
- Labirynth (Lost Legion) - możesz pójść inną drogą *
- Maze (Lost Legion) - możesz pójść inną drogą *
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight pytanka
Pytanie odnośnie czaru "Fala płomieni" - wzmocnionej "Ściany płomieni": Tekst na karcie mówi "Powiększ ten atak lub blok o 2 punkty za każdy żeton wroga z którym walczysz".
Jak obliczamy ilość wrogów z którymi walczymy? Jeżeli walczę z dwoma iluzjonistami i jednego z nich zabiłem np. za pomocą katapult, to ile żetonów wrogów rozpatruję na potrzeby czaru?
1 (iluzjonista który dotrwał do fazy bloku, a więc fazy w której działa czar)? 2 (iluzjonista + przywołany potwór)? 2 (2 iluzjonistów)? 4 (2 iluzjonistów+ 2 przywołane potwory)?
Jak obliczamy ilość wrogów z którymi walczymy? Jeżeli walczę z dwoma iluzjonistami i jednego z nich zabiłem np. za pomocą katapult, to ile żetonów wrogów rozpatruję na potrzeby czaru?
1 (iluzjonista który dotrwał do fazy bloku, a więc fazy w której działa czar)? 2 (iluzjonista + przywołany potwór)? 2 (2 iluzjonistów)? 4 (2 iluzjonistów+ 2 przywołane potwory)?