Summoner Wars (Colby Dauch)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Robert Srz
Posty: 80
Rejestracja: 09 mar 2014, 14:23

Re: Summoner Wars

Post autor: Robert Srz »

Sowa to niewiele traci bez swojej umiejętności:) Oczywiście Urick jest super, Grubs też - szczególnie u Sery i Siriana.
Mój nick w Summoner Wars IOS: Nadhir 99.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Sowa ma przyzwoitą umiejętność, tyle że ciężko ją wykorzystać. W Alliances powinna znaleźćswoje miejsce choćby u Tundra Guild.
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Kasper »

Jeśli idzie o Sniksa to moje dwie ulubione talie:

Pierwsza wykorzystuje karty z wzmocnienia

Sniks
Pożeracz
Śmierdziel
Muk
8 x Fajter
2 x Procarz
4 x Berserker
4 x Jeździec Bestii

Druga zarówno ze wzmocnienia jak i II talii

Sniks
Pożeracz
Śmierdziel
Muk
8 x Fajter
2 x Procarz
2 x Berserker
4 x Czepiacz
2 x Jeździec Bestii

Jedna i druga dobrze się sprawuje.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Ayaram »

Ok, w końcu miałem czas żeby się dokładnie przejrzeć nowym frakcjom z MS:A. I parę słów o tej która mnie oczywiście najbardziej zainteresowała jako fana SO czyli Bagiennych Najemnikach. Z jednej strony zadowolenie, z drugiej rozczarowanie - to są bagienne orki 2.0. Mamy Vine walle, summonera ze zdolnością związano z VW, mamy umiejętności związane z VW, a najemników czuć tu słabo. Niby do przewidzenia było, że taki los czeka najemników w tym MS, jako że są to tacy SW-owskie neutrale, że gdzieś dodadzą je na siłę, problem jest tylko jeden w postaci VW, które potrafią zrobić kuku naszym biednym najemniczkom ;) No ale ok, cieszmy się z tego co mamy - bagienne orki będą jedyną frakcją która będzie miała swoje 3 talie, jej! :mrgreen:

Ok, ale po kolei:

Glurblub - najbardziej epickie imię w Summonerach ;) No cóż spodziewałem się tego (tylko że w drugiej talii SO ;) ), że stworzą taką agresywną wersję bagiennych. Umiejętność ma mega, gdyby sam walczył na krótki dystans to byłoby tak sobie, ale jako dystansowiec to jest mega. Strzał > mur na polu przeciwnika > Bagienna bestia i przeciwnik ma problem. Na szczęście nie będzie tak strasznie, takiej lawiny VW jak w przypadku Muggluga raczej tu nie będzie to przeciwnik będzie miał czas na czyszczenie murów.

Spore Carriers - przesadzili trochę... nie to, żeby to było słabe, nic z tych rzeczy, ale aż 4 wydarzenia to zabijania swoich jednostek w talii? No ale zdolność fajna, dodatkowe walle to jedno, ale mozliwość dobijania swoich jednostek z każdego miejsca na mapie zawsze fajna.

Vine Lash - meh, nuda, były już podobne. Darmowy 1 dmg w minimum jedną jednostkę i tyle.

Vine Bind - wow, gdyby to działało na 1 jednostkę to ok, ale na wszystkie sąsiadujące? :shock:

Swamp Domination - jest i coś dla fanów YOLO ataku na wrogiego summonera :twisted: ojjj pozostawienie murów Glurbluba wydają sie dużo bardziej niebezpieczne niż w przypadku Muggluga ;)

Mik the Tusk - Najnudniejszy z nowych champów. Kolejna wariacja jednostki która czerpie bonusy w związku z VW jakich już u SO trochę jest.

Prong - jaki malutki jak na champa :mrgreen: Raczej słabawy dla BG, bo chyba ciężko być tym agresywnym i jednocześnie trzymać się murów.

Turt - prawdziwy czołg w świecie SW! :mrgreen: wielki, powolny, które idzie do przodu nie przejmując się atakami :wink: Sam jest taki se, dystansowi summonerzy będa go lać trzymając cały czas na dystans, ale za to w zmasowanym ataku to może wprowadzić niezły chaos i like it :) Trzeba będzie kiedyś spróbować fun build Ret-Talusa pod same takie kamienne czołgi :P

Boarboon - nudny. Zwykła prosta kość więcej w 1wszej rundzie po przyzwaniu, nic ciekawego. Z droższych jednostek lepiej bym widział u BG Swamp Beast czy Savagery, więc raczej dzik miejsca w decku nie zagrzeje.

Swamp Rat - Arghhh serio? zabita przez swoje jednostki trafia na Discarda? :? Zdolność stworzona chyba pod Muggluga, przez co Appr Magowie nie zostaną bezrobotni. Ogólnie wielkie rozczarowanie, bo fajne by to było. Kombinowanie jak tu zaatakować, by jednocześnie można go było zabić dla muru, no ale cóż Appr Mag jest w tym wypadku lepszy i tyle. Appr Magiem zawsze można zboostować i zaatakować z dystansu za tą manę co się zaraz zwróci. U BG już lepiej wygląda, bo jak rozumiem zabicie z Spore Carriers daje nam manę?

Swordsman - w końcu tania jednostka, która na starcie ma 2 kości, chociaż czy ja wiem czy wyprze Conjurery u Muggluga? u BG napewno znajdzie miejsce, chociaż są też moje ukochane rogue, które z tak wysunięty murami są bardzo fajne, choć oczywiście w dalszym stopniu sytuacyjne.

No i generalnie co... Czuje się jednak odrobinę rozczarowany. Na początku tym, że to poprostu talia SO, jakby z niej zrobić 2gą talię SO to nikt by się nie zczaił, że coś tu nie gra. Następnie tym, że skoro to już taka prawie że talia SO, to w sumie nic takiego must have dla Muggluga nie wprowadza, wielki zawód z szczurkami który miały być takie fajne, a jak ostatnio doczytałem do końca jego zdolność to meeh :( Sam BG jako summoner bardzo fajny, jeśli zdecyduje się jednak na MS:A to pewnie będzie moją ulubioną talią agresywną (których generalnie nie lubię :mrgreen: ), możliwość przywoływania na połowie przeciwnika to coś czego nie miała do tej pory żadna frakcja tak agresywna, a czasu może nie być by niszczyć i nasze mury i nasze jednostki.
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Summoner Wars

Post autor: eventide »

Hej,

Zastanawiam się nad zakupem polskiego Master Seta i mam pytanie do oblatanych ludzi: Czy w polskim MS ta tekturowa plansza jest składana na zawiasach (tak jak to normalnie powinno być) czy posiada dwie oddzielne części, które trzeba do siebie po prostu przyłożyć, żeby powstała plansza (jak np. jest to w polskim wydaniu Le Havre)?

Z góry dzięki za info.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

Plansza jest składana. Nie dzielona.
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

Mam Master Set, jeszcze nie grałem zbyt dużo partii, ale trafiły się wolne środki wiec kupie sobie na zapas talie. Wybrałem Elfy Dżungli. To dosyć mobilna armia? Trochę mi brakuje takiej jak przeciwnik gra Kontrolerami czy tam Wladcami Umysłów. Spodobała mi się jeszcze talia Plugastwa, ale chyba jest lekko skomplikowana i można odłożyć kupno na potem? :-)

Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Gra przeciw Bendersom może być baaardzo frustrująca. Skłoń przeciwnika, żeby czasem spróbował innej tali ;)
Elfy Dżungli na pewno należą do bardziej mobilnych frakcji, natomiast Plugastwo jest zarąbiście oryginalne.
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: TTR_1983 »

co robić w syt, jak na końcu gry zostanie każdemu graczowi po Mistrzu Przywołań? Klasyczny pat....jeden drugiemu może uciekać w nieskończoność.
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Jeśli tylko jeden chce uciekać, to chyba zawsze uda się go dogonić. Jeśli natomiast nikomu nie opłaca się zaatakować jako pierwszy, to faktycznie jest pat.
Może pomyśleć o zastosowaniu jednego z rozstrzygnięć turniejowych (np. "płonąca ziemia" zawsze w końcu przyniesie rozstrzygnięcie).
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Lub zakończyć grę patem i tyle. Zwykle jednak jedna ze stron ma większe szanse w ataku.
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

adalbert pisze:Gra przeciw Bendersom może być baaardzo frustrująca. Skłoń przeciwnika, żeby czasem spróbował innej tali ;)
Elfy Dżungli na pewno należą do bardziej mobilnych frakcji, natomiast Plugastwo jest zarąbiście oryginalne.
Oczywiście gramy różnymi taliami, ale czasem ja czy przeciwnik jednak chcielibyśmy zagrać ta, bo jest ciekawa. Dlatego chciałem armię która się przeciwstawi, żeby było ciekawiej :-)

Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Na Benderów pierwsze Elfy Feniksa, pierwsze Gobliny Jaskiniowe (pod pewnymi warunkami), szybkie frakcje jak Elfy Dżungli czy Elfy Cienia także są niewygodne.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wassago »

I jak tam sprawa aktualizacji FAQ :P?
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Na Benderów pierwsze Gobliny Jaskiniowe (pod pewnymi warunkami),
...
O, ciekawe. Napisz coś więcej.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Grając Benderami nie chciałbym raczej trafiać na Gobliny. Dużo tanich jednostek, czepiacze + jeźdzcy bestii, łatwo wyhaczyć dmg i skosić commony Benderów. Można to zwalczać kontrolą umysłu czy discardem Takullu, ale przy natłoku jednostek może się okazać, że to za mało. Uważać trzeba na imitację ze strony Benderów, czyli zrzucać wydarzenia jak tylko przyjdą co troszkę utrudnia combo oraz na czempiona przejmującego jednostkę zamiast jej smierci, ale jego 5hp gobliny powinny zjechać w jedną turę.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Mi się też tak troche wydawało, zanim faktycznie zagrałem Sniksem przeciw Takullu. W praktyce okazało sie, że wydarzenia Bendersów, zdolność Takullu czy Zwodzącej (troszkę wyleciała mi nazwa z głowy - ta, która blokuje ruch i atak), konieczność zagrywania własnych wydarzeń bez czekania na ładne kombo (z uwagi na Imitację) doprowadziły do klęski przyjętej taktyki zmasowanego ataku goblińską hordą. Zwróć też uwagę, że podstawowe, które wymieniłeś nie są z talii Sniksa.
Z pewnością nie grałem optymalnie (wziąłem wtedy goblinki po sporej przerwie), ale...
Robert Srz
Posty: 80
Rejestracja: 09 mar 2014, 14:23

Re: Summoner Wars

Post autor: Robert Srz »

Flogiston pisze:Grając Benderami nie chciałbym raczej trafiać na Gobliny.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym:)
Dla Sneeksa mecz przeciw Tacullu to jeden ze słabszych - chociaż są jeszcze gorsze - układów. Oto dlaczego:
1. Podwójny Magic Drain jest w zasadzie pewny. Jakąś tam metodą jest szybkie wyłożenie Blarfa i karmienie go maną, ale nie jest to na dłuższą metę skuteczna taktyka.
2. Eventy trzeba grać od razu (czasem niekorzystnie) albo ryzykować.
3. Deceiver potrafi zablokować dwa a czasem trzy gobliny jednocześnie skutecznie zwalniając ofensywę Sneeksa.
4. Czempioni Sneeksa są tani i łatwi do zdjęcia przez umiejętność Tacullu (GI wtedy nie działa). Łatwo też podprowadzić (za pomocą Controllera) daną jednostkę goblinów pod zasięg Tacullu.
5. Łatwo zneutralizować jedną z głównych zalet armii Sneeksa - ponad trzy ataki na turę. Sorgwen (dodatkowy atak) +Tacullu (atak+Counter Summon na inną jednostkę) i mamy w zasadzie pięć ataków. Poza tym Mind Witch może skopiować Fightera.
6. Jak jesteśmy przy Mind Witch. Skopiowanie wielu jednostek może dać dużą przewagę, ale skopiowanie Blarfa i dopalenie Mind Witch maną może dać 6 ataku na odległość (z Sorgwen 12).
7. Ewentualnie można (tanio) użyć Mind Cotrol na jakąś jednostkę jeśli Sneeks za blisko podszedł.
8. Gulldune w zasadzie w każdym ataku będzie przejmował jednego goblina.
Itp.
Oczywiście gobliny mogą wygrać, z tym, że jest to trudne. Kluczem jest szybkość, ostry atak na mury, szczęście (np. podwójny Goblin Rush w pierwszej lub drugiej ręce) oraz granie Sneeksem jak najbliżej Tacullu. Oczywiście jeśli Tacullu nie obroni startowego muru i dobierze szybko drugiego to też może mieć ciężko.

P.S. Przepraszam za angielskie nazwy.
Mój nick w Summoner Wars IOS: Nadhir 99.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Gobliny są po prostu na tyle agresywne, że jak szybko się rzucą na Takullu to nikła szansa, że się wybroni. Benderzy z każdą chwilą będą zyskiwać przewagę, szczególnie jak zbudują manę na 2 czempionów, jednak do tego momentu, będą mocno przyciśnięci i tu jest największa szansa goblinów. Nie zawsze też gra się z Mind Witch w talii, ja np. więcej niż 3 nie używam a mam też plany usunięcia jej kompletnie, szczególnie jak pojawi się Alliances.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Ayaram »

Zeszły rok to 219 turniejów w kilkunastu miastach Polski, to 410 osób w oficjalnym rankingu ligi i przede wszystkim tysiące emocjonujących rozgrywek. Mamy nadzieje, że w tym roku te liczby uda się jeszcze poprawić.
Przydałyby się bardziej obiektywne statystyki, bo te 410 osób w rankingu gdzie są i osoby mające 0 gier na koncie zupełnie nie odpowiada na pytanie ile jest aktywnych graczy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Summoner Wars

Post autor: rattkin »

Gdyby ktoś chciał zamówić preorder SW:Alliances - obecnie to jest najlepsze miejsce:
http://www.cardhaus.com/catalog/board_g ... set/288993

Mają taką zniżkę jak PH, ale dramatycznie tańszą przesyłkę do polski na sensownym poziomie.
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

Rzeczywiscie dobra opcja. Polskie wydanie pewnie nie obejdzie się bez błędów a jeśli ktoś liczy na przedsprzedaż w Cube to nie polecam, musiałem zrezygnować i od sierpnia nie dostałem zwrotu, ostatnio nawet przestali odpisywać na mejle ;)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

Fuser.exe pisze:Rzeczywiscie dobra opcja. Polskie wydanie pewnie nie obejdzie się bez błędów a jeśli ktoś liczy na przedsprzedaż w Cube to nie polecam, musiałem zrezygnować i od sierpnia nie dostałem zwrotu, ostatnio nawet przestali odpisywać na mejle ;)
I gry też nie dostałeś?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Fuser.exe pisze:Rzeczywiscie dobra opcja. Polskie wydanie pewnie nie obejdzie się bez błędów a jeśli ktoś liczy na przedsprzedaż w Cube to nie polecam, musiałem zrezygnować i od sierpnia nie dostałem zwrotu, ostatnio nawet przestali odpisywać na mejle ;)
Szczerze mówiąc pierwsze słyszę o takiej sytuacji, przeglądam i staram się odpisywać na maile na bieżąco. Poszło PW
ODPOWIEDZ