Summoner Wars
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Odp: Summoner Wars
Pola nie muszą być w linii prostej, jeśli nie jest tak napisane na karcie. Tak samo nie muszą być puste, jeśli nie jest tak napisane. Umiejętność Summonera Mountain Vargath działa zarówno przez mury, jak i zakręcająco.
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Na Twój stos magii. Z wyjątkiem Vine Walls Bagiennych Orków, które trafiają na stos tych murów Summonera BO.
Re: Summoner Wars
A z lodowymi murami Tundrowych Orkow nie jest tak samo jak z oplecionymi murami Bagiennych Orkow?kaszkiet pisze:Na Twój stos magii. Z wyjątkiem Vine Walls Bagiennych Orków, które trafiają na stos tych murów Summonera BO.
Re: Summoner Wars
Nie, mur nie jest jednostka (nie mozna uzyc na nim kart wydarzen itp.) Jezeli jednak go zniszczysz, to trafia na twoj stos magii.
Re: Summoner Wars
Ogólnie: na twój Stos Magii, oprócz tego co wyrzucasz z ręki, trafia wszystko co zniszczyłeś atakami lub efektem swoich kart, a co nie jest kartą specjalną, dla której jest wyraźnie napisane, że po zniszczeniu trafia gdzie indziej. Takimi wyjątkami są właśnie Oplecione Mury i Niskie Lodowe Mury (ale tylko te Niskie z drugiej talii Orków, bo te z pierwszej już nie mają żadnej specjalnej zasady, więc trafiają na magię), a także przyjazne wezwania (Feniksy z drugiej talii Elfów Feniksa - przy czym tylko przyjazne, bo jak zniszczysz wezwanie przeciwnika, to już zabierasz je na swoją magię) i może coś jeszcze, o czym teraz nie pamiętam. Dla tych kart są specjalne reguły opisane poza instrukcją (na karcie dodanej do talii).
Jeśli nie ma zasady specjalnej, to wszystko co niszczysz kładziesz na swoim Stosie Magii. Dotyczy to także własnych jednostek, jeśli sam się przyczyniłeś/przyczyniłaś do ich zniszczenia (poprzez atak albo jakieś wydarzenia lub zdolności).
Jeśli nie ma zasady specjalnej, to wszystko co niszczysz kładziesz na swoim Stosie Magii. Dotyczy to także własnych jednostek, jeśli sam się przyczyniłeś/przyczyniłaś do ich zniszczenia (poprzez atak albo jakieś wydarzenia lub zdolności).
Re: Summoner Wars
Mutacja Plugastwa Wysysający Magie Mutant UCHYLENIE,,kiedy przeciwnik zagrywa karte wydarzen niebedaca murem, możesz zniszczyć tego mutanta. Jeśli tak zrobisz, anuluj efekt tej karty''. Czyli wystarczy że mam tą mutację na ręce czy musi być na polu bitwy?
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
A w takim wyadku niszcze tylko kartę mutacji czy podstawową jednostkę na ktorej jest mutacja rownież?
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Czy korzystając ze zdolności Rallula Pobranie mocy można mieć na ręce więcej niż 5 kart?
Re: Summoner Wars
Tak.
Zasada jest taka, że Mutacje można wstawiać zamiast jednostek podstawowych (normalnie jest ich 18) lub czempionów (tych jest standardowo trzech). Domyślna talia jest skonstruowana tak, jakby dwie mutacje zastąpiły czempionów, a pozostałe wstawiono zamiast jednostek podstawowych.
Ogólnie można przyjąć, że Plugastwo ma w sumie 21 jednostek, gdzie jest dowolna ilość mutacji, a czempionów jest najwyżej trzech. Wśród nich (tych 21 jednostek) może być maksymalnie 6 najemników.
Zasada jest taka, że Mutacje można wstawiać zamiast jednostek podstawowych (normalnie jest ich 18) lub czempionów (tych jest standardowo trzech). Domyślna talia jest skonstruowana tak, jakby dwie mutacje zastąpiły czempionów, a pozostałe wstawiono zamiast jednostek podstawowych.
Ogólnie można przyjąć, że Plugastwo ma w sumie 21 jednostek, gdzie jest dowolna ilość mutacji, a czempionów jest najwyżej trzech. Wśród nich (tych 21 jednostek) może być maksymalnie 6 najemników.
Re: Summoner Wars
Cześć
Mam dwa pytania:
1. Zamiast atakować Hollis przywołuję Ognistą Bestię. Czy mogę w tej samej turze zaatakować tą Ognistą Bestią jeżeli pozostał mi jeszcze niewykorzystany atak?
2. Gwardia Honorowa może namierzyć Czempiona lub Mistrza Przywołań, poruszyć się z nią i musi zakończyć ruch na polu sąsiadującym z namierzoną jednostką o ile jest taka możliwość. Co się dzieje kiedy nie ma takiej możliwości?
Mam dwa pytania:
1. Zamiast atakować Hollis przywołuję Ognistą Bestię. Czy mogę w tej samej turze zaatakować tą Ognistą Bestią jeżeli pozostał mi jeszcze niewykorzystany atak?
2. Gwardia Honorowa może namierzyć Czempiona lub Mistrza Przywołań, poruszyć się z nią i musi zakończyć ruch na polu sąsiadującym z namierzoną jednostką o ile jest taka możliwość. Co się dzieje kiedy nie ma takiej możliwości?
Re: Summoner Wars
Ad 2 - skoro nie ma mozliwosci to nie mozesz wykonac takiego ruchu. Dodam jeszcze, ze w celu uruchomienia zdolnosci mozna poruszyc Mistrza lub Czempa o zero.
Re: Summoner Wars
Czyli wg Ciebie np. Kexu, zdolność Regenaracja,, raz na turę PO RUCHU Kexu mozesz wydać 1 punkt magi aby usunać 1 znacznik obrażeń'' nie muszę się nim ruszać żeby to zrobić? Ale deklaruje ze się nim ruszam, tracąc jeden z trzech ruchów, tylko tego nie robię bo nie mam np. takiej możliwości? Czy poprostu korzystam ze zdolności. Ja szczerze powiem ze nie jestem przekonany skoro jest wyraxnie napisane ze po ruchu
Re: Summoner Wars
Jak wskazal Krwawisz istnieje cos takiego jak ruch o zero. Czyli jest dokladnie tak jak piszesz.Johny223 pisze:Czyli wg Ciebie np. Kexu, zdolność Regenaracja,, raz na turę PO RUCHU Kexu mozesz wydać 1 punkt magi aby usunać 1 znacznik obrażeń'' nie muszę się nim ruszać żeby to zrobić? Ale deklaruje ze się nim ruszam, tracąc jeden z trzech ruchów, tylko tego nie robię bo nie mam np. takiej możliwości? Czy poprostu korzystam ze zdolności. Ja szczerze powiem ze nie jestem przekonany skoro jest wyraxnie napisane ze po ruchu
Re: Summoner Wars
Wydaje mi się, że wszystkie frakcje którymi do tej pory grałem w ustawieniu początkowym miały wszystkie podstawowe jednostki natomiast jeśli chodzi o władców umyśłów na starce nie ma Łamacza. Czy to nie jest jakiś błąd?
Drugie pytanie odnośnie zdolności Zdziczałego z Bagiennych Orków. Czy przywołując jednostkę na pole sąsiadujące ze Zdziczałym rzuca się kością, czy jedynie po standardowym ruchu?
Drugie pytanie odnośnie zdolności Zdziczałego z Bagiennych Orków. Czy przywołując jednostkę na pole sąsiadujące ze Zdziczałym rzuca się kością, czy jedynie po standardowym ruchu?
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 525 times
Re: Summoner Wars
Tak - wlicza się to do limitu.Fuser.exe pisze:Zeby wykonac ruch o zero trzeba miec mozliwosc zrobienia ruchu?
Re: Summoner Wars
Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to NIE. Nie trzeba mieć wolnych pól obok jednostki, którą chcemy poruszyć o zero pól. Taki ruch wlicza się oczywiście do limitu, ale można go w takiej sytuacji wykonać.kaszkiet pisze:Tak - wlicza się to do limitu.Fuser.exe pisze:Zeby wykonac ruch o zero trzeba miec mozliwosc zrobienia ruchu?
Chyba, że chodzi o innego typu "możliwość zrobienia ruchu". Jeśli np. nie można go wykonać, bo trzyma nas Zwodząca, to wówczas nie można się ruszyć także o 0 pól.
Re: Summoner Wars
To nie jest błąd. W tej frakcji zaczynamy bez jednej z jednostek z podstawowego zestawu. Podobne sytuacje będą chyba we frakcjach z Alliances.Johny223 pisze:Wydaje mi się, że wszystkie frakcje którymi do tej pory grałem w ustawieniu początkowym miały wszystkie podstawowe jednostki natomiast jeśli chodzi o władców umyśłów na starce nie ma Łamacza. Czy to nie jest jakiś błąd?
Jest natomiast błąd na karcie ustawienia początkowego drugiej talii Elfów Dżungli. Tam w polskiej wersji brakuje Nosorożca, który powinien być w ustawieniu początkowym.
Skoro w zdolności Zdziczałego jest mowa o ruchu, to działa ona tylko gdy wykonujemy ruch. Umieszczenie karty obok niego nie jest ruchem i nie wywołuje akcji związanej z jego zdolnością. Dotyczy to nie tylko przywołania, ale innych akcji umieszczania kart zamiast ruchu (np. zdolność Ratta z Najemników, Luna z Krasnoludów Głębinowych, Ret-Talusa albo wydarzenia Elfów Dżungli, Płaszczy, Piaskowych Goblinów, czy samych Bagiennych Orków i pewnie jeszcze paru innych kart).Johny223 pisze:Drugie pytanie odnośnie zdolności Zdziczałego z Bagiennych Orków. Czy przywołując jednostkę na pole sąsiadujące ze Zdziczałym rzuca się kością, czy jedynie po standardowym ruchu?