Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Corran pisze:
kaszkiet pisze:
Fuser.exe pisze:Zeby wykonac ruch o zero trzeba miec mozliwosc zrobienia ruchu?
Tak - wlicza się to do limitu.
Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to NIE. Nie trzeba mieć wolnych pól obok jednostki, którą chcemy poruszyć o zero pól. Taki ruch wlicza się oczywiście do limitu, ale można go w takiej sytuacji wykonać.
Chyba, że chodzi o innego typu "możliwość zrobienia ruchu". Jeśli np. nie można go wykonać, bo trzyma nas Zwodząca, to wówczas nie można się ruszyć także o 0 pól.
Też się zgadza - ja zrozumiałem pytanie, czy trzeba mieć wolny ruch do wykorzystania z 3 możliwych w turze :)
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

To dziwne, w aplikacji nie ma mozliwosci zrobienia takiego ruchu i wykorzystania zdolnosci.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Wg forum PHG da się:
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... g-0-spaces
Trzeba podwójnie kliknąć w jednostkę i wybrać ruch o zero.
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

Rzeczywisice, dzieki. Chociaz jest to totalnie sprzeczne z moim poczuciem logiki, ruch bedac otoczonym z kazdej strony.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Traktowałbym raczej ruch o zero jako taki skrót myślowy, w stosunku do "zmniejsz w fazie ruchu o jeden swoją pulę dostępnych ruchów, żeby wykorzystać zdolność wskazanej własnej jednostki wyzwalaną po ruchu - ta jednostka nie może się już ruszać w tej turze".
Awatar użytkownika
serdi
Posty: 48
Rejestracja: 25 sie 2010, 09:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: serdi »

Mam dwie wątpliwości:
W talii Górskich Vargatów:
Czy mogę poruszyć Torodina o osiem pól?
(po zagraniu Naporu Torodina, zagrywam dwukrotnie Pierwszorzędne Planowanie,
i za każdym razem zabieram Napór Torodina i zagrywam go jeszcze dwukrotnie)
W talii Władców Umysłów:
Czy mogę, wykorzystując zdolność Ucznia Maga i zdolność Sorgwen,
zaatakować Uczniem dwukrotnie ze zwiększoną wartością ataku?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
rezun28
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Summoner Wars

Post autor: rezun28 »

sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.
rezun28
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Summoner Wars

Post autor: rezun28 »

Mam pytanie dt. bagiennych orków, czy jeśli użyję karty wydarzeń pozwalającej mi położyć opleciony mur pod mistrza przywołań przeciwnika, to czy w następnej turze przy przywołaniu (zakładając że mistrz przywołań się nie ruszy a opleciony mur nie zostanie zniszczony) mogę przywołać jednostkę do tego muru? Ciekawi mnie to z punktu widzenia możliwości wykonania niespodziewanego ataku na mistrza przywołań :)
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

@up: nie widzę przeszkód by tak zrobić. W końcu można przywoływać na dowolne pole sąsiadujące z murem na którym nie ma oplecionego muru/muru/jednostki.
rezun28 pisze:
sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.
2.10.3.1: Can Torodin's Advance stack if I use Superior Planning to get it multiple times in the same
turn?
Yes. It does not grant a Special Ability.
Amatorskie tłumaczenie na szybko, byle jak i bez korekty (tm):
Czy Tordin's Advance kumuluje się jeśli Superior Planning [pierwszorzędne planowanie] zostanie użyte by uzyskać je kilka razy w tej samej turze?
Tak, ponieważ nie jest to zdolność specjalna.
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

rezun28 pisze:
sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.
Na razie nie ma innych kart wydarzeń Górskich Vargatów niż karty Sunderveda. Wszystkie wydarzenia wymienione na jego karcie wydarzeń są jego wydarzeniami (zresztą tak się nazywa spis kart: "Karty Wydarzeń Sunderweda" :) ).
Jednocześnie: nie ma kart wydarzeń czempionów. Mogą działać na czempionów, ale to są wciąż karty mistrza przywołań.
rezun28
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Summoner Wars

Post autor: rezun28 »

ok, dzięki za pomoc, obejdzie się bez sporów przy następnej rozgrywce :D
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

W Elfach Feniksa jest karta wydarzeń pozwalająca w dowolnym momencie poruszyć swoje jednostki o 1. W każdym momencie tzn. wcinam się w turę przeciwnikowi czy pomiędzy fazami gry zagrywam? Tam też jest karta wykradająca zabitą jednostkę na swój stos magii, ją się zagrywa od razu jak zginie ta jednostka, a nie gdzieś na koniec tury?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Muzyk pisze:W Elfach Feniksa jest karta wydarzeń pozwalająca w dowolnym momencie poruszyć swoje jednostki o 1. W każdym momencie tzn. wcinam się w turę przeciwnikowi czy pomiędzy fazami gry zagrywam? Tam też jest karta wykradająca zabitą jednostkę na swój stos magii, ją się zagrywa od razu jak zginie ta jednostka, a nie gdzieś na koniec tury?
Obawiam się, że nie ma takich kart. Wydarzenie umożliwiające poruszenie wszystkich swoich jednostek o 1 pole mają Elfy Cienia, ale należy to zrobić w Fazie Wydarzeń, a nie w dowolnym momencie. Zresztą nie ma wydarzeń, które można zagrać kiedy się chce. Są takie, które można zagrać poza Fazą Wydarzeń, ale na nich jest wyraźnie napisane kiedy (np. gdy przeciwnik zagrywa swoje wydarzenie, albo gdy nasza jednostka ma otrzymać obrażenie, itp.).
Natomiast zupełnie nie wiem o jakie "wykradanie jednostek" może chodzić. Przy takich pytaniach najlepiej posługiwać się nazwami kart (może być polska lub angielska).
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

Chodziło o Cienie, to rozumiem ze w momencie kiedy moja jednostka ma zostać zniszczona. A druga to Zaskakujący Ruch (możesz poruszyć każda kontrolowana jednostkę Elfów Cienia o jedno pole). Co w tym zaskakującego jeśli to się dzieje w fazie wydarzeń? Nie ma napisane tak na prawdę kiedy to zagrać. Chyba, że w anglojęzycznej wersji, ale nie mam dostępu.

Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Nie ma napisane tak na prawdę kiedy to zagrać
Wydarzenia zagrywa się tylko podczas fazy wydarzeń, o ile nic innego nie jest napisane.
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

Szkoda, w takim razie, miała większy potencjał ta karta.

Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Przecież to jest znakomita karta!
Można ruszyć się każdą swoją jednostką (nawet jeśli masz ich wystawionych np. osiem), a później jeszcze możesz się ruszyć się normalnie trzema jednostkami (które, dzięki temu wydarzeniu mogą ruszyć się o 3 pola w danej turze).
Muzyk
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2014, 14:10
Has thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Muzyk »

Ja wiem, ale zagrana po fazie ruchu przeciwnika mogła tez dużo zdziałać

Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
rezun28
Posty: 5
Rejestracja: 09 mar 2015, 15:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Summoner Wars

Post autor: rezun28 »

taka sytuacja: vargaci kontra bagienne orki. stoję torodinem, a obok mnie na oplecionym murze stoi sobie orkowy łowca. chcę wykorzystać zdolność torodina i "przespacerować" się w ramach po łowcy orków. i wszystko jest cacy, ale "schodząc" z łowcy (a jednocześnie z oplecionego muru) rzucam kostką i wynik 1. czyli w zasadzie 1 damage na łowcy, jedne dla mnie i zostaje na murze. i co, torodin zostaje na łowcy? trochę mało rozsądne. jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że jeżeli jednostka stoi na oplecionym to tratując tą jednostkę torodinem przyjmuję, że torodin przechodzi po jednostce, nie po murze i nie musi rzucać dodatkowo kostką żeby zejść z oplecionego muru. dobrze kombinuję? przy okazji proszę o dwa słowa czy stosując kartę wydarzeń napór torodnia zależność byłaby ta sama, oraz czy torodin może zakończyć ruch na oplecionym murze (czy "oplecione" pole jest puste)?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Cytując fragment punktu 3. Movement z rozszerzonych informacji na temat użycia oplecionych murów (zakładka Bio opisu dla Vine Wall na http://www.plaidhatgames.com/games/summ ... swamp-orcs):
"A Unit can never use a Special Ability to move through a Unit that is on a Vine Wall".
Czyli Torodin nie może wykorzystać swojej zdolności na jednostce, która stoi na oplecionym murze.
baal
Posty: 1
Rejestracja: 30 mar 2015, 21:40

Re: Summoner Wars

Post autor: baal »

1. czy grając górskimi vargatami zdolność mistrza przywołań liczy się jako atak? i czy mogę jej użyć w jednej turze na kilku jednostkach podstawowych?
2. jeśli użyję tej zdolności na wojowniku po stronie przeciwnika będzie miał 3 rzuty kośćmi?
3. (pytanie z tych głupich bo już głupieję ;p) czy mogę atakować kilkoma jednostkami jedną jednostkę wroga?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

baal pisze:1. czy grając górskimi vargatami zdolność mistrza przywołań liczy się jako atak? i czy mogę jej użyć w jednej turze na kilku jednostkach podstawowych?
2. jeśli użyję tej zdolności na wojowniku po stronie przeciwnika będzie miał 3 rzuty kośćmi?
3. (pytanie z tych głupich bo już głupieję ;p) czy mogę atakować kilkoma jednostkami jedną jednostkę wroga?
1. Nie i tak (to nie jest atak, możesz użyć na dowolnej liczbie jednostek w zasięgu zdolności). Zdolności wykorzystywane zamiast ataku zawsze mają ten fakt wyraźnie zaznaczony.
2. Tak - warto tym mistrzem przywołań grać ofensywnie.
3. Jak najbardziej.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Tak mi wpadło do głowy, a nie mam wejścia na plaidhatgames:
Czy np Kapłan albo Sera (Straż Przednia) mogą leczyć zamrożone jednostki?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Moim zdaniem tak. Zamrożenie zabrania używać jednostce zdolności, ale nie zabrania być celem zdolności innej jednostki.
ODPOWIEDZ