Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 36 times
Been thanked: 120 times
Kontakt:

Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Post autor: REBEL.pl » 14 kwie 2015, 09:42

Czech Games Edition planuje na tegoroczne targi w Essen przygotować 3 edycję Cywilizacji: Poprzez Wieki.

Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.

Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.

Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

TTR_1983
Użytkownik wspierający
Posty: 3798
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: TTR_1983 » 14 kwie 2015, 09:47

pysznie :mrgreen: biorę !

Awatar użytkownika
sqb1978
Użytkownik wspierający
Posty: 2660
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: sqb1978 » 14 kwie 2015, 10:17

Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)

Awatar użytkownika
cezner
Użytkownik wspierający
Posty: 2775
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner » 14 kwie 2015, 10:22

Idą z duchem czasów:
"tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.

Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5945
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon » 14 kwie 2015, 10:43

Czy bedzie wiecej kart?
Czy bedzie duzo innych kart?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4004
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 86 times
Been thanked: 72 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: BartP » 14 kwie 2015, 10:51

Mnie, prawdę mówiąc, interesuje jedynie, czy zmniejszy się downtime i czas rozgrywki. Innymi słowy czy zniknie mechanizm action point allowance system na korzyść czegoś "nowocześniejszego" (aka streamlined), czegoś, co sprawi, że nie będzie się na swoją turę czekać wiecznie. No i chciałbym również, aby jakiś sensowny wariant gry zamykał się w 2h, no ale to pewnie marzenia.
Sprzedam Dilluvia Project, Dokmus, Amun-Re: The Card Game, duck! duck! Go!
Kupię Lowlands, Verona Twist, Kerala i inne

Awatar użytkownika
cezner
Użytkownik wspierający
Posty: 2775
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner » 14 kwie 2015, 10:55

Patrząc na te zdjęcia, to można wnioskować że wielkiej rewolucji nie będzie. I raczej bym się spodziewał jakiejś niewielkiej korekty niektórych kart, może kilku nowych, może kilka wyrzucą.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.

Cierń
Użytkownik wspierający
Posty: 659
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Cierń » 14 kwie 2015, 11:12

Z rozmowy z Petrem wynikało ,że CGE chce wypuścić edycję w którą komfortowo będzie można grać na żywo, a nie tylko online - zmiany może nie są duże ale mam wrażenie, że w zdecydowanie dobrym kierunku.

TTR_1983
Użytkownik wspierający
Posty: 3798
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: TTR_1983 » 14 kwie 2015, 11:34

mam nadzieję, że pudełko będzie kwadratowe, standardowych rozmiarów.

Awatar użytkownika
CydPL
Użytkownik wspierający
Posty: 501
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL » 14 kwie 2015, 11:36

sqb1978 pisze:Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)
Podpisuję się ręcyma i nogima.

Karty może i bez szału ale wyglądają przyzwoicie...
Ikonki kamień, nauka, siła, kultura spoko, ale te buźki wyglądają jak z jakiegoś komunikatora ;p

Awatar użytkownika
uyco
Użytkownik wspierający
Posty: 1143
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco » 14 kwie 2015, 12:24

Moja ulubiona gra w nowej odsłonie! Must have!
przyłączam się do pytania o nowe karty - czy będą, ile?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam

Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5945
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon » 14 kwie 2015, 12:58

Moze jakis dodatek chociaz z nowymi kartami?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik wspierający
Posty: 1828
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Markus » 14 kwie 2015, 13:16

Wbrew pozorom nowe grafiki budynków nie podniosły czytelności. Odczucie mam jak przy grafikach do budynków w puerto rico w polskiej wersji :-) (po co to zrobili? :-))
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło

Awatar użytkownika
costi
Użytkownik wspierający
Posty: 3459
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi » 14 kwie 2015, 13:25

Zmian jestem bardzo ciekaw. Oby nie popsuli tym gry.

Jeśli polskie wydanie nie będzie znowu drukowane na papierze od ksero to "shut up and take my money".
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja

Awatar użytkownika
Coen
Użytkownik wspierający
Posty: 2157
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 257 times
Been thanked: 58 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Coen » 14 kwie 2015, 15:17

Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)

Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5945
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon » 14 kwie 2015, 15:21

I przez pol roku (albo dluzej) nie grac?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Awatar użytkownika
Coen
Użytkownik wspierający
Posty: 2157
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 257 times
Been thanked: 58 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Coen » 14 kwie 2015, 16:25

Niestety większość gier w Poprzez wieki i tak gram online, nie pamiętam kiedy grałem przy planszy :(

Awatar użytkownika
Vester
Użytkownik wspierający
Posty: 1085
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Vester » 14 kwie 2015, 16:54

Na oko v2 wygląda podobnie. Jeśli zmiany skrócą czas gry o połowę i nie spłycą doznań, będę zadziwiony. Niech moc będzie z Chvatilem.

Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.

Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?

I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?

Awatar użytkownika
mig
Użytkownik wspierający
Posty: 4067
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mig » 14 kwie 2015, 18:56

Wygląda super - znacznie lepiej niż poprzednia edycja. Jakoś nie mam specjalnych obaw o czytelność; w kazdym razie w rozgrywce nie powinno to przeszkadzać.

Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam

Awatar użytkownika
jax
Użytkownik wspierający
Posty: 8146
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 61 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: jax » 14 kwie 2015, 19:50

Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.

A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw

Awatar użytkownika
gafik
Użytkownik wspierający
Posty: 3340
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik » 14 kwie 2015, 20:49

Coen pisze:Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)
Raczej, nadchodzi najlepszy czas by ją kupić!"P

Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Użytkownik wspierający
Posty: 980
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 19 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Rafal_Kruczek » 14 kwie 2015, 21:02

jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa.
Rzeczywiście takiego skracania jak tryb dla poczatkujacych (tylko I era) nie ma sesnsu robić.
Ale jak pokazał przykład z tworzenia Roll for the Galaxy grę można czasami skrócić żeby była lepsza.
Wei-Hwa Huang stworzył Rolla i poczatkowej wersji grzcza rozpoczynali z jednym kafelkiem. Tom Lehmann przyjrzał sie tej wersji dokładnie i stwierdził "Ta gra jest za długa... gracze w poczatkowych fazach zawsze rozpoczynaja prawie tak samo. Dla poczatkujacych graczy to jest dobre ale zaawasowani gracze po kilku partiach bedą sie nudzić" i zaproponował żeby zaczynać od 3 kafelków = 1 świat starowy i podwójny kafelek frakcji. I rzeczywiiście taka gra ma przwie idealna długość.
I w TTA tez mam wrażenie że wiek A i początek I to taka rozpędówka - przedłużony setup. Oczywiście odciecie Antyku z TTA nie przyniosłoby wiele oszczednosci jeśli chodzi o czas. Ale to miał być przykład że da się grę poprawić przez jej skrócenie.

kapitanzbik
Użytkownik wspierający
Posty: 100
Rejestracja: 30 sie 2010, 20:54

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kapitanzbik » 15 kwie 2015, 09:48

Tego pana odpowiedzialnego za grafiki powinni wyrzucic. Przebolalbym,ze karty sa mniej czytelne gdyby tlo bylo ladne, ale ono jest po prostu beznadziejne. Gra ogolnie nadal brzydko wyglada.

Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic

Awatar użytkownika
gafik
Użytkownik wspierający
Posty: 3340
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik » 15 kwie 2015, 10:13

Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
+1
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch ;)

Awatar użytkownika
sqb1978
Użytkownik wspierający
Posty: 2660
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: sqb1978 » 15 kwie 2015, 10:23

Fakt, gra wygląda jakby była zrobiona w Powerpoincie. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, nie mogłem uwierzyć, że można było zrobić coś brzydszego niż Puerto Rico :)
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.

ODPOWIEDZ