Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Post autor: REBEL.pl »

Czech Games Edition planuje na tegoroczne targi w Essen przygotować 3 edycję Cywilizacji: Poprzez Wieki.

Prace trwają nad balansem oraz nową oprawą graficzną. Celem autora i całego zespołu jest zbalansowanie grywalności cudów świata oraz liderów, nieznaczne uproszczenie mechaniki i rozliczania oraz stworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii.

Rebel na pewno wyda polską edycję tej gry, staramy się, aby było to równolegle z premierą wersji angielskiej (jeśli to będzie możliwe), albo niedługo po.

Poniżej można zobaczyć kilka ilustracji z prac nad grą. Grafiki na kartach i ikonografia nie są jeszcze finalne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: TTR_1983 »

pysznie :mrgreen: biorę !
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: sqb1978 »

Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3062
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 87 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner »

Idą z duchem czasów:
"tworzenie alternatywnych ścieżek rozwoju opartych na przykład na rozwoju religii" - czyli będzie można sobie stworzyć państwo islamskie a w ramach agresji podrzucić komuś jakiś zamach terrorystyczny i wywalić ze stołu np. Wieżę Eiffla
Pytanie jeszcze o jakość wykonania. Czy będzie to zbliżone do wydania amerykańskiego czy raczej niestety polskiego. Poczekamy, zobaczymy.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon »

Czy bedzie wiecej kart?
Czy bedzie duzo innych kart?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: BartP »

Mnie, prawdę mówiąc, interesuje jedynie, czy zmniejszy się downtime i czas rozgrywki. Innymi słowy czy zniknie mechanizm action point allowance system na korzyść czegoś "nowocześniejszego" (aka streamlined), czegoś, co sprawi, że nie będzie się na swoją turę czekać wiecznie. No i chciałbym również, aby jakiś sensowny wariant gry zamykał się w 2h, no ale to pewnie marzenia.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3062
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 87 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: cezner »

Patrząc na te zdjęcia, to można wnioskować że wielkiej rewolucji nie będzie. I raczej bym się spodziewał jakiejś niewielkiej korekty niektórych kart, może kilku nowych, może kilka wyrzucą.
Jeśli chcą trochę uprościć, to raczej powinni zmniejszyć ilość kart niż zwiększać bo to zawsze wydłuża rozgrywkę.
Cierń
Posty: 600
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Cierń »

Z rozmowy z Petrem wynikało ,że CGE chce wypuścić edycję w którą komfortowo będzie można grać na żywo, a nie tylko online - zmiany może nie są duże ale mam wrażenie, że w zdecydowanie dobrym kierunku.
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: TTR_1983 »

mam nadzieję, że pudełko będzie kwadratowe, standardowych rozmiarów.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

sqb1978 pisze:Fajne. Mam nadzieję, że plansze również otrzymają lifting :)
Podpisuję się ręcyma i nogima.

Karty może i bez szału ale wyglądają przyzwoicie...
Ikonki kamień, nauka, siła, kultura spoko, ale te buźki wyglądają jak z jakiegoś komunikatora ;p
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco »

Moja ulubiona gra w nowej odsłonie! Must have!
przyłączam się do pytania o nowe karty - czy będą, ile?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon »

Moze jakis dodatek chociaz z nowymi kartami?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Markus »

Wbrew pozorom nowe grafiki budynków nie podniosły czytelności. Odczucie mam jak przy grafikach do budynków w puerto rico w polskiej wersji :-) (po co to zrobili? :-))
Skrócenie rozgrywki do 2 godz? Byłoby miło
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

Zmian jestem bardzo ciekaw. Oby nie popsuli tym gry.

Jeśli polskie wydanie nie będzie znowu drukowane na papierze od ksero to "shut up and take my money".
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Coen »

Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Don Simon »

I przez pol roku (albo dluzej) nie grac?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Coen »

Niestety większość gier w Poprzez wieki i tak gram online, nie pamiętam kiedy grałem przy planszy :(
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Vester »

Na oko v2 wygląda podobnie. Jeśli zmiany skrócą czas gry o połowę i nie spłycą doznań, będę zadziwiony. Niech moc będzie z Chvatilem.

Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. Głośno myślę.

Podbijam pytanie o liczbę kart. Mniej? Więcej? Podobnie?

I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: mig »

Wygląda super - znacznie lepiej niż poprzednia edycja. Jakoś nie mam specjalnych obaw o czytelność; w kazdym razie w rozgrywce nie powinno to przeszkadzać.

Natomiast nie za bardzo sobie wyobrażam istotne skrócenie czasu gry. Byłoby to mozliwe albo gdyby zrezygnowano z części elementów (a kastracja tej grze niekoniecznie jest potrzebna) albo zmieniono istotnie mechanikę (a na taką rewolucję sie też raczej nie zanosi). Jeśli zostaną zmienione jakieś drobiazgi, to specjalnie na długość rozgywek nie wpłynie. Więc wygląda mi to raczej na chwyt marketingowy niż realną możliwość.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: jax »

Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa. Można realizować strategię, rozwijać imperium i czuć satysfakcję z jego rozkwitu. Skrócenie gry wyeliminuje mnóstwo funu.
Tym niemniej reedycja może być dobrym pomysłem (lepsza szata graficzna, re-balans cudów/postaci, może nowe karty - z licznych mini-dodatków, zapowiedziane scenariusze itd). Z pewnością będę się zagrywał w obie wersje. No chyba że kastracja reedycji będzie zbyt znaczna.

A w temacie 'czy kupować': kupić TtA, Nations i Patchistory. 3 wielkie i różne gry. Na dzień dzisiejszy wyczerpują w pełni temat gier cywilizacyjnych.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3640
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 54 times
Been thanked: 118 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Coen pisze:Hmm... czyli teraz jest najlepszy czas na sprzedanie poprzednie edycji? ;)
Raczej, nadchodzi najlepszy czas by ją kupić!"P
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1090
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 30 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Rafal_Kruczek »

jax pisze:Kastrowanie i skracanie TtA to jakiś absurd.
Ta gra nie jest dobra dlatego że jest krótka, ale dlatego że jest długa.
Rzeczywiście takiego skracania jak tryb dla poczatkujacych (tylko I era) nie ma sesnsu robić.
Ale jak pokazał przykład z tworzenia Roll for the Galaxy grę można czasami skrócić żeby była lepsza.
Wei-Hwa Huang stworzył Rolla i poczatkowej wersji grzcza rozpoczynali z jednym kafelkiem. Tom Lehmann przyjrzał sie tej wersji dokładnie i stwierdził "Ta gra jest za długa... gracze w poczatkowych fazach zawsze rozpoczynaja prawie tak samo. Dla poczatkujacych graczy to jest dobre ale zaawasowani gracze po kilku partiach bedą sie nudzić" i zaproponował żeby zaczynać od 3 kafelków = 1 świat starowy i podwójny kafelek frakcji. I rzeczywiiście taka gra ma przwie idealna długość.
I w TTA tez mam wrażenie że wiek A i początek I to taka rozpędówka - przedłużony setup. Oczywiście odciecie Antyku z TTA nie przyniosłoby wiele oszczednosci jeśli chodzi o czas. Ale to miał być przykład że da się grę poprawić przez jej skrócenie.
kapitanzbik
Posty: 105
Rejestracja: 30 sie 2010, 20:54
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kapitanzbik »

Tego pana odpowiedzialnego za grafiki powinni wyrzucic. Przebolalbym,ze karty sa mniej czytelne gdyby tlo bylo ladne, ale ono jest po prostu beznadziejne. Gra ogolnie nadal brzydko wyglada.

Moje chlopaki 7 i 9 lat daliby rade cos lepszego nabazgrolic
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3640
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 54 times
Been thanked: 118 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Vester pisze:...Natomiast czytelność grafiki jest wątpliwa. Ładnie jest, bez dwóch zdań, ale czy usprawni to grę? Może zamiast upiększać obrazki, zmienionoby layout kart? Co by karty np. farm nałożone na siebie tworzyły zwartą grafikę. ...I może daliby plansze graczy z dziurami na kostki?
+1
Też zawsze chciałem oglądać upgrady moich technologii tworzące pewną graficzną całość na stole... można by pójść nawet dalej - spróbować wykonać "kontynuujące się" grafiki nie tylko w ramach jednej technologii (w kolumnach), ale i w rzędach - hehe, takie dodatkowe puzzle, które można by aranżować sobie na stole w różnych kofiguracjach w oczekiwaniu na swój ruch ;)
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: sqb1978 »

Fakt, gra wygląda jakby była zrobiona w Powerpoincie. Kiedy pierwszy raz ją zobaczyłem, nie mogłem uwierzyć, że można było zrobić coś brzydszego niż Puerto Rico :)
Dlatego nowy layout cieszy, nawet jeśli na kolana nie powala. Jak napisali nie wszystko jeszcze ma ostateczny wygląd, więc może jeszcze czytelność dopracują.
Strzelam, że 50% sukcesu Osadników Portalu to właśnie przyjemna i kolorowa grafika.
ODPOWIEDZ