Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 24 lut 2015, 19:24

pattom pisze:Czy jest gdzieś instrukcja PL?
http://www.starrealms.com/learn-to-play/

Quetzalcoatl
Użytkownik wspierający
Posty: 448
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Realms

Post autor: Quetzalcoatl » 03 mar 2015, 08:11

Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?

Awatar użytkownika
Olgierdd
Użytkownik wspierający
Posty: 1958
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 54 times
Been thanked: 41 times

Re: Star Realms

Post autor: Olgierdd » 03 mar 2015, 08:42

Quetzalcoatl pisze:Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?
Ja sobie nie wyobrażam gry bez chociaż 1-2 czerwonych kart. W późniejszym etapie dobranie na rękę samych scoutów i viperów bardzo boli, a systematyczne ich scrapowanie znacznie ogranicza taki scenariusz.
Raz miałem grę, w której udało mi się odchudzić talię do 12 kart, wyrzucając wszystkie karty startowe. Zrobiłem zdrowy miks drawa i co turę dobierałem cały deck na rękę :)

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 03 mar 2015, 09:33

Quetzalcoatl pisze:Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?
Niedocenianie siły Machine Kult'u potrafi bardzo boleć :D

Tak pisząc z perspektywy chyba już 5 sezonów ligi na BGG to powiem że ta prosta (ale nie prostacka) gierka potrafi zaskakiwać i wręcz można mówić tutaj o czymś w rodzaju "mety" :)
Nadmienię tylko że gra jest w USA na tyle popularna że dorobiła się 2 podcastów i kilku stron w necie poświęconych strategiom itp. Brzmi to dziwnie, bo to przecież taka prosta gra :) Ale fakt jest taki że jest to chyba pierwszy deckbuilder o takiej popularności (także dzięki wersji digi) i takiej scenie turniejowej, potrafiący w tak prosty sposób wydrążać głębokość z tej mechaniki :)

Co do "mety" to ona się zmieniała i zapewne teraz po dodatku (mówię tutaj o grze online, karty mam ale do popykania z synem :)) zmieniać będzie się dalej. Z początku dominowały blob rush'e, przez co nabawiłem sie alergii na zielony kolor w SR, samemu starać się kontrując go głównie federacją, ale wszystko zależało od możliwości skupywania niebieskich, różnie to wychodziło. Potem zaczęły dominować właśnie federacyjno - zielone, albo federacyjno - imperialne decki. Aż w końcu gra została zoptymalizowana na maksa i obecnie gra się już bardziej kolorowo, skupiając się głównie na dopracowywaniu "engine'a" swojego decku. Stąd idealny moment na dodatek w wersji cyfrowej.

Co do czerwonych kart - osobiście ich uwielbiam. Pierwszoturowy Supply Bot może tylko przebić Freighter. Kupione w początkowej fazie min 3 czerwone skrapy powodują że szybko i systematycznie pozbywasz startowych śmieci, a bez tego nie jesteś w stanie w późnej fazie gry skutecznie dobijać przeciwnika. Optymalne łączenie draw ze scrapem daje najlepsze efekty.
W końcowej fazie wywalenie całego decku na stół jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można w tej grze zrobić. :) Albo doprowadzenie do sytacji kiedy na stole masz 3-4 bazy i słownie: pięć kart w decku - wiadomo że tych tańszych, ale co tura zrzucałem przeciwnikowi dwie karty z ręki i tłukjłem go za 15-20 obrażeń. Nawet Command Ship nie ratował jego nieodchudzonego decku.
Ze zmianą podejścia do gry zmienia sie też funkcjonalność niektórych kart. Jak pamiętam dawniej wszyscy skupowali Recykling Station na potęge - fakt przyśpiesza przemielanie decku i szczególnie w początkowej fazie gry ja przyśpiesza. Ale osobiście teraz kupuje najczęściej kiedy mam problem ze scrapami albo drawem (ze scrapem fajnie współdziała) i nie napalam się kiedy ja widze w trade row jak dawniej :).
Także osobiście najbardziej preferuje robić silnik na kartach niebiesko - czerwonych ze wspomaganiem imperialnych - żółtych. Bloby tylko z konieczności :)

UncleLion
Użytkownik wspierający
Posty: 502
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: UncleLion » 22 kwie 2015, 08:43

Gra zdobywa coraz to nowe nominacje do nagród, coraz więcej pozytywnych recenzji.... Może któryś z polskich wydawców zdecyduje się ją wydać? Taki hicior a w Polsce praktycznie nie do dostania....

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 22 kwie 2015, 10:44

Bo to u nas nie przejdzie. Popularność deckbuildingu jest znikoma (poza Dominionem) w Polsce. Wystarczy przejrzeć to forum. W wątkach o grach z tą mechaniką przewijają się w 90% te same osoby :)
Z tego co wiem dwa wydawnictwa rozpoznawały teren - ale White Wizards mają trochę za duże wymagania (pod kątem ilości a nasze możliwości) i dupa.

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5862
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 58 times
Been thanked: 202 times

Re: Star Realms

Post autor: rattkin » 22 kwie 2015, 12:01

Ano niestety. Polska eurosucharami stoi.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

pattom
Użytkownik wspierający
Posty: 1518
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Star Realms

Post autor: pattom » 22 kwie 2015, 12:31

eeee.....LCGi trzymają się nieźle :-)

UncleLion
Użytkownik wspierający
Posty: 502
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: UncleLion » 22 kwie 2015, 12:33

rattkin pisze:Ano niestety. Polska eurosucharami stoi.
Ale Star Realms to większy suchar niż niejedno euro :) Przynajmniej ja w niej klimatu za grosz nie widzę. Tylko kolory, ikonki i słowa kluczowe....

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4019
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 52 times
Been thanked: 66 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Gambit » 22 kwie 2015, 12:36

Myślę, żę Star Realms miałoby szansę w naszym pięknym kraju z uwagi na cenę i szybkość rozgrywki. Może gra jest warta świeczki.

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7534
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 30 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: kwiatosz » 22 kwie 2015, 12:42

Ja jestem pewien, że gra by sobie poradziła - podejrzewam, że to samo wiedzą wydawnictwa, które rozpoznawały teren. Kwestią jest pewnie to, że nie poradzi sobie wystarczająco dobrze, żeby spełnić warunki White Wizards. Podejrzewam, że jakby się dało podpisać umowę na tysiąc sztuk to już dawno zostałoby to zrobione.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3128
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Yavi » 07 maja 2015, 19:09

UncleLion pisze:
rattkin pisze:Ano niestety. Polska eurosucharami stoi.
Ale Star Realms to większy suchar niż niejedno euro :) Przynajmniej ja w niej klimatu za grosz nie widzę. Tylko kolory, ikonki i słowa kluczowe....
To chyba zależy od podejścia, my wyczuwamy w niej całkiem sporo klimatu. Nawet czasami zdarza mi się wykładać statki w szyku na stole ;)

Przy okazji możecie rzucić okiem na naszą recenzję Star Realms -> http://planszowki.blogspot.com/2015/05/ ... enzja.html

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 08 maja 2015, 08:46

Świetna recenzja :)

Z recenzji:
Obok tych należących do Federacji Handlowej (niebieskie) najbardziej przypominają statki znane z filmów i seriali sci-fi. Stąd pewnie też mój upór, by w każdej grze opierać talię właśnie na nich - olać wygraną, jeśli można mieć takie ładne korwety, krążowniki i myśliwce.
Też tak mam :D Tylko ja uwielbiam federacyjny kult maszyn.

Poza tym podkreślę sposób w jaki jest prowadzona gra. Mamy wersję kartonową gdzie są dodatki (fajnie zrobione - dowolność wprowadzania zmian w grze) z organizacją sceny turniejowej i kitami turniejowymi. Wersja cyfrowa idzie trochę inną drogą - ma swój dodatek "Gambit" który co ciekawe składa się z części turniejowych kitów (gambit cards). Także jedna dobra gra sprzedawana jako dwa produkty które się nakręcają wzajemnie :)
Przykładowe turniejowe kity - jak komuś podobają się grafiki (czyli np mnie) to gulon lata :) A niestety na ebaju ceny straszne.
Spoiler:
Spoiler:

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 12 maja 2015, 08:15

http://www.starrealms.com/card-gallery/

Wydawca udostępnił galerię kart.

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 665
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 31 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Realms

Post autor: ko2a » 13 maja 2015, 09:40

Będzie polskie wydanie?

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 14 maja 2015, 08:20

ko2a pisze:Będzie polskie wydanie?
Debatowaliśmy powyżej i wcześniej. Na chwilę obecną niestety nie ma takich widoków

Awatar użytkownika
Gambit
Użytkownik wspierający
Posty: 4019
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 52 times
Been thanked: 66 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Gambit » 14 maja 2015, 09:38

Jak to w sumie jest z tymi dodatkami do Star Realms (choć mam wrażenie, że już pytałem). Wystarczy kupić jedną sztukę każdego z nich, czy więcej?

Awatar użytkownika
Bogenhafen
Użytkownik wspierający
Posty: 133
Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
Lokalizacja: Katowice i okolice
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Bogenhafen » 14 maja 2015, 10:22

Jedna sztuka z każdego wystarczy.

Awatar użytkownika
ignus
Użytkownik wspierający
Posty: 163
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Star Realms

Post autor: ignus » 14 maja 2015, 10:40

z powodzeniem po jednej sztuce starczy. kwestia tylko, które.

dodatek z bohaterami za bardzo nie urywa prawdę mówiąc i chyba wywalę z gry bohaterów.
ciekawe co z Gambits, czy będa jakoś normalnie dostępne.
"tym gorzej dla faktów"
Mam lub chcę mieć

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2995
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Bary » 14 maja 2015, 10:55

ignus pisze: ciekawe co z Gambits, czy będa jakoś normalnie dostępne.
Na razie są dostępne w wersji on-line.

Awatar użytkownika
Bogenhafen
Użytkownik wspierający
Posty: 133
Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
Lokalizacja: Katowice i okolice
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: Bogenhafen » 14 maja 2015, 10:57

IMO bohaterowie są właśnie najlepsi - pozwalają graczom na kontrolę losowości i zanegowanie kiepskiego dociągu w kluczowych momentach (Patrol Mech bez żadnego czerwonego :/).

Eventy za to wydają mi się najbardziej rozwalać grę.

Darboh
Użytkownik wspierający
Posty: 857
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15

Re: Star Realms

Post autor: Darboh » 15 maja 2015, 08:37

Gambit cyfrowy zawiera karty które były/są dostępne w kitach turniejowych i kikstarterowo, więc ciężko powiedzieć jak z ich dostępnością. Przyznaje że Gambit zmienia grę, przede wszystkim mechanika z bazami ciekawie chodzi. Same promkowe statki są mocne i ciekawe - niekwestionowany ulubieniec mój czyli czerwona Arka :)
Same karty gambitowe są ciekawe, użyte w dobrym momencie potrafią uratować grę, ale ich losowe rozdzielanie pomiędzy graczy czasem daje przewagę na starcie jednemu z graczy (losuje się po 2)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

Awatar użytkownika
ignus
Użytkownik wspierający
Posty: 163
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Star Realms - jakich koszulek używacie?

Post autor: ignus » 22 maja 2015, 15:36

Yavi pisze:
Fantasy Flight, szare (standard ccg). tylko i wyłącznie.
Płacić za koszulki połowę wartości gry? :D
a czemu nie? lepiej połowę niż równowartość jak w przypadku Dominiona :)
"tym gorzej dla faktów"
Mam lub chcę mieć

Awatar użytkownika
baldar
Użytkownik wspierający
Posty: 593
Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Star Realms

Post autor: baldar » 07 cze 2015, 23:07

Świetna gra o zabijaniu w... 30 minut. Bardzo regrywalna. Czy tania? Podstawka 60 zł. Dodatki 85 zł. Czy warto mieć wszystkie dodatki? Pewnie nie trzeba. Ale jak się zagra podstawkę, to tak czy inaczej dodatki - must have:) Świetnie się gra, 2-4 partie pod rząd to mus:) A jeżeli chodzi o koszuli, to w tym przypadku FFG wydaje się być droższe, ale praktyczniejsze ze względu na ciągłe tasowanie.

Trottelreiner
Posty: 28
Rejestracja: 08 gru 2014, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Realms

Post autor: Trottelreiner » 09 cze 2015, 09:38

W jakiej konfiguracji zakupić Star Realms do gry w 3 lub 4 osoby?

ODPOWIEDZ