http://www.starrealms.com/learn-to-play/pattom pisze:Czy jest gdzieś instrukcja PL?
Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Star Realms
Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?
Jakie macie odczucia co do frakcji?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Star Realms
Ja sobie nie wyobrażam gry bez chociaż 1-2 czerwonych kart. W późniejszym etapie dobranie na rękę samych scoutów i viperów bardzo boli, a systematyczne ich scrapowanie znacznie ogranicza taki scenariusz.Quetzalcoatl pisze:Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?
Raz miałem grę, w której udało mi się odchudzić talię do 12 kart, wyrzucając wszystkie karty startowe. Zrobiłem zdrowy miks drawa i co turę dobierałem cały deck na rękę
Re: Star Realms
Niedocenianie siły Machine Kult'u potrafi bardzo bolećQuetzalcoatl pisze:Przyjemna, szybka i prosta nawalanka. Na plus olbrzymi dla mnie, ze naparzamy w siebie, a nie jakies stworki na srodku. Gra jest przez to o wiele bardziej emocjonujaca. Ale w zwiazku z ta szybkoscia rozgrywki, mam wrazenie, ze czerwony Mechanicus odstaje od reszty, tj. zanim wywali sie sensowna ilosc poczatkowych smieciowych kart, to zielony Blob czyni spustoszenie i czesto gesto jest juz po zawodach. A i imperialny zolty tez potrafi dowalic do pieca. Ja po poczatkowych probach scrapowania czerwonymi, prawie zupelnie ich odpuszczam aktualnie.
Jakie macie odczucia co do frakcji?
Tak pisząc z perspektywy chyba już 5 sezonów ligi na BGG to powiem że ta prosta (ale nie prostacka) gierka potrafi zaskakiwać i wręcz można mówić tutaj o czymś w rodzaju "mety"
Nadmienię tylko że gra jest w USA na tyle popularna że dorobiła się 2 podcastów i kilku stron w necie poświęconych strategiom itp. Brzmi to dziwnie, bo to przecież taka prosta gra Ale fakt jest taki że jest to chyba pierwszy deckbuilder o takiej popularności (także dzięki wersji digi) i takiej scenie turniejowej, potrafiący w tak prosty sposób wydrążać głębokość z tej mechaniki
Co do "mety" to ona się zmieniała i zapewne teraz po dodatku (mówię tutaj o grze online, karty mam ale do popykania z synem ) zmieniać będzie się dalej. Z początku dominowały blob rush'e, przez co nabawiłem sie alergii na zielony kolor w SR, samemu starać się kontrując go głównie federacją, ale wszystko zależało od możliwości skupywania niebieskich, różnie to wychodziło. Potem zaczęły dominować właśnie federacyjno - zielone, albo federacyjno - imperialne decki. Aż w końcu gra została zoptymalizowana na maksa i obecnie gra się już bardziej kolorowo, skupiając się głównie na dopracowywaniu "engine'a" swojego decku. Stąd idealny moment na dodatek w wersji cyfrowej.
Co do czerwonych kart - osobiście ich uwielbiam. Pierwszoturowy Supply Bot może tylko przebić Freighter. Kupione w początkowej fazie min 3 czerwone skrapy powodują że szybko i systematycznie pozbywasz startowych śmieci, a bez tego nie jesteś w stanie w późnej fazie gry skutecznie dobijać przeciwnika. Optymalne łączenie draw ze scrapem daje najlepsze efekty.
W końcowej fazie wywalenie całego decku na stół jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można w tej grze zrobić. Albo doprowadzenie do sytacji kiedy na stole masz 3-4 bazy i słownie: pięć kart w decku - wiadomo że tych tańszych, ale co tura zrzucałem przeciwnikowi dwie karty z ręki i tłukjłem go za 15-20 obrażeń. Nawet Command Ship nie ratował jego nieodchudzonego decku.
Ze zmianą podejścia do gry zmienia sie też funkcjonalność niektórych kart. Jak pamiętam dawniej wszyscy skupowali Recykling Station na potęge - fakt przyśpiesza przemielanie decku i szczególnie w początkowej fazie gry ja przyśpiesza. Ale osobiście teraz kupuje najczęściej kiedy mam problem ze scrapami albo drawem (ze scrapem fajnie współdziała) i nie napalam się kiedy ja widze w trade row jak dawniej .
Także osobiście najbardziej preferuje robić silnik na kartach niebiesko - czerwonych ze wspomaganiem imperialnych - żółtych. Bloby tylko z konieczności
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Gra zdobywa coraz to nowe nominacje do nagród, coraz więcej pozytywnych recenzji.... Może któryś z polskich wydawców zdecyduje się ją wydać? Taki hicior a w Polsce praktycznie nie do dostania....
Re: Star Realms
Bo to u nas nie przejdzie. Popularność deckbuildingu jest znikoma (poza Dominionem) w Polsce. Wystarczy przejrzeć to forum. W wątkach o grach z tą mechaniką przewijają się w 90% te same osoby
Z tego co wiem dwa wydawnictwa rozpoznawały teren - ale White Wizards mają trochę za duże wymagania (pod kątem ilości a nasze możliwości) i dupa.
Z tego co wiem dwa wydawnictwa rozpoznawały teren - ale White Wizards mają trochę za duże wymagania (pod kątem ilości a nasze możliwości) i dupa.
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Ale Star Realms to większy suchar niż niejedno euro Przynajmniej ja w niej klimatu za grosz nie widzę. Tylko kolory, ikonki i słowa kluczowe....rattkin pisze:Ano niestety. Polska eurosucharami stoi.
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Myślę, żę Star Realms miałoby szansę w naszym pięknym kraju z uwagi na cenę i szybkość rozgrywki. Może gra jest warta świeczki.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Ja jestem pewien, że gra by sobie poradziła - podejrzewam, że to samo wiedzą wydawnictwa, które rozpoznawały teren. Kwestią jest pewnie to, że nie poradzi sobie wystarczająco dobrze, żeby spełnić warunki White Wizards. Podejrzewam, że jakby się dało podpisać umowę na tysiąc sztuk to już dawno zostałoby to zrobione.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
To chyba zależy od podejścia, my wyczuwamy w niej całkiem sporo klimatu. Nawet czasami zdarza mi się wykładać statki w szyku na stoleUncleLion pisze:Ale Star Realms to większy suchar niż niejedno euro Przynajmniej ja w niej klimatu za grosz nie widzę. Tylko kolory, ikonki i słowa kluczowe....rattkin pisze:Ano niestety. Polska eurosucharami stoi.
Przy okazji możecie rzucić okiem na naszą recenzję Star Realms -> http://planszowki.blogspot.com/2015/05/ ... enzja.html
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Star Realms
Świetna recenzja
Z recenzji:
Poza tym podkreślę sposób w jaki jest prowadzona gra. Mamy wersję kartonową gdzie są dodatki (fajnie zrobione - dowolność wprowadzania zmian w grze) z organizacją sceny turniejowej i kitami turniejowymi. Wersja cyfrowa idzie trochę inną drogą - ma swój dodatek "Gambit" który co ciekawe składa się z części turniejowych kitów (gambit cards). Także jedna dobra gra sprzedawana jako dwa produkty które się nakręcają wzajemnie
Przykładowe turniejowe kity - jak komuś podobają się grafiki (czyli np mnie) to gulon lata A niestety na ebaju ceny straszne.
Z recenzji:
Też tak mam Tylko ja uwielbiam federacyjny kult maszyn.Obok tych należących do Federacji Handlowej (niebieskie) najbardziej przypominają statki znane z filmów i seriali sci-fi. Stąd pewnie też mój upór, by w każdej grze opierać talię właśnie na nich - olać wygraną, jeśli można mieć takie ładne korwety, krążowniki i myśliwce.
Poza tym podkreślę sposób w jaki jest prowadzona gra. Mamy wersję kartonową gdzie są dodatki (fajnie zrobione - dowolność wprowadzania zmian w grze) z organizacją sceny turniejowej i kitami turniejowymi. Wersja cyfrowa idzie trochę inną drogą - ma swój dodatek "Gambit" który co ciekawe składa się z części turniejowych kitów (gambit cards). Także jedna dobra gra sprzedawana jako dwa produkty które się nakręcają wzajemnie
Przykładowe turniejowe kity - jak komuś podobają się grafiki (czyli np mnie) to gulon lata A niestety na ebaju ceny straszne.
Spoiler:
Spoiler:
- Gambit
- Posty: 5242
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 1849 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Jak to w sumie jest z tymi dodatkami do Star Realms (choć mam wrażenie, że już pytałem). Wystarczy kupić jedną sztukę każdego z nich, czy więcej?
- Bogenhafen
- Posty: 113
- Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
- Lokalizacja: Katowice i okolice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Star Realms
z powodzeniem po jednej sztuce starczy. kwestia tylko, które.
dodatek z bohaterami za bardzo nie urywa prawdę mówiąc i chyba wywalę z gry bohaterów.
ciekawe co z Gambits, czy będa jakoś normalnie dostępne.
dodatek z bohaterami za bardzo nie urywa prawdę mówiąc i chyba wywalę z gry bohaterów.
ciekawe co z Gambits, czy będa jakoś normalnie dostępne.
"tym gorzej dla faktów"
Mam lub chcę mieć
Mam lub chcę mieć
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Na razie są dostępne w wersji on-line.ignus pisze: ciekawe co z Gambits, czy będa jakoś normalnie dostępne.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Bogenhafen
- Posty: 113
- Rejestracja: 02 lut 2013, 10:38
- Lokalizacja: Katowice i okolice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Star Realms
IMO bohaterowie są właśnie najlepsi - pozwalają graczom na kontrolę losowości i zanegowanie kiepskiego dociągu w kluczowych momentach (Patrol Mech bez żadnego czerwonego :/).
Eventy za to wydają mi się najbardziej rozwalać grę.
Eventy za to wydają mi się najbardziej rozwalać grę.
Re: Star Realms
Gambit cyfrowy zawiera karty które były/są dostępne w kitach turniejowych i kikstarterowo, więc ciężko powiedzieć jak z ich dostępnością. Przyznaje że Gambit zmienia grę, przede wszystkim mechanika z bazami ciekawie chodzi. Same promkowe statki są mocne i ciekawe - niekwestionowany ulubieniec mój czyli czerwona Arka
Same karty gambitowe są ciekawe, użyte w dobrym momencie potrafią uratować grę, ale ich losowe rozdzielanie pomiędzy graczy czasem daje przewagę na starcie jednemu z graczy (losuje się po 2)
Same karty gambitowe są ciekawe, użyte w dobrym momencie potrafią uratować grę, ale ich losowe rozdzielanie pomiędzy graczy czasem daje przewagę na starcie jednemu z graczy (losuje się po 2)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Re: Star Realms - jakich koszulek używacie?
a czemu nie? lepiej połowę niż równowartość jak w przypadku DominionaYavi pisze:Płacić za koszulki połowę wartości gry?Fantasy Flight, szare (standard ccg). tylko i wyłącznie.
"tym gorzej dla faktów"
Mam lub chcę mieć
Mam lub chcę mieć
- baldar
- Posty: 578
- Rejestracja: 13 lip 2014, 13:26
- Lokalizacja: Gdańsk
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Star Realms
Świetna gra o zabijaniu w... 30 minut. Bardzo regrywalna. Czy tania? Podstawka 60 zł. Dodatki 85 zł. Czy warto mieć wszystkie dodatki? Pewnie nie trzeba. Ale jak się zagra podstawkę, to tak czy inaczej dodatki - must have:) Świetnie się gra, 2-4 partie pod rząd to mus:) A jeżeli chodzi o koszuli, to w tym przypadku FFG wydaje się być droższe, ale praktyczniejsze ze względu na ciągłe tasowanie.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 08 gru 2014, 15:23
- Lokalizacja: Kraków