Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

tomb pisze: Ale może wydadzą w dużym kartonie i wtedy co..?? Wrócą niepodzielone planszetki. Hurrraaaa. W zamian za to klient, który nie kupi wszystkich wcześniejszych rozwinięć, będzie miał połowę kart niepotrzebną. Hurrr...!? A, nie, to już nie hura, to już buuuu....
Spokojnie, do planowanego pudełka pod dodatki do Osadników wejdzie choćby i 300 kart.
Jeśli chodzi o problem "niepotrzebnych" kart to, niestety, każdemu nie dogodzisz. Jak dasz support dla innych dodatków, to Ci co ich nie maja będą marudzić. Jak nie dasz, to Ci co mają, będą kręcili nosem, że wyciągają od nich dodatkową kasę żeby wyrównać talie.
Na razie Trzewik planuje wyrównywać ilość kart poszczególnych frakcji, może to się jednak zmienić. Zresztą, tak jak pisał Trolliszcze, co za różnica czy będzie równo kart czy nie, ważne żeby frakcje były zbalansowane.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Właściwie to nawet rozumiem, dlaczego tomb oczekuje, że pula kart wszystkich frakcji będzie taka sama. Znając życie, gdyby było inaczej, na pewno odezwałoby się tu parę osób, które mają zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne na punkcie liczb :D
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: sqb1978 »

Domyślam się, że ból wynika z tego, że ludzie po prostu chcą grać a nie bawić się w tworzenie talii. Sporo osób jak ja wtasowuje wszystko co jest i gra.

W każdej grze LCG (a ewidentnie taką stają się Osadnicy) w pewnym momencie są różne ilości kart. Szczególnie kiedy dochodzą nowe frakcje. Wydawcy pozostaje pilnować aby małe dodatki wyrównywały powstające różnice.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Portal Games »

Osadnicy: Narodziny Imperium od początku wydawani są w formacie znanym z gier typu LCG. Pudełko gry podstawowej jest tej samej wielkości co pudło takich gier jak Netrunner, Warhamer Inwazja etc., tak samo wygląda sprawa pakietów imperialnych. Dzięki temu łatwiej jest się zorientować w zawartości i oszacować wstępną cenę - potencjalni gracze wiedzą za co płacą. Pakiety z nowymi frakcjami będą wydawane w ten sam sposób co duże dodatki LCG, z tego samego powodu. Z tego powodu planszetka frakcyjna została zaprojektowana w formie puzzla, oczywiście puzzle będzie miał ząb który będzie łączył obie części planszy. Warto mieć też na uwadzę, że wspomniana plansza będzię leżała na stole przez całą rozgrywkę.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

sqb1978 pisze:Domyślam się, że ból wynika z tego, że ludzie po prostu chcą grać a nie bawić się w tworzenie talii. Sporo osób jak ja wtasowuje wszystko co jest i gra.
Nie widzę tu żadnej sprzeczności tak długo, jak talie będą zbalansowane. Nie ma obowiązku budowania talii w Osadnikach. Kilka osób jednak generalnie nie chciałaby żeby jakakolwiek możliwość budowania talii była wspierana w O:NI (bo oni akurat nie lubią deck building-u). I te osoby spokojnie mogą zostać przy podstawce, ewentualnie dodatkach frakcyjnych (wiem, wiem, będą w takim dodatku mieli "niepotrzebne" karty, ale wydawnictwo słusznie chcę iść na rękę osobom bardziej wspierającym dany tytuł).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Rafalm »

Bary pisze:
sqb1978 pisze:Domyślam się, że ból wynika z tego, że ludzie po prostu chcą grać a nie bawić się w tworzenie talii. Sporo osób jak ja wtasowuje wszystko co jest i gra.
Nie widzę tu żadnej sprzeczności tak długo, jak talie będą zbalansowane. Nie ma obowiązku budowania talii w Osadnikach. Kilka osób jednak generalnie nie chciałaby żeby jakakolwiek możliwość budowania talii była wspierana w O:NI (bo oni akurat nie lubią deck building-u). I te osoby spokojnie mogą zostać przy podstawce, ewentualnie dodatkach frakcyjnych (wiem, wiem, będą w takim dodatku mieli "niepotrzebne" karty, ale wydawnictwo słusznie chcę iść na rękę osobom bardziej wspierającym dany tytuł).
Tutaj akurat tez nie widzę problemu. Ja osobiście lubię czasem pobawić się w przygotowanie talii, ale cenie sobie też możliwość wyciągnięcia gry z półki i zagrania bez zastanawiania się, które karty użyć w grze. Dlatego uważam, że póki talie nowych frakcji są zbalansowane z frakcjami podstawowymi zarówno do gry LCG jak i w zakresie kart 1-30 (do gry tylko z podstawką), to nie ma problemu.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 344 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

W kwestii wyrównywania liczby kart frakcyjnych - oczywiście, że gra ma przede wszystkim być zbalansowana, choć widzę tu dwa problemy:
1. Skoro każdy dodatek wprowadza (i zakładam, że tak pozostanie w przyszłości) nową mechanikę, to zapewne wydawca będzie chciał wprowadzić karty z tą mechaniką do każdej frakcji. (To założenie płynie z zapowiedzianego pudła Atlantydów - będą karty z otwartą produkcją dla nowej siły oraz będą karty innych frakcji z wykorzystaniem mechaniki Atlantydów.)
2. Nierówna liczba kart w deckach może generować problemy z balansem frakcji. Skoro istnieje możliwość rozgrywki z wszystkimi kartami zebranymi razem (bez prekonstrukcji talii) to może dochodzić do sytuacji, kiedy niektóre frakcje będą mogły wykorzystywać np. większą liczbę mocnych kart (występujących w jednej kopii) lub "rozwodnią się" istniejące strategie ze względu na różnorodność kart. To oczywiście kwestia już bardziej dyskusyjna i pozostająca na głowie autora oraz testerów.

Niezależnie od wszystkiego - ja dodatki kupuję niezależnie od wyglądu i składu, bo po pierwsze wierzę w jakość portalowej produkcji, a po drugie - jeśli coś spartolą, to sobie z tym poradzę.

Ja nie narzekam, lecz tylko teoretyzuję.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 527 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kaszkiet »

tomb pisze: 2. Nierówna liczba kart w deckach może generować problemy z balansem frakcji. Skoro istnieje możliwość rozgrywki z wszystkimi kartami zebranymi razem (bez prekonstrukcji talii)
Wydaje mi się, że wrzucenie wszystkich kart danej frakcji do talii to nie jest oficjalny wariant - oficjalnie powinno się wymieniać karty tworząc talię.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

kaszkiet pisze:
tomb pisze: 2. Nierówna liczba kart w deckach może generować problemy z balansem frakcji. Skoro istnieje możliwość rozgrywki z wszystkimi kartami zebranymi razem (bez prekonstrukcji talii)
Wydaje mi się, że wrzucenie wszystkich kart danej frakcji do talii to nie jest oficjalny wariant - oficjalnie powinno się wymieniać karty tworząc talię.
Można budować talię i można używać wszystkich kart (oficjalnie :) ).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Portal Games pisze:Osadnicy: Narodziny Imperium od początku wydawani są w formacie znanym z gier typu LCG. Pudełko gry podstawowej jest tej samej wielkości co pudło takich gier jak Netrunner, Warhamer Inwazja etc
Skoro to było planowane od samego początku, to dlaczego nie zrobiliście tych planszetek o kilka cm mniejszych? (o ile tam dokładnie cm ta planszetka nie mieści się w pudełku?). Na przykład kosztem ilustracji. Gra by zyskała na estetyce, wszystkie plansze byłyby jednakowe, gracze byliby bardziej zadowoleni a Wy mielibyście prostszą produkcję bez zabawy w jakieś puzzle, które muszą być idealnie dopasowane bo inaczej plansze będą się rozpinać, albo niszczyć przy zapinaniu na wcisk. I to nie do końca jest tak, że plansza cały czas leży. Ja na przykład nie potrafię wsunąć pod nią kart umowy nie podnosząc jej za każdym razem. :roll:


Dodam, ze składana plansza to oczywiście nie tragedia i będzie się dało grać, ale przyznam że i u mnie godzi to w poczucie estetyki. To tak jakby w jednej grze były karty różnego rozmiaru, albo jakby karty zakoszulkować w różne koszulki.

Bardziej mnie martwi fakt, że wygląda na to że to nieszczęsne budowanie talii będzie jednak wkrótce koniecznością, bo nie wyobrażam sobie, że po wyjściu kilku dodatków gra będzie nadal zbalansowana gdy zagramy talia frakcyjną liczącą 70 i więcej kart. A co z kartami neutralnymi? Jak ta talia też urośnie do monstrualnych rozmiarów to dociągnięcie kart pasujących do naszej strategii czy frakcji może graniczyć z niemożliwością. Wszyscy wiemy, że wydajna talia nie może być zbyt duża, bo gra nam się zupełnie rozjedzie albo będzie nieznośnie losowa...
Bary pisze: Można budować talię i można używać wszystkich kart (oficjalnie :) ).
Instrukcja mówi, że talia powinna liczyć 30 kart.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 527 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: kaszkiet »

Bary pisze:
kaszkiet pisze:
tomb pisze: 2. Nierówna liczba kart w deckach może generować problemy z balansem frakcji. Skoro istnieje możliwość rozgrywki z wszystkimi kartami zebranymi razem (bez prekonstrukcji talii)
Wydaje mi się, że wrzucenie wszystkich kart danej frakcji do talii to nie jest oficjalny wariant - oficjalnie powinno się wymieniać karty tworząc talię.
Można budować talię i można używać wszystkich kart (oficjalnie :) ).
A to przepraszam :)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Bea pisze:
Bary pisze: Można budować talię i można używać wszystkich kart (oficjalnie :) ).
Instrukcja mówi, że talia powinna liczyć 30 kart.
Instrukcja do kpp jasno określa, że można karty wtasować i grać lub zbudować talię (opcja dla zaawansowanych graczy). Trzewik też kilkukrotnie powtarzał, że można budować talię, albo grać wszystkimi kartami.

@kaszkiet: Nie ma za co przepraszać. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Bary pisze: Instrukcja do kpp jasno określa, że można karty wtasować i grać lub zbudować talię (opcja dla zaawansowanych graczy). Trzewik też kilkukrotnie powtarzał, że można budować talię, albo grać wszystkimi kartami.
No i chyba właśnie to świadczy jak chaotycznie jest projektowana ta gra. Na etapie podstawki autor był pewny, że talia musi posiadać 30 konkretnie i w specjalny sposób dobranych kart. Mi to wygląda na to, że później to się wymknęło spod kontroli i poszli na żywioł.
RULES FOR BUILDING A FACTION DECK
In the future, when you purchase expansions for this game, you will be able to build
Faction decks with the cards of your choice.
Each Faction deck consists of 30 fixed cards: 3 copies of 3 cards, 2 copies of
6 cards, and 9 singles. On each card it is indicated how many copies it has.
You must include all copies, so if you want to add a new card to your deck which,
for example, comes in 3 copies, you have to remove from the deck all 3 copies of
one of the old cards.
Ktoś mi może powiedzieć jakich rozmiarów jest pudełko dodatku i o ile cm za długa jest ta planszetka?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Bea pisze: No i chyba właśnie to świadczy jak chaotycznie jest projektowana ta gra. Na etapie podstawki autor był pewny, że talia musi posiadać 30 konkretnie i w specjalny sposób dobranych kart. Mi to wygląda na to, że później to się wymknęło spod kontroli i poszli na żywioł.
Ty tak na serio? Jakby była opcja jedynie z deck-buildingiem to by był lament, że trzeba budować talię, a niektórzy nie lubią. To w dodatku dodali notkę, że można sobie wszystko wtasować (ileż to razy instrukcje do dodatków zmieniały lekko pewne reguły w grze - normalna rzecz). Wydawałoby się, że to ułatwi sprawę i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie, jednakże jak ktoś się postara to zawsze znajdzie problem. :P
Bea pisze: Ktoś mi może powiedzieć jakich rozmiarów jest pudełko dodatku i o ile cm za długa jest ta planszetka?
Pisalem o tym kilka stron temu: "dodatki do Netrunnera mają wielkość 205x205 mm (taki sam rozmiar jak do Władcy LCG). Sama zaś planszetka frakcji ma 264 mm"
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4135
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 344 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Bea pisze:Dodam, ze składana plansza to oczywiście nie tragedia i będzie się dało grać, ale przyznam że i u mnie godzi to w poczucie estetyki. To tak jakby w jednej grze były karty różnego rozmiaru, albo jakby karty zakoszulkować w różne koszulki.
Niestety uważam, że powyższe porównanie jest bzdurą. Różny rozmiar kart, a także użycie mocno różnych koszulek, mogłoby wypaczyć wynik rozgrywki. Planszetka nie ma szans wpłynąć na rezultat.
Bea pisze:
Bary pisze: Instrukcja do kpp jasno określa, że można karty wtasować i grać lub zbudować talię (opcja dla zaawansowanych graczy). Trzewik też kilkukrotnie powtarzał, że można budować talię, albo grać wszystkimi kartami.
No i chyba właśnie to świadczy jak chaotycznie jest projektowana ta gra. Na etapie podstawki autor był pewny, że talia musi posiadać 30 konkretnie i w specjalny sposób dobranych kart. Mi to wygląda na to, że później to się wymknęło spod kontroli i poszli na żywioł.
Cóż, uważam, że błędnie zrozumiałaś kontekst, w jakim użyto słowa "musi". Talia musi zawierać 30 kart, jeśli gramy w wariant z budowaniem talii. Co prawda chyba nigdzie w instrukcji do gry głównej nie ma informacji o zwykłym dotasowaniu kart z przyszłych dodatków, ale brak takiego zapisu nie wyklucza tej możliwości, zaś zapis w instrukcji KPP sprawę bezdyskusyjnie rozwiązuje. Zarzut o chaotycznym projektowaniu nosi znamiona "forumowej histerii". Wybacz.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ryu »

[quote="Bea"]Mi to wygląda na to, że później to się wymknęło spod kontroli i poszli na żywioł.[quote]
:lol:
Uspokoję Cię :) Tak nie było.
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dyso »

tomb pisze:
2. Nierówna liczba kart w deckach może generować problemy z balansem frakcji. Skoro istnieje możliwość rozgrywki z wszystkimi kartami zebranymi razem (bez prekonstrukcji talii) to może dochodzić do sytuacji, kiedy niektóre frakcje będą mogły wykorzystywać np. większą liczbę mocnych kart (występujących w jednej kopii) lub "rozwodnią się" istniejące strategie ze względu na różnorodność kart. To oczywiście kwestia już bardziej dyskusyjna i pozostająca na głowie autora oraz testerów.
Gra z całą talią frakcyjną bez budowania decka jest uciążliwie losowa już z pierwszym dodatkiem. Występuje mniejsza szansa, że dostaniesz karty produkcyjne, które są niemal niezbędne do rozwoju ekonomii na początku. Ten wariant powinien być według mnie stosowany jedynie na początku przygody z Osadnikami wśród niedzielnych graczy dla których wynik nie ma znaczenia. 40, 50 czy 60 budynków frakcyjnych? Raj dla takiej Japonii jeśli dostanie 2x Dojo na początku. Nic tylko podpisywać umowy gdzie często w normalnym wariancie deck Japonii może skończyć się w 4 rundzie.

Deck building i 30 kart frakcyjnych to według mnie jedyna słuszna droga. Trudno mi wyobrazić sobie średnio zaawansowanego gracza, który woli grać z talią 40, 50, 60 kart frakcyjnych.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ryu »

Dyso pisze:Deck building i 30 kart frakcyjnych to według mnie jedyna słuszna droga. Trudno mi wyobrazić sobie średnio zaawansowanego gracza, który woli grać z talią 40, 50, 60 kart frakcyjnych.
Fakt, średniozaawansowanego to też nie znam. Za to znam gracza zaawansowanego (kilkadziesiąt partii zarówno w testach jak i poza nimi czyli gra dla czystej przyjemności) któremu to wisi. Siebie. Lubię grać zarówno "z" jak i "bez" deckbuildingu. Dla mnie to taka sama radość z gry ale wierzę że ludziom może to przeszkadzać i te 30 kart to taki "amen" w pacierzu :)
Dyso
Posty: 202
Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Dyso »

No i bardzo dobrze, że Tobie to wisi. Poniósł mnie trochę klimat tej dyskusji. Chodzi mi głównie o to, że nie ma według mnie nad czym dyskutować w kwestii balansu gry bez deckbuildingu.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Trolliszcze »

Dyso pisze:Deck building i 30 kart frakcyjnych to według mnie jedyna słuszna droga. Trudno mi wyobrazić sobie średnio zaawansowanego gracza, który woli grać z talią 40, 50, 60 kart frakcyjnych.
Nawet w LCG gra tak wielu zaawansowanych graczy - i to na dodatek przy założeniu, że każdą kartę można mieć w jednej kopii! Format nazywa się Highlander.
Każdemu według potrzeb.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: splocki »

Tak z zupełnie innej beczki.
Czy są jakieś plany wydania Osadników na Androida lub iOS?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5612
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 802 times
Been thanked: 1251 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: mat_eyo »

splocki pisze:Tak z zupełnie innej beczki.
Czy są jakieś plany wydania Osadników na Androida lub iOS?
Grałbym, oj grałbym! Zwłaszcza gdyby był (lokalny) multiplayer.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

mat_eyo pisze:
splocki pisze:Tak z zupełnie innej beczki.
Czy są jakieś plany wydania Osadników na Androida lub iOS?
Grałbym, oj grałbym! Zwłaszcza gdyby był (lokalny) multiplayer.
Jakiś czas temu pojawiło się kilka grafik i info sugerujących, że tak będzie, np.: https://twitter.com/TabletopiaGames/sta ... 90/photo/1
Ostatnio Ignacy jednak stwierdził, że przeróbka gier na edycje cyfrowe idzie im dość powolnie (developerzy padają lub nie wywiązują się z umów).

btw. Trafiłem przy okazji na fotkę prezentującą kilka budynków Atlantydów:
https://twitter.com/jacobjcoon/status/6 ... 56/photo/1
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

tomb pisze:Zarzut o chaotycznym projektowaniu nosi znamiona "forumowej histerii". Wybacz.
Wybaczam, chociaż zarzucanie komuś histerii tylko dlatego, że ma inne zdanie na pewien temat niż ty, też zakrawa o histerię. Może skupmy się na komentowaniu samej gry a nie użytkowników forum ;).
Przy okazji mały offtop ale nie wytrzymałam.
Spoiler:
A wracając do tematu, widzę że karty frakcyjne Atlantydów mają zawsze w koszcie domek, czyli najpierw trzeba poświecić sporo lokacji zwykłych, żeby je wystawić, a potem one same spadają. Czyli na lokacjach wiele punktów nie zarobimy, dobrze myślę?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bary »

Bea, postawiłaś tezę o chaotycznym projektowaniu gry na podstawie niesłusznej uwagi o niekonsekwencjach w instrukcji. To trochę nie fair.
Jestem jak najbardziej za konstruktywną krytyką, ale często zamiast niej spotykam się ze zwykłym marudzeniem. ;)
Bea pisze: A wracając do tematu, widzę że karty frakcyjne Atlantydów mają zawsze w koszcie domek, czyli najpierw trzeba poświecić sporo lokacji zwykłych, żeby je wystawić, a potem one same spadają. Czyli na lokacjach wiele punktów nie zarobimy, dobrze myślę?
Zarobimy jedynie na budynkach neutralnych, bo frakcyjne pójdą na koniec pod wodę (ale ponoć frakcyjne są za to bardzo tanie).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
ODPOWIEDZ