Dice Brewing

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Dice Brewing

Post autor: Karit »

Mam takie pytanko po przeczytaniu instrukcji:

1.
instrukcja pisze:poszczególne pola na planszy gracza mogą być zajęte przez 1/2/3 graczy w trybie 2/3/4 graczy(...) jeśli limit jest zapełniony trzeb położyć żeton blokady
Rozumie że "zajęte" nie jest równoznaczne z "wykorzystane" i jeśli ktoś na przykład przyśpieszy jakiś proces za pomocą niebieskiej kości to inny przyblokowany gracz może usunąć blokadę i skorzystać z wcześniej niedostępnej akcji?

2.
instrukcja pisze:Po wykorzystaniu niebieskiej kości zawsze wraca ona do aktywnej puli gracza (a wyjątkiem pola, w którym można wymienić nieniską kość na 4 monety)
Czy to znaczy że mogę przy akcji np podnoszenia wartości na kościach wielokrotnie korzystać z tej samej niebieskiej kości i przyśpieszać nią dany proce np. w 4 turach spowodować że wartość wzrośnie z 2 do 6 oczek? (zakładając ze dana akcja nie będzie zablokowana)

3. Co oznaczają ikony na jednej ze stron planszy gracza które można było kupić osobno, chodzi mi o symbol niebieskiej kostki i jakichś dwóch fioletowych?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

Ad1

Jeżeli w jakimkolwiek miejscu na planszy gracza ktoś położy jakikolwiek element - czy to będzie sam żeton, czy sama kość - w celu skorzystania z efektu (pozyskania, przyspieszenia) to jest to pole "zajęte" przez działanie takiego gracza.
W Twoim przypadku, jeżeli przyspieszyłem jakiś efekt to jako, że planszę "sprzątamy" dopiero w 4 fazie gry to miejsce jest zajęte i wlicza się do zasady blokowania pól.

Ad2
Ta zasada informuje, że niebieska kość zawsze wraca (nie jest odkładana do puli niebieskich kości). Natomiast wszystkie niebieskie kości użyte na planszy pozostają do niej aż do ostatniej fazy "Czyszczenia miejsca pracy". Co oznacza ze nie można jednej niebieskiej kości użyć wielokrotnie.

W razie dodatkowych pytań służymy pomocą

Wyjaśnienia ikon na matach gracza:
https://boardgamegeek.com/filepage/1094 ... ats-polish
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Dice Brewing

Post autor: xel4 »

Po drugiej grze narodziło się parę pytań.

1. Instrukcja mówi, że jeśli gracz ma pobrać daną kość, a jej aktualnie nie ma w puli otrzymuje ją zaraz po tym jak jakaś się zwolni. Czy to samo tyczy się żetonów ziaren. Jeśli tak to w jakiej kolejności pobiera się żetony.

2. Ruch to przykładowo położenie dwóch kości. Czy mogę położyć dwie kości na dwóch różnych akcjach. Dla przykładu w jednym ruchu kładę kość zieloną aby podnieść jej wartość o jedno oczko i kość żółtą aby podnieść jej wartość o jedno oczko.
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

xel4 pisze:Po drugiej grze narodziło się parę pytań.

1. Instrukcja mówi, że jeśli gracz ma pobrać daną kość, a jej aktualnie nie ma w puli otrzymuje ją zaraz po tym jak jakaś się zwolni. Czy to samo tyczy się żetonów ziaren. Jeśli tak to w jakiej kolejności pobiera się żetony.


Tak. Faktycznie nie uwzględniliśmy tego w manualu. Mozna przyjąć taką samą zasadę jak dla kości. W tym przypadku pobiera się zgodnie z kolejnością graczy, począwszy od gracza z żetonem pierwszeństwa/pór roku.
xel4 pisze: 2. Ruch to przykładowo położenie dwóch kości. Czy mogę położyć dwie kości na dwóch różnych akcjach. Dla przykładu w jednym ruchu kładę kość zieloną aby podnieść jej wartość o jedno oczko i kość żółtą aby podnieść jej wartość o jedno oczko.
Tak, można tak zrobić. Dwie kości, niezależnie jakiego koloru, dlatego też na kartach podpowiedzi kości mają kolor "domyślny" obrazowany podobnie w innych miejscach gry.

Mamy nadzieję, że udało się rozwiać Twoje wątpliwości.
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dice Brewing

Post autor: Grzechu »

Witam,
Mam pytanie odnośnie targowiska. W instrukcji stoi, że gracze mogą używać kości umiejętności w celu obniżenia ceny oraz że na targowisku można położyć tylko jedną kość. Czy oznacza to, że każdy gracz może położyć tylko jedną kość czy wszyscy gracze w sumie mogą położyć jedną kość i korzysta jedynie ten, który tą kość położy, a reszta musi obejść się smakiem?
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

Grzechu pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie targowiska. W instrukcji stoi, że gracze mogą używać kości umiejętności w celu obniżenia ceny oraz że na targowisku można położyć tylko jedną kość. Czy oznacza to, że każdy gracz może położyć tylko jedną kość czy wszyscy gracze w sumie mogą położyć jedną kość i korzysta jedynie ten, który tą kość położy, a reszta musi obejść się smakiem?
Witamy kościanego piwowara :)

Na targowisku każdy gracz indywidualnie zbija cenę używając swojej kości umiejętności. Oznacza to, że:
- jeden gracz może położyć tylko jedną kość
- każdy gracz może użyć swojej kości indywidualnie w tej samej rundzie a efekt "utargu" przypada na danego gracza i zależy od tego jakiej użył wartości niebieskie kości.
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dice Brewing

Post autor: Grzechu »

Dzięki serdeczne za odpowiedź. Tak własnie z żoną myśleliśmy, ale chciałem rozwiać wątpliwości.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

Grzechu pisze:Dzięki serdeczne za odpowiedź. Tak własnie z żoną myśleliśmy, ale chciałem rozwiać wątpliwości.
Pozdrawiam
Proszę bardzo - w razie kolejnych pytań jesteśmy do dyspozycji :)

have a dice day!
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dice Brewing

Post autor: Grzechu »

No to jeszcze jedno. Raczej jestem pewien, ale...
Kiedy chcę podpakować recepturę niebieską kostką, aby dostać dodatkową nagrodę, to czy muszę ją także mieć w magazynie?
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

Grzechu pisze:No to jeszcze jedno. Raczej jestem pewien, ale...
Kiedy chcę podpakować recepturę niebieską kostką, aby dostać dodatkową nagrodę, to czy muszę ją także mieć w magazynie?
Dokładnie - jest to zgodne z zasadą że do warzenia można użyć tylko kości z magazynu (nie z aktywnej puli i nie z planszy gracza)

:)
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 100
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:28
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dice Brewing

Post autor: Grzechu »

OK, dzięki jeszcze raz.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: WRS »

Sprzątanie miejsca pracy – gracze rozliczają efekty i zbierają kości z planszy akcji (do swojej aktywnej puli lub na stosy – w zależności od efektu), obracają i przekazują żeton pór roku i pierwszeństwa oraz przechodzą do kolejnej rundy.
Jak to działa w grze dwuosobowej?

Pierwszy gracz ma zimę...
Drugi gracz lato i prawo wyłożenia nasionek na pola generujące żółtą i zieloną kość...

I tak cały czas? Pierwszy gracz nigdy nie będzie miał okazji do skorzystania z nasion?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Dice Brewing

Post autor: warran »

Z tego, co ja rozumiem czytając instrukcję, to z pól dających żółtą lub zieloną kostkę można skorzystać niezależnie od pory roku. Od pory roku zależy jedynie to, czy gracze otrzymają darmowe nasionka ;)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: WRS »

że niezależnie od pory roku, to wiem...
Ale wydaje mi się, że przewagę ma gracz "letni", a we dwóch jeden nigdy letni nie będzie!
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Dice Brewing

Post autor: warran »

No nie mogę się zgodzić ;)

Każdy gracz zaczyna z nasionkiem i zaczynamy grę w zimie. To znaczy, że gracz zimowy może w tym momencie skorzystać ze swojego nasionka i zablokować gracza letniego. Następnie gracz letni jest pierwszy i wszyscy otrzymują nasionko, więc może teraz on zrobić co chce. Jeśli gracz zimowy został zablokowany w swym planie, może zachować sobie nasionko do następnej (swojej, zimowej) kolejki i wtedy z niego skorzystać. Itd.
m82
Posty: 81
Rejestracja: 16 mar 2015, 13:31

Re: Dice Brewing

Post autor: m82 »

Witam,
1. czy ma ktoś polskie wyjaśnienia do kart specjalnych: Lazy brewer, The value of gold, The Saboteur, To the rescue, Recycling oraz Helpfull brewer ?? Kilku można się domyśleć, ale warto by mieć konkretną instrukcję stosowania.
2. odnośnie małej ilości żetonów monet. Czy jeśli nie ma ich na środku stołu (gracze mają wszystkie u siebie), to dalej dodajemy graczowi monety ale wirtualnie? To raczej błąd/skąpstwo twórców że tak mało ich dano do gry.
3. jeśli w pozycji "lato" przy 4 graczach na środku stołu są tylko 3 żetony nasion to jedna osoba nie dostaje nasionka? Czy też zastępuje się je innym żetonem? Jakby nie patrzeć w tej sytuacji pokrzywdzony jest gracz ostatni w tej rundzie.
3.1. czy gdy gracz 1 położy nasiono na słodzie i użyje niebieskiej kości do przyśpieszenia to od razu oddaje nasionko na środek stołu czy dopiero przy fazie sprzątania? Jeśli od razu wytwarza słód, to w powyższej sytuacji (lato, 3 nasionka, 4 graczy) nasionko może dostać gracz 4?
3.2. podobnie gdy ktoś chce zamienić czarny słód na dwa nasionka (z przyśpieszeniem) a jest tylko jedno na stole albo wcale to ten ruch jest bezsensowny bo nic nie dostanie ? Bez przyśpieszenia ma szanse na nasionka po fazie sprzątania jak oddadzą inni gracze. Tu wracam do pytania 3.1. czy przy przyśpieszaniu zdobycia słodu nasionko wraca na środek?
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Dice Brewing

Post autor: warran »

m82 pisze:Witam,
1. czy ma ktoś polskie wyjaśnienia do kart specjalnych: Lazy brewer, The value of gold, The Saboteur, To the rescue, Recycling oraz Helpfull brewer ?? Kilku można się domyśleć, ale warto by mieć konkretną instrukcję stosowania.
W sumie to przyłączyłbym się do prośby.
m82 pisze:2. odnośnie małej ilości żetonów monet. Czy jeśli nie ma ich na środku stołu (gracze mają wszystkie u siebie), to dalej dodajemy graczowi monety ale wirtualnie? To raczej błąd/skąpstwo twórców że tak mało ich dano do gry.
3. jeśli w pozycji "lato" przy 4 graczach na środku stołu są tylko 3 żetony nasion to jedna osoba nie dostaje nasionka? Czy też zastępuje się je innym żetonem? Jakby nie patrzeć w tej sytuacji pokrzywdzony jest gracz ostatni w tej rundzie.
Niestety nie znalazłem takiej informacji ani w instrukcji ani w FAQ :( Może panowie z Board&Dice rozwieją tę wątpliwość?
Z drugiej strony ostatni gracz w DB zwykle ma przekichane ;)
m82 pisze:3.1. czy gdy gracz 1 położy nasiono na słodzie i użyje niebieskiej kości do przyśpieszenia to od razu oddaje nasionko na środek stołu czy dopiero przy fazie sprzątania? Jeśli od razu wytwarza słód, to w powyższej sytuacji (lato, 3 nasionka, 4 graczy) nasionko może dostać gracz 4?
3.2. podobnie gdy ktoś chce zamienić czarny słód na dwa nasionka (z przyśpieszeniem) a jest tylko jedno na stole albo wcale to ten ruch jest bezsensowny bo nic nie dostanie ? Bez przyśpieszenia ma szanse na nasionka po fazie sprzątania jak oddadzą inni gracze. Tu wracam do pytania 3.1. czy przy przyśpieszaniu zdobycia słodu nasionko wraca na środek?
Zasoby wracają do puli dopiero w fazie sprzątania, niezależnie od tego, czy akcja została przyspieszona, czy nie.
Żródło: Instrukcja, opis planszy gracza, "Pozostałe zasady dot. planszy gracza" (na dole strony), zasada 3
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

m82 pisze:Witam,
1. czy ma ktoś polskie wyjaśnienia do kart specjalnych: Lazy brewer, The value of gold, The Saboteur, To the rescue, Recycling oraz Helpfull brewer ?? Kilku można się domyśleć, ale warto by mieć konkretną instrukcję stosowania.
Witamy, zaczynając od tego punktu - link do tłumaczenia kart PL: https://boardgamegeek.com/filepage/1094 ... onus-cards
m82 pisze: 2. odnośnie małej ilości żetonów monet. Czy jeśli nie ma ich na środku stołu (gracze mają wszystkie u siebie), to dalej dodajemy graczowi monety ale wirtualnie? To raczej błąd/skąpstwo twórców że tak mało ich dano do gry.
Z czystego skąpstwa i pazerności wsadziliśmy do pudełka zbyt mało żetonów ;) A na poważnie, można zastąpić brakujące monety innym znacznikiem. Tutaj faktycznie niedoszacowaliśmy ilości monet - postaramy sie to naprawić z kolejnym dodrukiem i dać możliwość "uzupełnienia" sobie zestawu monet.
m82 pisze: 3. jeśli w pozycji "lato" przy 4 graczach na środku stołu są tylko 3 żetony nasion to jedna osoba nie dostaje nasionka? Czy też zastępuje się je innym żetonem? Jakby nie patrzeć w tej sytuacji pokrzywdzony jest gracz ostatni w tej rundzie.
Zasoby typu słody, chmiel i nasiona są limitowane - tak jak w rzeczywistości. Dlatego rozliczamy żetony w kolejności od gracza z żetonem pierwszeństwa. Natomiast jeśli w fazie czyszczenia w tej samej rundzie zejdzie z planszek żeton nasiona (ktoś inny go wykorzystywał), może on zostać pobrany przez gracza, który kilka chwil wcześniej nie miał takiej możliwości.
m82 pisze: 3.1. czy gdy gracz 1 położy nasiono na słodzie i użyje niebieskiej kości do przyśpieszenia to od razu oddaje nasionko na środek stołu czy dopiero przy fazie sprzątania? Jeśli od razu wytwarza słód, to w powyższej sytuacji (lato, 3 nasionka, 4 graczy) nasionko może dostać gracz 4?
Można tak zrobić - jest to też odwzorowanie sytuacji jaka opisałem wyżej. Generalnie samo sprzątanie planszetek odbywa się w fazie porządkowania miejsca pracy, ale przy ograniczonej liczbie zasobów, można wprowadzić taki wyjątek
m82 pisze: 3.2. podobnie gdy ktoś chce zamienić czarny słód na dwa nasionka (z przyśpieszeniem) a jest tylko jedno na stole albo wcale to ten ruch jest bezsensowny bo nic nie dostanie ? Bez przyśpieszenia ma szanse na nasionka po fazie sprzątania jak oddadzą inni gracze. Tu wracam do pytania 3.1. czy przy przyśpieszaniu zdobycia słodu nasionko wraca na środek?
Jak napisałem wyżej, jeśli jest "napięta" ilość żetonów na stole, gracze mogą od razu oddawać zasoby z akcji przyspieszonych niebieską kostką. Powinni to jednak wspólnie ustalić.

Pozdrawiam,
Irek Huszcza
m82
Posty: 81
Rejestracja: 16 mar 2015, 13:31

Re: Dice Brewing

Post autor: m82 »

Dzięki za informacje.
Co do kości to w instrukcji dość jasno napisano, że jeśli nie wróci w fazie sprzątania dana kostka, którą chciał otrzymać gracz, to niestety mu ona przepada i nasionko też oddaje, ale w przypadku nasion już były wątpliwości.
Skoro nasiona też są, jak napisaliście, limitowane to by znaczyło, że jeśli nie ma w puli nasionek to sorry, ale ich nie dostajesz ani na początku rundy w "lato" ani przy przyśpieszaniu zamiany chmielu lub ciemnego słodu, chyba że bez przyśpieszania wykonałeś te zagrania i po fazie sprzątania jakieś nasionka wracają do puli od innych graczy (jak przy kościach).
Można też ustalić inne warianty:
a) każdy gracz musi dostać nasionko w "lato" choćby jako żeton zastępczy, ale już uzyskiwanie nasionek na koniec rundy (z chmielu i ciemnego słodu) było uzależnione od ich dostępności w puli po fazie sprzątania.
b) nasionek jest teoretycznie więcej i nie są limitowane, w razie potrzeby używamy innych znaczników
Najbardziej hardkorowo wygląda opcja z limitowaniem nasionek. Gracz nr 4 w takiej pechowej rundzie ma przerąbane, ale zdaję sobie sprawę, że to będzie dość rzadka sytuacja i raczej tylko przy 4 graczach.

Co do monet to mi osobiście nie podoba się pomysł dwustronnych żetonów, największy bałagan nam się robił w czasie gry z tym elementem gry. Wymienianie między graczami, przypadkowe obrócenie, kombinowanie żeby uzyskać daną wartość itp. zamiast skupić się na sytuacji w grze. Rozważę opcję, którą mieliście bodajże w prototypie gdzie nie było monet tylko na polu punktowym przesuwana będzie żółta kosteczka/znacznik choć w przypadku jej przypadkowego przestawienia też może powstać problem z tym jaką wartość monet miał gracz i tu przewagę mają "fizyczne" monety. Inna opcja to dokupimy żetony jak się pojawią w sprzedaży albo zaadoptujemy może z jakiejś innej gry jeśli problem ilościowy będzie nam się powtarzał.

Mimo paru drobnych niuansów gra jest bardzo udana i od razu przypadła naszemu gronu do gustu. Jak zwykle zasady to kwestia ustaleń między graczami, ważne żeby były jasne dla wszystkich od początku gry. Gratulacje za pomysł i wykonanie dla autorów! Przydałaby się wkładka z opisem wszystkich piw na recepturach, w jakiejś recenzji na YT sugerował ktoś, że na karcie powinny być takie dodatkowe informacje o danym piwie. Chyba ciężko będzie tam zmieścić krótki nawet opis więc może chociaż wkładka? No i spodziewam się, że kiedyś pojawi się dodatek z nowymi kartami receptur co by nie warzyć i nie pić ciągle tego samego ;)
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

m82 pisze:Dzięki za informacje.
Co do kości to w instrukcji dość jasno napisano, że jeśli nie wróci w fazie sprzątania dana kostka, którą chciał otrzymać gracz, to niestety mu ona przepada i nasionko też oddaje, ale w przypadku nasion już były wątpliwości.
Skoro nasiona też są, jak napisaliście, limitowane to by znaczyło, że jeśli nie ma w puli nasionek to sorry, ale ich nie dostajesz ani na początku rundy w "lato" ani przy przyśpieszaniu zamiany chmielu lub ciemnego słodu, chyba że bez przyśpieszania wykonałeś te zagrania i po fazie sprzątania jakieś nasionka wracają do puli od innych graczy (jak przy kościach).
Można też ustalić inne warianty:
a) każdy gracz musi dostać nasionko w "lato" choćby jako żeton zastępczy, ale już uzyskiwanie nasionek na koniec rundy (z chmielu i ciemnego słodu) było uzależnione od ich dostępności w puli po fazie sprzątania.
b) nasionek jest teoretycznie więcej i nie są limitowane, w razie potrzeby używamy innych znaczników
Najbardziej hardkorowo wygląda opcja z limitowaniem nasionek. Gracz nr 4 w takiej pechowej rundzie ma przerąbane, ale zdaję sobie sprawę, że to będzie dość rzadka sytuacja i raczej tylko przy 4 graczach.

Co do monet to mi osobiście nie podoba się pomysł dwustronnych żetonów, największy bałagan nam się robił w czasie gry z tym elementem gry. Wymienianie między graczami, przypadkowe obrócenie, kombinowanie żeby uzyskać daną wartość itp. zamiast skupić się na sytuacji w grze. Rozważę opcję, którą mieliście bodajże w prototypie gdzie nie było monet tylko na polu punktowym przesuwana będzie żółta kosteczka/znacznik choć w przypadku jej przypadkowego przestawienia też może powstać problem z tym jaką wartość monet miał gracz i tu przewagę mają "fizyczne" monety. Inna opcja to dokupimy żetony jak się pojawią w sprzedaży albo zaadoptujemy może z jakiejś innej gry jeśli problem ilościowy będzie nam się powtarzał.

Mimo paru drobnych niuansów gra jest bardzo udana i od razu przypadła naszemu gronu do gustu. Jak zwykle zasady to kwestia ustaleń między graczami, ważne żeby były jasne dla wszystkich od początku gry. Gratulacje za pomysł i wykonanie dla autorów! Przydałaby się wkładka z opisem wszystkich piw na recepturach, w jakiejś recenzji na YT sugerował ktoś, że na karcie powinny być takie dodatkowe informacje o danym piwie. Chyba ciężko będzie tam zmieścić krótki nawet opis więc może chociaż wkładka? No i spodziewam się, że kiedyś pojawi się dodatek z nowymi kartami receptur co by nie warzyć i nie pić ciągle tego samego ;)
Cześć!
Tak jak piszesz, bardzo wiele zależy od podejścia samych graczy i grona w jakim grasz :) Generalnie zostawiamy w tej materii trochę miejsca na interpretację.

Natomiast w zakresie dwustronnych żetonów, dostajemy właśnie taki feedback od graczy i będziemy coś z tym robić przy nowym druku, jaki jest właśnie przygotowywany - faktycznie może być to kłopotliwe…

Dzięki za miłe słowa - jako współautor uwielbiam sytuacje, w których Dice Brewing wywołuje pozytywne odczucia. A dodatek na pewno się pojawi. Natomiast do października nie zdążymy go wykonać… to pewne.
Awatar użytkownika
Board&Dice
Posty: 996
Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Dice Brewing

Post autor: Board&Dice »

Zapowiedź drugiej edycji Dice Brewing z pewnymi zmianami wraz z "upgrade pack" dla tych co już mają pierwszą edycję" :)
http://boardanddice.znadplanszy.pl/2015 ... 2015-roku/
ODPOWIEDZ