Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
busted006
Posty: 2
Rejestracja: 24 kwie 2015, 06:43

Re: Mage Knight PL

Post autor: busted006 »

pabula pisze:Karta "Maksymalny Efekt" jest ulubioną kartą Vlaady (tak przy okazji)
Jej efekt powoduje nic innego jak zagranie kolejnej karty, którą niestety później wyrzucamy, trzykrotnie (lub dwukrotnie jeśli zagraliśmy ME z czerwoną maną).
Od razu wyjaśniam, że uzyskany efekt musimy wykorzystać w jednym celu. Tak jakbyśmy zagrali 1 kartę.
Blok może być tylko na jednego wroga, atak może być tylko na 1 grupę wrogów (lub na 1 pojedyńczego)
Wpływ, Leczenie i Ruch ma się inaczej bo te wartości kumulujemy sobie.

Ile kart tyle pytań teraz nastąpi :)

Improwizacja - cały tekst jest wielokrotnie kopiowany, czyli odrzucamy też tyle kart (2 lub 3). Ale nie możemy wybrać ataku - bloku, gdyż coś z tego przepadnie. nie jesteśmy w stanie wykorzystać obu na raz.

Koncentracja - wszystko zależy czy zagrywamy przed ME czy po:
przed: (z zieloną maną): cały wynik jest powiększany (2*x)+2
po: (z czerwoną maną): zagrywamy dwie kartki: (x+2)+(x+2) = uwaga - wciąż jest to 1 efekt, czyli nie jest dobrze zagrywać blok i atak bo nic to nam nie da! musimy to wykorzystać na raz (czyli atak przepadnie przy bloku)

Krystalizacja - (górny efekt 3 razy) ile chcemy kryształów tyle musimy zapłacić many (chyba że wykorzystujemy dolny efekt to wtedy bierzemy 2 dowolne kryształy)

Witam.
Próbuje dobrze zrozumieć działanie tej karty... czyli do ME i Improwizacji... nie możemy wykorzystać ataku i bloku bo czynność dzieje się w innej fazie walki a my musimy ją wykorzystać 1 razowo? Czyli wyrzucamy improwizację mamy albo blok 9(faza blokowania) albo atak 9 (faza ataku) i odrzucamy z ręki 3 karty na stos kart wykorzystanych?

2. 2 pytanie. Przy dodatku LL i takiej samej kombinacji kart. Wróg z ociężałością. Czy możemy zagrać np. 3 Ruch z improwizacji i wczesniej rzuconego ME aby uniknąć ataku i np. 6 ataku? To już są inne fazy...?

3.I trzecie. 2 przykłady z instrukcji do LL używania kart w różnych sytuacjach. Wykorzystanie w szczególnych wypadkach Wpływu(dyplomacja) do bloku lub Zwinności.
Jeśli zagram D. I będę chciał używać Wpływu jako bloku i zagram wpływ np. 6+4 to mogę zignorować ogólne zasady blokowania(każdy atak oddzielnie)? Np Hydra ma 3 ataki równe 2. Blokuje ten atak łącznie. Zostaje mi 4. Dalej blokuje wroga o ataku 3. Zostaje mi 1 blok z wpływu ... dokladam 1 blok normalny i mogę zablokować wroga o ataku 2?
4. Czy niewykorzystane zagrane wcześniej przed walką pkt. wpływu tez mogę doliczyć?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

busted006 pisze:do ME i Improwizacji... nie możemy wykorzystać ataku i bloku bo czynność dzieje się w innej fazie walki a my musimy ją wykorzystać 1 razowo? Czyli wyrzucamy improwizację mamy albo blok 9(faza blokowania) albo atak 9 (faza ataku) i odrzucamy z ręki 3 karty na stos kart wykorzystanych?
Tak jest.

Przy czym nie tylko musisz wykorzystać cały uzyskany z ME atak/blok w danej fazie walki. Dodatkowo musisz też wykorzystać go w całości przeciko jednemu przeciwnikowi lub grupie przeciwników (w przypadku ataku).

Chodzi o to, że kartę Maksymalny Efekt zagrywasz w konkretnej sytuacji (np.: blokując wroga) i cały (złożony) efekt tej karty musi się w tym momencie dokonać. Nie możesz częściowo wykorzystać efektu karty ME, po czym zawiesić jej rozpatrywania, przejść do blokowania następnego wroga i kontynuować rozpatrywanie ME.
busted006 pisze:2. 2 pytanie. Przy dodatku LL i takiej samej kombinacji kart. Wróg z ociężałością. Czy możemy zagrać np. 3 Ruch z improwizacji i wczesniej rzuconego ME aby uniknąć ataku i np. 6 ataku? To już są inne fazy...?
Nie możesz tak zrobić. Obniżenia siły ataku ociężałego wroga musisz dokonać w fazie bloku lub w fazie zadawania obrażeń, żeby miało jakikolwiek sens. Punkty ataku zagrane w tych fazach walki przepadają.
busted006 pisze:Jeśli zagram D[yplomację] I będę chciał używać Wpływu jako bloku i zagram wpływ np. 6+4 to mogę zignorować ogólne zasady blokowania(każdy atak oddzielnie)? Np Hydra ma 3 ataki równe 2. Blokuje ten atak łącznie. Zostaje mi 4. Dalej blokuje wroga o ataku 3. Zostaje mi 1 blok z wpływu ... dokladam 1 blok normalny i mogę zablokować wroga o ataku 2?
Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłeś: nie ignorujesz ogólnych zasad bloku - nadal musisz blokować każdego wroga oddzielnie, a punkty bloku podlegają standardowym ograniczeniom. Ale dzięki wykorzystaniu Dyplomacji możesz teraz korzystać z punktów wpływu do każdego bloku. W odróżnieniu od nadmiarowych punktów bloku (które przepadają między blokowaniem poszczególnych ataków), punkty wpływu masz do dyspozycji przez całą walkę.
busted006 pisze: 4. Czy niewykorzystane zagrane wcześniej przed walką pkt. wpływu tez mogę doliczyć?
Nie. W momencie rozpoczęcia walki niewykorzystane punkty ruchu i wpływu przepadają. Natomiast punkty ruchu i wpływu zagrane po rozpoczęciu walki można wykorzystać w dowolnej fazie walki (o ile oczywiście zagrałeś kartę typu Dyplomacja) i przeciwko dowolnej ilości wrogów - nie przepadają między fazami.
busted006
Posty: 2
Rejestracja: 24 kwie 2015, 06:43

Re: Mage Knight PL

Post autor: busted006 »

pinata pisze:
busted006 pisze:do ME i Improwizacji... nie możemy wykorzystać ataku i bloku bo czynność dzieje się w innej fazie walki a my musimy ją wykorzystać 1 razowo? Czyli wyrzucamy improwizację mamy albo blok 9(faza blokowania) albo atak 9 (faza ataku) i odrzucamy z ręki 3 karty na stos kart wykorzystanych?
Tak jest.

Przy czym nie tylko musisz wykorzystać cały uzyskany z ME atak/blok w danej fazie walki. Dodatkowo musisz też wykorzystać go w całości przeciko jednemu przeciwnikowi lub grupie przeciwników (w przypadku ataku).

Chodzi o to, że kartę Maksymalny Efekt zagrywasz w konkretnej sytuacji (np.: blokując wroga) i cały (złożony) efekt tej karty musi się w tym momencie dokonać. Nie możesz częściowo wykorzystać efektu karty ME, po czym zawiesić jej rozpatrywania, przejść do blokowania następnego wroga i kontynuować rozpatrywanie ME.
busted006 pisze:2. 2 pytanie. Przy dodatku LL i takiej samej kombinacji kart. Wróg z ociężałością. Czy możemy zagrać np. 3 Ruch z improwizacji i wczesniej rzuconego ME aby uniknąć ataku i np. 6 ataku? To już są inne fazy...?
Nie możesz tak zrobić. Obniżenia siły ataku ociężałego wroga musisz dokonać w fazie bloku lub w fazie zadawania obrażeń, żeby miało jakikolwiek sens. Punkty ataku zagrane w tych fazach walki przepadają.
busted006 pisze:Jeśli zagram D[yplomację] I będę chciał używać Wpływu jako bloku i zagram wpływ np. 6+4 to mogę zignorować ogólne zasady blokowania(każdy atak oddzielnie)? Np Hydra ma 3 ataki równe 2. Blokuje ten atak łącznie. Zostaje mi 4. Dalej blokuje wroga o ataku 3. Zostaje mi 1 blok z wpływu ... dokladam 1 blok normalny i mogę zablokować wroga o ataku 2?
Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłeś: nie ignorujesz ogólnych zasad bloku - nadal musisz blokować każdego wroga oddzielnie, a punkty bloku podlegają standardowym ograniczeniom. Ale dzięki wykorzystaniu Dyplomacji możesz teraz korzystać z punktów wpływu do każdego bloku. W odróżnieniu od nadmiarowych punktów bloku (które przepadają między blokowaniem poszczególnych ataków), punkty wpływu masz do dyspozycji przez całą walkę.
busted006 pisze: 4. Czy niewykorzystane zagrane wcześniej przed walką pkt. wpływu tez mogę doliczyć?
Nie. W momencie rozpoczęcia walki niewykorzystane punkty ruchu i wpływu przepadają. Natomiast punkty ruchu i wpływu zagrane po rozpoczęciu walki można wykorzystać w dowolnej fazie walki (o ile oczywiście zagrałeś kartę typu Dyplomacja) i przeciwko dowolnej ilości wrogów - nie przepadają między fazami.
Już rozumiem wiecej ;)
1. Przy bloku Hydry z ME i dajmy na to Improwizacją cały blok(9) idzie na zablokowanie 1 uderzenia. Kolejne 2 musimy zablokować innymi kartkami.
1 silne natychmiastowe czary mary.

2. Odp. W pkt 1 z tego co zrozumiałem.

3. Tam precyzji nie było wcale:D ale zrozumiałem odp. Przy zagraniu dyplomacji dajmy na to ze gramy tylko kartą wpływu +5(załóżmy) i blokuje Hydre (3×2). Zostaje 1 atak Hydrze. Dokladam kartę bokiem blok+1 i sprawa załatwiona? Dobrze zrozumiałem?

4. Przyjąłem.

Tak patrzę, że na pytanie 3 juz mi odpowiedziałeś w swojej 4 odp.

Chce mieć pewność. Dzięki za podpowiedzi
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 33 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Giermek »

Witam,

Mam takie pytanie, które jeszcze chyba nie było podnoszone. Chodzi o działanie jednej z jednostek (chyba to Iluzjoniści). Mogę ją wykorzystać, by anulować atak nieufortyfikowanego wroga. Czy to dotyczy również wroga bez ikony fortyfikacji, ale znajdującego się w ufortyfikowanym miejscu, czy takie miejsce w ogóle wyklucza zagranie tego działania?
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: arturpe »

Tez się zalicza. Wróg w fortecy jest ufortyfikowany. Mało tego, ufortyfikowany wróg w fortecy jest nie do ruszenia konwencjonalnymi metodami. Przynajmniej tak pamiętam :)
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Piehoo »

Pytania żółtodzioba.
1. Kiedy podchodzę do kilku jednostek rozumiem że muszę ze wszystkimi po kolei walczyć? To znaczy że nawet jeżeli jednego pokroję, ale zgram się ze wszystkich kart to muszę przyjąć bęcki od reszty wrogów?
2. Jedynymi jednostkami które można prowokować z pola obok są Orki? Żeby walczyć z przeciwnikami z baszty muszę po prostu tam wejść, a w przypadku przegranej cofnąć się na poprzednie pole?
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Dexterus
Posty: 369
Rejestracja: 26 paź 2014, 20:41
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mage Knight PL

Post autor: Dexterus »

1. Nie, klepiesz się ze wszystkimi. Możesz po drodze rozdzielać atrybuty z kart (czyli przykładowo możesz bloknąć jednego przeciwnika, aby zgarnąć potencjalnie mniej bolące obrażenia od innego niemilca), ale rozstrzygasz to w ramach jednego starcia. Tyczy się to zarówno przeciwników z jednej lokacji (np. kopalni ze scenariusza wyswobadzania kopalń), jak i z dwóch osobnych, tj. gdy atakując np. Basztę lub Wieżę sprowokujesz przy okazji Orka bądź Smoka.

2. No właśnie, prócz Orkowych Chanów atrybut "Rozwścieczeni" mają jeszcze Draconum. Co do baszty tak, wracasz skąd przyszedłeś. I przy kolejnej próbie Szturmu znów masz -1 do Reputacji.
CTR69
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2014, 01:50

Re: Mage Knight PL

Post autor: CTR69 »

Wszystko się zgadza, dodam jeszcze coś od siebie:)

1. Pamiętaj, że w trakcie walki z kilkoma jednostkami, tylko w fazie ataku oblężniczego/z dystansu oraz w zwykłej fazie walki możesz sumować siłę ataków lub przydzielać je indywidualnie. Blokować zawsze musisz każdą jednostkę osobno. Dodatkowo jak wkraczasz np. do baszty i twój ruch nie sprowokował żadnego rozwścieczonego wroga, a takowy znajduje się na przyległym do owej baszty polu, możesz go również wezwać do walki (nie musisz go pokonać, aby zdobyć basztę - ale czasami jest to łatwy sposób na dodatkowe punkty sławy).

2. +1 Tylko pamiętaj o zasadzie cofania się na bezpieczny obszar.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

arturpe pisze:Tez się zalicza. Wróg w fortecy jest ufortyfikowany. Mało tego, ufortyfikowany wróg w fortecy jest nie do ruszenia konwencjonalnymi metodami. Przynajmniej tak pamiętam :)

też się zalicza w sensie, że żeton bez fortyfikacji jest np w baszcie (jest ufortifikowany) i karta ta na niego nie działa?
Najemnik
Posty: 155
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 19 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Najemnik »

Zdolność Iluzjonisty działa tylko na nieufortyfikowanego wroga.
1. Jeżeli jednostka ma na żetonie ikonę wieży, jest ufortyfikowana. (zdolność iluzjonisty nie działa)
2. Jeżeli jednostka jest w baszcie/mieście/wieży magów jest ufortyfikowana. (zdolność iluzjonisty nie działa)

Można to obejść rzucając czar, który zdejmuje fortyfikacje. (należy jednak pamiętać, że Zburzenie i Podziemny atak zdejmują jedynie fortyfikację miejsc, wobec czego jeżeli jednostka posiada na własnym żetonie zdolność ufortyfikowany to wymienione czary nie pozbawią jej tego ufortyfikowania)

Jednostka podwójnie ufortyfikowana nawet z ataku oblężniczego obrywa w fazie ataku bezpośredniego (czyli nie zdejmiesz jej przed jej własnym atakiem).
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

thx za kompletne wyjaśnienie.
Jest tak jak myślałem :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

W fazie walki player vs player jak uzywa się kości ze źródła?
pierwszy gracz atakuje używając jednej kości, gdy przychodzi faza obrony tego ataku zwraca ją do źródła czy zostaje na jego karcie i tamten gracz ma do wyboru jedną koś mniej?
jak z kolejnymi fazami walki?
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: AiS »

Nie mylcie faz walki z turami gracza. Kości używa się bez zmian - jedna na turę czyli bardzo możliwe, że jedna na całą walkę (chyba, że karty/zdolności pozwalają na użycie więcej).
Jeżeli zaatakowany gracz zdecyduje się na "pełny" udział w walce to również może użyć kości ze źródła.
Zużyte kości many są przerzucane i zwracane do źródła na koniec tury gracza, który ich użył.

Szczegółowy przebieg walki PvP opisany jest na str. 10 Reguł gry.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

Wróg ma odporność na lód.

Z kart zaawansowanych zdobyłem kartę Lodowa tarcza (niebieska).
Po wzmocnieniu niebieską maną: "Blok lodem 3. Zredukuj zbroję jednego zablokowanego w ten sposób wroga o 3"

czy ta redukcja zbroi o 3 kwalifikuje się pod cechę odporności na lód? (wróg ignoruje wszystkie działania inne niż atak pochodzący z niebieskiej karty) ??

edit: i jeszcze jedno pytanie dotyczące tej karty w walce z dowolnym przeciwnikiem:
czy ta kartę zaawansowaną mogę wykorzystać w ten sposób, że wykorzystuje ją do bloku 3, który jest jednak niewystarczający i wróg nie atakuje całkowicie, ale dzięki jej użyciu obniżam zbroję przeciwnika o 3, czy mój blok musi zakończyć się sukcesem by z tej redukcji skorzystać?
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mage Knight PL

Post autor: inshade »

W pierwszym wypadku zdolność po prostu nie działa. Karta działa jedynie jako blok 3 lodem.
W drugim wypadku wystarczy dokładnie przeczytać :-) "zbroję jednego zablokowanego w ten sposób wroga" - wróg uważany jest za zablokowanego, jeżeli zagrasz odpowiednią ilość punktów bloku. Czyli w tym wypadku jeżeli zagrasz tą kartę i nie zablokujesz, po prostu przepada. Nie da się zablokować kogoś częściowo.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

thx
to jeszcze kilka pytań po rozgrywce, wiem że większość odp jest w instrukcji (jak to zwykle bywa), ale sami wiecie jaka ta instrukcja jest obszerna, a część reguł też z jakiś gameplay na yt kojarze

1) atak ogniem z dystansu 5, może być użyty jako zwykły atak ogniem 5 czy tylko atak 5 ?

2) walka z kilkoma wrogami- z tego co pamiętam mogę walczyć z wszystkimi jednocześnie, albo z każdym osobno. Jak walczę z wszystkimi razem to np. jak jeden ma brutalność, to wszyscy zyskują tą zdolność?
Czy jak w mieście dwóch wrogów jest podwójnie ufortyfikowanych a trzeci nie, to tego trzeciego mogę pokonać oblężniczym atakiem, a z pozostałymi muszę walczyć dalej?

3) Jak się rozkłada jednostki zaawansowane (złote)? po odkryciu pierwsze terenu głównego (brązowy rewers) na początku następnej rundy wykładam na przemian jednostki złote i srebrne zaczynając od złotych? czyli w grze solo od momentu odkrycia terenu głównego będą dostępne dwie jednostki zaawansowane i jedna podstawowa ?

4) Czy bohater może zginąć? Ile kart ran można przyjąć na rękę?
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight PL

Post autor: Sokoov »

1) Atak z dystansu ogniem w fazie ataku może być użyty jako atak ogniem.

2) Jest dokładnie tak jak napisales

3) Nie jestem do końca pewien, ale chyba masz racje

4) bohater nie może zginąć. Nie ma też limitu ran jakie można otrzymać. Jedynie można zostać ogłoszonym, czyli podczas walki otrzymasz tyle kart ran (lub wiecej) ile wynosi maksymalna możliwa ilość kart na ręku bez modyfikatorow. Wtedy musisz zrzucić wszystkie pozostałe karty i zostajesz z ręką z samymi kartami ran
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 174 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Tony23 pisze: 2) walka z kilkoma wrogami- z tego co pamiętam mogę walczyć z wszystkimi jednocześnie, albo z każdym osobno. Jak walczę z wszystkimi razem to np. jak jeden ma brutalność, to wszyscy zyskują tą zdolność?
To nie tak. W fazie blokowania nie możesz grupować wrogów, każdego z nich musisz blokować indywidualnie, tym samym nie dziedziczą oni zdolności od swoich pobratymców(np. brutalności czy szybkości). Wrogów w grupy możesz łączyć w fazie ataku i wtedy w obrębie takiej grupy przekazują oni sobie swoje zdolności (np. fortyfikację czy odporności).
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: AiS »

Wrogowie (zgrupowani lub nie) nigdy nie przekazują zdolności (brutalność, trujący atak itp.) między sobą.
Mogą przejmować fortyfikację i odporności.

Trochę inaczej jest w przypadku szturmu na czerwone lub zielone miasto - wtedy każdy wróg z atakiem fizycznym otrzymuje zdolność brutalności/trującego ataku, ale wynika to z premii miasta dla jego obrońców, a nie z grupowania wrogów.
Awatar użytkownika
Sokoov
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2011, 17:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Mage Knight PL

Post autor: Sokoov »

Oczywiście jest tak jak piszą poprzednicy. Było już późno i nieuwaznie przeczytałem pytanie.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Tony23 »

Thx za wyjaśnienia. Jak dziś na spokojnie przejrzałem instrukcje to faktycznie wszystko tam jest.

Jeszcze jedno pytanie o kolejności działań.
Rozumiem, że dozwolone jest zagranie najpierw żetonu umiejętności np. Tovaka "Złamanie odporności" (Raz w turze wybierz żeton wroga i zredukuj wytrzymałość zbroi o 1pkt za każdy rodzaj odporności), a następnie zagranie czaru Obnażenie (wybrany wróg traci wszystkie fortyfikacje i odporności).

Chodzi mi o to, że jest możliwe kombinowanie w taki sposób, żeby najpierw zyskać coś dzięki zdolnościom wroga, a później i tak te zdolności mu całkowicie zniszczyć/skasować ?
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

Tony23 pisze:Rozumiem, że dozwolone jest zagranie najpierw żetonu umiejętności np. Tovaka "Złamanie odporności" (Raz w turze wybierz żeton wroga i zredukuj wytrzymałość zbroi o 1pkt za każdy rodzaj odporności), a następnie zagranie czaru Obnażenie (wybrany wróg traci wszystkie fortyfikacje i odporności).

Chodzi mi o to, że jest możliwe kombinowanie w taki sposób, żeby najpierw zyskać coś dzięki zdolnościom wroga, a później i tak te zdolności mu całkowicie zniszczyć/skasować ?
Jest to dozwolone.

Należy tylko zwrócić uwagę, czy nie ma zależności czasowych. Np.: jeżeli jakąś kartę (kasującą zdolności obronne wroga) można zagrać tylko w fazie bloku, to nie możesz skorzystać z jej efektu w fazie ataku z dystansu (który odbywa się przed fazą bloku).

edit:
Podobnie jest np.: z czarami Trzęsienie Ziemi i Obnażenie. Od Ciebie zależy, w jakiej kolejności je zagrywasz. Dobrze jest najpierw zagrać Trzęsienie Ziemi, aby poważnie osłabić ufortyfikowanego wroga, a potem zdjąć mu fortyfikacje i zastrzelić Obnażeniem.
Śliwka
Posty: 59
Rejestracja: 31 gru 2012, 16:52
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: Śliwka »

Mam pytanie odnośnie karty czarów Płonąca Tarcza (Blok ogniem 4. Jeśli ta karta przyczyniła się do skutecznego bloku, możesz ją wykorzystać podczas fazy ataku jako Atak ogniem 4).

Jeśli blok okazał się skuteczny i chcę ją użyć w fazie ataku, to czy muszę wykorzystać kolejną manę, aby te działanie aktywować?
Fundacja Kraina Nadziei - Projekty "Przygoda z grami" i "Gry plenerowe na Ratajach"
https://www.facebook.com/fundacjakrainanadziei
https://www.facebook.com/groups/gryplenerowenaratajach
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 324
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: AiS »

Czar został rzucony, a treść karty nic nie mówi o dodatkowym koszcie (oprócz spełnienia wymagania bloku) więc nic więcej nie płacisz.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 174 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Pytania do starych wyjadaczy, którzy grali scenariusz "Volkare Quest" z Lost Legion.

1.
Jestem atakowany przez Volkare. Postanawiam, że bronię się w pełni, więc wykorzystuję swoją następną turę. W trakcie walki Volkare traci 2 razy więcej żetonów niż jest graczy, więc tym samym traci on swoją najbliższą turę. Rozumiem, że w takim przypadku, następną turę po walce rozgrywam ja, a Volkare w tym czasie zbiera się z ziemi po laniu. Mam rację?

2.
Volkare wylosował czerwoną kartę akcji i zaatakował mnie. Wybieram pełną obronę. W źródle znajduje się czerwona mana, którą Volkare przerzuca, ale kiedy to robi?:
a) jeszcze przed walką i oddaje manę w innym kolorze z której będę mógł skorzystać
b) mana ta jest dla mnie zablokowana i Volkare przerzuca ją na koniec tury (po walce)
c) inna możliwość?

Mam nadzieję, że niczego nie namieszałem.
ODPOWIEDZ