Metro 2033

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Metro 2033

Post autor: mate00 »

gaseki pisze:Jest za lekko, za nudno itd dla planszówkowicza.
Jakoś mnie to nie dziwi. Pewnie się narażę fanom Metra, ale tę powieść odebrałem właśnie jako lekką i płytką. Przeczytałem pierwszy tom i niby dużo się działo, ale wszystko było jakieś takie grzeczne i bez wyrazu. Drugiego tomu już nie kupiłem.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Metro 2033

Post autor: ramar »

Właśnie zastanawiałem się, czy zamawiać rzeczoną grę, ale uznałem że zobaczę jaka jest ocena tej gry forumowiczów... No i chyba będzie trzeba zrewidować swoje plany:( Serio, ta gra jest, mówiąc wprost, słaba?
Z opisów gry wynika, że polska edycja jest lekko zmieniona, no ale jakieś znaczniki bohaterów i parę nowych przedmiotów gry nie uratują.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: Gambit »

Kilka słów ode mnie na temat Metro 2033
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
trabiniu
Posty: 232
Rejestracja: 18 gru 2013, 15:39
Been thanked: 1 time

Re: Metro 2033

Post autor: trabiniu »

dzięki za recenzję. człowiek grosz zaoszczędzi ;)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Metro 2033

Post autor: Ayaram »

Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle... szkoda, szkoda, te uniwersum nadaje się na klimatyczną planszówkę, jak mało które... no nic, może kiedyś... :?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: Gambit »

Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: zawias »

Mam od dawna wersję angielską i grałem w nią chyba z 2 razy... ta gra jest naprawdę nudna i tyle. Pięknie wykonana, klimat jest (ale mało właśnie przez tą nudność). Mechanika jest prosta jak budowa cepa i nic się nie dzieje. Ciągle robimy to samo, i to samo, i to trwa, i trwa. Tą grę trzeba by po prostu przerobić. Dodać zróżnicowane zagrożenia, zróżnicowany ekwipunek o różnej wartości. Ciekawe misje itp... jakieś wybory i interakcję...
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Metro 2033

Post autor: Hiu »

zgadzam sie. niestety temat gry nie ratuje (cos jak w wiedzminie) ;)
Gambit pisze:
Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?
pewnie zostales polskim Rhado :) optymistyczny, kocha kazda gre :D

;)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: Gambit »

Hiu pisze:
Gambit pisze:
Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?
pewnie zostales polskim Rhado :) optymistyczny, kocha kazda gre :D

;)
Nooooooooooooooo!!!!
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2319
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Metro 2033

Post autor: Galatolol »

Gambit pisze:
Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?
Chyba chodzi o to, że ta gra wydaje się skrojona pod ciebie.
Awatar użytkownika
for2players
Posty: 855
Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: for2players »

Też mieliśmy okazję zagrać w Metro 2033. Sprawdziliśmy jej skalowanie na dwóch graczy. Werdykt - nie nadaje się.
Na sam koniec wypowiem się dla kogo, według mnie, jest ta gra. Przede wszystkim muszą to być osoby zaznajomione ze światem Metro 2033, nie ma co do tego wątpliwości. Ewentualnie, jeden z uczestników musi dobrze opisać świat i fabułę. Poza tym powinni to być początkujący gracze, którzy chcą sobie w szerszym gronie, na jakieś luźnej, domowej imprezie zagrać w jakąś prostą, niezobowiązującą grę planszową. Sądzę też, że jeżeli podoba Wam się Talisman (Magia i Miecz, Magiczny Miecz, czy jak zwał tak zwał), to Metro 2033 również powinno przypaść Wam do gustu. Są w nich pewne minimalne podobieństwa, ale powtarzam, że według mnie omawiany tytuł nie jest stuprocentową grą przygodową. Tak ja to widzę, przez co wydaje mi się, że krąg odbiorców tej pozycji będzie dość ograniczony.
To cytat z podsumowania naszej recenzji: http://www.for2players.pl/2015/04/metro ... ictwa.html
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
chaos1981ol
Posty: 28
Rejestracja: 18 sie 2014, 16:07

Re: Metro 2033

Post autor: chaos1981ol »

Czy jakaś dobra dusza poratowałaby mnie skanem polskiej instrukcji?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Metro 2033

Post autor: rastula »

Off top ale metro 2033 gra komputerowa za darmo dla posiadaczy xbox 360 gold.
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: OgryGames »

Polska instrukcja:
http://ogrygames.com/
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: OgryGames »

Zdania na temat gry są mocno podzielone. Ma ona wielu przeciwników i zwolenników (chyba po równo:)). Mało kto przeszedł chyba koło niej bez emocji.
Sukces jakim niewątpliwie była sprzedaż praktycznie całego nakładu w około pół roku zmusiła nas niejako do przeprowadzenia akcji DODRUK :D
Gra pojawi się w sklepach jeszcze przed Wielkanocą, więc jeśli nie macie jeszcze pomysłu co zając może przynieść w koszyku na święta...
Może Wasza siostra abo brat jest fanem Uniwersum ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 15:14 przez OgryGames, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: kwiatosz »

Oto co znaczy dobra licencja, ładny wynik :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: OgryGames »

Dzięki, oby ten rok wyglądał podobnie ;)
santo
Posty: 3
Rejestracja: 05 lis 2016, 00:51

Re: Metro 2033

Post autor: santo »

Cześć,

Przepraszam, że odkopuje tak stary wątek, ale wpadło mi ostatnio w ręce właśnie Metro 2033 (edycja troche nowsza niż to co widnieje na filmikach).
Otóż nie daje mi spokoju kilka nieścisłości w zasadach gry i szukam odpowiedzi.

1. Zdolność frakcji Konfederacji 1905. Mówi ona, że w przypadku odsłonięcia Karty Prawa gracz grający tą frakcją może podpatrzeć dwie karty i wybrać, którą ujawnia pod głosowanie. Dodatkowo otrzymuje +3 głosy. Pytanie brzmi, czy tak się dzieje ZA KAŻDYM RAZEM podczas losowania Karty Praw, czy tylko wtedy kiedy gracz ten jest "pierwszym" graczem w danej rundzie (instrukcja głosi, że Kartę Praw odsłania "pierwszy" gracz w danej rundzie).
Gdyby działo się to za każdym razem daje to sporą przewagę, bowiem odsłonięcie Karty Prawa jest co 3 rundy. Natomiast zasada "pierwszego gracza" stosowana byłaby tylko w przypadku, kiedy akurat ta frakcja nie bierze udziału w grze (np. przy mniejszej ilości graczy). Ponadto przy mniejszej ilości graczy +3 głosy sprawia, że gracz może "przepchnąć" niemal każde prawo. Logicznym zatem wydaje się, że zdolność ta obowiązywać powinna tylko w przypadku kiedy to gracz grający frakcją jest "pierwszym" graczem. Jednakże przy określonym składzie (6 lub 3 graczy) może dojść do sytuacji, że gracz nie skorzysta z tej zdolności nigdy.

2. Jeden ze sprzętów do kupienia na bazarze Hanzy to Drezyna. Sprawia ona, że stacja, na której stanie bohater wyposażony w ten sprzęt jest traktowana jak własność jego (bohatera) frakcji. Nie dodaje jedynie punktu zwycięstwa. Rozumiem zatem, że w przypadku neutralnych stacji mogę czerpać korzyści z danej stacji w fazie wydarzeń (np. jeżeli zbieramy grzybki, a ja akurat stoję bohaterem z drezyną na takiej stacji, która te grzybki produkuje).
a) Co jednak w przypadku kiedy na tej samej stacji stanie DWÓCH bohaterów z drezyną?
b) A co jeżeli stanę takim bohaterem na stacji przeciwnika? Czy wtedy czerpię korzyści z jego stacji? Czy on wtedy traci korzyści z tej stacji? Czy to oznacza, że ten bohater nie może zostać zaatakowany na tej stacji? Bohater z drezyną staje się nietykalny?

Będę wdzięczny za merytoryczna pomoc.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Metro 2033

Post autor: TOMI »

Odnośnie powyższych recenzji to muszę dorzucić się do narzekań. Gra jest sucha i średnio grywalna. Opiera się tylko na popularności książki.
- bardzo ograniczoną ilość ruchów, w dużym stopniu uzależnione są one od poczynań innych graczy a nie naszej taktyki
- Klimat na kartach ale brak go w samej mechanice
- efekt śnieżnej kuli. Jeżeli ktoś wysunie się na prowadzenie to można mu tylko przeszkadzać ale i tak wiesz, że już raczej nie wygrasz. Przegrywający od połowy zaczynają się nudzić.
Gra z suchą i bardzo przeciętna mechaniką. Szkoda bo to fajne uniwersum
santo
Posty: 3
Rejestracja: 05 lis 2016, 00:51

Re: Metro 2033

Post autor: santo »

Rany, no wiem, że nie lubicie tej gry. Ale ja ją posiadam - zagrałem w nią raptem 2 razy i póki co podoba mi się (chociaż faktycznie graczom nie związanym z universum szybko się nudzi).
@TOMI, skoro już napisałeś posta, to wnioskuję, że jednak grałeś w tę grę. Mogłeś obok narzekań wspomnieć jak rozwiazałeś problemy, z którymi się spotkałem.
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: OgryGames »

santo pisze:Cześć,

Przepraszam, że odkopuje tak stary wątek, ale wpadło mi ostatnio w ręce właśnie Metro 2033 (edycja troche nowsza niż to co widnieje na filmikach).
Otóż nie daje mi spokoju kilka nieścisłości w zasadach gry i szukam odpowiedzi.

1. Zdolność frakcji Konfederacji 1905. Mówi ona, że w przypadku odsłonięcia Karty Prawa gracz grający tą frakcją może podpatrzeć dwie karty i wybrać, którą ujawnia pod głosowanie. Dodatkowo otrzymuje +3 głosy. Pytanie brzmi, czy tak się dzieje ZA KAŻDYM RAZEM podczas losowania Karty Praw, czy tylko wtedy kiedy gracz ten jest "pierwszym" graczem w danej rundzie (instrukcja głosi, że Kartę Praw odsłania "pierwszy" gracz w danej rundzie).
Gdyby działo się to za każdym razem daje to sporą przewagę, bowiem odsłonięcie Karty Prawa jest co 3 rundy. Natomiast zasada "pierwszego gracza" stosowana byłaby tylko w przypadku, kiedy akurat ta frakcja nie bierze udziału w grze (np. przy mniejszej ilości graczy). Ponadto przy mniejszej ilości graczy +3 głosy sprawia, że gracz może "przepchnąć" niemal każde prawo. Logicznym zatem wydaje się, że zdolność ta obowiązywać powinna tylko w przypadku kiedy to gracz grający frakcją jest "pierwszym" graczem. Jednakże przy określonym składzie (6 lub 3 graczy) może dojść do sytuacji, że gracz nie skorzysta z tej zdolności nigdy.

2. Jeden ze sprzętów do kupienia na bazarze Hanzy to Drezyna. Sprawia ona, że stacja, na której stanie bohater wyposażony w ten sprzęt jest traktowana jak własność jego (bohatera) frakcji. Nie dodaje jedynie punktu zwycięstwa. Rozumiem zatem, że w przypadku neutralnych stacji mogę czerpać korzyści z danej stacji w fazie wydarzeń (np. jeżeli zbieramy grzybki, a ja akurat stoję bohaterem z drezyną na takiej stacji, która te grzybki produkuje).
a) Co jednak w przypadku kiedy na tej samej stacji stanie DWÓCH bohaterów z drezyną?
b) A co jeżeli stanę takim bohaterem na stacji przeciwnika? Czy wtedy czerpię korzyści z jego stacji? Czy on wtedy traci korzyści z tej stacji? Czy to oznacza, że ten bohater nie może zostać zaatakowany na tej stacji? Bohater z drezyną staje się nietykalny?

Będę wdzięczny za merytoryczna pomoc.
Cześć.
ad.1. Zdolność obowiązuje zawsze. Taki bonus frakcji, a bonusy innych frakcji też są mocne, na przykład wymaganie zdobycia jednego punktu mniej niż pozostałe frakcje, aby wygrać rozgrywkę.

ad. 2. Drezyna nie sprawia, że bohater zdobywa surowce z wrogiej stacji (przestaje na chwilę być wrogą stacją z grzybkiem i staje się "pustą" własną. Na jego potrzeby staje się stacją jego frakcji i tak na przykład Chan może na takiej stacji handlować, a Sasza może na takiej stacji szukać surowców.
Bohater także jest na takiej stacji bezpieczny, ale nie może jej przejmować. Staje się więc nietykalny, ale sam również nie może atakować stacji.
Ta karta daje bonus bohaterowi, a nie frakcji, podobnie jak broń np. Siła +1 odnosi się tylko do bohatera a nie całej frakcji.
santo
Posty: 3
Rejestracja: 05 lis 2016, 00:51

Re: Metro 2033

Post autor: santo »

Dziękuję - to wiele wyjaśnia.
mmiiss17
Posty: 3
Rejestracja: 15 sty 2017, 07:49

Re: Metro 2033

Post autor: mmiiss17 »

Aż się zarejestruję.
Jak kolega poprzednio, też mam pytanka odnośnie zasad:

1) Pogubiłem się. Czyli mając drezynę i zatrzymam się na stacji wrogiej, nie dostaję surowców, przeciwnik również. A to samo tyczy się stacji neutralnej i Polis?
2) Do czego służy karton zasłonięcia Polis?
3) Taki przykład rozgrywki dla 2 graczy (po odpowiednim zasłonięciu nieużywanych części mapy) - gracz A gra Bandytami lub Czerwonymi, gracz B gra Sojuszem Baumańskim - w obu przypadkach rozgrywki jak gracz B ma dojść do Polis? W przypadku z Czerwonymi poprzez zajęcie placu rewolucji (zgadza się?) a w przypadku gry z Bandytami?
4) Zagrożenie mroku - w przypadku zwycięstwa gracz obronił stację i zyskuje to co jest opisane na karcie zagrożenia, a w przypadku przegranej traci stację - czy siła jego armii spada o 1? - Literalnie trzymając się instrukcji to nie, no ale na "chłopski" rozum...
5) Niektóre karty misji mają właściwość "-1 siły wybranej armii" - kiedy mogę tego użyć? Podczas ataku/obrony mojej armii, wrogiej armii na innego gracza etc. Czy używając tej karty stosuje się modyfikator -1 siły czy obniża się normalnie siłę armii poprzez spadek znacznika siły.
6) Co to znaczy że stacje zawsze sąsiadują ze sobą (chodzi o przesiadkowe) Czy armia będąc na stacji Marksistowska (Marksistowskjaskaja czy coś w ten deseń) może zaatakować Nowokuzniecką - tunelem do Trietnakowskajej i przesiadka z tej stacji na Nowokuzniecką? Podobnie będzie przy korzystaniu z dwóch stacji przesiadkowych i jednego tunelu.
7) Jeszcze jedno pytanko - PRZESZUKIWANIE TERENU - gracz ma pkt 5 zwycięstwa, podejmuje akcje przeszukiwania terenu i zauważa potwora o sile np. 5. Zostawia go "na później". Następnie podczas kolejnej fazy armii - przejmuje stację i gra wchodzi w drugi etap - karty zagrożeń są zamieniane. Co dzieje się z rozpoznanym zagrożeniem z poprzedniej tury? Czy gracz może wykorzystać te zagrożenie by łatwiej przejąć kolejną stację w fazie bohatera?

No, to by było na tyle z moich pytań i wątpliwości.


P.S.
Zastanawiałem się nad dodatkowymi frakcjami, np. kult wielkiego czerwia, obserwatorzy czy coś w tym stylu - stacje startowe byłyby inne, ewentualnie można zastosować podwójne znaczniki - 1 stacja produkuje to i to. Mogą być 2 stacje początkowe tylko i umiejętność, że poruszają się wykorzystując 2 tunele hanzy (przy większej ilości graczy) i jakaś umiejętność, która będzie rekompensować 2 stacje - czy miałoby to sens?
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Metro 2033

Post autor: OgryGames »

mmiiss17 pisze:Aż się zarejestruję.
Jak kolega poprzednio, też mam pytanka odnośnie zasad:

1) Pogubiłem się. Czyli mając drezynę i zatrzymam się na stacji wrogiej, nie dostaję surowców, przeciwnik również. A to samo tyczy się stacji neutralnej i Polis?
2) Do czego służy karton zasłonięcia Polis?
3) Taki przykład rozgrywki dla 2 graczy (po odpowiednim zasłonięciu nieużywanych części mapy) - gracz A gra Bandytami lub Czerwonymi, gracz B gra Sojuszem Baumańskim - w obu przypadkach rozgrywki jak gracz B ma dojść do Polis? W przypadku z Czerwonymi poprzez zajęcie placu rewolucji (zgadza się?) a w przypadku gry z Bandytami?
4) Zagrożenie mroku - w przypadku zwycięstwa gracz obronił stację i zyskuje to co jest opisane na karcie zagrożenia, a w przypadku przegranej traci stację - czy siła jego armii spada o 1? - Literalnie trzymając się instrukcji to nie, no ale na "chłopski" rozum...
5) Niektóre karty misji mają właściwość "-1 siły wybranej armii" - kiedy mogę tego użyć? Podczas ataku/obrony mojej armii, wrogiej armii na innego gracza etc. Czy używając tej karty stosuje się modyfikator -1 siły czy obniża się normalnie siłę armii poprzez spadek znacznika siły.
6) Co to znaczy że stacje zawsze sąsiadują ze sobą (chodzi o przesiadkowe) Czy armia będąc na stacji Marksistowska (Marksistowskjaskaja czy coś w ten deseń) może zaatakować Nowokuzniecką - tunelem do Trietnakowskajej i przesiadka z tej stacji na Nowokuzniecką? Podobnie będzie przy korzystaniu z dwóch stacji przesiadkowych i jednego tunelu.
7) Jeszcze jedno pytanko - PRZESZUKIWANIE TERENU - gracz ma pkt 5 zwycięstwa, podejmuje akcje przeszukiwania terenu i zauważa potwora o sile np. 5. Zostawia go "na później". Następnie podczas kolejnej fazy armii - przejmuje stację i gra wchodzi w drugi etap - karty zagrożeń są zamieniane. Co dzieje się z rozpoznanym zagrożeniem z poprzedniej tury? Czy gracz może wykorzystać te zagrożenie by łatwiej przejąć kolejną stację w fazie bohatera?

No, to by było na tyle z moich pytań i wątpliwości.


P.S.
Zastanawiałem się nad dodatkowymi frakcjami, np. kult wielkiego czerwia, obserwatorzy czy coś w tym stylu - stacje startowe byłyby inne, ewentualnie można zastosować podwójne znaczniki - 1 stacja produkuje to i to. Mogą być 2 stacje początkowe tylko i umiejętność, że poruszają się wykorzystując 2 tunele hanzy (przy większej ilości graczy) i jakaś umiejętność, która będzie rekompensować 2 stacje - czy miałoby to sens?
Cześć,

ad.1. Nie otrzymujesz surowców, ale przeciwnik otrzymuje (w jego turze). W Twojej turze tylko Twój bohater traktuje stację jak swoją, czyli nie może zostać zaatakowany i sam nie może jej zaatakować. Dotyczy to wszystkich stacji.
ad.2. To tylko odpad wykrojnika od zaślepek na nieaktywne terytoria frakcji i można go wyrzucić, nie jest używany w grze.
ad.3. Tak, przez Plac Rewolucji, a w przypadku gry przeciwko Bandytom droga jest dłuższa i prowadzi przez stację Sierpuchowskaja.
ad.4. Wersja na chłopski jest ok :). Siła armii spada o 1.
ad.5. Kartę misji można użyć raz na turę, w dowolnym momencie swojej tury. Ta karta misji daje modyfikator do siły armii, a nie zmniejsza jej siły na stałe.
ad.6. Nie. Nie można w ten sposób zaatakować stacji Nowokuznieckaja. Z tej stacji można zaatakować tylko stację Trietjakowskaja (bezpośrednio) lub stację Pawieleckaja (przechodząc przez stację Hanzy). Dopiero ze stacji Pawielecjaka można atakować stację Nowokuznieckaja. Stacje przesiadkowe to stacje, które są połączone ze sobą w taki sposób jak Maksistskaja i Tanganskaja oraz stacja Hanzy. Są to miejsca gdzie można zmieniać kolory tuneli podczas podróżowania.
ad.7. Tak, można wykorzystać słabsze zagrożenie po zmianie talii na silniejszą.
ODPOWIEDZ