Jakoś mnie to nie dziwi. Pewnie się narażę fanom Metra, ale tę powieść odebrałem właśnie jako lekką i płytką. Przeczytałem pierwszy tom i niby dużo się działo, ale wszystko było jakieś takie grzeczne i bez wyrazu. Drugiego tomu już nie kupiłem.gaseki pisze:Jest za lekko, za nudno itd dla planszówkowicza.
Metro 2033
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Metro 2033
Re: Metro 2033
Właśnie zastanawiałem się, czy zamawiać rzeczoną grę, ale uznałem że zobaczę jaka jest ocena tej gry forumowiczów... No i chyba będzie trzeba zrewidować swoje plany:( Serio, ta gra jest, mówiąc wprost, słaba?
Z opisów gry wynika, że polska edycja jest lekko zmieniona, no ale jakieś znaczniki bohaterów i parę nowych przedmiotów gry nie uratują.
Z opisów gry wynika, że polska edycja jest lekko zmieniona, no ale jakieś znaczniki bohaterów i parę nowych przedmiotów gry nie uratują.
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
- Ayaram
- Posty: 1535
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 566 times
Re: Metro 2033
Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle... szkoda, szkoda, te uniwersum nadaje się na klimatyczną planszówkę, jak mało które... no nic, może kiedyś...
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Mam od dawna wersję angielską i grałem w nią chyba z 2 razy... ta gra jest naprawdę nudna i tyle. Pięknie wykonana, klimat jest (ale mało właśnie przez tą nudność). Mechanika jest prosta jak budowa cepa i nic się nie dzieje. Ciągle robimy to samo, i to samo, i to trwa, i trwa. Tą grę trzeba by po prostu przerobić. Dodać zróżnicowane zagrożenia, zróżnicowany ekwipunek o różnej wartości. Ciekawe misje itp... jakieś wybory i interakcję...
Re: Metro 2033
zgadzam sie. niestety temat gry nie ratuje (cos jak w wiedzminie)
pewnie zostales polskim Rhado optymistyczny, kocha kazda greGambit pisze:Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Nooooooooooooooo!!!!Hiu pisze:pewnie zostales polskim Rhado optymistyczny, kocha kazda greGambit pisze:Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
- Galatolol
- Posty: 2319
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 912 times
Re: Metro 2033
Chyba chodzi o to, że ta gra wydaje się skrojona pod ciebie.Gambit pisze:Zaczynam się bać i martwić jednocześnie...jaką ja mam opinię w środowisku?Ayaram pisze:Ojoj... jak nawet Gambit narzeka, to już musi być naprawdę źle...
- for2players
- Posty: 855
- Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Też mieliśmy okazję zagrać w Metro 2033. Sprawdziliśmy jej skalowanie na dwóch graczy. Werdykt - nie nadaje się.
To cytat z podsumowania naszej recenzji: http://www.for2players.pl/2015/04/metro ... ictwa.htmlNa sam koniec wypowiem się dla kogo, według mnie, jest ta gra. Przede wszystkim muszą to być osoby zaznajomione ze światem Metro 2033, nie ma co do tego wątpliwości. Ewentualnie, jeden z uczestników musi dobrze opisać świat i fabułę. Poza tym powinni to być początkujący gracze, którzy chcą sobie w szerszym gronie, na jakieś luźnej, domowej imprezie zagrać w jakąś prostą, niezobowiązującą grę planszową. Sądzę też, że jeżeli podoba Wam się Talisman (Magia i Miecz, Magiczny Miecz, czy jak zwał tak zwał), to Metro 2033 również powinno przypaść Wam do gustu. Są w nich pewne minimalne podobieństwa, ale powtarzam, że według mnie omawiany tytuł nie jest stuprocentową grą przygodową. Tak ja to widzę, przez co wydaje mi się, że krąg odbiorców tej pozycji będzie dość ograniczony.
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 sie 2014, 16:07
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Zdania na temat gry są mocno podzielone. Ma ona wielu przeciwników i zwolenników (chyba po równo:)). Mało kto przeszedł chyba koło niej bez emocji.
Sukces jakim niewątpliwie była sprzedaż praktycznie całego nakładu w około pół roku zmusiła nas niejako do przeprowadzenia akcji DODRUK
Gra pojawi się w sklepach jeszcze przed Wielkanocą, więc jeśli nie macie jeszcze pomysłu co zając może przynieść w koszyku na święta...
Może Wasza siostra abo brat jest fanem Uniwersum
Sukces jakim niewątpliwie była sprzedaż praktycznie całego nakładu w około pół roku zmusiła nas niejako do przeprowadzenia akcji DODRUK
Gra pojawi się w sklepach jeszcze przed Wielkanocą, więc jeśli nie macie jeszcze pomysłu co zając może przynieść w koszyku na święta...
Może Wasza siostra abo brat jest fanem Uniwersum
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 15:14 przez OgryGames, łącznie zmieniany 1 raz.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Oto co znaczy dobra licencja, ładny wynik
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Cześć,
Przepraszam, że odkopuje tak stary wątek, ale wpadło mi ostatnio w ręce właśnie Metro 2033 (edycja troche nowsza niż to co widnieje na filmikach).
Otóż nie daje mi spokoju kilka nieścisłości w zasadach gry i szukam odpowiedzi.
1. Zdolność frakcji Konfederacji 1905. Mówi ona, że w przypadku odsłonięcia Karty Prawa gracz grający tą frakcją może podpatrzeć dwie karty i wybrać, którą ujawnia pod głosowanie. Dodatkowo otrzymuje +3 głosy. Pytanie brzmi, czy tak się dzieje ZA KAŻDYM RAZEM podczas losowania Karty Praw, czy tylko wtedy kiedy gracz ten jest "pierwszym" graczem w danej rundzie (instrukcja głosi, że Kartę Praw odsłania "pierwszy" gracz w danej rundzie).
Gdyby działo się to za każdym razem daje to sporą przewagę, bowiem odsłonięcie Karty Prawa jest co 3 rundy. Natomiast zasada "pierwszego gracza" stosowana byłaby tylko w przypadku, kiedy akurat ta frakcja nie bierze udziału w grze (np. przy mniejszej ilości graczy). Ponadto przy mniejszej ilości graczy +3 głosy sprawia, że gracz może "przepchnąć" niemal każde prawo. Logicznym zatem wydaje się, że zdolność ta obowiązywać powinna tylko w przypadku kiedy to gracz grający frakcją jest "pierwszym" graczem. Jednakże przy określonym składzie (6 lub 3 graczy) może dojść do sytuacji, że gracz nie skorzysta z tej zdolności nigdy.
2. Jeden ze sprzętów do kupienia na bazarze Hanzy to Drezyna. Sprawia ona, że stacja, na której stanie bohater wyposażony w ten sprzęt jest traktowana jak własność jego (bohatera) frakcji. Nie dodaje jedynie punktu zwycięstwa. Rozumiem zatem, że w przypadku neutralnych stacji mogę czerpać korzyści z danej stacji w fazie wydarzeń (np. jeżeli zbieramy grzybki, a ja akurat stoję bohaterem z drezyną na takiej stacji, która te grzybki produkuje).
a) Co jednak w przypadku kiedy na tej samej stacji stanie DWÓCH bohaterów z drezyną?
b) A co jeżeli stanę takim bohaterem na stacji przeciwnika? Czy wtedy czerpię korzyści z jego stacji? Czy on wtedy traci korzyści z tej stacji? Czy to oznacza, że ten bohater nie może zostać zaatakowany na tej stacji? Bohater z drezyną staje się nietykalny?
Będę wdzięczny za merytoryczna pomoc.
Przepraszam, że odkopuje tak stary wątek, ale wpadło mi ostatnio w ręce właśnie Metro 2033 (edycja troche nowsza niż to co widnieje na filmikach).
Otóż nie daje mi spokoju kilka nieścisłości w zasadach gry i szukam odpowiedzi.
1. Zdolność frakcji Konfederacji 1905. Mówi ona, że w przypadku odsłonięcia Karty Prawa gracz grający tą frakcją może podpatrzeć dwie karty i wybrać, którą ujawnia pod głosowanie. Dodatkowo otrzymuje +3 głosy. Pytanie brzmi, czy tak się dzieje ZA KAŻDYM RAZEM podczas losowania Karty Praw, czy tylko wtedy kiedy gracz ten jest "pierwszym" graczem w danej rundzie (instrukcja głosi, że Kartę Praw odsłania "pierwszy" gracz w danej rundzie).
Gdyby działo się to za każdym razem daje to sporą przewagę, bowiem odsłonięcie Karty Prawa jest co 3 rundy. Natomiast zasada "pierwszego gracza" stosowana byłaby tylko w przypadku, kiedy akurat ta frakcja nie bierze udziału w grze (np. przy mniejszej ilości graczy). Ponadto przy mniejszej ilości graczy +3 głosy sprawia, że gracz może "przepchnąć" niemal każde prawo. Logicznym zatem wydaje się, że zdolność ta obowiązywać powinna tylko w przypadku kiedy to gracz grający frakcją jest "pierwszym" graczem. Jednakże przy określonym składzie (6 lub 3 graczy) może dojść do sytuacji, że gracz nie skorzysta z tej zdolności nigdy.
2. Jeden ze sprzętów do kupienia na bazarze Hanzy to Drezyna. Sprawia ona, że stacja, na której stanie bohater wyposażony w ten sprzęt jest traktowana jak własność jego (bohatera) frakcji. Nie dodaje jedynie punktu zwycięstwa. Rozumiem zatem, że w przypadku neutralnych stacji mogę czerpać korzyści z danej stacji w fazie wydarzeń (np. jeżeli zbieramy grzybki, a ja akurat stoję bohaterem z drezyną na takiej stacji, która te grzybki produkuje).
a) Co jednak w przypadku kiedy na tej samej stacji stanie DWÓCH bohaterów z drezyną?
b) A co jeżeli stanę takim bohaterem na stacji przeciwnika? Czy wtedy czerpię korzyści z jego stacji? Czy on wtedy traci korzyści z tej stacji? Czy to oznacza, że ten bohater nie może zostać zaatakowany na tej stacji? Bohater z drezyną staje się nietykalny?
Będę wdzięczny za merytoryczna pomoc.
Metro 2033
Odnośnie powyższych recenzji to muszę dorzucić się do narzekań. Gra jest sucha i średnio grywalna. Opiera się tylko na popularności książki.
- bardzo ograniczoną ilość ruchów, w dużym stopniu uzależnione są one od poczynań innych graczy a nie naszej taktyki
- Klimat na kartach ale brak go w samej mechanice
- efekt śnieżnej kuli. Jeżeli ktoś wysunie się na prowadzenie to można mu tylko przeszkadzać ale i tak wiesz, że już raczej nie wygrasz. Przegrywający od połowy zaczynają się nudzić.
Gra z suchą i bardzo przeciętna mechaniką. Szkoda bo to fajne uniwersum
- bardzo ograniczoną ilość ruchów, w dużym stopniu uzależnione są one od poczynań innych graczy a nie naszej taktyki
- Klimat na kartach ale brak go w samej mechanice
- efekt śnieżnej kuli. Jeżeli ktoś wysunie się na prowadzenie to można mu tylko przeszkadzać ale i tak wiesz, że już raczej nie wygrasz. Przegrywający od połowy zaczynają się nudzić.
Gra z suchą i bardzo przeciętna mechaniką. Szkoda bo to fajne uniwersum
Re: Metro 2033
Rany, no wiem, że nie lubicie tej gry. Ale ja ją posiadam - zagrałem w nią raptem 2 razy i póki co podoba mi się (chociaż faktycznie graczom nie związanym z universum szybko się nudzi).
@TOMI, skoro już napisałeś posta, to wnioskuję, że jednak grałeś w tę grę. Mogłeś obok narzekań wspomnieć jak rozwiazałeś problemy, z którymi się spotkałem.
@TOMI, skoro już napisałeś posta, to wnioskuję, że jednak grałeś w tę grę. Mogłeś obok narzekań wspomnieć jak rozwiazałeś problemy, z którymi się spotkałem.
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Cześć.santo pisze:Cześć,
Przepraszam, że odkopuje tak stary wątek, ale wpadło mi ostatnio w ręce właśnie Metro 2033 (edycja troche nowsza niż to co widnieje na filmikach).
Otóż nie daje mi spokoju kilka nieścisłości w zasadach gry i szukam odpowiedzi.
1. Zdolność frakcji Konfederacji 1905. Mówi ona, że w przypadku odsłonięcia Karty Prawa gracz grający tą frakcją może podpatrzeć dwie karty i wybrać, którą ujawnia pod głosowanie. Dodatkowo otrzymuje +3 głosy. Pytanie brzmi, czy tak się dzieje ZA KAŻDYM RAZEM podczas losowania Karty Praw, czy tylko wtedy kiedy gracz ten jest "pierwszym" graczem w danej rundzie (instrukcja głosi, że Kartę Praw odsłania "pierwszy" gracz w danej rundzie).
Gdyby działo się to za każdym razem daje to sporą przewagę, bowiem odsłonięcie Karty Prawa jest co 3 rundy. Natomiast zasada "pierwszego gracza" stosowana byłaby tylko w przypadku, kiedy akurat ta frakcja nie bierze udziału w grze (np. przy mniejszej ilości graczy). Ponadto przy mniejszej ilości graczy +3 głosy sprawia, że gracz może "przepchnąć" niemal każde prawo. Logicznym zatem wydaje się, że zdolność ta obowiązywać powinna tylko w przypadku kiedy to gracz grający frakcją jest "pierwszym" graczem. Jednakże przy określonym składzie (6 lub 3 graczy) może dojść do sytuacji, że gracz nie skorzysta z tej zdolności nigdy.
2. Jeden ze sprzętów do kupienia na bazarze Hanzy to Drezyna. Sprawia ona, że stacja, na której stanie bohater wyposażony w ten sprzęt jest traktowana jak własność jego (bohatera) frakcji. Nie dodaje jedynie punktu zwycięstwa. Rozumiem zatem, że w przypadku neutralnych stacji mogę czerpać korzyści z danej stacji w fazie wydarzeń (np. jeżeli zbieramy grzybki, a ja akurat stoję bohaterem z drezyną na takiej stacji, która te grzybki produkuje).
a) Co jednak w przypadku kiedy na tej samej stacji stanie DWÓCH bohaterów z drezyną?
b) A co jeżeli stanę takim bohaterem na stacji przeciwnika? Czy wtedy czerpię korzyści z jego stacji? Czy on wtedy traci korzyści z tej stacji? Czy to oznacza, że ten bohater nie może zostać zaatakowany na tej stacji? Bohater z drezyną staje się nietykalny?
Będę wdzięczny za merytoryczna pomoc.
ad.1. Zdolność obowiązuje zawsze. Taki bonus frakcji, a bonusy innych frakcji też są mocne, na przykład wymaganie zdobycia jednego punktu mniej niż pozostałe frakcje, aby wygrać rozgrywkę.
ad. 2. Drezyna nie sprawia, że bohater zdobywa surowce z wrogiej stacji (przestaje na chwilę być wrogą stacją z grzybkiem i staje się "pustą" własną. Na jego potrzeby staje się stacją jego frakcji i tak na przykład Chan może na takiej stacji handlować, a Sasza może na takiej stacji szukać surowców.
Bohater także jest na takiej stacji bezpieczny, ale nie może jej przejmować. Staje się więc nietykalny, ale sam również nie może atakować stacji.
Ta karta daje bonus bohaterowi, a nie frakcji, podobnie jak broń np. Siła +1 odnosi się tylko do bohatera a nie całej frakcji.
Re: Metro 2033
Aż się zarejestruję.
Jak kolega poprzednio, też mam pytanka odnośnie zasad:
1) Pogubiłem się. Czyli mając drezynę i zatrzymam się na stacji wrogiej, nie dostaję surowców, przeciwnik również. A to samo tyczy się stacji neutralnej i Polis?
2) Do czego służy karton zasłonięcia Polis?
3) Taki przykład rozgrywki dla 2 graczy (po odpowiednim zasłonięciu nieużywanych części mapy) - gracz A gra Bandytami lub Czerwonymi, gracz B gra Sojuszem Baumańskim - w obu przypadkach rozgrywki jak gracz B ma dojść do Polis? W przypadku z Czerwonymi poprzez zajęcie placu rewolucji (zgadza się?) a w przypadku gry z Bandytami?
4) Zagrożenie mroku - w przypadku zwycięstwa gracz obronił stację i zyskuje to co jest opisane na karcie zagrożenia, a w przypadku przegranej traci stację - czy siła jego armii spada o 1? - Literalnie trzymając się instrukcji to nie, no ale na "chłopski" rozum...
5) Niektóre karty misji mają właściwość "-1 siły wybranej armii" - kiedy mogę tego użyć? Podczas ataku/obrony mojej armii, wrogiej armii na innego gracza etc. Czy używając tej karty stosuje się modyfikator -1 siły czy obniża się normalnie siłę armii poprzez spadek znacznika siły.
6) Co to znaczy że stacje zawsze sąsiadują ze sobą (chodzi o przesiadkowe) Czy armia będąc na stacji Marksistowska (Marksistowskjaskaja czy coś w ten deseń) może zaatakować Nowokuzniecką - tunelem do Trietnakowskajej i przesiadka z tej stacji na Nowokuzniecką? Podobnie będzie przy korzystaniu z dwóch stacji przesiadkowych i jednego tunelu.
7) Jeszcze jedno pytanko - PRZESZUKIWANIE TERENU - gracz ma pkt 5 zwycięstwa, podejmuje akcje przeszukiwania terenu i zauważa potwora o sile np. 5. Zostawia go "na później". Następnie podczas kolejnej fazy armii - przejmuje stację i gra wchodzi w drugi etap - karty zagrożeń są zamieniane. Co dzieje się z rozpoznanym zagrożeniem z poprzedniej tury? Czy gracz może wykorzystać te zagrożenie by łatwiej przejąć kolejną stację w fazie bohatera?
No, to by było na tyle z moich pytań i wątpliwości.
P.S.
Zastanawiałem się nad dodatkowymi frakcjami, np. kult wielkiego czerwia, obserwatorzy czy coś w tym stylu - stacje startowe byłyby inne, ewentualnie można zastosować podwójne znaczniki - 1 stacja produkuje to i to. Mogą być 2 stacje początkowe tylko i umiejętność, że poruszają się wykorzystując 2 tunele hanzy (przy większej ilości graczy) i jakaś umiejętność, która będzie rekompensować 2 stacje - czy miałoby to sens?
Jak kolega poprzednio, też mam pytanka odnośnie zasad:
1) Pogubiłem się. Czyli mając drezynę i zatrzymam się na stacji wrogiej, nie dostaję surowców, przeciwnik również. A to samo tyczy się stacji neutralnej i Polis?
2) Do czego służy karton zasłonięcia Polis?
3) Taki przykład rozgrywki dla 2 graczy (po odpowiednim zasłonięciu nieużywanych części mapy) - gracz A gra Bandytami lub Czerwonymi, gracz B gra Sojuszem Baumańskim - w obu przypadkach rozgrywki jak gracz B ma dojść do Polis? W przypadku z Czerwonymi poprzez zajęcie placu rewolucji (zgadza się?) a w przypadku gry z Bandytami?
4) Zagrożenie mroku - w przypadku zwycięstwa gracz obronił stację i zyskuje to co jest opisane na karcie zagrożenia, a w przypadku przegranej traci stację - czy siła jego armii spada o 1? - Literalnie trzymając się instrukcji to nie, no ale na "chłopski" rozum...
5) Niektóre karty misji mają właściwość "-1 siły wybranej armii" - kiedy mogę tego użyć? Podczas ataku/obrony mojej armii, wrogiej armii na innego gracza etc. Czy używając tej karty stosuje się modyfikator -1 siły czy obniża się normalnie siłę armii poprzez spadek znacznika siły.
6) Co to znaczy że stacje zawsze sąsiadują ze sobą (chodzi o przesiadkowe) Czy armia będąc na stacji Marksistowska (Marksistowskjaskaja czy coś w ten deseń) może zaatakować Nowokuzniecką - tunelem do Trietnakowskajej i przesiadka z tej stacji na Nowokuzniecką? Podobnie będzie przy korzystaniu z dwóch stacji przesiadkowych i jednego tunelu.
7) Jeszcze jedno pytanko - PRZESZUKIWANIE TERENU - gracz ma pkt 5 zwycięstwa, podejmuje akcje przeszukiwania terenu i zauważa potwora o sile np. 5. Zostawia go "na później". Następnie podczas kolejnej fazy armii - przejmuje stację i gra wchodzi w drugi etap - karty zagrożeń są zamieniane. Co dzieje się z rozpoznanym zagrożeniem z poprzedniej tury? Czy gracz może wykorzystać te zagrożenie by łatwiej przejąć kolejną stację w fazie bohatera?
No, to by było na tyle z moich pytań i wątpliwości.
P.S.
Zastanawiałem się nad dodatkowymi frakcjami, np. kult wielkiego czerwia, obserwatorzy czy coś w tym stylu - stacje startowe byłyby inne, ewentualnie można zastosować podwójne znaczniki - 1 stacja produkuje to i to. Mogą być 2 stacje początkowe tylko i umiejętność, że poruszają się wykorzystując 2 tunele hanzy (przy większej ilości graczy) i jakaś umiejętność, która będzie rekompensować 2 stacje - czy miałoby to sens?
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Metro 2033
Cześć,mmiiss17 pisze:Aż się zarejestruję.
Jak kolega poprzednio, też mam pytanka odnośnie zasad:
1) Pogubiłem się. Czyli mając drezynę i zatrzymam się na stacji wrogiej, nie dostaję surowców, przeciwnik również. A to samo tyczy się stacji neutralnej i Polis?
2) Do czego służy karton zasłonięcia Polis?
3) Taki przykład rozgrywki dla 2 graczy (po odpowiednim zasłonięciu nieużywanych części mapy) - gracz A gra Bandytami lub Czerwonymi, gracz B gra Sojuszem Baumańskim - w obu przypadkach rozgrywki jak gracz B ma dojść do Polis? W przypadku z Czerwonymi poprzez zajęcie placu rewolucji (zgadza się?) a w przypadku gry z Bandytami?
4) Zagrożenie mroku - w przypadku zwycięstwa gracz obronił stację i zyskuje to co jest opisane na karcie zagrożenia, a w przypadku przegranej traci stację - czy siła jego armii spada o 1? - Literalnie trzymając się instrukcji to nie, no ale na "chłopski" rozum...
5) Niektóre karty misji mają właściwość "-1 siły wybranej armii" - kiedy mogę tego użyć? Podczas ataku/obrony mojej armii, wrogiej armii na innego gracza etc. Czy używając tej karty stosuje się modyfikator -1 siły czy obniża się normalnie siłę armii poprzez spadek znacznika siły.
6) Co to znaczy że stacje zawsze sąsiadują ze sobą (chodzi o przesiadkowe) Czy armia będąc na stacji Marksistowska (Marksistowskjaskaja czy coś w ten deseń) może zaatakować Nowokuzniecką - tunelem do Trietnakowskajej i przesiadka z tej stacji na Nowokuzniecką? Podobnie będzie przy korzystaniu z dwóch stacji przesiadkowych i jednego tunelu.
7) Jeszcze jedno pytanko - PRZESZUKIWANIE TERENU - gracz ma pkt 5 zwycięstwa, podejmuje akcje przeszukiwania terenu i zauważa potwora o sile np. 5. Zostawia go "na później". Następnie podczas kolejnej fazy armii - przejmuje stację i gra wchodzi w drugi etap - karty zagrożeń są zamieniane. Co dzieje się z rozpoznanym zagrożeniem z poprzedniej tury? Czy gracz może wykorzystać te zagrożenie by łatwiej przejąć kolejną stację w fazie bohatera?
No, to by było na tyle z moich pytań i wątpliwości.
P.S.
Zastanawiałem się nad dodatkowymi frakcjami, np. kult wielkiego czerwia, obserwatorzy czy coś w tym stylu - stacje startowe byłyby inne, ewentualnie można zastosować podwójne znaczniki - 1 stacja produkuje to i to. Mogą być 2 stacje początkowe tylko i umiejętność, że poruszają się wykorzystując 2 tunele hanzy (przy większej ilości graczy) i jakaś umiejętność, która będzie rekompensować 2 stacje - czy miałoby to sens?
ad.1. Nie otrzymujesz surowców, ale przeciwnik otrzymuje (w jego turze). W Twojej turze tylko Twój bohater traktuje stację jak swoją, czyli nie może zostać zaatakowany i sam nie może jej zaatakować. Dotyczy to wszystkich stacji.
ad.2. To tylko odpad wykrojnika od zaślepek na nieaktywne terytoria frakcji i można go wyrzucić, nie jest używany w grze.
ad.3. Tak, przez Plac Rewolucji, a w przypadku gry przeciwko Bandytom droga jest dłuższa i prowadzi przez stację Sierpuchowskaja.
ad.4. Wersja na chłopski jest ok . Siła armii spada o 1.
ad.5. Kartę misji można użyć raz na turę, w dowolnym momencie swojej tury. Ta karta misji daje modyfikator do siły armii, a nie zmniejsza jej siły na stałe.
ad.6. Nie. Nie można w ten sposób zaatakować stacji Nowokuznieckaja. Z tej stacji można zaatakować tylko stację Trietjakowskaja (bezpośrednio) lub stację Pawieleckaja (przechodząc przez stację Hanzy). Dopiero ze stacji Pawielecjaka można atakować stację Nowokuznieckaja. Stacje przesiadkowe to stacje, które są połączone ze sobą w taki sposób jak Maksistskaja i Tanganskaja oraz stacja Hanzy. Są to miejsca gdzie można zmieniać kolory tuneli podczas podróżowania.
ad.7. Tak, można wykorzystać słabsze zagrożenie po zmianie talii na silniejszą.