Nowości od Czech Games Edition

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Nowości od Czech Games Edition na Essen:
http://www.boardgamegeek.com/thread/820 ... st-ends-ju

Bardzo cieszy duży dodatek do Dungeon Lords, smuci brak gry Chvatila :(
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: schizofretka »

Mam nadzieję, że dodatek będzie zbiorem opcji możliwych do zastosowania osobno. DL nie wymaga rozszerzenia.
Szkoda, że nie ma nowych petzów.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

schizofretka pisze:Mam nadzieję, że dodatek będzie zbiorem opcji możliwych do zastosowania osobno. DL nie wymaga rozszerzenia.
Ale w Minions Bearing Gifts powinniśmy zagrać :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Vester »

Chvatil montuje dodatek do MageKnighta.
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Moniczka.s »

Czy wiadomo coś więcej o tym dodatku? Bo nie mogłam nigdzie znaleźć jakichkolwiek szczegółów (ani nawet ogółów).
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: WRS »

Tutaj http://czechgames.com/en/home/announcin ... #more-4066
piszą o tem tak:
"Dungeon Lords: Festival Season

A big expansion to our successful game. It brings lots of Dungeon Lording goodness, including lovely creatures you might know from our another game – did you know Dungeon Lords tend to buy their own personal pets?
If you want your idea to be included in the expansion, please check our Special Events Creative Contest."
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Matio.K »

Spora zapowiedź tych tytułów: http://www.boardtime.pl/2012/06/zapowie ... r-cge.html

Generalnie nic głowy nie urywa, a przynajmniej się na to nie zapowiada. Ale chciałbym się mylić :twisted:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Fantastyczny filmik o 4 nadchodzących dodatkach do gier Czech Games Edition:
http://boardgamegeek.com/video/29982/cz ... trucker-an

Tzolkin - nie mam podstawki, nie planuję zakupu, więc opuściłem ten fragment

Last Will - dochodzą karty zawodów, które _zarabiają_ dla nas pieniądze, zatem z roboty chcemy zostać wyrzuceni, jednak jako angielscy dżentelmeni nie możemy po prostu walnąć szefa w nos. Zatem tracimy dochód i pracę stopniowo wykonując kolejne akcje pokazane w liniach karty zawodu (każdy dostaje jedną taką kartę).
Do tego dochodzą _losowo_ rozkładane kafelki określające ilość akcji i dobieranych kart przez gracza (zamiast standardowego stałego układu kolumn z tymi parametrami). To zwiększy różnorodność rozgrywek.
Do tego dochodzą nowe karty posiadłości.

Galaxy Trucker - nowe statki, m.in. w kształcie kuli (w dodatku nr 2 był już w kształcie cylindra, ale tu jest jeszcze trudniej :) ), statek z pęknięciem wzdłuż którego trzeba układać idealnie pasujące connectory (uniwersalne nie wystarczą) i który jest podwójnie trafiany przez meteory z boku a mijające go z przodu uderzają go w bok czy wreszcie statek którego części zaczynamy budować oddzielnie a kostka określi które z nich i jak się połączą - zatem trzeba budować jak najbardziej uniwersalnie :) ).

Dungeon Petz - dochodzi nowa lokacja Czarny Rynek, gdzie można kupić po 1 rzeczy z każdej kategorii (nie jest on uzupełniany) i można tam skorzystać z różnych urządzeń - jest np. takie które robi lizaki. Korzystając z niego i karmiąc zwierzaka zaspokajamy jego potrzebę żywieniową, ale _także_ zabawy :)
Są też gadżety dla zwierzaków, ktore podnoszą ich atrakcyjność typu kolczasta obroża - ale mają też swoje minusy. Np. z obrożą zwierzak jest rozdrażniony i trzeba zaspokoić jego jedną dodatkową losową potrzebę.
Do tego: nowe pokazy, nowe zwierzaki, nowe klatki, nowe usprawnienia klatek,nowi klienci.
REWELACJA.

Czech Games Edition kocha swoje gry a ja kocham Czech Games Edition :D

No i oczywiście również Essenowa Chvatilowa Tash-Kalar: Arena of Legends zapowiada się ZNAKOMICIE (na bgg już nowe grafiki).

CGE rulezz ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Perpetka
Posty: 1124
Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Perpetka »

Jak dla mnie Tash-Kalar zapowiada się "nawet nie chce mi się tego śledzić". Karcianka o pojedynku magów - zieeew...
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Perpetka pisze:Jak dla mnie Tash-Kalar zapowiada się "nawet nie chce mi się tego śledzić". Karcianka o pojedynku magów - zieeew...
Może temat nie-oryginalny, ale dla mnie nie ma większego znaczenia. Ważne że mechanicznie zapowiada się dobrze (przyjemnie-łamigłówkowo jak rozumiem).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Sporo informacji o nowościach od Czech Games Edition w relacji z Gathering of Friends:
https://www.boardgamegeek.com/blogpost/ ... ng-friends
Mniam!
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
magole
Posty: 713
Rejestracja: 12 sty 2010, 12:39
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 4 times
Been thanked: 33 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: magole »

Dzięki, zapowiada się bardzo dobry rocznik, dodałem 4 tytuły na wishlistę :D
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Niezawodny Paul Grogan opowiada o 5 nowościach z CGE: 1 wznowienie, 2 dodatki i 2 nowe gry:
https://www.youtube.com/watch?v=u0KDVOttV84
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Vester »

Czyli kupujemy wszystko? :)
TTR_1983
Posty: 3923
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: TTR_1983 »

Vester pisze:Czyli kupujemy wszystko? :)
inaczej, czy Rebel wyda wszystko? :mrgreen:
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: jax »

Vester pisze:Czyli kupujemy wszystko? :)
Biorę wszystko oprócz Codenames. W to najpierw muszę zagrać (wiem o co chodzi, koncept mi się podoba, pytanie co z regrywalnością).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: NTomasz »

uff to tylko gry chvatila - portfel oszczędzony!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: Curiosity »

NTomasz pisze:uff to tylko gry chvatila - portfel oszczędzony!
Dziwne podejście, zważywszy na to, że każda gra Vlaady ma zupełnie inną tematykę i mechanikę.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: REBEL.pl »

mulek18 pisze:
Vester pisze:Czyli kupujemy wszystko? :)
inaczej, czy Rebel wyda wszystko? :mrgreen:
Na pewno Condenames, Cywilizację Poprzez Wieki, dodatek do Tash-Kalara oraz Prodigals Club. Cywilizację jeszcze w tym roku, możliwe, że Codenames także. Reszta to dopiero początek 2016 roku. Jeśli chodzi o dodatek do Galaxy Truckera - tutaj chcemy zachować chronologię i zaczniemy od Another Big Expansion, ale w dłuższej perspektywie ukaże się on także. Na pewno sprawdzimy także koszt dołączenia się do druku międzynarodowego, jesli cena będzie korzystna to w 2016 roku mogą się okazać oba.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: KubaP »

jax pisze:
Vester pisze:Czyli kupujemy wszystko? :)
Biorę wszystko oprócz Codenames. W to najpierw muszę zagrać (wiem o co chodzi, koncept mi się podoba, pytanie co z regrywalnością).
Na Grajdołku zagrałem 11 partii w Codenames, każda średnio po 2-3 rundy. Śmiem twierdzić, że regrywalność jest nieskończona. Za każdym razem z ogromnej ilości kart losujesz kwadrat 5x5 , a do tego matrycę z pewno około czterdziestu. Myślę, że łatwiej dostać trzynaście kart w tym samym kolorze w brydżu na rękę niż dwa razy ten sam układ w Codenames.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: MichalStajszczak »

KubaP pisze:Myślę, że łatwiej dostać trzynaście kart w tym samym kolorze w brydżu na rękę niż dwa razy ten sam układ w Codenames.
Dobrze myślisz. Szansa na otrzymanie 13 kart w tym samym kolorze to w przybliżeniu 6,3 x 10^(-12). Z opisu w języku rosyjskim wynika, że w Codenames jest 200 dwustronnych kart. A zatem możliwych układów 25 kart (bez rozróżnienia, która gdzie leży) byłoby C(200,25) x 2^25 czyli w przybliżeniu 1,5 x 10^39. Bardziej prawdopodobne niż powtórzenie tego samego układu kart w Codenames jest więc otrzymanie 13 kart w tym samym kolorze 3 razy pod rząd. Oczywiście te wszystkie rozważania dotyczą sytuacji, gdy powtórzyć się mają wszystkie karty. Nie grałam w Codenames, ale przypuszczam, że powtórzenie się np. 20 czy nawet 15 kart też mogłoby być negatywnie odebrane przez graczy
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: BartP »

Kombinatoryki dawno nie miałem, ale dla mnie wygląda to tak:
Wybranie 25 kart z 200 = C(25, 200)
Każda jest dwustronna = C(25, 200) * 2^25
Mogą być ułożone w różnej kolejności w rządku (kwadrat 5x5 to to samo tylko z "enterami") = C(25, 200) * 2^25 * 25! = 200! / (25! * 175!) * 2^25 * 25! = 200!/175! * 2^25 ~= 2,35 * 10^64
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 11:43 przez BartP, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: MichalStajszczak »

Jak pisałem, nie znam gry Codenames, więc nie wiem, czy i jakie znaczenie ma to, jak są ułożone karty. Przyjąłem, że tak jak w brydżu dla gracza nie jest istotne, czy podczas rozdania najpierw dostał asa a potem waleta, czy na odwrót. Jeżeli jednak to ułożenie jest istotne, to faktycznie trzeba przemnożyć mój wynik przez 25!. Ale nie wiem, skąd u Ciebie taki zapis
BartP pisze:Każda jest dwustronna = C(25, 200) * 2
To by było słuszne wtedy, gdybyśmy jednoczesnie odwracali na drugą stronę wszystkie karty. Jeżeli każda karta niezaleznie od innych może być odwrócona na jedna lub drugą stronę, to należy przemnożyć przez 2^25
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: BartP »

MichalStajszczak pisze:
BartP pisze:Każda jest dwustronna = C(25, 200) * 2
To by było słuszne wtedy, gdybyśmy jednoczesnie odwracali na drugą stronę wszystkie karty. Jeżeli każda karta niezaleznie od innych może być odwrócona na jedna lub drugą stronę, to należy przemnożyć przez 2^25
Dzięki! Zedytuję swój post zatem.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Nowości od Czech Games Edition

Post autor: KubaP »

MichalStajszczak pisze: Nie grałam w Codenames, ale przypuszczam, że powtórzenie się np. 20 czy nawet 15 kart też mogłoby być negatywnie odebrane przez graczy
200 dwustronnych kart = 400 słów

Do tego te matryce sprawiają, że nawet jak Ci się pojawi 15 takich samych słów w nowym układzie, to one mogą być już bardzo inaczej rozłożone (mojej drużyny, przeciwników, neutralne, zabójca). Więc serio, nie martwcie się o regrywalność ;)
ODPOWIEDZ