Memoir 44 - pytania i wątpliwości
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Memoir 44
Direct front HQ to jedna z silniejszych kart. Wybierasz dowolne swoje 4 jednostki. Możesz nimi poruszyć się i walczyć lub tylko poruszyć (jeśli wybierzesz ruch o 2 hexy.
Move out - wybierasz dowolne 4 jednostki piechoty i to samo: ruch i walka lub ruch.
Podczas swojej tury zawsze zagrywasz tylko jedną kartę i wykonujesz rozkaz w niej zawarty. No chyba, że grasz z dodatkami typu Winter Wars i masz dodatkową specjalną talię.
Move out - wybierasz dowolne 4 jednostki piechoty i to samo: ruch i walka lub ruch.
Podczas swojej tury zawsze zagrywasz tylko jedną kartę i wykonujesz rozkaz w niej zawarty. No chyba, że grasz z dodatkami typu Winter Wars i masz dodatkową specjalną talię.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Memoir 44
Czy jest określona max. ilość kart na stronę tzn. czy można mieć więcej niż początkowe wytyczne to mówiące? Czy ilość pozostałych figurek ma wpływ na siłę ataku (ilość kostek użytych do ataku) czy tylko odleglość od wrogiej jednostki to determinuje?
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Memoir 44
Nie myl ilości figurek z siłą ataku. W M44 ilości figurek reprezentują bardziej morale. A więc jedna figurka ma taką samą siłę ataku co cztery, ale jest bardziej narażona na wyczerpanie/rozwiązanie. Najlepiej taka jednostkę wycofać z pola.
Nie można przekroczyć startowej ilości kart. Jeśli grasz standardowe scenariusze, to na ręku zawsze masz yyle samo kart. W overlordzie ilość kart może się zmniejszać lub zwiększać, ale nigdy nie przekroczy ilości startowej.
Nie można przekroczyć startowej ilości kart. Jeśli grasz standardowe scenariusze, to na ręku zawsze masz yyle samo kart. W overlordzie ilość kart może się zmniejszać lub zwiększać, ale nigdy nie przekroczy ilości startowej.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Memoir 44
- czy można się okopać na hexie z mostem i zasiekami?
- jak nie można zagrać żadnej karty wtedy co? jedną się odrzuca, bierze nową z deck'u i koniec tury?
- kiedy można usunąć drut kolczasty (po wejściu na hex czy w następnej turze po zrezygnowaniu z przeprowadzenia bitwy? jak to wygląda w praktyce?)
- czy jak wejdzie się na drut to czy można atakować czy trzeba czekać do następnej tury?
- do jakiej sekcji zalicza się jednostkę która stoi na hexie leżącym na granicy sekcji? (pół hexu na innej sekcji i drugie pół na drugiej)
- jak karta taktyki jest zagrana to ma sie wykonać tylko to co jest na niej napisane czy jeszcze jednostka może się ruszyć, zaatakować i mieć 'bonus' z karty taktyki (nie pamiętam dokładnie karty ale dziś taka sytuacja miała miejsce)
- jak nie można zagrać żadnej karty wtedy co? jedną się odrzuca, bierze nową z deck'u i koniec tury?
- kiedy można usunąć drut kolczasty (po wejściu na hex czy w następnej turze po zrezygnowaniu z przeprowadzenia bitwy? jak to wygląda w praktyce?)
- czy jak wejdzie się na drut to czy można atakować czy trzeba czekać do następnej tury?
- do jakiej sekcji zalicza się jednostkę która stoi na hexie leżącym na granicy sekcji? (pół hexu na innej sekcji i drugie pół na drugiej)
- jak karta taktyki jest zagrana to ma sie wykonać tylko to co jest na niej napisane czy jeszcze jednostka może się ruszyć, zaatakować i mieć 'bonus' z karty taktyki (nie pamiętam dokładnie karty ale dziś taka sytuacja miała miejsce)
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Memoir 44
- wydaje mi się, że można. Natomiast zwykle unika się stania na zasiekami, bo ataku jeszcze -1 koscią.
- tak. Czasem tak bywa. Przewijasz talię.
- w jednej turze wchodzisz na zasieki i zamiast bitwy zdejmujesz je.
- jeśli nie zdejmujesz zasiekow i zamiast tego chcesz się bić to rzucasz -1 koscią
- do obu. Warto mieć tam jednostki
- wykonujesz tylko polecenia z karty taktyki. Chyba, że dany scenariusz mówi inaczej. Tylko w wersji breakthrough karty sekcyjne dają możliwość ruchu także innym jednostkom.
- tak. Czasem tak bywa. Przewijasz talię.
- w jednej turze wchodzisz na zasieki i zamiast bitwy zdejmujesz je.
- jeśli nie zdejmujesz zasiekow i zamiast tego chcesz się bić to rzucasz -1 koscią
- do obu. Warto mieć tam jednostki
- wykonujesz tylko polecenia z karty taktyki. Chyba, że dany scenariusz mówi inaczej. Tylko w wersji breakthrough karty sekcyjne dają możliwość ruchu także innym jednostkom.
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Memoir 44
A z tymi zasiekami jak jest dokładnie i modyfikatorem -1? Jeżeli atakuję jednostkę, która stoi na hexie z drutem to mam -1? Jak ona mnie atakuje to też ma -1? A co jeśli obie stoją na hexach z drutem? Jaki jest wtedy modyfikator? I jeszcze ta sytuacja gdy nie mogę nic zagrać: przewijam całą łapę czy tylko 1 kartę z ręki odrzucam, biorę 1 nową i tracę turę (bo napisałeś że przewijam talię )?
Jeszcze pytanie o 'behind enemy lines' - ruszam 3 hexy, walczę +1 i ruszam 3 hexy vs. ruszam 3 hexy ALBO walczę +1 i ruszam 3 hexy?
Jeszcze pytanie o 'behind enemy lines' - ruszam 3 hexy, walczę +1 i ruszam 3 hexy vs. ruszam 3 hexy ALBO walczę +1 i ruszam 3 hexy?
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Memoir 44
Jeśli stoisz na drucie to walczysz z -1 kośćmi, niezależnie gdzie stoi przeciwnik. Jeśli stoi on w lesie to następny modyfikator -1, czyli -2. Drut, na którym stoi przeciwnik nie odejmuje Ci kości, ponieważ nie jest on uważany za źródło osłony.
Jeśli ty i przeciwnik stoicie na drutach to po prostu ty odejmujesz -1 od liczby kości walki.
odrzucasz jedną kartę, dobierasz jedną kartę, chyba, że odrzuciłeś recon. Nawet jeśli nie ruszyłeś się, mżesz dobrać dwie karty i wybrać jedną z nich.
BTEL: ruszasz się do max 3 pól, jeśli po takim ruchu nie stoisz np. na obszarze lasu, to możesz walczyć +1, a po walce poruszyć się do 3 pól. Podczas ruchu możesz przemieszczać się przez lasy i inne obszary, które można normalnie przejść (przez rzekę to już nie, chyba że mostem) i wtedy cię one nie zatrzymują. Ale jak skończysz ruch np. w mieście (lub w lesie), to koniec twojego ruchu.
Jeśli chcesz opanować zasady załóż sobie konto na DOW w wersji oonline M44. Kiedyś pierwsze kilkanascie gier było za darmo.
Jeśli ty i przeciwnik stoicie na drutach to po prostu ty odejmujesz -1 od liczby kości walki.
odrzucasz jedną kartę, dobierasz jedną kartę, chyba, że odrzuciłeś recon. Nawet jeśli nie ruszyłeś się, mżesz dobrać dwie karty i wybrać jedną z nich.
BTEL: ruszasz się do max 3 pól, jeśli po takim ruchu nie stoisz np. na obszarze lasu, to możesz walczyć +1, a po walce poruszyć się do 3 pól. Podczas ruchu możesz przemieszczać się przez lasy i inne obszary, które można normalnie przejść (przez rzekę to już nie, chyba że mostem) i wtedy cię one nie zatrzymują. Ale jak skończysz ruch np. w mieście (lub w lesie), to koniec twojego ruchu.
Jeśli chcesz opanować zasady załóż sobie konto na DOW w wersji oonline M44. Kiedyś pierwsze kilkanascie gier było za darmo.
Pytanie o plansze w Memoir '44 - Mediterranean Theater
Czy dodatek Mediterranean Theater posiada dwustronną planszę pustyni oraz zimy?
- gieniowski
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 sie 2011, 19:58
- Lokalizacja: Kraków
Re: Memoir 44
Nie. Mapy są do kupienia osobno.Konduktor pisze:Czy dodatek Mediterranean Theater posiada dwustronną planszę pustyni oraz zimy?
Re: Memoir 44
Mam wątpliwości co do poruszania się po kaflach terenu. Jeżeli mam kilka pól obok siebie tego samego typu(np. las) , to czy przechodząc z jednego na drugi dalej mam karę?(przesuwam piechotę z jednego kafla lasu na drugi, mogę zaatakować, czy nie?)
Re: Memoir 44
Wydaję mi się, że nie możesz zaatakować. W punkcie Atak terenu lasu jest napisane, że w momencie wejścia na las jednostka nie może zaatakować. Wyjątkiem są francuskie siły ruchu oporu.
Mam na sprzedaż dodatki do Rallyman GT. Pakiet samochodzików klasy GT4 (zdjęta folia zewnętrzna). Mistrzostwa Drużynowe (fabrycznie zafoliowane).
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20
Re: Memoir 44
mam do Was następujące pytanie:
Czy jeśli dochodzi do bitwy na dwóch (nie połączonych za sobą - scenariusz montelimar) wzgórzach to czy rzucane są kości normalnie?
Czy jeśli dochodzi do bitwy na dwóch (nie połączonych za sobą - scenariusz montelimar) wzgórzach to czy rzucane są kości normalnie?
Re: Memoir 44
Jeżeli przeciwne jednostki znajdują się na tej samej wysokości (nawet na różnych wzgórzach) to ilość kości zależy jedynie od odległości pomiędzy walczącymi jednostkami.Wojtas_512 pisze:mam do Was następujące pytanie:
Czy jeśli dochodzi do bitwy na dwóch (nie połączonych za sobą - scenariusz montelimar) wzgórzach to czy rzucane są kości normalnie?
Trzeba jednak sprawdzić LOS, ponieważ pagórek nie zasłania widoczności tylko pomiędzy jednostkami znajdującymi się na tym samym pagórku (i na tej samej wysokości).
-
- Posty: 1986
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 29 times
Re: Memoir 44
Dwa pytania:
-karta "dig-in" - pozwala mi TYLKO postawić okopy, czy mogę się ruszyć ->walczyć-> wybudować okopy,
-air power - jak ta karta działa?
edit:
Następne pytanie:
- ambush - jeśli ja aktywuje 4 jednoski w turze, to ta karta działa na cztery jednostki, czy tylko na jednostkę ?
-karta "dig-in" - pozwala mi TYLKO postawić okopy, czy mogę się ruszyć ->walczyć-> wybudować okopy,
-air power - jak ta karta działa?
edit:
Następne pytanie:
- ambush - jeśli ja aktywuje 4 jednoski w turze, to ta karta działa na cztery jednostki, czy tylko na jednostkę ?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Memoir 44
- Dig-in - albo 4 jednostki kopią okopy (i nic ponadto), albo jedną robisz cokolwiek; inaczej druga część tej karty nie miałaby sensu
- Air power - wybierasz do 4 jednostek przeciwnika, które muszą ze sobą sąsiadować (np. są ustawione w linii), na każdą z nich rzucasz 1 kością (jeśli grasz Niemcami) lub 2 (jeśli grasz Aliantami) i za każdy symbol atakowanej jednostki, symbol granatu lub gwiazdy likwidujesz jedną figurkę
- Ambush - w jaki sposób chcesz użyć tej karty na więcej niż jedną jednostkę, skoro jej użycie deklarujesz podczas ruchu przeciwnika?
- Air power - wybierasz do 4 jednostek przeciwnika, które muszą ze sobą sąsiadować (np. są ustawione w linii), na każdą z nich rzucasz 1 kością (jeśli grasz Niemcami) lub 2 (jeśli grasz Aliantami) i za każdy symbol atakowanej jednostki, symbol granatu lub gwiazdy likwidujesz jedną figurkę
- Ambush - w jaki sposób chcesz użyć tej karty na więcej niż jedną jednostkę, skoro jej użycie deklarujesz podczas ruchu przeciwnika?
Re: Memoir 44
Mam pytania odnośnie zasad, jeśli czujecie się na siłach to prosze o odpowiedź
1. Chodzi o miejsca, w których ignoruje się pierwszą flagę zmuszającą do odwrotu. Czy jeżeli przypuśćmy w jednej turze atakuje dwa razy dane miejsce i przy pierwszym ataku wypadła flaga, którą się zignorowało, to czy przy następnym ataku (w tej samej turze) również można ignorować pierwszą flagę?
2. Artyleria w bunkrze. Czy jeżeli wypada flaga przy ataku na artylerię to możemy ją ignorować (w sensie pierwszą), czy od razu powoduje ona dmg?
1. Chodzi o miejsca, w których ignoruje się pierwszą flagę zmuszającą do odwrotu. Czy jeżeli przypuśćmy w jednej turze atakuje dwa razy dane miejsce i przy pierwszym ataku wypadła flaga, którą się zignorowało, to czy przy następnym ataku (w tej samej turze) również można ignorować pierwszą flagę?
2. Artyleria w bunkrze. Czy jeżeli wypada flaga przy ataku na artylerię to możemy ją ignorować (w sensie pierwszą), czy od razu powoduje ona dmg?
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Memoir 44
Miło z Twojej strony, że przeniosłeś się do właściwego działu
przykład: bronisz się za workami z piaskiem atakuje Cię piechota z jednej strony, na jednej z kości wypada flaga - możesz ją zignorować, pozostałe kości rozpatrujesz normalnie. Następnie zostałeś jeszcze raz zaatakowany innym oddziałem - ponownie masz flagę - znowu możesz ją zignorować (ale powiedzmy że na innej kości miałeś druga flagę - tej już nie możesz olać - wycofujesz się w kierunku Twojej strony mapy - o ile możesz)
TAK - Każdą walkę rozpatruje się odrębnie - jest to rzut kośćmi i zasadę ignorowania flagi stosuje się dla każdego takiego rzutu.Talerz pisze:Mam pytania odnośnie zasad, jeśli czujecie się na siłach to prosze o odpowiedź
1. Chodzi o miejsca, w których ignoruje się pierwszą flagę zmuszającą do odwrotu. Czy jeżeli przypuśćmy w jednej turze atakuje dwa razy dane miejsce i przy pierwszym ataku wypadła flaga, którą się zignorowało, to czy przy następnym ataku (w tej samej turze) również można ignorować pierwszą flagę?
przykład: bronisz się za workami z piaskiem atakuje Cię piechota z jednej strony, na jednej z kości wypada flaga - możesz ją zignorować, pozostałe kości rozpatrujesz normalnie. Następnie zostałeś jeszcze raz zaatakowany innym oddziałem - ponownie masz flagę - znowu możesz ją zignorować (ale powiedzmy że na innej kości miałeś druga flagę - tej już nie możesz olać - wycofujesz się w kierunku Twojej strony mapy - o ile możesz)
TAK - każda jednostka w bunkrze może zignorować pierwszą flagę. Kolejne flagi podczas rzutu dla rozpatrywanego ataku traktuje się jako dmg - zdejmujesz jedną figurkę. (jest to wyjaśnieniach FAQ na BGG). Oczywiście słowo "możesz" oznacza, że jeśli chcesz możesz wziąć szkodę na klatę - ale artylerię w bunkrze traktuje się jak integralną część tego umocnienia - więc zamiast odwrotu to może być tylko dmg.2. Artyleria w bunkrze. Czy jeżeli wypada flaga przy ataku na artylerię to możemy ją ignorować (w sensie pierwszą), czy od razu powoduje ona dmg?
Re: Memoir 44
Dzięki za pomoc. No oczywiście nie ma co bajzlu robić. Zobaczyłem, że jest odpowiedni wątek, więc przeniosłem się tutaj
-
- Posty: 1986
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 29 times
Re: Memoir 44
Jeśli wejdę dr o lasu/ tory kolejowe/miasro i następne hexy są tego samego rodzaju. Mogę się poruszać normalnie, czy tylko o jedno pole i Nów muszę się zaczynać?
.
.
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Memoir 44
Teren jest oparty na heksach, zasady wpływu terenu dotyczą każdorazowo przypadku wejścia na heks z danym typem terenu.wirusman pisze:Jeśli wejdę dr o lasu/ tory kolejowe/miasro i następne hexy są tego samego rodzaju. Mogę się poruszać normalnie, czy tylko o jedno pole i Nów muszę się zaczynać?
.
Więc jeśli np.: wchodzisz do lasu - musisz się zatrzymać. W kolejnym ruchu znowu patrzysz na to na jaki teren wchodzisz - więc jeśli to znowu jest las - ponownie musisz się zatrzymać.
Patrz na to jak na trudny teren - poruszanie się po nim jest po prostu kłopotliwe.
Inna kwestia to wpływ terenu na walkę
Re: Memoir 44
Czy po wygranej walce, jednostka pancerna, w zwarciu, wchodząc do lasu, miasta, na żywopłot można wykonać atak pancerny? Czy należy zakończyć ruch?
- mauserem
- Posty: 1818
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 169 times
- Kontakt:
Re: Memoir 44
Nie, jednostki muszą się zatrzymać. Po wejściu na te typy terenu (miasto/wioska, las, żywopłot) dla tej jednostki bitwa się kończy. Gdyby to był normalny teren lub wzgórze - wtedy tak - może wykonać atak pancerny w zwarciu.wrogreg pisze:Czy po wygranej walce, jednostka pancerna, w zwarciu, wchodząc do lasu, miasta, na żywopłot można wykonać atak pancerny? Czy należy zakończyć ruch?