Memoir 44 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Memoir 44

Post autor: djedi gamer »

Direct front HQ to jedna z silniejszych kart. Wybierasz dowolne swoje 4 jednostki. Możesz nimi poruszyć się i walczyć lub tylko poruszyć (jeśli wybierzesz ruch o 2 hexy.
Move out - wybierasz dowolne 4 jednostki piechoty i to samo: ruch i walka lub ruch.
Podczas swojej tury zawsze zagrywasz tylko jedną kartę i wykonujesz rozkaz w niej zawarty. No chyba, że grasz z dodatkami typu Winter Wars i masz dodatkową specjalną talię.
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Memoir 44

Post autor: prezestomek »

Czy jest określona max. ilość kart na stronę tzn. czy można mieć więcej niż początkowe wytyczne to mówiące? Czy ilość pozostałych figurek ma wpływ na siłę ataku (ilość kostek użytych do ataku) czy tylko odleglość od wrogiej jednostki to determinuje?
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Memoir 44

Post autor: djedi gamer »

Nie myl ilości figurek z siłą ataku. W M44 ilości figurek reprezentują bardziej morale. A więc jedna figurka ma taką samą siłę ataku co cztery, ale jest bardziej narażona na wyczerpanie/rozwiązanie. Najlepiej taka jednostkę wycofać z pola.
Nie można przekroczyć startowej ilości kart. Jeśli grasz standardowe scenariusze, to na ręku zawsze masz yyle samo kart. W overlordzie ilość kart może się zmniejszać lub zwiększać, ale nigdy nie przekroczy ilości startowej.
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Memoir 44

Post autor: prezestomek »

- czy można się okopać na hexie z mostem i zasiekami?
- jak nie można zagrać żadnej karty wtedy co? jedną się odrzuca, bierze nową z deck'u i koniec tury?
- kiedy można usunąć drut kolczasty (po wejściu na hex czy w następnej turze po zrezygnowaniu z przeprowadzenia bitwy? jak to wygląda w praktyce?)
- czy jak wejdzie się na drut to czy można atakować czy trzeba czekać do następnej tury?
- do jakiej sekcji zalicza się jednostkę która stoi na hexie leżącym na granicy sekcji? (pół hexu na innej sekcji i drugie pół na drugiej)
- jak karta taktyki jest zagrana to ma sie wykonać tylko to co jest na niej napisane czy jeszcze jednostka może się ruszyć, zaatakować i mieć 'bonus' z karty taktyki (nie pamiętam dokładnie karty ale dziś taka sytuacja miała miejsce)
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Memoir 44

Post autor: djedi gamer »

- wydaje mi się, że można. Natomiast zwykle unika się stania na zasiekami, bo ataku jeszcze -1 koscią.
- tak. Czasem tak bywa. Przewijasz talię.
- w jednej turze wchodzisz na zasieki i zamiast bitwy zdejmujesz je.
- jeśli nie zdejmujesz zasiekow i zamiast tego chcesz się bić to rzucasz -1 koscią
- do obu. Warto mieć tam jednostki
- wykonujesz tylko polecenia z karty taktyki. Chyba, że dany scenariusz mówi inaczej. Tylko w wersji breakthrough karty sekcyjne dają możliwość ruchu także innym jednostkom.
prezestomek
Posty: 436
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Memoir 44

Post autor: prezestomek »

A z tymi zasiekami jak jest dokładnie i modyfikatorem -1? Jeżeli atakuję jednostkę, która stoi na hexie z drutem to mam -1? Jak ona mnie atakuje to też ma -1? A co jeśli obie stoją na hexach z drutem? Jaki jest wtedy modyfikator? I jeszcze ta sytuacja gdy nie mogę nic zagrać: przewijam całą łapę czy tylko 1 kartę z ręki odrzucam, biorę 1 nową i tracę turę (bo napisałeś że przewijam talię :mrgreen:)?
Jeszcze pytanie o 'behind enemy lines' - ruszam 3 hexy, walczę +1 i ruszam 3 hexy vs. ruszam 3 hexy ALBO walczę +1 i ruszam 3 hexy?
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Memoir 44

Post autor: djedi gamer »

Jeśli stoisz na drucie to walczysz z -1 kośćmi, niezależnie gdzie stoi przeciwnik. Jeśli stoi on w lesie to następny modyfikator -1, czyli -2. Drut, na którym stoi przeciwnik nie odejmuje Ci kości, ponieważ nie jest on uważany za źródło osłony.
Jeśli ty i przeciwnik stoicie na drutach to po prostu ty odejmujesz -1 od liczby kości walki.

odrzucasz jedną kartę, dobierasz jedną kartę, chyba, że odrzuciłeś recon. Nawet jeśli nie ruszyłeś się, mżesz dobrać dwie karty i wybrać jedną z nich.

BTEL: ruszasz się do max 3 pól, jeśli po takim ruchu nie stoisz np. na obszarze lasu, to możesz walczyć +1, a po walce poruszyć się do 3 pól. Podczas ruchu możesz przemieszczać się przez lasy i inne obszary, które można normalnie przejść (przez rzekę to już nie, chyba że mostem) i wtedy cię one nie zatrzymują. Ale jak skończysz ruch np. w mieście (lub w lesie), to koniec twojego ruchu.

Jeśli chcesz opanować zasady załóż sobie konto na DOW w wersji oonline M44. Kiedyś pierwsze kilkanascie gier było za darmo.
Konduktor
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: Nysa

Pytanie o plansze w Memoir '44 - Mediterranean Theater

Post autor: Konduktor »

Czy dodatek Mediterranean Theater posiada dwustronną planszę pustyni oraz zimy?
Awatar użytkownika
gieniowski
Posty: 21
Rejestracja: 12 sie 2011, 19:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Memoir 44

Post autor: gieniowski »

Konduktor pisze:Czy dodatek Mediterranean Theater posiada dwustronną planszę pustyni oraz zimy?
Nie. Mapy są do kupienia osobno.
Kheldar
Posty: 56
Rejestracja: 11 sty 2014, 22:30

Re: Memoir 44

Post autor: Kheldar »

Mam wątpliwości co do poruszania się po kaflach terenu. Jeżeli mam kilka pól obok siebie tego samego typu(np. las) , to czy przechodząc z jednego na drugi dalej mam karę?(przesuwam piechotę z jednego kafla lasu na drugi, mogę zaatakować, czy nie?)
Awatar użytkownika
Flamaster
Posty: 41
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:00
Lokalizacja: Gościcino
Been thanked: 8 times

Re: Memoir 44

Post autor: Flamaster »

Wydaję mi się, że nie możesz zaatakować. W punkcie Atak terenu lasu jest napisane, że w momencie wejścia na las jednostka nie może zaatakować. Wyjątkiem są francuskie siły ruchu oporu.
Mam na sprzedaż dodatki do Rallyman GT. Pakiet samochodzików klasy GT4 (zdjęta folia zewnętrzna). Mistrzostwa Drużynowe (fabrycznie zafoliowane).
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: Memoir 44

Post autor: Wojtas_512 »

mam do Was następujące pytanie:

Czy jeśli dochodzi do bitwy na dwóch (nie połączonych za sobą - scenariusz montelimar) wzgórzach to czy rzucane są kości normalnie?
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Memoir 44

Post autor: AiS »

Wojtas_512 pisze:mam do Was następujące pytanie:

Czy jeśli dochodzi do bitwy na dwóch (nie połączonych za sobą - scenariusz montelimar) wzgórzach to czy rzucane są kości normalnie?
Jeżeli przeciwne jednostki znajdują się na tej samej wysokości (nawet na różnych wzgórzach) to ilość kości zależy jedynie od odległości pomiędzy walczącymi jednostkami.
Trzeba jednak sprawdzić LOS, ponieważ pagórek nie zasłania widoczności tylko pomiędzy jednostkami znajdującymi się na tym samym pagórku (i na tej samej wysokości).
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Memoir 44

Post autor: wirusman »

Dwa pytania:
-karta "dig-in" - pozwala mi TYLKO postawić okopy, czy mogę się ruszyć ->walczyć-> wybudować okopy,

-air power - jak ta karta działa?

edit:
Następne pytanie:
- ambush - jeśli ja aktywuje 4 jednoski w turze, to ta karta działa na cztery jednostki, czy tylko na jednostkę ?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 257
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 51 times

Re: Memoir 44

Post autor: Col. Frost »

- Dig-in - albo 4 jednostki kopią okopy (i nic ponadto), albo jedną robisz cokolwiek; inaczej druga część tej karty nie miałaby sensu
- Air power - wybierasz do 4 jednostek przeciwnika, które muszą ze sobą sąsiadować (np. są ustawione w linii), na każdą z nich rzucasz 1 kością (jeśli grasz Niemcami) lub 2 (jeśli grasz Aliantami) i za każdy symbol atakowanej jednostki, symbol granatu lub gwiazdy likwidujesz jedną figurkę
- Ambush - w jaki sposób chcesz użyć tej karty na więcej niż jedną jednostkę, skoro jej użycie deklarujesz podczas ruchu przeciwnika?
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Memoir 44

Post autor: Talerz »

Mam pytania odnośnie zasad, jeśli czujecie się na siłach to prosze o odpowiedź :)

1. Chodzi o miejsca, w których ignoruje się pierwszą flagę zmuszającą do odwrotu. Czy jeżeli przypuśćmy w jednej turze atakuje dwa razy dane miejsce i przy pierwszym ataku wypadła flaga, którą się zignorowało, to czy przy następnym ataku (w tej samej turze) również można ignorować pierwszą flagę?

2. Artyleria w bunkrze. Czy jeżeli wypada flaga przy ataku na artylerię to możemy ją ignorować (w sensie pierwszą), czy od razu powoduje ona dmg?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Memoir 44

Post autor: mauserem »

Miło z Twojej strony, że przeniosłeś się do właściwego działu :)
Talerz pisze:Mam pytania odnośnie zasad, jeśli czujecie się na siłach to prosze o odpowiedź :)

1. Chodzi o miejsca, w których ignoruje się pierwszą flagę zmuszającą do odwrotu. Czy jeżeli przypuśćmy w jednej turze atakuje dwa razy dane miejsce i przy pierwszym ataku wypadła flaga, którą się zignorowało, to czy przy następnym ataku (w tej samej turze) również można ignorować pierwszą flagę?
TAK - Każdą walkę rozpatruje się odrębnie - jest to rzut kośćmi i zasadę ignorowania flagi stosuje się dla każdego takiego rzutu.
przykład: bronisz się za workami z piaskiem atakuje Cię piechota z jednej strony, na jednej z kości wypada flaga - możesz ją zignorować, pozostałe kości rozpatrujesz normalnie. Następnie zostałeś jeszcze raz zaatakowany innym oddziałem - ponownie masz flagę - znowu możesz ją zignorować (ale powiedzmy że na innej kości miałeś druga flagę - tej już nie możesz olać - wycofujesz się w kierunku Twojej strony mapy - o ile możesz)
2. Artyleria w bunkrze. Czy jeżeli wypada flaga przy ataku na artylerię to możemy ją ignorować (w sensie pierwszą), czy od razu powoduje ona dmg?
TAK - każda jednostka w bunkrze może zignorować pierwszą flagę. Kolejne flagi podczas rzutu dla rozpatrywanego ataku traktuje się jako dmg - zdejmujesz jedną figurkę. (jest to wyjaśnieniach FAQ na BGG). Oczywiście słowo "możesz" oznacza, że jeśli chcesz możesz wziąć szkodę na klatę - ale artylerię w bunkrze traktuje się jak integralną część tego umocnienia - więc zamiast odwrotu to może być tylko dmg.
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Memoir 44

Post autor: Talerz »

Dzięki za pomoc. No oczywiście nie ma co bajzlu robić. Zobaczyłem, że jest odpowiedni wątek, więc przeniosłem się tutaj :)
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Memoir 44

Post autor: wirusman »

Jeśli wejdę dr o lasu/ tory kolejowe/miasro i następne hexy są tego samego rodzaju. Mogę się poruszać normalnie, czy tylko o jedno pole i Nów muszę się zaczynać?
.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Memoir 44

Post autor: mauserem »

wirusman pisze:Jeśli wejdę dr o lasu/ tory kolejowe/miasro i następne hexy są tego samego rodzaju. Mogę się poruszać normalnie, czy tylko o jedno pole i Nów muszę się zaczynać?
.
Teren jest oparty na heksach, zasady wpływu terenu dotyczą każdorazowo przypadku wejścia na heks z danym typem terenu.
Więc jeśli np.: wchodzisz do lasu - musisz się zatrzymać. W kolejnym ruchu znowu patrzysz na to na jaki teren wchodzisz - więc jeśli to znowu jest las - ponownie musisz się zatrzymać.
Patrz na to jak na trudny teren - poruszanie się po nim jest po prostu kłopotliwe.

Inna kwestia to wpływ terenu na walkę :D
wrogreg
Posty: 45
Rejestracja: 17 sie 2016, 02:05
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Memoir 44

Post autor: wrogreg »

Czy po wygranej walce, jednostka pancerna, w zwarciu, wchodząc do lasu, miasta, na żywopłot można wykonać atak pancerny? Czy należy zakończyć ruch?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1818
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 254 times
Been thanked: 169 times
Kontakt:

Re: Memoir 44

Post autor: mauserem »

wrogreg pisze:Czy po wygranej walce, jednostka pancerna, w zwarciu, wchodząc do lasu, miasta, na żywopłot można wykonać atak pancerny? Czy należy zakończyć ruch?
Nie, jednostki muszą się zatrzymać. Po wejściu na te typy terenu (miasto/wioska, las, żywopłot) dla tej jednostki bitwa się kończy. Gdyby to był normalny teren lub wzgórze - wtedy tak - może wykonać atak pancerny w zwarciu.
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Memoir 44

Post autor: wirusman »

campaign book -> The objective track.
Jak zdobywa sie te punkty, jak się je wykorzystuje oco w nich chodzi??
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 131 times

Re: Memoir 44

Post autor: maciejo »

Jeśli nie mogę zagrać żadnej karty z ręki,co się dzieje ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Petr
Posty: 110
Rejestracja: 31 sie 2015, 18:36
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 10 times

Re: Memoir 44

Post autor: Petr »

A z jakiego powodu nie możesz zagrać żadnej karty?
ODPOWIEDZ